Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit was ook al voorzichtig de conclusie die ik aan het trekken was. Jammer, want ik heb ze wel echt nodig. Heb gelukkig geen haast! :-)Ben bang dat je heeeel weinig haast moet hebben @Jasper.R ... De Tiger 1050 is nooit een dusdanige verkooptopper geweest en betrekkelijk jong, dus veel 2e hands delen kom je niet tegen. En vooral niet dié delen die het eerste kapot gaan bij een eventuele aanrijding of val.
Ik heb in ieder geval nog niet veel langs zien komen op de diverse verkoopplatforms (MP e.d.). En ik kijk vrijwel dagelijks op deze platforms ivm andere 30+ jr. oude meuk die ik rijdt..
Kijk dat isnog eens een reactie! Ik had al eerder wat berichten van je gelezen. Zeer uitgebreid en onderbouwd! Dank je wel.Gert, Je bedoelt mogelijk modeljaar 2016 -2020 . Vanaf 2016 kwam de laatste grote wijziging en verfijning met ride by wire, 3 ridermodes, cruise control,traction control, slipperkoppeling, standaard handkappen, verstelbaar scherm, usb aansluiting, zelf uitschakelende richtingaanwijzers etc.... er waren 104 wijzigingen in het blok tov zijn voorhanger. Er was een aangepaste fuelmapping en dus prettigere koppelcurve
Je herkent deze serie vooral aan de graphics en kleurstellingen. Ze waren er in matzwart met neonstriping, glanszilver met rode striping, later ook glanszwart met rode striping en matzilver met neonstriping.
Allemaal met de typische grote1050 decal op de fairing.
Ze hadden tov voorgaande model een in de hoogte verstelbaar scherm met extra winddeflectors
Het is een goede keuze omdat deze allerlaatste evolutie van het 1050 blok eigenlijk ook het hoogtepunt was van zijn kunnen.
Persoonlijk minpunt : Ik vind de OEM voorvering te slap. Als je tweedehands een exemplaar vindt, waarvan de voorvering is aangepast met vb hyperpro veren is dit een plus en anders zeker zelf doen. Je krijgt er een betere en sportievere motor voor terug.
Vermits deze versie op zich al heel wat opties had, is er weinig extra te wensen. Eventueel de OEM panniers, hoewel ik deze zelf heb , gebruik ik ze zelden, maar dat is persoonlijk.
Verder zijn optionele heated grips een plus
De optionele centerstand is ook een plus. Die vind ikzelf gewoon belangrijk ( ketting smeren, banden vervangen, ander onderhoud)
Er is verder moeilijk een "juiste" te definieren in deze serie. Het hangt af van je voorkeur in kleur, kmstand, opties etc....
Bekijk bijlage 1966849
Een yamaha TDM900 vervangen is niet eenvoudig. Het is een zeer capabele allrounder. Een goede motorkennis van me rijdt er al jarenlang eentje, en kijkt stiekem ook richting mijn 2016 Tiger Sport 1050
Op het topkoffer rekje en wat kleine dingetjes na, is de mijne zo te zien precies hetzelfde wat wordt/is de opvolger? Ik ben mij ook aan het orienteren voor een opvolger. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit de Tiger 1200.Vorige week afscheid genomen van de Beauty, mooie avonturen mee beleeft. Dwars door Europa getoerd. Meerdere keren de Stelvio bedwongen en nooit een krimp gegeven.
Nog even wachten en dan komt de opvolger.
Bekijk bijlage 1969545
De nieuwe Tiger 1200Hoogstwaarschijnlijk wordt dit de Tiger 1200.
Mooi hoor, zo'n nieuwe Tiger als ik geld genoeg hadDe nieuwe Tiger 1200
Ik heb " toevallig" nu een 2023 Tiger 1200 GT Pro.
Jaren geleden met veel plezier ook een 1050 gereden.
Daarna 5 seizoenen een Versys 1000 '15.
Vervolgens mezelf geprobeerd te verwennen met een nieuwe Versys 1000 SE GT.
Mooie machine maar viel, voor mij iig, echt tegen als je keek naar alles wat er allemaal op zat en niet feilloos functioneerde .
Quickshifter pas vanaf ca 4000rpm, cruisecontrol was niet constant voor wat betreft het vasthouden van de snelheid, bij bepaalde toeren ging hij constant iets van 30-40rpm heen en weer.
Het meest storende vond ik de stuiterige electronische voorvering, te bonkerig..
Dus op een vrijdag de R1250 GS van een vriend gehaald om proef te rijden.
Ik ging eigenlijk niet voor een GS, maar als alternatief.......
Het was dus precies wat ik verwachtte: niks voor mij die luide boxer .
Zaterdag proef gereden op de 1200 GT Pro, en ja hoor dat was'm.
Hij stond in voorraad bij Goedhart, en de week erna opgehaald, en inmiddels vanaf 1 Juli 7900 fun km's gereden.
Het enige wat ik iets van " mis" is de lineaire 3 cylinder "huil", maar verder perfect.
Nog een update gehad zodat je als je stilstaat, de achtervering 2 cm kunt laten zakken, perfect .
Ik heb er een uit 2013 maar onderdelen voorziening is tot nu toe geen enkel probleem. Ik bestel de spullen over het algemeen wel in Duitsland. Kan best wel wat schelen in prijs. Betrouwbaarheid is tot nu toe geen probleem (97.000 km)Ik wil een tiger 1200 kopen. Ik heb nu een model op het oog uit 2012 met 56k km op de teller. Dit moet mij dan €8200 gaan kosten.
Het onderhoud is gedaan en aantoonbaar. De motor heeft veel opties oa kofferset, arrow uitlaat, verstralers, handvatverwarming, een windschermverhoging, mistlampen en valbeugels.
Ik twijfel nu of ik er verstandig aan doe om deze motor te kopen, of dat ik beter kan kijken (en doorsparen) voor een nieuwer model. Mijn vorige motor was een ktm 690 uit 2007 en daarbij liep ik telkens tegen het probleem aan dat er weinig onderdelen beschikbaar waren. Ik wil niet dat ik weer in diezelfde situatie terecht kom.
Wat is jullie mening?
Prima motor zelf ook gehad . Let op of hij een gemodificeerde cilinderkop heeft ,daarvoor is een terugroep actie geweest. Vanaf model 2016 wel beduidend betere remmen.Ik wil een tiger 1200 kopen. Ik heb nu een model op het oog uit 2012 met 56k km op de teller. Dit moet mij dan €8200 gaan kosten.
Het onderhoud is gedaan en aantoonbaar. De motor heeft veel opties oa kofferset, arrow uitlaat, verstralers, handvatverwarming, een windschermverhoging, mistlampen en valbeugels.
Ik twijfel nu of ik er verstandig aan doe om deze motor te kopen, of dat ik beter kan kijken (en doorsparen) voor een nieuwer model. Mijn vorige motor was een ktm 690 uit 2007 en daarbij liep ik telkens tegen het probleem aan dat er weinig onderdelen beschikbaar waren. Ik wil niet dat ik weer in diezelfde situatie terecht kom.
Wat is jullie mening?
Er is geen terugroep actie geweest voor de cilinderkop. Bij mij zit de originele er nog op en heb geen problemen ermee gehad. Even checken kan sowieso geen kwaad. Olieverbruik is bij mij nagenoeg niets.Prima motor zelf ook gehad . Let op of hij een gemodificeerde cilinderkop heeft ,daarvoor is een terugroep actie geweest. Vanaf model 2016 wel beduidend betere remmen.
De xca was eigenlijk ook het eerste plan na de eerste Versys, maar ik kon niets vinden naar mijn zin.Maar vooralsnog staat de Tiger op 1. Ik zit dan te denken aan een XC, XCA of XRT.
Ik heb de mijne vorige week weggebracht voor groot onderhoud, kleppen controle ( 40.000 Km ).Na aankoop afgelopen herfst heb ik nog geen meter gereden met mijn verse aankoop, maar aankomend jaar wordt dit anders..
Moest eerst nog een aantal andere projecten afronden, aantal motorfietsen verkocht die (eigenlijk) door aankoop Tiger overbodig geworden waren, én voor dit jaar staat een aantal motorvakanties gepland, waarvan de eerste (even) op en neer voor een weekendje Zuid-Spanje met deze bike (26-28 april, motoGP weekend)..
Aangezien 1e eigenaar (m'n vader) een niet geheel sluitende onderhoudshistorie had, alsnog "service B" (ofwel de - grotere - 20K km beurt) uitgevoerd afgelopen week + nog een aantal additionele werkzaamheden (remvloeistof, KVS, div. kleine modificaties) uitgevoerd..
Eeh tja wat zal ik daar op zeggen, denk dat jij een stuk goedkoper uit bent . Gelukkig waren de kleppen nog top, was dus alleen controle. Was ook nog vergeten te zeggen dat er een nieuwe accu in was gegaan haha. Anyway een hobby kost nou eenmaal een paar knaken dus ja kan er ook weer niet wakker van liggen. Thanks voor de tips over het Harz, de 85 zit zeker in de routes verweven.Was of is wel een paar keer 'oef' geroepen bij de rekening? Remblokken, kettingsetje, en een grote beurt met mogelijk een paar shims als een of ander klepje niet binnen specs staat.. Maar goed, dan kun je er ook weer een hele tijd tegen!
V.w.b. Harz, kom er wel eens ja, ligt ook maar een paar uurtjes rijden vanaf 'mich'
Daarom pak ik elke winter de remklauwen er ff af, met de rem zorgen dat de zuigers er een stuk uitkomen, remmenreiniger erop en oppoetsen met staalwol.PS het bokken bij het aan remmen van mijn voorwiel bleken niet de remschijven te zijn ( gelukkig, ), maar vervuilde remklauwen en nieuwe remblokken.