Gisterennacht na werk een andere auto tegengekomen op de rotonde zo'n 50m bij werk vandaan. Van iets te dichtbij. Miezer en stikdonker, heb de ander over het hoofd gezien
Gelukkig beide alleen blikschade, gelijk formuliertje ingevuld en naar m'n verzekering gestuurd.
Nu maar afwachten op de rekening van het eigen risico en de verhoging van de premie... Ook benieuwd hoe soepel het voor de "tegenpartij" zal gaan, want die is is Pools, met een Poolse wagen en verzekering. Maar ik neem aan dat mijn verzekering het wel uitzoekt met hun verzekering.
Mijn geliefde (eerste eigen) autootje is niet meer. Kon wel zonder motorische problemen naar de garage rijden, maar Peugeot onderdelen zijn duur. En het was een wagen van 8 jaar oud met rond de 110.000km op de teller, dus dat was het economisch niet meer waard. Gevoelsmatig heel kut, maar ik grijp het maar aan als reden om een betere te kopen (eentje die daadwerkelijk optrekt als ik in wil halen op de snelweg).
Aan de ene kant blij dat het niet met de motor is gebeurd. Aan de andere kant, weet ik bijna zeker dat zo'n stommiteit me met de motor überhaupt niet gebeurd was. Plus... de motor is allrisk verzekerd. Auto wegens leeftijd alleen WA+ beperkt casco.