Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Da’s 8,5 uur, maar je bedoeld met aflossen denk? Avond toch, ligt het in de nacht stil?
Klopt, 8 uur dienst met daarbovenop een halfuur onbetaalde pauze. Ik werk in de logistiek, en om die tijd draaien we het proces waarin zendingen worden verwerkt die dan na 03:00 door het land worden verspreid (om overdag voor aflevering de deur uit te gaan).

Gisterennacht na werk een andere auto tegengekomen op de rotonde zo'n 50m bij werk vandaan. Van iets te dichtbij. Miezer en stikdonker, heb de ander over het hoofd gezien'( Gelukkig beide alleen blikschade, gelijk formuliertje ingevuld en naar m'n verzekering gestuurd.

Nu maar afwachten op de rekening van het eigen risico en de verhoging van de premie... Ook benieuwd hoe soepel het voor de "tegenpartij" zal gaan, want die is is Pools, met een Poolse wagen en verzekering. Maar ik neem aan dat mijn verzekering het wel uitzoekt met hun verzekering.
Mijn geliefde (eerste eigen) autootje is niet meer. Kon wel zonder motorische problemen naar de garage rijden, maar Peugeot onderdelen zijn duur. En het was een wagen van 8 jaar oud met rond de 110.000km op de teller, dus dat was het economisch niet meer waard. Gevoelsmatig heel kut, maar ik grijp het maar aan als reden om een betere te kopen (eentje die daadwerkelijk optrekt als ik in wil halen op de snelweg).

Aan de ene kant blij dat het niet met de motor is gebeurd. Aan de andere kant, weet ik bijna zeker dat zo'n stommiteit me met de motor überhaupt niet gebeurd was. Plus... de motor is allrisk verzekerd. Auto wegens leeftijd alleen WA+ beperkt casco.
Balen, zeg! Gelukkig alleen materiële schade. Een auto van 8 jaar met 110.000 km op de klok is toch nog helemaal niet zo oud? Dat is bij ons de jongste op de oprit. Is de schade zo heftig?

Balen, zeg! Gelukkig alleen materiële schade. Een auto van 8 jaar met 110.000 km op de klok is toch nog helemaal niet zo oud? Dat is bij ons de jongste op de oprit. Is de schade zo heftig?
Hele voorbumper, beide koplampen en dagrijverlichting kapot (en de linker richtingaanwijzer ook). Plus de motorkap ingedeukt en de rechter wielkast vervormd. Punt is dat onderdelen echt bizar duur zijn voor Peugeots, en dit model niet meer gemaakt wordt. De dealer kon er dus niets mee, alleen het adres geven van een schadebedrijf. Al met al werden de kosten geschat op rond de 5K. Aangenomen dat ze bij een grondige inspectie niet ook nog interne schade zouden vinden.
Ter vergelijking: een vergelijkbare van het hetzelfde model en bouwjaar, staat nu te koop voor ruim 7K.

En tweedehands op de sloop?
Had ik kunnen proberen, maar was totaal niet bij me opgekomen. Heb daar wel het idee bij dat het een handigere optie is voor mensen die daardwerkelijk verstand hebben van auto's (en dat heb ik niet).

@Clank Het was een 108 Allure. Moet daar wel bijzeggen dat ik het vergelijk met wat de autodealer verkoopt (inclusief garantie en al), dus kan best dat ze particulier goedkoper zijn.

Hele voorbumper, beide koplampen en dagrijverlichting kapot (en de linker richtingaanwijzer ook). Plus de motorkap ingedeukt en de rechter wielkast vervormd. Punt is dat onderdelen echt bizar duur zijn voor Peugeots, en dit model niet meer gemaakt wordt. De dealer kon er dus niets mee, alleen het adres geven van een schadebedrijf. Al met al werden de kosten geschat op rond de 5K. Aangenomen dat ze bij een grondige inspectie niet ook nog interne schade zouden vinden.
Ter vergelijking: een vergelijkbare van het hetzelfde model en bouwjaar, staat nu te koop voor ruim 7K.

Al kom je voor een redelijk bedrag aan alle onderdelen, dan nog is het erg veel werk (arbeid) de boel te (laten) monteren en op de juiste kleur te spuiten.

Er waren met wat moeite inderdaad wel opties geweest. Maar qua kosten was dat het echt niet meer waard.
Plus dat ik er ondertussen wel achter was dat met een auto van 68PK de bergen van Duitsland doorkruisen goed mogelijk is, maar niet echt relaxed. Dus ze is als wrak ingeruild bij de dealer, en de nieuwe (208GT uit 2018) komt er over een paar weken aan. Sowieso een auto nodig, dan liever gelijk een objectief betere.

Het goede nieuws is dat ik vandaag voor het eerst helemaal zelf mijn motor weer overeind heb gekregen.

Maar ja, om dat voor elkaar te krijgen moest ik eerst omver geblazen worden door een windstoot. Dat gebeurde op een parkeerplaats aan de A1 bij Stroe. Plan was gewoon van A'dam naar Nijmegen terug te rijden na een werkdag, en dat doe ik altijd via A2 en A12. Maar met dat ik de A2 opdraaide vanaf de ring had ik iets van dit gaat niet leuk worden. Dus snel de A9 op om dan via A1 en A30 te rijden. Maar ja, de afslag naar de A30 was afgesloten en ik mocht file filteren van Amersfoort tot Barneveld. Omdat ik de A30 niet op mocht dus doorgereden en ik zou wel even op een parkeerplaats kijken wat de beste optie was. En met dat ik daar stil sta, de handschoenen net had uitgedaan en m'n mobiel in de handen had werd ik dus omver geblazen. Beetje jammer wel.

Maar hé, ik voel me stoer. De vorige keren had ik altijd hulp nodig om 'm overeind te krijgen. Scheelde wel dat hij deze keer naar links was gevallen.

Sow stevig briesje geweest dan. Hopelijk niet teveel schade? Ik hoefde vandaag gelukkig de deur niet uit, ik ga morgen weer een poging wagen om wat mee te maken.

Vanochtend 2 uur en drie kwartier in het blik gezeten om in Amsterdam te komen.
En ik wilde eigenlijk liever sowieso al niet die kant op.

Gelukkig is het maar voor een half jaar en 1 keer per week.

Sow stevig briesje geweest dan. Hopelijk niet teveel schade? Ik hoefde vandaag gelukkig de deur niet uit, ik ga morgen weer een poging wagen om wat mee te maken.
Schaafwondje aan mijn hand, want ja, die handschoenen had ik al uitgedaan. Verder heeft mijn motor valbeugels. Ik ken mezelf :-)

Inschrijvingen en ontwerpideeën geopend voor een bumpersticker op het blik.
"De rechter baan is geen lava"
Ideeën welkom.

Inschrijvingen en ontwerpideeën geopend voor een bumpersticker op het blik.
"De rechter baan is geen lava"
Ideeën welkom.
Het woord wiettaxi en een telefoonnummer van een prepaid simkaart of een qr-code,_O- je gaat onverwacht vaak gebeld worden, goed voor de sociale interactie :W*O*

Druk je die bumpersticker in spiegelbeeld en plak je ‘m op de voorbumper?

Terug
Bovenaan Onderaan