Aloha,
hier een nieuwe Vitpilen 701 eigenaar
Wel wat plannen qua optische verbeteringen..mocht iemand hier toevallig spaakwielen hebben en interesse hebben in een mogelijke ruil dan hoor ik het graag (ga voor de wat meer classic look) heb wel een adres voor mooie spaakwielen alleen daar hangt gelijk een leuk prijskaartje aan dus kijk even naar de alternatieven
Schiet lekker op met de km's!
Dat is een 701 Vit toch?
Ben er op de 401 Vit ondertussen wel over uit, ik wil andere rearsets. Het bovenlichaam lijkt het meest op een sport/supersport met de clipons en het hoge zadel. Maar het onderlichaam lijkt gemaakt voor een naked zoals de Svartpilen met rearsets die wat mij betreft te hoog maar vooral te ver naar voren staan.
Resultaat daarvan is alsof je op een enigzins sportieve motor zit met je knieën raar hoog opgetrokken waardoor ik eigenlijk niet echt lekker kan verzitten. Naar achteren schuiven maakt het voor het bovenlichaam fijner maar dan voelt het tegelijkertijd alsof je je knieën naar je oksels aan het trekken bent.
Nu ben ik met 1,84 echt niet bovengemiddeld lang dus zijn er misschien meer users die dat voelen?
Het is voor mij niet zozeer de hoek van m'n knieën maar meer de hoek die m'n bovenbenen moeten maken t.o.v. het bovenlichaam. Alles beneden iets naar achter en een klein beetje omlaag kunnen roteren zou al beter zijn.
Hallo!
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een Svartpilen uit 2020, wat een machine! Ik heb nog geen mooie foto van mijn motor dus die komt later een keer.
Ik heb de motor gekocht met een LeoVince middendemper, die maakt een heel cool geluid maar iets te veel voor mij. Die heb ik dus vervangen voor een Remus middendemper van een KTM 690 duke. Verder heb ik 15-42 tandwielen gemonteerd en een bestelling gedaan bij Bad Winners: De emissie beperkende rommel is weg en ik heb de 02 sensor verwijderd. De motor rijdt nu veel soepeler in de lage toeren en ‘popt’ niet meer als je het gas dicht draait. Ik had ook de beugel om de kappen om de middendemper terug te plaatsen besteld maar die past helaas niet met de Remus.
Nu heb ik dus te koop: De LeoVince (klik) middendemper (ongeveer 4000km gebruikt) en de nieuwe Bad Winners (klik) beugel. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Stuur me een berichtje als je geïnteresseerd bent dan kan ik wat foto’s sturen.
Groeten!
Welkom! Leuk ding die 401Hi!
Ook ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Svartpilen 401. Ik zocht een leuke motor voor korte ritjes binnendoor en was op slag verliefd op het model.
Nu een paar honderd KM verder, en behalve dat de motor geweldig rijdt ook een paar issues. Die ga ik sowieso bij de 1000km beurt benoemen, maar misschien dat mensen het herkennen:
- Als ik bij hogere snelheid de voorrem inknijp hoor ik een zoemend/buzzend geluid. Bij lage snelheid is dit niet.
- als ik in de 2 het gas ineens los laat hoor ik aan de voorkant iets enorm trillen/resoneren. Nou is het een 1-pitter, maar iemand die dit herkent?
- Benzine-indicator is all-over-the-place. Tankwaarschuwing gaat aan bij 90km range, en dan kan ik 6,5L tanken (helemaal vol)... Of is dat het resultaat van zo'n klein tankje?
- Tot slot, ik merkte dat het hoekje van het skid-plateje een beetje verbogen was, en ik raakte ook de grond op rotondes. Hoekje heb ik teruggebogen, maar het hele ding lijkt ook wat scheef te zitten, maar ik kan dit niet vergelijken. Kan iemand eens kijken bij zijn/haar 401 of de skidplate op dezelfde manier/hoek/houding zit als op mijn motor? Zie foto's
Ohja. Die easy-shift functie, staat die uit tot na de 1000km beurt? Ik heb hem nog niet werkend kunnen krijgen nml;..
Thanks!Welkom! Leuk ding die 401heb er zelf nu ongeveer 5500 op de teller staan (heb hem nieuw, sept. 2020).
Wat betreft je punten:
- geluid herken ik ook en lees je meer over op de fora. Ik heb de oorzaak hiervan nooit kunnen vinden. Stoor me er niet aan en alles werkt naar behoren. Las op de verschillende fora dat het mogelijk het ABS systeem is dat geluid maakt
- Die ratel lijkt bij mij uit de radiator te komen, maar ik heb alles nagelopen maar kan het niet vinden. Ook dat heeft in 5500 km geen issue gegeven.
- Die benzine meter is voor de sier in mijn ogen. Heb de tank nog nooit leeg gereden na zo'n melding, maar misschien moet ik het maar eens proberen. Ik ga overigens wel vaak een tankstation in als Low Fuel indicator verschijnt, maar nooit stress omdat ik eigenlijk al weet dat het best zal meevallen met de hoeveelheid brandstof die er nog in zit.
- Je skidplate lijkt wel iets 'ruimer' te zitten dan bij mij. Ik heb menig maal een stepje of schoen aan de grond gehad, maar nog niet de skid-plate.
De easy shift werkt prima bij mij, maar weet niet of hij de inrij periode uitgeschakeld was..
Een soort quick-shifter. Schakelen zonder koppelingshendel te hoeven gebruiken.En, wat is de easy-shift functie? Is dat iets wat alleen op een Svart zit?
Het zoemende geluid is puur als ik mijn rem hendel inknijp.. dus als die contact maakt als het ware, dus ook al zonder echt hard te remmen.Geen issues met remmen, behalve dat het ABS lampje dan af en toe knippert. Lijkt niets af te doen aan de functie, wel storend en ik ben benieuwd of het ABS dan nog wel werkt, wil er niet genoeg achter komen om het te proberen.
Zoemend/ratelend geluid...het is misschien een open deur, maar hoe is jullie kettingspanning?
Fuel Level Indicator is inderdaad helemaal ruk. Had nog 90 km te gaan, twee of drie blokjes, niets aan de hand. 5 km later was het allemaal weg en kreeg ik een waarschuwing dat het bijna uit met de pret was. En dat is ook niet met rare hellingshoeken of bochten, ik reed op de snelweg.
Thanks!
- Remmen: Ik las ergens dat dit ook de wind kan zijn die tussen de openingen in de remschijf en remblokken zit.. maargoed, hij remt verder prima, maar het is een beetje irritant.
- De ratel: Idem, alles lijkt inderdaad vast te zitten, maar ook hier weer: beetje irritant, maar misschien hoort dat bij een 1-pittertje
- benzinemeter: Ja. MIsschien maar mee moeten leven.
MBT de skidplate ga ik toch nog wel even verder op onderzoek. Ik rijd hem redelijk makkelijk tegen de grond aan. Niet helemaal de bedoeling lijkt me.
Het zoemende geluid is puur als ik mijn rem hendel inknijp.. dus als die contact maakt als het ware, dus ook al zonder echt hard te remmen.
Maar het zit echt aan de voorkant, mijn achterrem heeft het geluid niet.
Hi. Ja nee, het is echt als de remhendel contact maakt een elektrisch buzzing geluid vanuit de voorrem-area. Enkel voor, ook als je dus niet daadwerkelijk vertraagt maar enkel contact maakt met de remhendel.Dat snap ik, maar een rammelende ketting over de kettingrollen voelt/klinkt ook alsof je er recht bovenop zit.
Edit:
En met de achterrem zou je de ketting enigzins op spanning houden alsof deze aangedreven wordt. Klinkt het als een zoem die je bijvoorbeeld hier af en toe kan horen?
HI!Al wat bekent van je rem?
Vorig weekend naar het Sauerland geweest. Voor vertrek bij het op de startknop drukken gebeurde er niets, verlichting en alles deed het wel. Het een en ander nagekeken en toen toch maar een andere accu erbij gezet en toen startte hij meteen. Bij de accuboer door laten meten en een nieuwe accu er in. De anderen waren inmiddels al onderweg dus ik er achteraan. Prima weekend gehad en heerlijk gereden, de Vitpilen is gemaakt voor die wegen! Ik had al een keer gehad dat ie na het starten in een soort save mode liep en niet boven de 3000 toeren kwam, na uitschakelen en opnieuw starten was dit weg. Nou komt dit steeds vaker voor en geeft hij ook tc-failure aan , ermee naar de dealer geweest en het blijkt de gassensor in de luchtfilterkast te zijn. Die moet besteld worden en dat duurt nog even. Hoop dat het daarna beter is.