Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Dit beter 🤣
20220601_192109.jpg
 
hi, hebben jullie ervaring hoeveel langer de remleidingen moeten zijn vergeleken met standaard als het superbike stuur erop zit ? 650s '07
 
Ik kreeg laatst een PB-tje van @roger_SV die te kennen gaf dit jaar niet bij de SV meet te kunnen zijn...
Nou was ik helemaal niet bezig met een SV meet.. ik heb ook het idee dat daar niet voldoende animo voor is..

Vorig jaar was de opkomst best laag en het jaar daarvoor ook.. daarbij weining SV's ook erbij.. Nu is het wel leuk om de oude club te zien die we van gezicht kennen.. maar het zou natuurlijk in beginsel een SV meet moeten zijn... Maar sinds het vertrek van mijzelf en nog wat andere vaste stamleden die de SV dus ook niet meer hebben is het hier een redelijk stille bedoeling.

Dus ik wel wel ff pollen of er voldoende animo is.. Voor huidige SV en ex-SV rijders die deelnamen/nemen in het topic..
Zou dan gaan (zoals vaste prik) om de tweede zondag in juli. de 14e dus. en uiteraard alleen bij goed weer.
bij regen, dat is dus 1 drupje, of 1 spetter miezer: dan komt deze jongen niet. ;)

Nog geen idee waar of hoe. Eerst maar eens kijken..
 
Had start problemen met m’n Sv gisteren. Koppelingsschakelaar los gehaald en schoongemaakt met alcohol en wattenstaafjes. Start nu beter, maar maakt nu als ik het contact uitzet een raar bijgeluid. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • IMG_4254.mov
    38 MB
Die van mij doet dat niet hoor, maar dit zal een electronisch dingetje zijn. Brandstofpomp? Is die elektrisch bij gen 2?
Lijkt mij sterk dat die van jou deze geluiden maakt @Giggs
 
Vreemd. Die van staat meteen stil en doet niets meer. Niet na op contact zetten en niet bij contact uitzetten.
 
Goed. Done.

@Emilio TT laatste bericht hiero was november '21: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?
@Solis560 laatste bericht hiero was oktober '23: Je rijd nog op je SV ? Nog aanpassingen nodig in de OP.. Foto wellicht..?


Verder is de op nu erg karig.
Dus wie dr in wil mag ff in PB de mods type en een foto meesture.
Goed om scherp te houden!

Ik "rijd" er nog steeds op, maar door een kleine gezinsuitbreiding loopt de kilometerstand een stuk trager op dan ik zou willen. Dit seizoen moet dat weer gaan lukken, dus ik wil graag nog in het OP-lijstje blijven 🤞
 
Had start problemen met m’n Sv gisteren. Koppelingsschakelaar los gehaald en schoongemaakt met alcohol en wattenstaafjes. Start nu beter, maar maakt nu als ik het contact uitzet een raar bijgeluid. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bij voorbaat dank!
Dat is je gasklephuis die je hoort. Denk dat die wat aandacht wil want dat hoort niet. Haal de tank maar omhoog en je luchtfilterbox eraf en kijk/luister dan nog eens. Verklaard denk ik ook de rauwe loop bij starten.
Vreemd. Die van staat meteen stil en doet niets meer. Niet na op contact zetten en niet bij contact uitzetten.
Nee duh, gij heeft carbs. Hij injectie

Edit; giggs gequote maar bedoelde cornetto
 
Kijk dit verklaart. Dan is het normaal. Doet mijn KTM (modern ding) ook.
@Disaster-Master helemaal mee eens. Het bleek een lapmiddel, maar was net goed genoeg om de winter door te komen. Maar van lange duur is het dus niet. Zodra ze gaan lekken nog even te rekken, maar het begin van het einde.
Nog een weekje SV en daarna gaat ie de zomestalling in. Zodra ik er weer tijd voor heb pak ik ‘m aan en doe ik een setje nieuwe ringen etc. Ook de trekinrichting voor de aanhanger eraan zetten dan.
 
Ja, dat gasklephuis moet overigens elke 12.000 gesync worden. Dan kan met een carbtune.
Echter: als er een (en dat is volgens mij bij de twinspark, vanaf de K7 dus, mijn K8 had het iig wel) Throttle Position Sensor (TPS actuator) zit dan dient die met de computer eerst uitgezet te worden omdat hij anders constant de afstelling beinvloed. En dat uitzetten kan/mag dan alleen bij warm koelwater tussen ik dacht 80 en max 100 graden. Wel van te voren de carbtune erop steke. Dat spul wordt heet. Zitten op een priegelige plek met van die “krijg-je-pijn-van-an-je-poten” borgclipjes..

IMG_0311.jpeg



Bovenstaande info zó uit mn harses héh :]
 
Oh dat zal gerust ja. En dat uitzetten kun je overigens alleen zelf als je daar diagnose spul voor hebt, ik had destijds van healtech een OBD tool waarmee dat kon, maar die heb ik hier op t forum destijds verkocht. En anders moet je het door een dealer laten doen..

Nu kom ik omdat ik het plaatje zocht erachter dat het niet de TPS sensor is. Ik dacht eerder al. Van: t was toch een klep..? Ja dus. Het betreft de ISC klep. Ofwel Idle Speed Control Valve.

En die moet dus uit bij afstellen!
Zie mijn oude verkoop advertentie. Hij is verkocht aan Millamet destijds, maar laatst gezien 2 jaar terug.. dus geen idee..
Staan wel afbeeldingen in; zie foto OBD12.

Healtech OBD-S01 voor Suzuki
 
Wat een gedoe. Geef mij maar carburateurs. Niet dat die altijd perfect werken, maar tot St, Juttenmis te reviseren en lekker analoog. De tps is gewoon met een multimeter door te meten en af te stellen. Voor veranderen wel telkens uitbouwen, maar het werkt echt niet slechter dan injectie.
 
Dat is je gasklephuis die je hoort. Denk dat die wat aandacht wil want dat hoort niet. Haal de tank maar omhoog en je luchtfilterbox eraf en kijk/luister dan nog eens. Verklaard denk ik ook de rauwe loop bij starten.

Nee duh, gij heeft carbs. Hij injectie

Edit; giggs gequote maar bedoelde cornetto
Dank je voor je reactie! Wat voor kwaad kan het als ik er mee door rij?
M’n vaste monteur die een éénmanszaakje heeft is op vakantie. Ben zelf niet echt technisch aangelegd.
 
Vertaald naar mijn KTM kan dit geen kwaad. Het hoort zo. Zodra je contact inschakelt worden de injectoren bekrachtigd en hoor je die. Doet de KTM ook. Als je alleen op contact zet en niet start stopt het geluid van de servo op een gegeven moment.
Ik denk dat je ook een brandstofopvoerpomp hoort bij inschakelen contact.
 
Toch nou maar echt eens die vork reviseren roger ipv die lapmiddeltjes..
Ik ga 'm zeker reviseren, maar had er bij 0-4 graden en dagelijks gebruik van de motor niet echt veel zin in of behoefte aan.
Wel mooi dat we weten wat je er al dan niet aan kunnen hebben toch?
Netjes repareren heeft uiteraard de voorkeur, maar deze 'beun' of snelle fix kan wel goed van pas komen.
Stel je bent een keer op vakantie of kunt/wilt om andere reden een lekke oliekeerring niet direct vervangen dan is dit een handige manier om de reis veilig (lees: zonder vette rem en band) voort te kunnen zetten.
Knip een petflesje open en maak je de boel even schoon. Het werkt, maar het blijft uitstel.
Na een 5-8 dkm is het definitief gedaan met de pret en zit er niets anders op dan echt vervangen.
Maar het mooie is dat deze tijdelijke noodoplossing op het eerste moment van lekkage werkt en je dus niet direct de boel hoeft te doen en de boel nog een beetje kunt oplappen en uitstellen. Wat je er nog lekvrij mee kunt rijden kan net genoeg zijn.

Uit ervaring kan ik je inmiddels vertellen dat vette remblokken en remschijven niet goed werken. Gelukkig hoef je als je een beetje goed anticipeert op een SV niet veel te remmen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan