Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben niet zo'n fan meer van K&N filters. Lang leven origineel of namaak (hiflo). Die stotter zit nou precies waar je main sproeier hem 100% op moet pakken van de naald. Het kan zelfs zijn dat hij te rijk staat.

Is op afstand niet te zeggen. Carbs volledig uit elkaar (laten) halen om te kijken wat er momenteel in zit. Zit er origineel spul in of dynojet. Maakt een hoop verschil.
 
Dank allen! De standaard uitlaat zit er nog op. Best kans dat de vorige eigenaar een sportuitlaat/systeem op had en ernaar afgesteld had. Is het prijzig om alles naar orgineel te laten afstellen bij een dealer denken jullie? Ben wel enigszins technisch maar kleppen stellen en afstelling carburateurs gaat mij te ver.
 
Ja daar gaat veel tijd in zitten. Het afstellen tenminste. Als je het gewoon origineel wilt kost het ook tijd, maar afstellen met verschillende sproeiers kost meer tijd.

Misschien leuk om het toch zelf te doen. Dan leer je de motor kennen. Alleen kleppen stellen kan echt fout gaan
 
Dank allen! De standaard uitlaat zit er nog op. Best kans dat de vorige eigenaar een sportuitlaat/systeem op had en ernaar afgesteld had. Is het prijzig om alles naar orgineel te laten afstellen bij een dealer denken jullie? Ben wel enigszins technisch maar kleppen stellen en afstelling carburateurs gaat mij te ver.
Carbs is significant makkelijker dan kleppen. Kan iedereen zelf wel doen met het werkplaatshandboek erbij. Gwn je choke kabel op t stuur losmaken scheelt je een hele bende werk. Verder heb je alleen een pakkingsetje, remreiniger en perslucht nodig(een busje van de action bijv)
 
Als je het kan lezen.....

Size (millimeter): 150 x 87 x 110
 

Bijlagen

  • Snapchat-1117050269.jpg
    Snapchat-1117050269.jpg
    112,9 KB · Weergaven: 16
Ja daar gaat veel tijd in zitten. Het afstellen tenminste. Als je het gewoon origineel wilt kost het ook tijd, maar afstellen met verschillende sproeiers kost meer tijd.

Misschien leuk om het toch zelf te doen. Dan leer je de motor kennen. Alleen kleppen stellen kan echt fout gaan
Misch leuk om inderdaad te doen op een mooie regenachtige avond! Standaard afstellingen staan neem ik aan ook in het handboek toch?
 
Misch leuk om inderdaad te doen op een mooie regenachtige avond! Standaard afstellingen staan neem ik aan ook in het handboek toch?
Uitlaatdemper maakt vrij weinig verschil, als de bochten maar origineel zijn is de standaard afstelling van het wphb goed. Enkel de naaldstand staat wat aan de arme kant dan. Maar nogmaals, kijk eerst of er geen dynojet kit in zit.

Origineel is:
-Mikuni 137,5
- Naald 2e van boven (middelste clip rijd beter)
- Mengsel/ CO 2,5
- Vlotter hoogte 7mm

Laten doen is ook een optie. Ik woon in Sappemeer en vraag niet de hoofdprijs
 
Thanks!! O dat is ook een optie inderdaad! Net gevraagd aan de dealer maar dr zat voor zover hij het nog kon heugen geen dynojet in. Dynojet kit heeft verstelbare naalden?
 
Originele naald is ook verstelbaar in 5 standen. Dynojet in 6 standen. Kans is groot dat een dealer het verschil niet weet/ziet.
 
Hallo,

Ik lees al een geruime tijd mee, maar vond het nu echt eens tijd om me even voor te stellen!

Ben Sander 31 jaar woonachtig in Zeeland en rij sinds afgelopen december op deze prachtige sv!

Hij stuurt als een scheermes, zeker als je een zware rsv mille gewend bent :]:P
 

Bijlagen

  • 20210325_161339_07.jpg
    20210325_161339_07.jpg
    562,6 KB · Weergaven: 21
Ik heb de slip-ons kunnen wisselen tussen de twee generaties. (Alleen einddemper, hele uitlaat weet ik niet)
 
Vraagje. Mijn sv 650 heeft nu 40000 km gelopen. Ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de kleppen heeft gesteld. Ik hoor geen rare dingen. Is het aan te raden om het eerder te doen of kan ik wachten tot 48000 km? Ik weet ook niet of de kleppen vaak gesteld moeten worden bij 24000 km of dat controleren genoeg is.
 
Vraagje. Mijn sv 650 heeft nu 40000 km gelopen. Ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de kleppen heeft gesteld. Ik hoor geen rare dingen. Is het aan te raden om het eerder te doen of kan ik wachten tot 48000 km? Ik weet ook niet of de kleppen vaak gesteld moeten worden bij 24000 km of dat controleren genoeg is.
Ja moeilijk te zeggen , sommige motoren is het controlle, soms stellen.

Als je niets geks hoort zou ik wachten tot de 48k.
 
Sv moet in mijn ervaring ALTIJD gesteld worden op 48.000. Vaak hebben ze de stelling op 24.000 gehad in hun jonge jaren. Daarna hoeft het stellen pas weer op 90.000
 
Sv moet in mijn ervaring ALTIJD gesteld worden op 48.000. Vaak hebben ze de stelling op 24.000 gehad in hun jonge jaren. Daarna hoeft het stellen pas weer op 90.000
En wat zijn jouw ervaringen bij 24000 km moeten ze dan ook gesteld worden

Denk dat ik de kleppen in het najaar laat doen bij de garage en dat ik inderdaad zelf de carb nakijk. Is het allemaal weer even gecheckt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan