Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. Gewoon, vragen. En aangezien dit de derde nieuwe motor wordt die ze me leveren sinds 2006 willen ze best wat voor me doen. Van Hanssss begreep ik dat hij ook een meerdaagse proefrit kon maken op zijn Tiger bij dezelfde dealer.

2. het verhaal van het te zachte karkas herken ik van de FJR. Toch heb ik ze daar onder liggen en heb weinig klachten. En zo zwaar is de ST toch niet, 210 kg droog?

3. Fotooos! *O*
 
Met welk type Bridgstone gaan ze geleverd worden?

Ligt vaak aan de importeur welke ze plaatsen.
 
BT057 :?

Beetje harde banden voor een sports toerder

Michelin Pilot powers voldoen heel goed,als je geen Bridgestone wil.

www.mopedreifen.de
 
Pilot Power is een echte sportband. Dus eerst opwarmen en dan pas grip. Dat is niks voor mij met m'n woonwerk ritjes. Daarnaast zal dat wat harder slijten dan ik leuk vind.

De Pilot Road 2 is al langs gekomen en dat is een band die me wel aanstaat. Maar suggesties blijven welkom. Metzeler RoadTech Z6 Interact anyone?
 
bt021 zijn de standaard banden.....

Die lagen er in ieder geval nog onder bij mijn 2008-model , toen de dealer ze niet had verwisseld met de in het aankoopfactuur vermelde extra van PR2's ipv de BT021's })
 
Aangezien dit een relatief klein klupje is, kan je voor dergelijke info wellicht beter even kijken bij de duitse of engelse fora, speciaal voor de sprint .... (in duitsland is de PR2 erg populair)

en met de fjr en dus ook sprint rij je wellicht wat minder sportief als sommige gekken (ben zelf ook geen knee down held ofzo) en dus minder/geen last van het slappe karkas ?
 
Laatst bewerkt:
1 : hoe the fukc krijg jer een meerdaagse proefrit voor elkaar (ik ga er vanuit dat het je geen geld kost, anders was het huren ;) )

2 : banden : heb er zelf vanaf begin (bijna dan, scheelde 250 km, foutje dealer :P ) met Pilot road 2's onder gereden en rijdtr best lekker, heb dan ook niet echt iets te vergelijken. Echter "sommigen" zeggen dat de Sprint ST uiteindelijk iets te zwaar is voor deze banden, omdat deze band zo'n zacht karkas heeft (papegaai het maar na, heb er geen verstand van)

3 : hoe ik mijn zumo gemonteerd heb is dmv rammount knobbel gemonteerd aan een van de vrije schroefgaten onder de kroonplaat, zo'n 5 cm links van contactslot. Zal er eens een foto van maken als ik er aan denk O-)
2: ik wel: heb PR2's & BT020 gehad en heb nu Pirelli diablo's. Mijn favo combo is toch MPP voor, MPR achter, hoewel ook de diablo's prima voldoen, ook bij K-weer.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien dit een relatief klein klupje is, kan je voor dergelijke info wellicht beter even kijken bij de duitse of engelse fora, speciaal voor de sprint .... (in duitsland is de PR2 erg populair)

en met de fjr en dus ook sprint rij je wellicht wat minder sportief als sommige gekken (ben zelf ook geen knee down held ofzo) en dus minder/geen last van het slappe karkas ?
Jij bent tevreden met de MPR2. Duitsers zijn tevreden met de MPR2. Ik ben zelf al jaren tevreden met MPR2 onder de FZ6 en de FJR. Ik heb mijn keuze geloof ik in mijn hoofd al gemaakt.
 
2: ik wel: heb PR2's & BT020 gehad en heb nu Pirelli diablo's. Mijn favo combo is toch MPP voor, MPR achter, hoewel ook de diablo's prima voldoen, ook bij K-weer.
Mmmm, voer voor herbezinning ...

Hoe ervaar je dat te slappe karkas? Wat voel je dan, in welke situatie?

Jij bent ook weer-en-wind rijder toch?
 
de MPP voor ipv bijbehorend voorband MPR2 is ook goed alternatief inderdaad

daarmee trek je levensduur voor- en achterband beter gelijk, de MPP is een spitsere band , daardoor beter/sneller insturen en (eenmaal warm) een betere grip :Y

Dat slappe karkas kan ook puur iets zijn wat bijv. motortesters dan merken als ze van een Supersport afkomen en op een sprint st stappen ofzo. Voor hetzelfde is het het zoveelste sprookje in bandenland ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste dealers en laatst ook op de beurs staat een gloedje nieuwe 1050 ST op BT020's. Weet het niet zeker, maar BT57 worden volgens mij niet meer geleverd. Dit waren overigens de banden die toen op de ST 955 gemonteerd werden.

Waarschijnlijk ben ik een domme **kel, maar heb tot volle tevredenheid BT021's onder mn 955 liggen :X . Van het rare slijtagepatroon van de voorband heb ik eigenlijk geen last en met 14000 km onder de voorband door vind ik de levensduur ook behoorlijk. Zal nog 1000 km te gaan hebben.

Vanochtend op knooppunt Joure nog een dikke mercedes er in de buitenbocht uitgetrokken. Zelfs met ruim 5 kilo bagage op de staart en nat wegdek gaf de voorband geen krimp. Tsja, dat zal wel aan mij liggen... :X
 
Bij banden gaat het vaak om het gevoel, vertrouwen. En dat neemt Bridgestone bij mij helemaal weg.

Zit vaker tussen de oren dan dat het aan de banden ligt.

Echt slechte banden worden bijna niet meer gemaakt, ook niet bij Bridgestone.

Banden worden alleen maar beter.
Banden moeten bij de motor passen.

Is allemaal zeer persoonlijk vind ik.
heb zelf goede ervaring met Dunlop-Michelin -Bridgestone-Conti
 
Bij de meeste dealers en laatst ook op de beurs staat een gloedje nieuwe 1050 ST op BT020's.
:X mijn eerder gemelde bt021's kunnen ook maar zo bt020's zijn :X

In ieder geval moesten ze er gauw weer af :P

Heb de bt020 (of was het nu 21's) op mijn hornet 600 gehad, en best wel vaak beetje slippende achterkant gevoeld (en dan niet eens bij remmen) , bij de sprint ST met PR2 nog niet voorgekomen (ok, wel vaak zat ingrijpende ABS bij aanremmen bochten ...had het maar geen ABS versie moeten worden }) )

En ja, ook bij mij zit het waarschijnlijk tussen de oren, maar het zit er wel :P

eerst binnenkort maar eens afspraak met hyperpro maken om daar 385 euro langs te brengen }) , scheelt ook best wat op wegligging ;)
 
Laatst bewerkt:
:X mijn eerder gemelde bt021's kunnen ook maar zo bt020's zijn :X

In ieder geval moesten ze er gauw weer af :P

Heb de bt020 (of was het nu 21's) op mijn hornet 600 gehad, en best wel vaak beetje slippende achterkant gevoeld (en dan niet eens bij remmen) , bij de sprint ST met PR2 nog niet voorgekomen (ok, wel vaak zat ingrijpende ABS bij aanremmen bochten ...had het maar geen ABS versie moeten worden }) )

En ja, ook bij mij zit het waarschijnlijk tussen de oren, maar het zit er wel :P

eerst binnenkort maar eens afspraak met hyperpro maken om daar 385 euro langs te brengen }) , scheelt ook best wat op wegligging ;)
Heb die verhalen meer gehoord van Hornet 600 rijders. Heb diezelfde ervaring overigens ook met een BT020 achter onder de 955. Heel snel laten vervangen door een 021.

Hyperpro *O* Helemaal goed gewoon.
 
BT021 zijn stukken beter dan de BT020. De BT21 heeft niet meer dat gekartelde bij de voorband. Daar was de compound ook harder, waardoor het middelste stuk minder hard sleet dan de rest, met cuppen tot gevolg. Dat cuppen voelde je echt over heel je machine.
 
De BT021 heeft ook wel enigszins last van cuppen. Volgens mij cuppen banden sneller op de plekken dat het profiel dwars op de rijrichting staat. Heb het ook wel eens bij MPP achterbanden gezien helemaal aan de zijkant. Bij de BT021 is het cuppen alleen laaaaaang niet zo erg als bijvoorbeeld de BT45 (lagen onder mn vorige fiets) Of de compound nog invloed heeft, zou ik niet durven zeggen.
 
De BT021 heeft ook wel enigszins last van cuppen. Volgens mij cuppen banden sneller op de plekken dat het profiel dwars op de rijrichting staat. Heb het ook wel eens bij MPP achterbanden gezien helemaal aan de zijkant. Bij de BT021 is het cuppen alleen laaaaaang niet zo erg als bijvoorbeeld de BT45 (lagen onder mn vorige fiets) Of de compound nog invloed heeft, zou ik niet durven zeggen.

Slecht ingestelde vering is ook voor een deel de oorzaak van cuppen.
Ligt niet alleen aan de banden :N
 
ik heb sinds kort MPR2 (ipv de BT-014/021) stuurt neutraal en geeft vertrouwen, een aanrader dus.

nb de bt-020 front staan bekend om het cuppen. daar heeft de bt-021 veel minder last van.
 
Laatst bewerkt:
kunnen we ScubaRider al officieel toevoegen aan het lijstje van sprint rijder ?
 
Nee, nog niet officieel. Ik heb de offertes in mijn zak en die liggen binnen budget. Ik rijd volgende week dinsdag t/m donderdag een 'proefritje' :P en als dan blijkt dat ik met enog ecomfort langere ritten op de Sprint kan maken dan begint de ellende pas echt: een rooie ... nee toch een zwarte ... maar die rooie ... advies mag altijd

Ik mag iig zonder meerkosten switchen van BT020 naar MPR2, dus dat is al binnen. Nu nog even kijken of ik nog ergens Hyperpro het budget binnen kan fietsen :) (ik voel me net een kind in een snoepwinkel }) )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan