Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
*O* Zo, iets later dan voorzien, maar de Tridents zitten erop:

i20091203182256d.jpg


15333129462020766812952.jpg


Ik zal bij gelegenheid nog eens wat betere foto's maken.

Klinken een stuk dieper en volgens mij toch ook een flink stuk luider. Vader die voorop reed klagen dat ie z'n eigen motor niet meer hoort... :9 Het is wel een R1150RT, maar toch.

Tune werd ook aangepast. Ik merk dat vooral aan het feit dat het afremmen op de motor een stuk is verminderd. Moet nu een versnellinkje extra naar beneden, maar dat went wel neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren 20.000 kilometer beurtje ... 7 en een half uur werk, is dat normaal. Kleppen zijn gesteld.

Die Tridents zien er vet uit zeg. Maar uit medelijden met mijn buren zet ik ze er maar niet op, ik ga regelmatig voor zessen de straat uit.
 
Laatst bewerkt:
*O* Zo, iets later dan voorzien, maar de Tridents zitten erop:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal bij gelegenheid nog eens wat betere foto's maken.

Klinken een stuk dieper en volgens mij toch ook een flink stuk luider. Vader die voorop reed klagen dat ie z'n eigen motor niet meer hoort... :9 Het is wel een R1150RT, maar toch.

Tune werd ook aangepast. Ik merk dat vooral aan het feit dat het afremmen op de motor een stuk is verminderd. Moet nu een versnelinkje extra naar beneden, maar dat went wel neem ik aan.

dat ziet er gelikt uit. :Y

Gisteren 20.000 kilometer beurtje ... 7 en een half uur werk, is dat normaal. Kleppen zijn gesteld.

klepspeling controleren is een langdurig werkje en dan heb ik nog niet over het werkzaamheden die je moet doen voor en na de speling controleren. + dat je alleen nog maar de speling controleert, het daadwerkelijk speling corrigeren is ook een tijd rovend klusje.
om alleen al de tank te kunnen verwijderen zal men eerst de achterbekapping moeten verwijderen om bij de bout+moer tekomen van de tank.

nee er is bij triumph niet nagedacht over hoe men de motor construeert mbt uitvoeren van onderhoud. alleen heeft men wel weer nagedacht over het feit van klepspeling. die is uit fabriek aan de ruime kant. ik vermoed dat men de instelling/wetenschap heeft dat in de loop van tijd de kleppen licht inslaan en dan de klepspeling kleiner kan worden zonder dat dit hoeft gecorrigeerd hoeft teworden. zodoende ben je eigenlijk niet verplicht om de klepspeling daadwerkelijk te corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
Sinterklaas is langs geweest!

Hij is er, jawel!

En wat is ie mooi.....!
Maandag gelijk naar de keuring, kan ik misschien eind van de week al rijden!
Was met de proefrit (-1,5 graden en mist in Beieren) al verrast door de kracht en dan heb ik nog heeeeeeeeeel voorzichtig gedaan!

Ik denk dat ik hier heel veel plezier aan ga beleven!
Ga 'm straks even poetsen, is op de autobahn wel een beetje nat en vies geworden...........
full
 
Sinterklaas is langs geweest!

Hij is er, jawel!

En wat is ie mooi.....!
Maandag gelijk naar de keuring, kan ik misschien eind van de week al rijden!
Was met de proefrit (-1,5 graden en mist in Beieren) al verrast door de kracht en dan heb ik nog heeeeeeeeeel voorzichtig gedaan!

Ik denk dat ik hier heel veel plezier aan ga beleven!
Ga 'm straks even poetsen, is op de autobahn wel een beetje nat en vies geworden...........[afbeelding]

Gefeliciteerd met je bezit!!
Have fun with it :] :] :]
 
*O* *O* *O*

Tis gelukt met de spiegels. Rubbers zitten weer vast zoals ze horen te zitten. Lang leve de lijm.
Striping is ook binnen, die nog aanbrengen en dan ben ik weer even klaar voor een tijdje (denk ik).


Bedankt voor de tips.
Joossie, ik hoop dat je het niet te vast hebt gezet allemaal. Die spiegels moeten namelijk gedemonteerd worden wil je de topkuip van de Sprint eraf halen. Dat is in ieder geval nodig voor het verwisselen van een kapotte koplamp.

Had ik eigenlijk nog 1 vraag. Wat vond je nou het verschil tussen de RS 955i en de ST 955 i?

Heel veel plezier ermee in ieder geval!
 
de heren op van Fotosoep 13, Steve_O in "Fotosoep 13" ,hebben op mijn vraag de sprint st 1050 in Blazing Orange gezet.
op zich is het een mooie kleur zeker voor de street triple, maar ik vind het niet voor de sprint st een mooie combinatie.

1260210475-40.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit ook minder geslaagd.
Toen ik van het weekend bij de dealer in Duitsland was, had hij 3 motoren in het wit staan. Ik denk dat dat voor de Sprint ST ook erg mooi is (parelmoer wit) zeker in combinatie met de donkere delen als het frame en de wielen.
Kunnen de heren van de fotosoep (link werkt niet bij mij) dat niet ook eens proberen?

(P.S. ik mis de zwarte beugels voor de bevestiging van de koffers onder aan het zadel...)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit ook minder geslaagd.
Toen ik van het weekend bij de dealer in Duitsland was, had hij 3 motoren in het wit staan. Ik denk dat dat voor de Sprint ST ook erg mooi is (parelmoer wit) zeker in combinatie met de donkere delen als het frame en de wielen.
Kunnen de heren van de fotosoep (link werkt niet bij mij) dat niet ook eens proberen?

(P.S. ik mis de zwarte beugels voor de bevestiging van de koffers onder aan het zadel...)

Op de introductie foto's uit 2004/2005 van de sprint st 1050 waren en aantal dingen anders aan de motor dan dat ze uiteindelijk geleverd zouden worden.
bv.
1 de knipperlichtglazen in de spiegels zijn zwart
2 de uitlaat uiteinden zijn anders.
3 kleur teller platen zijn dan wit.
4 veervoorspanning instel schroeven zijn dan blauw geannodiceerd.
5 achter spatbord (hugger) zit er wel op. op latere modelen zitten er zelfs geen schroef gaten meer hiervoor in de achterbrug.
6 balhoofd is een simpele zeskandmoer.
Triumph-Sprint-ST-1050-2005--01.jpg
Triumph-Sprint-ST-1050-2005--07.jpg
Triumph-Sprint-ST-1050-2005--08.jpg
Triumph-Sprint-ST-1050-2005--10.jpg



als ik het goed heb werd de sprint toen nog niet standaard met zijkoffers geleverd.



en de sprint st in het wit hoef je niet telaten fotosoepen. het is al uitgevoerd.
full
 
Laatst bewerkt:
Joossie, ik hoop dat je het niet te vast hebt gezet allemaal. Die spiegels moeten namelijk gedemonteerd worden wil je de topkuip van de Sprint eraf halen. Dat is in ieder geval nodig voor het verwisselen van een kapotte koplamp.

Had ik eigenlijk nog 1 vraag. Wat vond je nou het verschil tussen de RS 955i en de ST 955 i?

Heel veel plezier ermee in ieder geval!


Vislijntje en ze zijn weer los. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Verschil tussen de RS en de ST vond ik toch wel het gewicht. Ik vind de ST al lekker makkelijk sturen qua omgooien en merkte die 8 kilo verschil toch wel. De ST is naar mijn mening dan toch iets rustiger
 
zo even een banden update: nu na dik 7k km beginnen mijn pilot powers inderdaad wat vlakke punten te vertonen. Ik ben bang dat ik binnenkort even een dagje bochtige wegjes moet gaan rijden, als het droog is.... Wat een straf -O-
 
de heren op van Fotosoep 13, Steve_O in "Fotosoep 13" ,hebben op mijn vraag de sprint st 1050 in Blazing Orange gezet.
op zich is het een mooie kleur zeker voor de street triple, maar ik vind het niet voor de sprint st een mooie combinatie.

[afbeelding]
Ik vind het inderdaad wel een beetje veel. Waarom probeer je het niet eens met het onderste deel van de kuip matzwart? Dat lijkt me dan wel weer gaaf.

Je valt i.i.g. op op de weg :+
 
Die standaard oranje knipperlichtglaasjes zijn gewoon misdadig lelijk, dus ik snap wel dat ze daar voor de eerste foto's iets anders in hebben gezet.

er zijn trouwens witte en smoke knipperlichglaasjes verkrijgbaar, ik meen van boke design maar dat kan ik op verzoek wel nakijken
 
Moguhh all,

Heb even vraagje. Weet iemand van jullie toevallig of deze pakken voor de winter en de zomer zijn? Mijn engels is niet zo best :P Het is wel goedkoop in ieder geval, en mijn maat zit er ook bij. Dus wil ik dat ff graag weten. Oh ja, link is ook wel handig :D
http://www.worldoftriumph.com/section.php/4272/1/clothing_and_gift_sale
Gaat dan om de heren uiteraard. Als het een binnenvoering heeft bestel ik ook gelijk voor m'n vriendin :)
 
Moguhh all,

Heb even vraagje. Weet iemand van jullie toevallig of deze pakken voor de winter en de zomer zijn? Mijn engels is niet zo best :P Het is wel goedkoop in ieder geval, en mijn maat zit er ook bij. Dus wil ik dat ff graag weten. Oh ja, link is ook wel handig :D
http://www.worldoftriumph.com/section.php/4272/1/clothing_and_gift_sale
Gaat dan om de heren uiteraard. Als het een binnenvoering heeft bestel ik ook gelijk voor m'n vriendin :)
alles aan broek en jas is niet geschikt voor de winter. maar een aantal jassen beschikken wel over een over-regenjas. dus alleen zomer geschikt.
 
lexe in "het grote Triumph Sprint ST Topic"

Al gereden vandaag? Was super weer vandaag! *O* *O* *O*
neeeeeeeeeeeee joh. weer werken vandaag en nog steeds storingdienst t/m donderdag avond. daarna zal ik op de zaterdag de remklauwen van de yamaha BT1100 bulldog van mw.Toverfee demonteren. ivm noodzakelijke reparatie werkzaamheden en tevens weer de rechter uitlaat vast zetten. dus voorlopig staat de sprint nog in de container

ik heb daarnet EINDELIJK een stukkie met de motor gereden. *D

De remmen zijn helemaal top. *O* De rem druk wordt eerder opgebouwd bij het aangrijpen van de handel. Dus niet meer dat halve vrije slag voordat de remdruk wordt opgebouwd. Het schokkerig remmen, vooral bij de laatste meters is eruit. Toch een mooi doseerbare rem.
iig hoeft de remvloeistof de eerstkomende 2jaar niet ververst teworden.

De zit aan het stuur is comfortabeler doch blijf je een sportieve zithouding houden. :9 Dus in mijn optiek een hele verbetering.
Het ruitje geeft, voor mijn gevoel, geen verandering tov de vorige zithouding. Maar ja, ik kom ook 3cm omhoog met mijn kop en het ruitje is ook +/- 3cm hoger als de oude. Dus dat compenseert elkaar. :Y
Ik zit wel in de lucht maar ik krijg niet de turbulentie op mijn helm. Die heb ik wel als ik mijn hoofd naar beneden breng. Maar nu ben ik ook niet boven de 120km/u gekomen.
 
lexe in "het grote Triumph Sprint ST Topic"ik heb daarnet EINDELIJK een stukkie met de motor gereden. *D

De remmen zijn helemaal top. *O* De rem druk wordt eerder opgebouwd bij het aangrijpen van de handel. Dus niet meer dat halve vrije slag voordat de remdruk wordt opgebouwd. Het schokkerig remmen, vooral bij de laatste meters is eruit. Toch een mooi doseerbare rem.
iig hoeft de remvloeistof de eerstkomende 2jaar niet ververst teworden.

De zit aan het stuur is comfortabeler doch blijf je een sportieve zithouding houden. :9 Dus in mijn optiek een hele verbetering.
Het ruitje geeft, voor mijn gevoel, geen verandering tov de vorige zithouding. Maar ja, ik kom ook 3cm omhoog met mijn kop en het ruitje is ook +/- 3cm hoger als de oude. Dus dat compenseert elkaar. :Y
Ik zit wel in de lucht maar ik krijg niet de turbulentie op mijn helm. Die heb ik wel als ik mijn hoofd naar beneden breng. Maar nu ben ik ook niet boven de 120km/u gekomen.

Dat zou inderdaad ook wel eens een keer tijd worden dat je ging rijden. Motor van de vrouw klaar??
Hoorde vandaag ook veel motoren langs komen bij m'n werk. Was lekker weer maar wel koud denk ik.

Ik ga op de motorbeurs wel kleding kijken. Aanbevelingen van merken??
 
Dat zou inderdaad ook wel eens een keer tijd worden dat je ging rijden.
Motor van de vrouw klaar??
Hoorde vandaag ook veel motoren langs komen bij m'n werk. Was lekker weer maar wel koud denk ik.

Ik ga op de motorbeurs wel kleding kijken. Aanbevelingen van merken??

eindelijk was het eens behoorlijk weer, lees droog, om op de motor testappen. dat het fris buiten is maakt niet zoveel uit, alleen die :( %#^$^&** :( regen......daar heb ik vanuit mijn genen een ongelofelijke pest hekel aan.
vorige week zaterdag+zondag de remmen van de motor van mvr Toverfee gedaan.
heb toen vanwege de nattigheid buiten ook daarmee niet test gereden.
vandaag heb ik dan ook wel met die motor gereden, ook omdat Toverfee daar om vroeg.
ik vind van die remmen nu dat het niet top is, dus staat hij nu met een trekbandje om de remhandel voor een nacht in de container. morgen eens kijken hoe het morgen is.....

goede motorkleding......tja dat is moeilijk. ik weet eigenlijk geen merk die echt goed is misschien zijn de bekendere merken beter als de onbekendere maar die kunnen op hun beurt ook voldoende zijn.
gebruik je gezond verstand bij beoordeling van de producten. weet wat je wil van het product (behalve dan dat droog moet blijven als het regend).
 
Laatst bewerkt:
Met een beetje geluk is binnen nu en een half jaar mijn triumph weer netjes en strak. Bovendien als ik mijn intruder (chopper) weet te verkopen heb ik ook een winterbrik en blijft de triumph mooi *O*
 
Met een beetje geluk is binnen nu en een half jaar mijn triumph weer netjes en strak. Bovendien als ik mijn intruder (chopper) weet te verkopen heb ik ook een winterbrik en blijft de triumph mooi *O*

heb je dan schade met de motor???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan