Het grote Triumph Daytona 6xx topic

Ik heb ...

  • een Daytona 600

    Stemmen: 4 2,7%
  • een Daytona 650

    Stemmen: 3 2,0%
  • een Daytona 675

    Stemmen: 27 18,1%
  • meerdere Daytona's

    Stemmen: 1 0,7%
  • geen Daytona

    Stemmen: 28 18,8%
  • interesse in een Daytona

    Stemmen: 73 49,0%
  • een hekel aan polls

    Stemmen: 8 5,4%
  • een hekel aan Triumph

    Stemmen: 5 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    149
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk ding... Welkom :)
 


Mooie fiets :]
Heb je hem al aangeschaft?Uit welk jaar is deze? Hoeveel kilometers?

Klik op TT600 rechts onder :}

Nee k ben van plan hm te kopen :9~ kun je mschien zeggen of tie zuinig is en verdere rijervaring stel is ook welkom
k heb nu een BMW F650 die ik tegen een redelijke prijs kan inruilen.
alleen bij het proefritje geflitst B|

bouwjaar 2002
km stand 8550
 
€ 1600,00 op de gewone prijs. Kon mijn 955i goed inruilen dus was de koop er.

Heb ook jaren naar verschillende wedstrijden in europa gereden om er te gaan kijken. Vanwege vaderschap zit er dat met de motor niet meer echt in de komende jaren. Plus stond op de weg rijden me steeds meer tegen tegenwoordig.

Dus nu met de droommotor het circuit op. En met je verstand erbij heb je net zoveel kans op schade als op de weg. Verder worden er maatregelen getroffen om eventuele schade zoveel mogelijk te beperken. Polyester kuipwerk, valdoppen etc.

1600 korting scheelt minder dan ik had verwacht...

Je hebt gelijk over het "met verstand" rijden op circuit. Ik heb me vorig jaar ook geweldig vermaakt op de Ring, zonder al te hoge snelheden doordat het m'n eerste rondjes waren.
Tijdens landelijke motordag ook m'n eerste halfuur op Assen gereden, (grotendeels) achter een marshall aan.

Circuitrijden is volgens mij een erg verslavende hobby :Y
 
.
Vorig jaar met 955i daytona op Spa 3:06 gereden en op Zolder 1:52

Zelf ook circuitganger??

He poeki,

Rijdt zelf ook een daytona 955 (2002 CE) en ben al een tijdje aan het expirimenteren met veer instellingen e.d.
Kun je eens opgeven wat voor instellingen je gebruikte op het circuit?
Wat voor banden had je eronder en wat waren daar je ervaringen mee?

Enne om even op het Topic terug te komen, vind de 675 er gelikt uitzien en ben dus rete benieuwd naar de eerste echte ervaringen *0*

*O* *O* *O* *O* *O*
 
Gebruikte een setting wat ik gemmiddeld had naar mijn gewicht uit deze setting van de MCN.

http://home.hetnet.nl/~speed4/bikes/955i/MCN_955setup_01.jpg
http://home.hetnet.nl/~speed4/bikes/955i/MCN_955setup_02.jpg

Dit beviel prima op het circuit en op de weg.

mijne staat hier http://home.hetnet.nl/~speed4/bikes/955i/pictures/Peter_rhs.jpg

Heb altijd met bridgestone battlax rondgereden op het laatst de BT014.

Heb effe gechecked enne ziet er gelikt uit. Hoop dat je nieuwe Daytona ook goed bevalt maar dat weten we volgend jaar pas.
*0*
Zit zelf nog een beetje te hopen dat er komend jaar een nieuwe 1050 daytona komt. Maar ook dat is afwachten.

Bedankt voor je linkies, zal er eens een beetje mee gaan proberen, kom alleen in het verhaal nergens tegen wat die gasten (KEV en KEITH) wegen, dus zal een beetje moeten testen .
Rijdt zelf ook met bridgestones en heb nu de BT-014, bevalt redelijk goed, overweeg om volgend jaar de Michelin Pilot powers te gaan proberen.

Maar over banden gesproken, mijn voor en achterbanden zijn in alle gevallen (tot nu toe) altijd tegelijkertijd aan vervanging toe. Is dat iets typisch van dit model of van het ventje wat er mee rijdt? O-) :]
 
Er zijn geruchten dat Triumph wel met een 1000 CC Daytona bezig is, maar dit zal pas op z'n vroegst 2007 worden vrees ik.

Ben wel heel benieuwd hoe die er uit gaat zien!
 
Bedankt voor je linkies, zal er eens een beetje mee gaan proberen, kom alleen in het verhaal nergens tegen wat die gasten (KEV en KEITH) wegen, dus zal een beetje moeten testen .
Rijdt zelf ook met bridgestones en heb nu de BT-014, bevalt redelijk goed, overweeg om volgend jaar de Michelin Pilot powers te gaan proberen.

Maar over banden gesproken, mijn voor en achterbanden zijn in alle gevallen (tot nu toe) altijd tegelijkertijd aan vervanging toe. Is dat iets typisch van dit model of van het ventje wat er mee rijdt? O-) :]

Is waar ook, zal het artikel even zoeken in de schuur vanavond dan kan ik het precies opzoeken.

Ik deed over het algemeen met 1 voorband 2 achterbanden. Maar ja sterk afhankelijk van de berijder en van vering set up..

Weet zeker dat de 675 bevalt aangezien deze 40 kg lichter is en dit op circuit ten voordeel is. Als ik nog steeds op straat ermee zou gaan rijden zou ik ook wachten tot zijn opvolger daar het meerder aantal vermogen meer bruikbaar is.

ps Bart ik heb nog een linker en bovenkuipdeel liggen met lichte schade en een koplampunit. Misschien iets voor je?
 
Hee penguin las op triumphriders dat je bezig was met verschillende modificaties.

Bevalt de powercommander in combinatie met de KN filter je? nog andere wijzigen doorgevoerd nu?

Had op de 955i zelf ook een PCIII en moet zeggen dat dat zeer zeker merkbaar was.
 
Dag poeki, ik ben er nog niet mee begonnen hoor. De PC III etc. komen er zeker op termijn, maar m'n Daytona is nagelnieuw (amper 3000km op de teller) dus ik doe ff rustig aan :) Eerst komen er wat dringender spulletjes, zoals Bluevision lampen en één of twee goede paddockstands.
 

Als je nog wat tegenkomt hou ik me aanbevolen.
Enne bedankt voor het aanbod van je kuipdelen, maar hoop ze voorlopig nog even heel te houden. :Y
(Gaat nu alweer meer dan 2 jaar goed dus even afkloppen en mezelf kennende zal ik de rechterkant dan wel plat rijden)

Maarre, begreep dat je alleen op het circuit zou rijden met je nieuwe daytona, wat heb je dan aan Bluevision lampen? Er even van uit gaand dat je er geen 24 uurs races mee rijdt.
 
Volgens mij haal jij poeki en penguin door elkaar... :P Ik ging voor de BV-lampen :+
 
Ik heb nu ook een weekje of 4 een 650 en ben tot nu toe ook wel tevreden erover rijdt prima, zat wel te twijfelen tussen een 650 en 675 maar ik moet nog maar zien dat ik met mijn lengte ook op een 675 goed pas en hijs natuurlijk ook weer net wat duurder.
 
Op een Engelstalig forum (www.daytona600.org, erg goed forum trouwens!) meldde iemand van 1,88 dat hij er erg goed op zat. Net zo goed als op de 650.

Ik ben 1,90 dus ik hoop dat dit waar is ;)

Op m'n 650 zat ik perfect!
 
Ik heb voor de geinteresseerde nog liggen:

Buddy-seat, ongebruikt
Ram-air unit, alleen het Y-stuk

Beide geschikt voor de 600 of de 650

Gratissss!!!
 
Nee k ben van plan hm te kopen :9~ kun je mschien zeggen of tie zuinig is en verdere rijervaring stel is ook welkom
k heb nu een BMW F650 die ik tegen een redelijke prijs kan inruilen.
alleen bij het proefritje geflitst B|

bouwjaar 2002
km stand 8550

ikheb zelf ook een tt gehad echt perfect dat ding
:} remmen als geen ander het sturen ook alleen minder pk s dan een japaner
maar voor de rest een super fiets de mijne is helaas totaal los dus als je hem koopt heb ik hier nog wel wat spulletjes liggen voor de tt

full
 
Ik heb ook wel interesse in die uitlaat van je als je die eventueel nog hebt :Y
zou mooi staan op mijn s4 *D
ikheb zelf ook een tt gehad echt perfect dat ding
:} remmen als geen ander het sturen ook alleen minder pk s dan een japaner
maar voor de rest een super fiets de mijne is helaas totaal los dus als je hem koopt heb ik hier nog wel wat spulletjes liggen voor de tt

(Afbeelding)
 
Voor alle Triumph Daytona 675 gekken.
23 en 24 december is deze motor te zien en te voelen bij motorcentrum Emmeloord
Dit heb ik vanmiddag te horen gekregen van mijn dealer.
Wie weet komen we elkaar daar wel tegen,maar geen ruzie maken wie er eerst op mag zitten. _O- _O- _O-
 
Dan ga ik er zeker een van beide dagen heen.

Begin januari kan ik mn eigen 675 ophalen in Emmeloord, dus 23 of 24-12 is nog net de moeite ;)

Jij heb je 675 daar ook besteld?
 
Wel een Daytona, geen 6xx, dan mag 'ie hier toch wel bij zeker *D

M'n vorige motor:

full
 
Hee pietjepuk heb zelf ook nog zo'n 900 gehad. Heb je nu een Trophy gezien je avatar??
 
Begin januari kan ik mn eigen 675 ophalen in Emmeloord, dus 23 of 24-12 is nog net de moeite ;)

Jij heb je 675 daar ook besteld?

Ja ik heb hem bij Roel besteld.
Welke kleur heb jij gekozen????
 
Geel, natuurlijk :)

Al denk ik dat grijs er ook erg goed uit gaat zien! Had Roel al gevraagd of er al meer waren die een 675 hebben besteld. Jij bent waarschijnlijk de tweede.

Ik heb m'n 675 al eind september besteld ;)

Wanneer wordt jouw motor afgeleverd? Die van mij iig in januari omdat ik er zo vroeg bij was...
 
@ Penguin:

Misschien een idee om de startpost te veranderen in een leuke inleiding? Met een foto en wat info over de 3 6xx modellen en bijvoorbeeld een lijstje nicknames van iedereen met een Daytona.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan