allemaal van die rete-moderne auto's met een "AUTO" stand op de verlichting, maar op de een of andere manier laten ze alles uit staan...
Ik vind deze wel gaaf!!!
ding van mij vreet ook achterlichten, krijg ook regelmatig de vraag waarom ik zo vaak rem.. neu, dat is 't achterlicht wat dan weer aanspringt Je blijft ermee bezig
Uiteraard, zul je zien dat ie glansrijk de apk doorstaat en bij het wegrijden al geen achterlicht meer heeftEn daarom is de verplichte APK voor motoren een goed idee...
[/knuppelinhethoenderhokmodus]
Dat is inderdaad ook het probleem, die autostand zet vaak (iig bij VW) alleen de voorlichten aan... het systeem is overigens wel zo gemaakt dat het ook gewoon de achterlichten automatisch aanzet... maar daarvoor moet je langs de dealer/garage en betalen...
Vannacht vlak voor een oprit naar de A10. Uur of elf was het, ik kwam net terug met het petflesje. Jonge motorrijdster voor me met uitgeschakeld achterlicht, dacht ik. Dus ik rijd er naartoe, maar zie dat haar koplamp wel brandt. Ik vraag haar: "weet je dat je achterlicht defect is?"
Toen het antwoord... "Ja, mijn knippers doen het ook al niet, stom hè?"
... tuurlijk, je wéét dus dat de verlichting op je motorfiets voor geen meter deugt en dat mensen die achterop komen je veel te laat gaan zien en dat ze ook nog eens slecht voorbereid zijn op je zijdelingse verplaatsingen, maar gaat toch lekker de snelweg op midden in de nacht. Waarom ook niet. Maar ik zou 't niet doen...Heb haar maar een fijne nacht en vooral een bijzonder veilige en voorzichtige rit gewenst.
ze krijgen van mij wat seintjes met groot licht en wat uit- en aangeschakel van mijn eigen licht.. als ze het na een seconde of 10 nog niet snappen dan stop ik ook met moeite doen.
allemaal van die rete-moderne auto's met een "AUTO" stand op de verlichting, maar op de een of andere manier laten ze alles uit staan...
Dumbasses!
[afbeelding]
Vreemd, mijn VW zet gewoon de volledige verlichting aan op standje AUTO. Ook mijn Renault en SEAT deden dat.
De enige verlichting op mijn VW waarbij de achterlichten niet branden, is de dagrij verlichting (DRL). Om die te combineren met de achterlichten, moet je inderdaad naar de dealer. Maar dit staat altijd aan, ongeacht of je nu de boel op standje AUTO zet of niet.
Waarschijnlijk hebben de bestuurders die alleen verlichting voor voeren in het donker de schakelaar niet ver genoeg doorgedraaid.
Mwoah, snap ik wel.Ik weet het. Maar eigenlijk zit er wel iets kroms in. Voor mag je DRL's voeren voor betere zichtbaarheid bij daglicht, maar achter niet...
Mwoah, snap ik wel.
Een auto die jou nadert is gevaarlijker als een auto die van je wegrijd.
Het zou inderdaad kunnen schelen in de kop-staart botsingen. Stilstaand of langzaam rijdend verkeer valt iets beter op. Maar goed, het begint allemaal bij opletten wat je doet.
En dat opletten wat je doet wordt door alle 'moderne snufjes' steeds minder getriggerd... ofwel mensen worden lui omdat alles toch wel vanzelf gaat en letten minder op in het verkeer...
- waarom zou je nog aan je verlichting denken als je een 'auto' stand hebt...
- waarom zou je op je snelheid letten als je toch op de (adaptive) cruise control rijdt...
- waarom zou je om je heen kijken als je auto toch zelf kan inparkeren...
- waarom zou je in je dode hoek kijken als je een dode hoek verklikker hebt...
- etc...
Ik hoor het hier op mijn school vaak genoeg hoor. Van die tutjes die aan het lessen zijn of net hun rijbewijs behaald hebben. Die zelf al heel trots lopen te verkondigen dat ze niet meer over hun schouder kijken en hun spiegels nauwelijks meer gebruiken sinds ze hun Btje hebbenIk heb het ondertussen opgegeven om hun een beetje verstand in te praten
Of een auto nou veel snufjes heeft of niet.. als ze het al vertikken om te kijken... Schiet de rest ook niet op
Haha, ik weet het ook niet. Maar ik wil geen ban
Ook na 11 jaar en aardig wat km's op het koekblik en nu 1,5 jaar op de motor, geef ik nog steeds keurig richting aan. Meestal volg ik ook nog keurig de volgorde van het spiegelen.
Als/dan verhaal, geen ideeWaarom niet?
Ik weet niet eens waar het over gaat. Iets verkeerd geschreven?
ze krijgen van mij wat seintjes met groot licht en wat uit- en aangeschakel van mijn eigen licht.. als ze het na een seconde of 10 nog niet snappen dan stop ik ook met moeite doen.
"]afbeelding~[/url]]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel soms ook wel wat slordig ben met mn knipperlichten als het echt heel rustig is op de weg, met bijvoorbeeld terug naar rechts gaan na het inhalen van een vrachtwagen. Maar ben er nu zelf toch mee bezig om dat af te leren en gewoon weer altijd richting aan te geven, ookal ben ik al 2 uur onderweg oid.
Ik hoor het hier op mijn school vaak genoeg hoor. Van die tutjes die aan het lessen zijn of net hun rijbewijs behaald hebben. Die zelf al heel trots lopen te verkondigen dat ze niet meer over hun schouder kijken en hun spiegels nauwelijks meer gebruiken sinds ze hun Btje hebbenIk heb het ondertussen opgegeven om hun een beetje verstand in te praten
Of een auto nou veel snufjes heeft of niet.. als ze het al vertikken om te kijken... Schiet de rest ook niet op
Als/dan verhaal, geen idee