--peRRRy--
MF veteraan
Je kan het!!!Voor de YX600 geldt dat ik nog wel de moed moet verzamelen om de kleppen te controleren (en dan hopen dat er niets gesteld moet worden )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je kan het!!!Voor de YX600 geldt dat ik nog wel de moed moet verzamelen om de kleppen te controleren (en dan hopen dat er niets gesteld moet worden )
Die zitten er waarschijnlijk niet bij omdat ze origineel niet meer leverbaar zijn,dus konden die ook niet nagemaakt worden,Ik dacht ik koop een complete pakking kit voor het blok, zitten er gewoon 2 pakkingen er niet. Staan ook niet op de foto, dus ik had het kunnen weten.
Gaat om de middle-drive pakking en voor het deksel boven op het carter.
Vloeibare pakking een oplossing of is dat niet aan te raden?
Je kan het!!!
Hans van wijk heeft ze wel.Je advies opgevolgd. Gevolg er ligt nu een klepstelplaatje op de tafel naast de laptop
Er is maar 1 klep buiten de opgegeven tolerantie (heb dus een soort van geluk).
Morgen op jacht naar de juiste maat 280 (2,8 mm). Ik heb hier een 285 liggen. Foto staat in het topic van het opknappen van mijn YX600.
Had ik ook gedaan, maar zat toch stiekem een verkeerde tussen.Ga het eerst bij de Yamaha-dealer proberen waar ik normaal onderdelen bestel (zit hier op het dorp).
En voor de maat ik neem gewoon het uitkomende plaatje mee
29mm of minder is 'ieDank voor de tip. En ik zal hem morgen even meten met de digitale schuifmaat
Dacht ik al en ook logisch.Zoals de eerste foto,is ook logisch anders zou je de veer plat slaan .
Ja bij lange afstand wedstrijden zegt snelheid niet alles,betrouwbaarheid is ook belangrijk,een vriend van mij deed ooit mee met eenanekdote. Jaren gelden nam ik deel aan het toen piepjonge classic endurance op het nieuw aangelegde Mettet.
Er deed o.a. een xs1100 mee en een yamaha tz 750 ow31. Sorry voor de liefhebbers, maar behalve dat het yamaha's waren van hetzelfde bouwjaar , was het de schildpad en de haas op 2 wielen
Ik ken de details niet meer maar na 2h racen( of was het nu 4h?) kwamen ze allebei over de streep met een verschil van 0,249sec.
De xs 1100 reed traag en de tz750 reed bloedsnel, maar beiden kenden vele pitstops door mechanische problemen....(pijp xs1100 was al na 5 min afgebroken wat een hels lawaai gaf)
Op de streep werd de xs1100 nog net gepakt.
Ik deed ook voor de eerste keer mee met een kawasaki gpz 1100 van 1981. Moest niet veel onderdoen als "boot op wielen" tov de xs1100.
Er deden toen nog veel amper geprepareerde motoren mee (suzuki gt750 !) maar dat is snel opgegeven.Bekijk bijlage 1472162
Bewijs en foto's lager.
Bekijk bijlage 1472141Bekijk bijlage 1472142Bekijk bijlage 1472144Bekijk bijlage 1472145Bekijk bijlage 1472146
Na vele jaren classic endurance kan ik eigenlijk al een klein boekje schrijven met al de anekdotes in die raceklasse....
Oeps.
Remcup seals kunnen ook wel richting vuilnisbak,en waar ze invallen eens goed kuisen.Ik ben de remmen in elkaar aan het zetten en zoek me rot naar die "veer" dingen die de remblokken op spanning houden. 1 gevonden en nu nog 2.
Ik ben vergeten een fotootje ervan te maken.
Maar vanaf deze kant zou je er 1 moeten zien zitten.
Bekijk bijlage 1474645
Helaas...
Ik heb ze niet, heeft iemand ze nog die ze kwijt wil?
Ja, dat spul is al binnen.Oeps.
Remcup seals kunnen ook wel richting vuilnisbak,en waar ze invallen eens goed kuisen.