Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het nog steeds niet grondig onderzocht, maar een ABS pomp klapt toch niet simpelweg de originele (te harde, anders blokkeerde er niets) remdruk er weer op?
Ik zou in ieder geval verwachten dat het ding de druk weer 'langzaam' opvoert, waarbij ik me kan voorstellen dat er een bepaalde afstelling in de combinatie van klauw en pomp zit.

Anyway, volgens jouw grasveldje heb ik het verkeerd _O-
Tis een complex ding met kleppen en solenoids.. jij oefent constant druk uit op de hoofdremcylinder; auto van links rijd door; paniek; knijpt vól in de remhendel. Die opgebouwde druk moet gelost worden van de remklauw om je voorwiel bestuurbaar te houden. Dat is wat de abs pomp doet; icm met de kleppen die erin zitten ontkracht en bekracht hij de remklauwen terwijl jij vol in de hendel aan t knijpen bent..

Met een gangetje of 20 in het gras vol remmen liet de abs zijn werk doen, heb het daarna niet meer geprobeerd ;)
 
Ik heb de x nu een aantal weekjes en vind het tijd voor een paar kleine aanpassingen, tail tidy en een cover voor de radiateur cover... lang leve Ali 🙈
Volgende upgrade gaat een andere demper worden 👍🏻
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210524_132314.jpg
    Screenshot_20210524_132314.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20210524_132236.jpg
    Screenshot_20210524_132236.jpg
    134 KB · Weergaven: 14
Niet om hier oneindig over door te gaan maar ik moest vandaag toch de luchfilter eruit hebben. De k&n bleek iets langer.
 

Bijlagen

  • IMG_6158.JPG
    IMG_6158.JPG
    280,7 KB · Weergaven: 14
  • IMG_6157.JPG
    IMG_6157.JPG
    278,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG_6159.JPG
    IMG_6159.JPG
    326,8 KB · Weergaven: 14
Wat is de reden dat je terug gaat naar orgineel? Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Ik vind hem hem k&n filter een stuk.meer geluid maken
 
Wat is de reden dat je terug gaat naar orgineel? Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Ik vind hem hem k&n filter een stuk.meer geluid maken

Was meer per ongeluk. Ik had bij aankoop van de motor oa. een nieuwe luchtfilter in huis gehaald om de motor een vers beurtje te geven. Kwam toen pas de K&N filter tegen. Nou heb ik die olie niet en ook geen compressor en zag ik ook niet echt verschil tussen de twee, toen heb ik maar de originele er weer in gehangen.
 
Momenteel mijn bevinding. Met origineel filter heb je onderin meer koppel. Met K&N meer top vermogen, alleen een vreselijk irritante dip op 6k die er niet uit te tunen is.
Wat is de reden dat je terug gaat naar orgineel? Ik ben benieuwd of je verschil merkt. Ik vind hem hem k&n filter een stuk.meer geluid maken
Zelf rij ik het meest tussen. De 3 en 4k toeren. Dus heb ik het originele filter erin gezet en daar weer op afgesteld.
 
Ik wil een sportief windscherm plaatsen op mijn x, maar kan zo 123 niks vinden. Ik vind de volgende van Ermax (ermax: product), maar deze lijkt mij voor de 'gewone' sv650. Weet iemand iets passends voor de x? Ik kan natuurlijk ook ander stuurkuipje van de gewone sv monteren en dan Ermax scherm...
 

Deze is iets hoger dan de originele, maar dat is denk ik niet echt wat je zoekt denk ik? Volgens mij zijn er verder weinig alternatieven.
 

Deze is iets hoger dan de originele, maar dat is denk ik niet echt wat je zoekt denk ik? Volgens mij zijn er verder weinig alternatieven.
Die is denk ik meer voor de looks (vind 'm best wel mooi) dan voor de functionaliteit. Ik heb een gewoon stuur en denk dat deze dan niks doet aan bescherming :)
 
Iemand hier ervaring met oliethermometers zoals deze, die in je vuldop gaan? Het is niet super nodig maar ik vind het wel fijn om te weten.

Twijfel wel over accuraat/veilig het is. Als het goed is zit er wel een metalen buisje aan die helemaal in de olie in de sump gaat.
 

Bijlagen

  • 41S0LbkRJWL._AC_.jpg
    41S0LbkRJWL._AC_.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 5
Hallo allemaal

Mijn sv (gen 1) heeft soms dat hij bij volgas rond de 8000 stottert.voor even. Tis alleen af en toe bij vol gas en hoog in de toeren. Zowel met originele als k&n filter. Viel me eerder nooit op. Kan het zijn dat de bougie of dop minder is waardoor dit probleem kan optreden? Hij staat volgens mij niet te arm want hij start met minimaal.choke en rijdt verder prima. Aan het begin toen ik de sv net had had ik wel een flink stuk gereden in de regen.
 
Klinkt toch als een dipje als gevolg van een niet optimale afstelling. De choke en stationairsproeier hebben er heeft er niets mee te maken. Die doen echt niet meer mee bij 8000 rpm, met een (dus) warme motor. Als het een vochtprobleem is is dat niet bij een specifiek toerental. Is het tijdens doortrekken waarbij je de 8000 rpm passeert of bij constant rijden op 8 krpm?
 
Klinkt toch als een dipje als gevolg van een niet optimale afstelling. De choke en stationairsproeier hebben er heeft er niets mee te maken. Die doen echt niet meer mee bij 8000 rpm, met een (dus) warme motor. Als het een vochtprobleem is is dat niet bij een specifiek toerental. Is het tijdens doortrekken waarbij je de 8000 rpm passeert of bij constant rijden op 8 krpm?
Bij het doortrekken inderdaad! En met vol gas, dus hendel helemaal naar achteren. Bijvoorbeeld bij het invoegen op de snelweg. Maar vaak gaat het ook goed en bij geleidelijk optrekken of constant toerental gebeurt het sowieso niet. Het is nu niet echt een groot probleem omdat ik nooit echt doortrek en hoog.in de.toeren rijd maar viel me.die enkele keren wel op.
 
Ja, dit ligt aan de afstelling. Ik heb soortgelijke ervaring bij SV met K&N filter in dat toerengebied. Met een OEM LF was het over.
De profs hier zullen vast kunnen beredeneren of het een te rijk of te arm mengsel is geweest. Een te arm mengsel kan motorschade opleveren ...
 
Ja, dit ligt aan de afstelling. Ik heb soortgelijke ervaring bij SV met K&N filter in dat toerengebied. Met een OEM LF was het over.
De profs hier zullen vast kunnen beredeneren of het een te rijk of te arm mengsel is geweest. Een te arm mengsel kan motorschade opleveren ...
Als t alleen daar een dipje is zal die echt niet zo arm lopen dat er dingen te warm worden lijkt me. @grrtjuhh heeft vast een antwoord voor de afstelling
 
Thanks! Rare is dat ik het bij een originele filter (hiflo) ook heb. Volgens mij iets meer zelfs.
hiflo is niet orgineel. Je moet even bedenken of je bovenin meer power of meer koppel onderin wil. Voor die laatste kun je gwn orgineel filter met goeie afstelling doen. Geert weet alles uit zn hoofd. Dan is t gwn carbs eruit halen, schoonmaken en goed afstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan