Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de duidelijkheid, ik heb de spiegel niet ingeklapt.

Nee de politie doet hier niets aan (althans geen strafrechtelijke vervolging) wel kijken ze of deze persoon al meer op zijn naam heeft staan.
 
Ik vond de motorrijder echt wel een belabberde rijpositie hebben, dan kan je dit verwachten (niet dat ik het goed praat hoor)

Maar hem aangeven voor gevaarlijk rijgedrag en dan zelf tussen twee auto's met een gangetje van 60+ ? zijn spiegel inklappen.... okeyyyy... _O-

:^

Het enige dat niet klopt is dat de spiegel is ingeklapt, wie dat denkt te zien moet nog eens goed kijken.
De spiegels van dit type VW staan vrij aerodynamisch.
Als je met deze snelheden door de file rijdt kun je het beste bij de middenlijn blijven, bij gaten niet passeren.
 
gisteren op de Slachthuislaan Antwerpen (voor de mensen die het kennen) in de richting van de Schijnpoort.
Halverwege de straat is er een zijstraat rechts waar vaak auto's uitkomen maar eerst goed naar links kijken.
Deze speciale klas lul keek naar ?rechts? en kwam in 1 ruk de baan op.
gelukkig zag ik hem aankomen en kon al afremmen, hij schrok wel van het audio concert aan claxon en reVVs dat hij toen te horen kreeg.
Ernaast gaan hangen en op mijn helm getikt.
Hij keek 1 seconden naar mij en keek dan maar strak vooruit, die doet dat geen 2de keer meer.


Deze ochtend De ring rond 't Stad.
Ik vertrek met 98km op de dagteller, dus ik dacht ik tank straks aan het werk wel, kan normaal 110km ofzo doen en dan op Reserve zetten.
Ik had hem al op reserve gezet thuis vertrek en ben bijna aan mijn afrit toen ik merkte dat er precies geen power meer inzat.
Ik stuur hem naar de pechstrook en daar valt hij stil.
Toen kwam ik op het geniale idee te beseffen dat mijn naftkraanje links zit en rechts zit er mss nog wat naft in de tank.
Ik schud hem wat van rechts naar links en hoor precies wat naft klotsen.
sleutel om en gggk gggk ggk ggk pruttel ... ... gggk gggk gggk VROP VROP vroom brom brom brom

HELM DICHT EN GAAAss!

snel de afrit gepakt en nog op men werk geraakt.

Nu hopen dat er nog net een druppeltje inzit om de ondergrondse garage uit te geraken.
Das de allereerste keer dat ik zonder naft val.

Kheb het kraantje al wel is vergeten op te zetten maar dit?!

Ik denk gewoon de vorige keer niet volledig volgetankt want ik heb echt al wel verder gereden met één tank.
Of mss wat heviger gereden na de laatste tankbeurt.

Die 4 cilinder krengen verbruiken toch veel.
 
Vanochtend, A27 richting Almere net voor de afslag A12 Utrecht jaarbeurs.

Deze automobilist heeft nu een aangifte van gevaarlijk rijgedrag bij de politie liggen.
Gevalletje poging tot zelfmoord. Je moet gasgeven op een motor.
 
Vanochtend, A27 richting Almere net voor de afslag A12 Utrecht jaarbeurs.

Deze automobilist heeft nu een aangifte van gevaarlijk rijgedrag bij de politie liggen.
En overigens niet op de strepen tussen twee rijstroken blijven rijden, maar voor iedere medeweggebruiker duidelijk maken in welke strook jij rijdt! Die automobilist achter je kon ook niet weten wat je van plan was tot je ineens naar links ging. Dan is dat voor jouw risico!
 
En overigens niet op de strepen tussen twee rijstroken blijven rijden, maar voor iedere medeweggebruiker duidelijk maken in welke strook jij rijdt! Die automobilist achter je kon ook niet weten wat je van plan was tot je ineens naar links ging. Dan is dat voor jouw risico!

idd. Wel een irritante blikker maar die blauwe brommer brengt door z'n positie zichzelf in gevaar. Peutje gas bij en in het gat rechts duiken. Of iets meer gas en voor de volgende auto gaan rijden.
Verder mag de filmer blij zijn dat hij zelf geen art 5 aan z'n broek krijgt. De file lijkt namelijk zo hard te rijden dat je in het midden niks meer te zoeken hebt. Het conflict opzoeken met zo'n blikker is ook vragen om problemen op de motor. Bij een botsing spreken de beelden ook tegen je.
 
Draai vanmorgen linksaf een straatje in (richtingaanwijzer staat nog aan op foto), kom ik een fietser tegen midden op mijn weghelft.
Als ik mijn linkerarm had uitgestoken lag hij van z'n fiets...

Untitled-2_zpsmjbjdrgw.jpg
 
Vanochtend, A27 richting Almere net voor de afslag A12 Utrecht jaarbeurs.

Deze automobilist heeft nu een aangifte van gevaarlijk rijgedrag bij de politie liggen.

Waarom naait die gast er niet tussendoor met een dotje gas? Dan ben je toch van die bumperklever af; die golf kan moeilijk door z'n voorganger heen.
 
Gisterenmiddag op de A27 breda-Utrecht. De rechterbaan was dicht bij Meerkerk, vlak voor het punt waar er een baan vanaf gaat. Alles moest van 3 naar 1 baan, dikke file dus. Ik rij in zijn 1 tussen de de meest linker banen door, maar de ruimte is minimaal. File stond nagenoeg stil. Tot mijn verbazing maakte bijna niemand ruimte, sterker nog, als het een beetje reed, heb ik meerdere keren meegemaakt, dat ik bijna werd klem gereden. Ik snapte het toen ik naar de bestuurders keek. Ze zaten echt bijna allemaal met hun telefoon te spelen! Op een geven moment werd ik bijna klem gezet tegen een vrachtwagen, en ja hoor aan het appen. Ik klop op de ruit aan de passagierskant, deze gaat open, sorry ik had je niet gezien. Ik zeg: klopt omdat je met je telefoon zit te kutten ipv op de weg te letten. Zegt die vent, ja maar we staan toch bijna stil. Als ik erbij had gekund had ik zijn iphone met een mooie boog in de sloot geflikkerd. Na 20 minuten en met een flinke rsi linkerhand door het continu koppelen, kwam ook aan dit fileleed gelukkig weer een eind
 
Nee 12 Liter ofzo, maar ik rijd er wel stevig mee door.
Het ding is ook van '96 dus die verbruikt wat meer dan de meeste motors tegenwoordig.

10L op 110km.. dan rij je nog stevig door. Mijn fiets is uit 1988(600CC), en ik rij ongeveer 1:16 / 1:21 beetje afhankelijk van hoelang het rechtdoor is.

Met mijn 16L tank zou ik daar theoretisch minimaal 250km moeten halen. Nu is het wel dat ik bij de 100 mijl(160 km)(US fiets) de tank weer volgooi, en dan gaat er dus vrolijk 10 liter in.

Misschien maar eens laten kijken naar de afstelling? kan me niet voorstellen dat een 750 zoveel onzuiniger is dan een 600.
 
10L op 110km.. dan rij je nog stevig door. Mijn fiets is uit 1988(600CC), en ik rij ongeveer 1:16 / 1:21 beetje afhankelijk van hoelang het rechtdoor is.
Verbruikt ie in bochten minder of ga je langzamer door de bocht? :p
 
Verbruikt ie in bochten minder of ga je langzamer door de bocht? :p

Veel start/stop acties. Mijn normale route is doorgaans 16 km met 10 stoplichten. Mocht ik dus lekker kunnen doorrijden zie ik het verbruik de goede kant op gaan.
 
gisteren op de Slachthuislaan Antwerpen (voor de mensen die het kennen) in de richting van de Schijnpoort.
Halverwege de straat is er een zijstraat rechts waar vaak auto's uitkomen maar eerst goed naar links kijken.
Deze speciale klas lul keek naar ?rechts? en kwam in 1 ruk de baan op.
gelukkig zag ik hem aankomen en kon al afremmen, hij schrok wel van het audio concert aan claxon en reVVs dat hij toen te horen kreeg.
Ernaast gaan hangen en op mijn helm getikt.
Hij keek 1 seconden naar mij en keek dan maar strak vooruit, die doet dat geen 2de keer meer..
Max Verstappen? (Die heeft ook geen rijbewijs :9)
 
Max Verstappen? (Die heeft ook geen rijbewijs :9)

Het was eigenlijk eerder een Mohammed Verstappen


Elke keer ik ga tanken zit ie vol na 8-9 liter te hebben getankt dus normaal zou er nog 3 liter moeten inzitten.
Maar hij stond op reserve en viel uit.
Op de papieren staat tank van 12 liter, ik reed, hij viel zonder naft, ga tanken en er kon maar 9 liter in.

Volgens mij zit dat naftkraantje gewoon te hoog op de tank ofzo en zit de naft lager.
 
Het was eigenlijk eerder een Mohammed Verstappen


Elke keer ik ga tanken zit ie vol na 8-9 liter te hebben getankt dus normaal zou er nog 3 liter moeten inzitten.
Maar hij stond op reserve en viel uit.
Op de papieren staat tank van 12 liter, ik reed, hij viel zonder naft, ga tanken en er kon maar 9 liter in.

Volgens mij zit dat naftkraantje gewoon te hoog op de tank ofzo en zit de naft lager.

Is die overige 3 liter niet toevallig het 'reserve'?
 
Draai vanmorgen linksaf een straatje in (richtingaanwijzer staat nog aan op foto), kom ik een fietser tegen midden op mijn weghelft.
Als ik mijn linkerarm had uitgestoken lag hij van z'n fiets...

[afbeelding]

Bekend verschijnsel bij fietsers. Wanen zich onkwetsbaar...

Hoe vaak ik niet op de motor op weg naar werk in de binnenstad Utrecht fietsers (studenten) de stuipen op het lijf heb gejaagd door de fietsers aan te kijken en ook door te rijden om te kijken wie er stopt. Niet altijd gewonnen maar wel altijd de fietsers duidelijk kunnen maken dat zij niet bepalen wie voor mag gaan. Daar hebben we spelregels voor afgesproken. Die ook voor fietsers gelden.
 
Bekend verschijnsel bij fietsers. Wanen zich onkwetsbaar...

Hoe vaak ik niet op de motor op weg naar werk in de binnenstad Utrecht fietsers (studenten) de stuipen op het lijf heb gejaagd door de fietsers aan te kijken en ook door te rijden om te kijken wie er stopt. Niet altijd gewonnen maar wel altijd de fietsers duidelijk kunnen maken dat zij niet bepalen wie voor mag gaan. Daar hebben we spelregels voor afgesproken. Die ook voor fietsers gelden.

Ik blijf dit altijd mooi vinden, doe dit ook in amsterdam altijd. Ik kijk vaak als ik voor rood sta naar de voetgangers/fietslichten, dan zie je die op rood springen en 5 seconden later als mijn stoplicht op groen springt toch nog even ervoor komen. Even reven of gewoon optrekken en dan krijg je een "He aso doe is normaal" o.i.d. naar je hoofd. Wacht even ik rij door groen en jij door rood, wie is hier nou de aso?
 
Vandaag reed ik bij Leiden de N11 op. Vanaf het eerste stoplicht was de linkerstrook afgesloten voor snoeiwerkzaamheden, stoplicht stond op rood en er stond een rij dus ik ga er rechts langs. Vooraan een vrachtwagen dicht op de streep en net als ik vooraan ben wordt het groen. Mooi! Behalve dat ik dus op de strook voor rechtsaf reed en er een flitspaal staat..

Op de A12 nog een kleine auto die vlot een strook naar links opschoof. Ik reed er toen linksachter en geef wat gas om er vlot voorbij te gaan, komt ze zo nog een strook naar links. Ik druk op de claxon maar het 'enge' is, ik wijk geen centimeter uit..
 
Net klaar met zwemmen en mn motor met een halflege voorband aangetroffen. Op de duoseat gaan zitten bij het naar huis rijden.... Na een halfuurtje staan band driekwart leeg :s.

Best jammer want zowel voor als achter konden de banden nog zeker een 2k kilometer mee. Ach ja, heb ik wel een reden om er 50/50 banden op te leggen...
 
Net klaar met zwemmen en mn motor met een halflege voorband aangetroffen. Op de duoseat gaan zitten bij het naar huis rijden.... Na een halfuurtje staan band driekwart leeg :s.
Kenne gij geen wheelie? :p
 
Gefeliciteerd en waar was de rijschool niet blij mee, je rijbewijs of de motor?
Vanwege die motor moeten ze niet moeilijk doen daar zijn het LESmotoren voor en zullen ze moeten verzekeren voor dat soort dingen....

Met de motor. De rijschool heeft net twee nieuwe motoren gekocht op 35 kw. De motor waar ik nu op reed zou twee dagen later door iemand bekeken worden. Die wil hem namelijk particulier overkopen. Maar als je dan een motor hebt waar allemaal dingen aan afgebroken zijn dan staat dat niet zo netjes haha. Zodra iemand er weet van heeft dat er flink mee onderuit is gegaan is hij gewoon minder waard/verkoopbaar. (maar hey ik zou er van uit gaan dat een lesmotor sowieso zijn beste tijd heeft gehad maargoed niet mijn keuze)

Moeilijk deed hij helemaal niet, maar leuk vond hij het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan