Wil jij met mij een stoplichtsprintje doen? Dat win je, gegarandeerd!! Als ik weg rij bij groen, kijk ik, terwijl ik stapvoets het kruispunt nader, ALTIJD of links en rechts alles stilstaat. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat anderen nog gauw "door oranje" het kruispunt overknallen. Het is nl algemeen bekend dat je bij oranje extra gas moet geven. Dat het dan net voordat je de streep raakt rood wordt, tja...Veel standaard dingen meegemaakt de laatste tijd, maar hetgene wat mij nog het meeste is bijgebleven is het volgende:
Kort voordat ik naar huis rijd wordt ik door een maat gebeld dat ik moet uitkijken voor rechts (ja ik geloof wel in spirituele zaken) dus ik ook voorzichtig naar huis gereden.
Normaal trek ik snel weg bij groen licht, maar dit keer wachtte ik een paar tellen terwijl het al groen was en net op het moment dat ik begon te rijden komt er een auto van rechts die hem vol door rood de weg op knalt met min. 50 kmh.
Als ik zoals normaal was weggereden had die me dus vol van opzij geraakt.
Die heb ik ook ooit eens gehad, dat ding deed het soms niet. Kon een tijdje duren voordat het stoplicht erop reageerdeHet schijnt dat dat dezelfde transponder is als waar je de stoplichten mee op groen zet.
+ zijn er nog genoeg die gewoon bewust door rood knallen omdat die toch pas net op rood sprong en ze gokken dat die andere kant als die op groen springt niet zo snel is..Het is nl algemeen bekend dat je bij oranje extra gas moet geven. Dat het dan net voordat je de streep raakt rood wordt, tja...
remmentester.Vanmiddag in rotterdam bij een oversteekplaats waar voetgangers geen voorrang hebben. Een oudere man ziet mij aankomen, denkt even, en stap op het laatste moment doodleuk de weg op. Wat een idioot.
Dan wordt je een vliegende hollander, voor eeuwig gedoemd om rondjes te blijven rijden op de A10.Maar het is ook wel eng als je de eerste 2 blokmarkeringen gehad heb, misschien kom je dan wel nooit meer op die snelweg of eraf!!
in duitsland hebben ze daar een mooie oplossing voor drukke je ze gewoon bijna van de weggewoon op de ambulance zo'n shovelbak monteren
wat zal jij doen als je er achter komt dat de koffie op is en jij hebt nach dienstpaar minuten geleden hier in drachten.
Ik sta bij de bank en in 1x komt een politieauto met een rotgang de parkeerplaats opknallen en parkeert de auto bijna 3 dubbel, en 2 politiemannen vliegen de Aldi binnen.
ik denk wtf? Maar ga de bank in en kom er later uit en op dat moment komen die 2 ook weer bij de Aldi naar buiten met een tasje vol boodschappen, stappen in en rijden weg :s?
Het schijnt dat jij dan beter moet anticiperen.magoe,
vandaag ook weer ff spannend op de A20 Rotterdam,
beseft ineens een Appeheyn boodschappenbus op de linkerbaan dat ie de afrit ws gaat missen en hoekt hem ff voor 3 auto's inclusief mezelf langs.......
[afbeelding]
wat ben je dan.........
ik heb hem ff vriendelijk bedankt door met vinger naar voorhoofd te gaan....
Om 7 uur 's ochtends op de A28 richting Utrecht ter hoogte van Soesterberg komt er een ambulance aanzetten met zwaailichten en, bleek later, sirene. Omdat ik sowieso vaak spiegel zie ik 'em al van ver aankomen en ga dus al op voorhand rechts rijden. Vervolgens ben ik achter de ambulance meegereden en heb mij, wederom, verbaasd over het weggedrag van andere automobilisten. Velen gaan opzij, sommigen vrij laat, maar er waren er een handvol die gewoon rijkelijk laat naar rechts gingen. Het toppunt was iemand die gewoon links bleef rijden en na een tijdje plots een ruk aan het stuur gaf en naar rechts ging - waarschijnlijk gewoon in slaap gevallen of zo.
Ik snap niet hoe je een ambulance kunt missen met z'n zwaailichten aan als het donker is. Dat zie je toch letterlijk van ver aankomen?
Het schijnt dat jij dan beter moet anticiperen.
Toch wel het delen waard...
ofzo
die zat met z'n mobiel te klooien lekker achter een vrachtwagen aan..
Of het is een echte krent en rijd uit de luwte voor benzine besparing
Vanmiddag in rotterdam bij een oversteekplaats waar voetgangers geen voorrang hebben. Een oudere man ziet mij aankomen, denkt even, en stap op het laatste moment doodleuk de weg op. Wat een idioot.
Ik weet niet of hij in zijn recht staat, maar het is wel zo sympathiek om oudere mensen te laten oversteken. En moeders met kinderwagen of met kleine kinderen. Vandaag, vrouw achter kinderwagen was blij verrast dat een motor zomaar stopte.Jij hoort die oudere man ook voor te laten gaan. Dat het verkeer inmiddels dermate verhufterd is dat niemand dat meer doet maakt het niet verstandig van die man, maar hij staat in zijn recht.
die zat met z'n mobiel te klooien lekker achter een vrachtwagen aan..
Of het is een echte krent en rijd uit de luwte voor benzine besparing
T leven lijkt me fiks duurder dan die paar druppels benzine die je bespaart, btw had ie denk ik ook geen 1100 CC sport ding met dubbele pijpen en weet ik het moeten kopen
Beter was het dan zo'n 125 cc motorscooter die ik vandaag ook n paar keer tegenkwam, das ook gevaarlijk op de snelweg