Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens gelukt dankzij jullie hulp in de nacht!
 

Bijlagen

  • 20210521_004038.jpg
    20210521_004038.jpg
    198,2 KB · Weergaven: 27
Er zit geen ring tussen. Maar wel een stukje ruimte zeg maar. Een metalen pin komt tegen mijn remschijf aan. Is gebeurt bij de dealer na vervangen voorvorkkeeringen. Kan het zijn dat dat komt doordat de as van het wiel er niet te ver in zit waardoor de ophangbeugel van de remklauwen naar de binnenzijde gaat?
20210520_232845-jpg.1634811
ligt het aan mij, of mist daar gewoon een remblokje?
 
Dat remblokje zal Timon er zelf wel uitgehaald hebben toch in de zoektocht naar de oorzaak van het nogal vage gevoel in de voorkant.
 
Een remblok gaat er echt niet zomaar uit. Een met borgclip geborgde borgpen die door de remblokken heen gaat.
 
Remblok was er inderdaad uitgehaald door mij om te checken.

As bleek er inderdaad niet te ver in te zitten waardoor de remklauw niet goed zat bij de ophanging en de geleider? aanliep. Gelukkig kwam ik er gelijk achter. Fouten maken kan gebeuren. Het is een hele ervaren en kundige dealer en uiteindelijk hebben ze het goed opgelost. Was voor hun ook weer een bewustmoment.
 
niet eens de moeite voor nemen.
Gewoon meteen (met adapter beugel) 4 zuiger klauwen erop van de SV1000 :t
 
Vandaag heb ik wat onderhoud aan de motor gedaan maar ik kwam wat dingetjes tegen. Jullie hulp/expertise zou, zoals altijd, erg gewaardeerd worden! :P



Vraag 1:
Mijn oliefilter glaasje is nogal slecht leesbaar. Valt dit schoon te maken?
Mijn buitenste clutch cover zweet/lekt ook een beetje. Moest eigenlijk een o-ringetje op maar daar lijkt vloeibare pakking te zijn gebruikt. Als die eraf is, heb dan hoop ik genoeg ruimte te hebben om het olieglaasje schoon te maken zonder dat hele deksel eraf moet en ik daar de pakking van moet vervangen.

a4pHyu6l.jpg




Vraag 2:
Hoe kuis je zulke lichte roest? Wd40 werkt niet super. Zou ook graag wat boutjes en dergelijke willen schoonmaken (oppevlakkig)

SPU6hH8l.jpg






Vraag 3:
Deze uitlaatflens zit wat scheef. Links is er wat ruimte maar rechts niet. Is dit een probleem? Hij lijkt niet te lekken.

364kuApl.jpg




Vraag 4:
Mijn motor gaat niet meer uit als de standaard is uitgeklapt. Hij start ook gewoon met het pootje vol uit.
Zag op het oog niks raars aan de schakelaar en het veertje, afgezien van dat het een wat vette bende is.

Iemand hier ervaring mee? Volgens CSMNL is dat stomme ding nog best prijzig.

:+


LJcfd9el.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik wat onderhoud aan de motor gedaan maar ik kwam wat dingetjes tegen. Jullie hulp/expertise zou, zoals altijd, erg gewaardeerd worden! :P



Vraag 1:
Mijn oliefilter glaasje is nogal slecht leesbaar. Valt dit schoon te maken?
Mijn buitenste clutch cover zweet/lekt ook een beetje. Moest eigenlijk een o-ringetje op maar daar lijkt vloeibare pakking te zijn gebruikt. Als die eraf is, heb dan hoop ik genoeg ruimte te hebben om het olieglaasje schoon te maken zonder dat hele deksel eraf moet en ik daar de pakking van moet vervangen.

a4pHyu6l.jpg




Vraag 2:
Hoe kuis je zulke lichte roest? Wd40 werkt niet super. Zou ook graag wat boutjes en dergelijke willen schoonmaken (oppevlakkig)

SPU6hH8l.jpg






Vraag 3:
Deze uitlaatflens zit wat scheef. Links is er wat ruimte maar rechts niet. Is dit een probleem? Hij lijkt niet te lekken.

364kuApl.jpg




Vraag 4:
Mijn motor gaat niet meer uit als de standaard is uitgeklapt. Hij start ook gewoon met het pootje vol uit.
Zag op het oog niks raars aan de schakelaar en het veertje, afgezien van dat het een wat vette bende is.

Iemand hier ervaring mee? Volgens CSMNL is dat stomme ding nog best prijzig.

LJcfd9el.jpg
Vraag 2 : ik heb al goede resultaten behaald met aluminiumfolie en cola (gewone , geen light of zero ;) ). Het is wat een plakkerige boel aan je handen maar werkt wel , vooral op chroom zijn er top resultaten mee te behalen.

Vraag 3 : als de flens vast staat en er geen uitlaatlekken zijn , zou ik me daar geen zorgen over maken.

Vraag 4 : als je de koppeling in trekt en dan start dan lukt dat ook met de standaard uit. Als je hem in versnelling zet en de koppeling laat opkomen dan zou hij moeten stil vallen. Is dit niet het geval dan is er een slecht contact of de schakelaar is stuk. Beide zijn uit de meten met een multimeter.
 
Vraag 4 : als je de koppeling in trekt en dan start dan lukt dat ook met de standaard uit. Als je hem in versnelling zet en de koppeling laat opkomen dan zou hij moeten stil vallen. Is dit niet het geval dan is er een slecht contact of de schakelaar is stuk. Beide zijn uit de meten met een multimeter.
Oh ja! Dat is waar ook. :+ Ik bedenk mij dat ik mij al eerder over heb verbaast.

Bedankt voor de info. Ik zal de bouten nog eens nalopen met een momentsleutel als ik die weer heb. Volgens mij moest dat sowieso om de zoveel tijd.
 
@iemandvandezaak

Vraag 1: Nog nooit druk om gemaakt. Als je de olie maar ziet wanneer de motor rechtop staat. :+ Je komt er ook niet van achter bij, want er zit een plaatje achter.

Vraag 2: Is een veel voorkomend probleem. De deksels willen wel kromtrekken bij een overhitte motor. Je kunt het fixen door het deksel vlak te schuren, nieuwe o-ring te gebruiken en vloeibare pakking. Met de vloeibare pakking is het een vrij permanente fix. Die van m'n vriendin is weer gaan lekken/kromgetrokken nadat de motor aan de kook was geweest. Dus check ook je koelsysteem.
 
Kijkglaasje is schoon te maken nadeel is dat het hele motordeksel inc waterpomp eraf moet, ik heb het toen gedaan omdat het deksel er toch af moest vanwege een gebroken retour veer van het schakelmechanisme. Dus ik zou het pas doen als je er echt bij moet zijn.
 
Ik zie dat het hier laatst ook weer over tassen ging. Vorig jaar een kleine meerdaagse europa tour gemaakt te hebben waarbij ik gewoon een rugzak, tent, en slaapzak met spanbanden achterop had gebonden. Dat was ook niet altijd ideaal, dus daarna maar zijtassen voor de motor gekocht, maar vind ze toch niet echt praktisch. De extra breedte van de tassen is toch lastig , en ook de moeite voor het stevig installeren en afhalen/meenemen zonder schade aan de lak te krijgen viel tegen. Zo een tas van SW ziet er wel mooi én praktisch uit, maar wel weer prijzig natuurlijk

Ook ben ik aan het overwegen of ik een extra, (nog) oudere 2e SV te kopen die ik met meer gemoedsrust recht voor de deur in Rotterdam kan neerzetten, zonder dat ik mij druk maak over schade/diefstal... Of valt dat sowieso wel mee met een SV?
 
@iemandvandezaak

Vraag 1: Nog nooit druk om gemaakt. Als je de olie maar ziet wanneer de motor rechtop staat. :+ Je komt er ook niet van achter bij, want er zit een plaatje achter.

Vraag 2: Is een veel voorkomend probleem. De deksels willen wel kromtrekken bij een overhitte motor. Je kunt het fixen door het deksel vlak te schuren, nieuwe o-ring te gebruiken en vloeibare pakking. Met de vloeibare pakking is het een vrij permanente fix. Die van m'n vriendin is weer gaan lekken/kromgetrokken nadat de motor aan de kook was geweest. Dus check ook je koelsysteem.

Mmm. Dat zou zuur zijn. De deksel leek op het oog ook een beetje te kieren aan de onderkant dus misschien is die inderdaad krom. Zou niet raar z zijn om te denken dat die aanslag op het olieglaasje komt van een keer overhitten?Wat doet dat eigenlijk met een motor? Is dat heel slecht?

Ik heb geen reden om aan te nemen dat de koeling het nu niet goed doet. Al hoor ik de ventilator zelden. Ik hoorde die van mijn triumph 1050 triple veel vaker. Vorige keer sprong die aan toen ik na het rijden de motor snel uit en weer aan deed. Toen begon die opeens te blazen. Toch maar eens testen. Als het goed is zou die met 15-20 minuten stationair draaien aan springen toch?
 
Ook ben ik aan het overwegen of ik een extra, (nog) oudere 2e SV te kopen die ik met meer gemoedsrust recht voor de deur in Rotterdam kan neerzetten, zonder dat ik mij druk maak over schade/diefstal... Of valt dat sowieso wel mee met een SV?
Dat was ook mijn redenering toen ik mijn eerste generatie met 95.000km kocht naast mijn tweede generatie. Motor was wel goed onderhouden voor de rest en van de eerste eigenaar. k ben wel ook eens een eerste generatie wezen bekijken die veel buiten geslapen had. Dat was niet best. Daar kunnen ze niet zo goed tegen. Merk het zelf ook wel. Materiaal gebruik is op de tweede generatie een stuk hoogwaardiger. Al is dat misschien voornamelijk optisch.

Enfin, ik raakte al snel teveel gehecht aan mijn eerste generatie om hem te laten verpieteren op straat dus dat schoot zijn doel een beetje voorbij.
 
Dat was ook mijn redenering toen ik mijn eerste generatie met 95.000km kocht naast mijn tweede generatie. Motor was wel goed onderhouden voor de rest en van de eerste eigenaar. k ben wel ook eens een eerste generatie wezen bekijken die veel buiten geslapen had. Dat was niet best. Daar kunnen ze niet zo goed tegen. Merk het zelf ook wel. Materiaal gebruik is op de tweede generatie een stuk hoogwaardiger. Al is dat misschien voornamelijk optisch.

Enfin, ik raakte al snel teveel gehecht aan mijn eerste generatie om hem te laten verpieteren op straat dus dat schoot zijn doel een beetje voorbij.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Beetje rondgekeken maar op dit moment geen lelijke eentjes te koop. Een fiets zoals deze wil ik ook al snel aan een paal vast zetten en niet buiten in de regen laten verroesten. Daarnaast is mijn huidige motor ook al rood..
 
Ja; maar je hebt wel een grotere hoofdremcilinder nodig..
enige wat die abs pomp doet is de druk vanuit de rempomp eraf laten..

uitgeprobeerd in een grasveldje; dat werkte iig.
 
Heb het nog steeds niet grondig onderzocht, maar een ABS pomp klapt toch niet simpelweg de originele (te harde, anders blokkeerde er niets) remdruk er weer op?
Ik zou in ieder geval verwachten dat het ding de druk weer 'langzaam' opvoert, waarbij ik me kan voorstellen dat er een bepaalde afstelling in de combinatie van klauw en pomp zit.

Anyway, volgens jouw grasveldje heb ik het verkeerd _O-
 
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Beetje rondgekeken maar op dit moment geen lelijke eentjes te koop. Een fiets zoals deze wil ik ook al snel aan een paal vast zetten en niet buiten in de regen laten verroesten. Daarnaast is mijn huidige motor ook al rood..

Als je een beetje goed zoekt kan je wel een overdekte stalplaats voor 5-6 tientjes vinden. Niet een geringe druk op je maandlasten maar dat scheelt wel een extra motor in onderhoud en verzekering. Dus netto zal niet ver uiteen lopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan