Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren heen en weer geweest Amsterdam <--> Rijswijk. Behalve één mevrouw die me over het hoofd zag toen ze van rijstrook wilde wisselen terwijl ik haar inhaalde (waarvoor ze netjes een sorry-gebaar maakte) niks spannends meegemaakt. Nul andere motorrijders gezien. Waar is iedereen?
ik was de andere kant op en geen snelweg. Meegemaakt. bijna een hondje, bijna geen voorrang, bijna geslipt op klei. en een slak in een micra die me er niet langs liet. Ik vond het wel zat zo

Ben een paar dagen in Parijs en het zal wel aan de vakantie liggen maar het is erg rustig. Er rijden hier heel veel elektrische motoren en scooters rond die je in NL niet ziet.

Ben een paar dagen in Parijs en het zal wel aan de vakantie liggen maar het is erg rustig. Er rijden hier heel veel elektrische motoren en scooters rond die je in NL niet ziet.
Die liggen binnen een paar jaar op de schroothoop, accu kapot = total loss.

Die liggen binnen een paar jaar op de schroothoop, accu kapot = total loss.
Onderbouwde mening? Wat is een paar jaar?

Juist bij kleiner spul is vaak met zo'n uitneembaar accu pakket. En daar heb je wel bedrijven voor om er nieuwe cellen in te schuiven tzt

Onderbouwde mening? Wat is een paar jaar?

Juist bij kleiner spul is vaak met zo'n uitneembaar accu pakket. En daar heb je wel bedrijven voor om er nieuwe cellen in te schuiven tzt
De accu van mijn e-bike ging na 5 jaar kapot, en dat was een Shimano en er werd goed voor gezorgd. Vervangen is mogelijk, maar wel economisch total loss. Een goedkope Chinese motor of scooter is na een paar jaar niets meer waard.

Denk dat de accu het minste probleem is als ik het rij en parkeergedrag hier zie.

De accu van mijn e-bike ging na 5 jaar kapot, en dat was een Shimano en er werd goed voor gezorgd. Vervangen is mogelijk, maar wel economisch total loss. Een goedkope Chinese motor of scooter is na een paar jaar niets meer waard.
Mijn kranenbroek e-fiets van 12 jaar geleden hield het ook zoiets uit. Accu pakket kon ik gewoon laten reviseren. Had er ook Samsung cellen in kunnen laten plaatsen. Maar dat was die fiets echt niet waard.

Helaas ligt mijn motorjas bij de kleermaker anders wel even een mooi ritje willen maken nog op de laatste paar dagen van de vakantie :]
Zondag sneeuw, heb ik ergens zien staan. Dus rustig je jas bij de kleermaker laten en de motor in de schuur.

Gelukkig met de pedaalemmer. Ik heb geen gladheid gemerkt vandaag. Voldoende gepekeld blijkbaar. Wel een beetje vreemde sneeuw op mijn motorfiets vanmorgen, maar het vroor niet.

Was er vanmorgen ook een beetje bang voor de gladheid, gister avond met bakken uit de lucht, temp ging na 1gr maar deze morgen eigenlijk niet glad .
Was eigenlijk goed te doen.

Gisterennacht na werk een andere auto tegengekomen op de rotonde zo'n 50m bij werk vandaan. Van iets te dichtbij. Miezer en stikdonker, heb de ander over het hoofd gezien'( Gelukkig beide alleen blikschade, gelijk formuliertje ingevuld en naar m'n verzekering gestuurd.

Nu maar afwachten op de rekening van het eigen risico en de verhoging van de premie... Ook benieuwd hoe soepel het voor de "tegenpartij" zal gaan, want die is is Pools, met een Poolse wagen en verzekering. Maar ik neem aan dat mijn verzekering het wel uitzoekt met hun verzekering.
Mijn geliefde (eerste eigen) autootje is niet meer. Kon wel zonder motorische problemen naar de garage rijden, maar Peugeot onderdelen zijn duur. En het was een wagen van 8 jaar oud met rond de 110.000km op de teller, dus dat was het economisch niet meer waard. Gevoelsmatig heel kut, maar ik grijp het maar aan als reden om een betere te kopen (eentje die daadwerkelijk optrekt als ik in wil halen op de snelweg).

Aan de ene kant blij dat het niet met de motor is gebeurd. Aan de andere kant, weet ik bijna zeker dat zo'n stommiteit me met de motor überhaupt niet gebeurd was. Plus... de motor is allrisk verzekerd. Auto wegens leeftijd alleen WA+ beperkt casco.

Precies, dan heb je de ellenlange wachtoverdracht omdat de reguliere dagdienst zijn belangrijke plasje er ook over wil doen, en dan beland je in de ochtendspits.
Doe mij de avonddienst maar. Alhoewel?

Nachtddienst hier is van 18:00 tot 02:30 (dus eigenlijk een soort nacht/avond). Dus geen drukte, maar wel net het donkerste stuk nacht. En juist dat het zo rustig is, maakt het tricky. Want je verwacht geen verkeer meer, dus zeker met vermoeidheid rij je al snel op een soort automatische piloot naar huis.
Wijze (en dure) les geleerd: voortaan airco koud en ook ingeblikt proberen te focussen alsof ik op de motor zit.

Da’s 8,5 uur, maar je bedoeld met aflossen denk? Avond toch, ligt het in de nacht stil?

Terug
Bovenaan Onderaan