Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, ik zou proberen om dat niet al te serieus te nemen. Je bent hier per slot van rekening op het internet. Waar je in "de echte wereld" met een goed argument komt over een onderwerp zoals het bovenstaande zul je hier vast en zeker een goed gesprek over kunnen voeren. Maar op een forum (zoals je ziet) word je alleen maar te kakken gezet. Laat lekker gaan ;)

Ik zit pas heel kort op het interweb.

Het ziet eruit als een min of meer normale rotonde binnen de bebouwde kom, welke mongool heeft bedacht om de fietsers haaientanden te geven??

Hier is dat overal. Fietsers hebben hier allemaal haaientanden. :) Fietspad ligt dan ook los van de rotonde.

Daarom moet ik zelf altijd extra goed opletten als ik in andere plaatsen kom waar ze wél voorrang hebben. :+

Toen waren er nog niet eens mobiele telefoons.

Wel !!

Hier heb ik in 1983 al een mobiel !!

motorola_oerphone.jpg

MBM probeer iets nieuws dit wordt oud :z

Nu snap ik m plots... jij denkt dat t die oude Bolski grap is _O-

Op zich is dat nog grappiger als die grap zelf :+ _O-

Het is dus de link naar je persoonlijke instellingen waar je het aantal posts per pagina kunt instellen, niet naar je eigen profiel of de uitloglink. Zo...heb ik m alsnog uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Het ziet eruit als een min of meer normale rotonde binnen de bebouwde kom, welke mongool heeft bedacht om de fietsers haaientanden te geven??

De mongool die begreep dat niet iedere rotonde een echte rotonde is.
Dit ziet er meer uit als zijnde een rotonde op een vroegere T-splitsing....
Het meeste verkeer zal daar dus rechtdoor gaan en dan is het niet handig als er telkens voor fietsers gestopt dient te worden.

Een wijze mongool dus.....

Maar wel het internet. In 1983 werd het tcp/ip protocol in gebruik genomen en was het begin van het internet zoals we dat nu kennen.
Dat kan wel waar zijn, maar behalve enkele diehards had nog niemand ervan gehoord ... :N Een tekstverwerkingsprogramma op de pc (bijvoorbeeld WordPerfect 4.2) was in die tijd al heel wat!

Maar wel het internet. In 1983 werd het tcp/ip protocol in gebruik genomen en was het begin van het internet zoals we dat nu kennen.

In 1969 is het eerste "internet" bericht verstuurd, via Arpanet. Mijn eerste emails hadden geen @ maar diverse ! en bevatten de hele route tussen mijn computer en die van de ontvanger. Ging allemaal via MCVAX, de Vax computer van MC, wat nu CWI is. WWW bestond nog lang niet, maar wel gopher, archie, ftp, irc, en van alles.

In 1993/4 kwam Mosaic/Netscape, en dat heeft het www gemaakt tot wat het nu is.

Maar dat is toch pas kort geleden allemaal?

Dit ziet er meer uit als zijnde een rotonde op een vroegere T-splitsing....
Het meeste verkeer zal daar dus rechtdoor gaan en dan is het niet handig als er telkens voor fietsers gestopt dient te worden.
Klopt, dit is altijd een T-splitsing geweest. Alle rotondes op deze weg hebben dezelfde regel, fietsers moeten stoppen voor auto's.

Wat je op dit filmpje niet ziet, en wat ik op mijn Facebook pagina er later nog bij heb verteld, is dat er vóór het busje een auto ( met bejaard echtpaar ) rijdt die steevast voor iedereen stopte. Ongeacht of ze voorrang hadden of niet. En het is in mijn ogen juist het stoppen van die auto ( die wél in het blikveld van het kindje zit ) wat er voor zorgt dat het kindje denkt door te kunnen fietsen.

Dat je van kinderen van die leeftijd niet moet verwachten dat ze de regels begrijpen of onthouden ( want dat is ook niet hetzelfde ), is natuurlijk logisch en verwacht ik ook niet. Maar ik verwacht wel dat een ouder op zijn minst stoppen en kijken aanleert tot ze het instinctief doen.

Je moet altijd uitkijken met kinderen. En met ouders. Ik reed heeeel lang geleden met de auto een uitrit uit, in een stad die ik verder nauwelijks kende, slecht zicht naar rechts, het regende, er was een fietspad, de weg was een soort eenrichting, althans, een heel brede middenberm met plantsoen. Ik kijk goed naar links voor fietsers op het fietspad, en ik rij voorzichtig op. Knalt er een kind op een fiets van rechts tegen mijn auto. Moeder fietste ervoor, kind was IQ-technisch gehandicapt. Ik heb het kind met fiets en al thuis gebracht, en ben toen teruggegaan om ter plekke te kijken. Bleek dat het fietspad eenrichting was, ze reden tegen het verkeer in, en om op dat fietspad zo te komen hadden ma en dochter een grote kruising heel raar diagonaal moeten oversteken, iets wat een normaal mens niet zou doen. Het speet me erg voor het kind, maar ik heb het in detail gemeld aan de verzekering, en kind bleek schuldig. Maar dus, ma bleek schuldig. Hoe kun je nu met je gehandicapt kind zo gevaarlijk een kruising oversteken en dan tegen het verkeer in in de regen het fietspad op rijden? En dan zonder kijken langs een soort blinde muur op een plek waar auto's uit een uitrit komen?
Kinderen kun je weinig kwalijk nemen, maar de ouder die erbij fietst des te meer.

In 1969 is het eerste "internet" bericht verstuurd, via Arpanet. Mijn eerste emails hadden geen @ maar diverse ! en bevatten de hele route tussen mijn computer en die van de ontvanger. Ging allemaal via MCVAX, de Vax computer van MC, wat nu CWI is. WWW bestond nog lang niet, maar wel gopher, archie, ftp, irc, en van alles.

In 1993/4 kwam Mosaic/Netscape, en dat heeft het www gemaakt tot wat het nu is.

Maar dat is toch pas kort geleden allemaal?

Yep. Rond 85 zat ik voor het eerst met een simpel home computertje op bulletin boards. Met een verschrikkelijk traag modem inbellen (300 baud) korte berichten versturen ging, maar een bestand van enkele kb's duurde minuten.
Vergeleken met de glasvezel aansluiting van nu, was dat het stenen tijdperk met de tam tam. Het was nog geen digitale snelweg, eerder een karrespoor vol kuilen. :+

Dat was het meest enerverende aan mijn reis vandaag ja. Helaas zie ik helaas niet elke dag een klein jongetje bijna onder een auto komen. :Z
Het spijt me dat ik niet kan voldoen aan je hooggespannen verwachtingen. Sorry ik dat ik 48 seconden van je leven heb verspild.

(Tevens camera/YouTube test voor mijzelf)

goede titel dus geen hoog gespannen verwachtingen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan