Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic V

Status
Niet open voor verdere reacties.
allemaal van die rete-moderne auto's met een "AUTO" stand op de verlichting, maar op de een of andere manier laten ze alles uit staan...

Dat is inderdaad ook het probleem, die autostand zet vaak (iig bij VW) alleen de voorlichten aan... het systeem is overigens wel zo gemaakt dat het ook gewoon de achterlichten automatisch aanzet... maar daarvoor moet je langs de dealer/garage en betalen...
 
ding van mij vreet ook achterlichten, krijg ook regelmatig de vraag waarom ik zo vaak rem.. neu, dat is 't achterlicht wat dan weer aanspringt Je blijft ermee bezig

En daarom is de verplichte APK voor motoren een goed idee...

[/knuppelinhethoenderhokmodus]
 
En daarom is de verplichte APK voor motoren een goed idee...

[/knuppelinhethoenderhokmodus]
Uiteraard, zul je zien dat ie glansrijk de apk doorstaat en bij het wegrijden al geen achterlicht meer heeft
 

Vreemd, mijn VW zet gewoon de volledige verlichting aan op standje AUTO. Ook mijn Renault en SEAT deden dat.

De enige verlichting op mijn VW waarbij de achterlichten niet branden, is de dagrij verlichting (DRL). Om die te combineren met de achterlichten, moet je inderdaad naar de dealer. Maar dit staat altijd aan, ongeacht of je nu de boel op standje AUTO zet of niet.

Waarschijnlijk hebben de bestuurders die alleen verlichting voor voeren in het donker de schakelaar niet ver genoeg doorgedraaid.
 

Zucht... Tuurlijk, verlichting 's nachts is niet belangrijk...
 
Bij Knooppunt Rijnsweerd, iemand die ging voorsorteren. Lekker links rijden met 90 km/u. Op zich geen probleem alleen ... deed hij dat nogal vroeg ...

Google Maps

En dus had hij een lekker treintje. Dat is niet aan mij besteed, en mijnheer werd boos toen ik er rechts voorbij ging, ondanks het feit dat er op de twee baanvakken rechts van mijnheer geen enkel verkeer te zien was. Dus kwam hij even later met grootlicht en zijn claxon permanent geactiveerd achter me aan rijden.

Om dat te doen moest hij 30 km/u sneller gaan rijden dan hij daarvoor deed. Ik denk dat de mensen achter hem er niks van snapten waarom hij aan het toeteren was, maar het niet zo erg vonden, aangezien het nu wel gewoon opschoot.

En mijnheer wou denk ik ook mijn MF-sticker bestuderen aangezien hij wel erg dicht achter me kwam rijden.

Bij de afrit maar even vriendelijk gezwaaid naar deze mijnheer.
 
Laatst bewerkt:

Couldn't agree more..
 

Dit is zo gedaan, omdat het ook niet anders MAG. DRL mag niet icm andere verlichting branden... Dus ook niet icm achterlichten...
 
Ik weet het. Maar eigenlijk zit er wel iets kroms in. Voor mag je DRL's voeren voor betere zichtbaarheid bij daglicht, maar achter niet...
 
Ik weet het. Maar eigenlijk zit er wel iets kroms in. Voor mag je DRL's voeren voor betere zichtbaarheid bij daglicht, maar achter niet...
Mwoah, snap ik wel.
Een auto die jou nadert is gevaarlijker als een auto die van je wegrijd.
 
Mwoah, snap ik wel.
Een auto die jou nadert is gevaarlijker als een auto die van je wegrijd.

Juist daarom: verlichting achter aan.

De auto die je nadert komt doorgaans van achter - bijvoorbeeld bij een stoplicht, of als je achteraan een file staat. De auto die van je wegrijdt zit meestal voor je. Anders rijdt 'ie achteruit, of zit hij op het baanvak voor de tegenovergestelde richting.
 
Het zou inderdaad kunnen schelen in de kop-staart botsingen. Stilstaand of langzaam rijdend verkeer valt iets beter op. Maar goed, het begint allemaal bij opletten wat je doet.
 
Het zou inderdaad kunnen schelen in de kop-staart botsingen. Stilstaand of langzaam rijdend verkeer valt iets beter op. Maar goed, het begint allemaal bij opletten wat je doet.

denk dat kop-staart botsingen vooral ontstaan door mensen die niet opletten.. had vanmorgen een bumperklevert die m&ms zat te eten (of iets in die richting) van de bijrijdersstoel. elke keer oogjes naar de zitting en dan stopte meneer weer iets in z'n mond... op ongeveer 10 meter van m'n achterbumper...

heb nog een halve tel nagedacht over precies ff een remmetje te geven als z'n blik naar de stoel ging, maar ik wil m'n auto heel houden
 
En dat opletten wat je doet wordt door alle 'moderne snufjes' steeds minder getriggerd... ofwel mensen worden lui omdat alles toch wel vanzelf gaat en letten minder op in het verkeer...
- waarom zou je nog aan je verlichting denken als je een 'auto' stand hebt...
- waarom zou je op je snelheid letten als je toch op de (adaptive) cruise control rijdt...
- waarom zou je om je heen kijken als je auto toch zelf kan inparkeren...
- waarom zou je in je dode hoek kijken als je een dode hoek verklikker hebt...
- etc...
 

Ik hoor het hier op mijn school vaak genoeg hoor. Van die tutjes die aan het lessen zijn of net hun rijbewijs behaald hebben. Die zelf al heel trots lopen te verkondigen dat ze niet meer over hun schouder kijken en hun spiegels nauwelijks meer gebruiken sinds ze hun Btje hebben Ik heb het ondertussen opgegeven om hun een beetje verstand in te praten
Of een auto nou veel snufjes heeft of niet.. als ze het al vertikken om te kijken... Schiet de rest ook niet op
 
Laatst bewerkt:

ik klaagde een jaartje geleden op mijn werk (toen ik voor mijn A aan het lessen was) dat mensen hun richtingaanwijzer niet gebruiken, en als ze het toch doen, dan voorrang verlangen bij het van baan wisselen op de snelweg.

eerste reactie van 2 mensen tegelijk was: "over een tijdje doe jij dat ook zo hoor"...

ik had toen mijn B rijbewijs iets van 2 jaar, en had ongeveer 100k geklokt en knipperde nog elke keer braaf bij het wisselen van baan. mevrouw had d'r rijbewijs in belgie gehaald en had ongeveer 1/3e daarvan over 3 jaar geklokt...

maar nee, ik zou ook zo gaan rijden als de rest van NL ... ja. lekkere houding waarmee je dan in de auto zit...
 
Laatst bewerkt:
Ook na 11 jaar en aardig wat km's op het koekblik en nu 1,5 jaar op de motor, geef ik nog steeds keurig richting aan. Meestal volg ik ook nog keurig de volgorde van het spiegelen.
 
Ook na 11 jaar en aardig wat km's op het koekblik en nu 1,5 jaar op de motor, geef ik nog steeds keurig richting aan. Meestal volg ik ook nog keurig de volgorde van het spiegelen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel soms ook wel wat slordig ben met mn knipperlichten als het echt heel rustig is op de weg, met bijvoorbeeld terug naar rechts gaan na het inhalen van een vrachtwagen. Maar ben er nu zelf toch mee bezig om dat af te leren en gewoon weer altijd richting aan te geven, ookal ben ik al 2 uur onderweg oid.
 
ze krijgen van mij wat seintjes met groot licht en wat uit- en aangeschakel van mijn eigen licht.. als ze het na een seconde of 10 nog niet snappen dan stop ik ook met moeite doen.

"]afbeelding~[/url]]


De auto die ik aan de kant zette begreep het niet omdat zijn koplampen gewoon brandden en het lichtje in dashboard ook.
Of er was een zekering gesprongen ( hoewel dat normaal diagonaal gaat? 1 koplamp, 1 achterlicht) of toevallig allebei zijn lampjes kapot.

Kan me dus voorstellen dat hij het niet begreep.
 


bij het teruggaan naar rechts is het mijns inziens dan ook geen ramp...

ik vind 't vooral mateloos irritant dat ik met 135 aan kom zeilen op de a17 en dat meneer of mevrouw in de megane scenic ongeveer 3 m voor de bumper van de vrachtwagen 'm naar links gooit met 1 knippertje TIJDENS de beweging met 97 km/u ofzo...

OPZOUTEN
 

Ik geef ze altijd een instant pimp-hand slap in the face. "Zo voelt dat als iemand zonder te remmen in je zijkant klapt."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.