Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ligt het aan mij, of mist daar gewoon een remblokje?Er zit geen ring tussen. Maar wel een stukje ruimte zeg maar. Een metalen pin komt tegen mijn remschijf aan. Is gebeurt bij de dealer na vervangen voorvorkkeeringen. Kan het zijn dat dat komt doordat de as van het wiel er niet te ver in zit waardoor de ophangbeugel van de remklauwen naar de binnenzijde gaat?
Als dat zo is zal omcirkelde palletje dus de remschijf niet kunnen rakenDat remblokje zal Timon er zelf wel uitgehaald hebben toch in de zoektocht naar de oorzaak van het nogal vage gevoel in de voorkant.
Indeed! Mooi winterklusjeWellicht geen overbodige luxe om je klauwen een keer schoon te maken. Zuigers zien er niet heel lekker uit
Vraag 2 : ik heb al goede resultaten behaald met aluminiumfolie en cola (gewone , geen light of zero ). Het is wat een plakkerige boel aan je handen maar werkt wel , vooral op chroom zijn er top resultaten mee te behalen.Vandaag heb ik wat onderhoud aan de motor gedaan maar ik kwam wat dingetjes tegen. Jullie hulp/expertise zou, zoals altijd, erg gewaardeerd worden!
Vraag 1:
Mijn oliefilter glaasje is nogal slecht leesbaar. Valt dit schoon te maken?
Mijn buitenste clutch cover zweet/lekt ook een beetje. Moest eigenlijk een o-ringetje op maar daar lijkt vloeibare pakking te zijn gebruikt. Als die eraf is, heb dan hoop ik genoeg ruimte te hebben om het olieglaasje schoon te maken zonder dat hele deksel eraf moet en ik daar de pakking van moet vervangen.
Vraag 2:
Hoe kuis je zulke lichte roest? Wd40 werkt niet super. Zou ook graag wat boutjes en dergelijke willen schoonmaken (oppevlakkig)
Vraag 3:
Deze uitlaatflens zit wat scheef. Links is er wat ruimte maar rechts niet. Is dit een probleem? Hij lijkt niet te lekken.
Vraag 4:
Mijn motor gaat niet meer uit als de standaard is uitgeklapt. Hij start ook gewoon met het pootje vol uit.
Zag op het oog niks raars aan de schakelaar en het veertje, afgezien van dat het een wat vette bende is.
Iemand hier ervaring mee? Volgens CSMNL is dat stomme ding nog best prijzig.
Oh ja! Dat is waar ook. Ik bedenk mij dat ik mij al eerder over heb verbaast.Vraag 4 : als je de koppeling in trekt en dan start dan lukt dat ook met de standaard uit. Als je hem in versnelling zet en de koppeling laat opkomen dan zou hij moeten stil vallen. Is dit niet het geval dan is er een slecht contact of de schakelaar is stuk. Beide zijn uit de meten met een multimeter.
Maar de Nissins zijn goud, die remmen harder!niet eens de moeite voor nemen.
Gewoon meteen (met adapter beugel) 4 zuiger klauwen erop van de SV1000
@iemandvandezaak
Vraag 1: Nog nooit druk om gemaakt. Als je de olie maar ziet wanneer de motor rechtop staat. Je komt er ook niet van achter bij, want er zit een plaatje achter.
Vraag 2: Is een veel voorkomend probleem. De deksels willen wel kromtrekken bij een overhitte motor. Je kunt het fixen door het deksel vlak te schuren, nieuwe o-ring te gebruiken en vloeibare pakking. Met de vloeibare pakking is het een vrij permanente fix. Die van m'n vriendin is weer gaan lekken/kromgetrokken nadat de motor aan de kook was geweest. Dus check ook je koelsysteem.
Dat was ook mijn redenering toen ik mijn eerste generatie met 95.000km kocht naast mijn tweede generatie. Motor was wel goed onderhouden voor de rest en van de eerste eigenaar. k ben wel ook eens een eerste generatie wezen bekijken die veel buiten geslapen had. Dat was niet best. Daar kunnen ze niet zo goed tegen. Merk het zelf ook wel. Materiaal gebruik is op de tweede generatie een stuk hoogwaardiger. Al is dat misschien voornamelijk optisch.Ook ben ik aan het overwegen of ik een extra, (nog) oudere 2e SV te kopen die ik met meer gemoedsrust recht voor de deur in Rotterdam kan neerzetten, zonder dat ik mij druk maak over schade/diefstal... Of valt dat sowieso wel mee met een SV?
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Beetje rondgekeken maar op dit moment geen lelijke eentjes te koop. Een fiets zoals deze wil ik ook al snel aan een paal vast zetten en niet buiten in de regen laten verroesten. Daarnaast is mijn huidige motor ook al rood..Dat was ook mijn redenering toen ik mijn eerste generatie met 95.000km kocht naast mijn tweede generatie. Motor was wel goed onderhouden voor de rest en van de eerste eigenaar. k ben wel ook eens een eerste generatie wezen bekijken die veel buiten geslapen had. Dat was niet best. Daar kunnen ze niet zo goed tegen. Merk het zelf ook wel. Materiaal gebruik is op de tweede generatie een stuk hoogwaardiger. Al is dat misschien voornamelijk optisch.
Enfin, ik raakte al snel teveel gehecht aan mijn eerste generatie om hem te laten verpieteren op straat dus dat schoot zijn doel een beetje voorbij.
Heb je die klauwen nou werkend gekregen mét ABS?niet eens de moeite voor nemen.
Gewoon meteen (met adapter beugel) 4 zuiger klauwen erop van de SV1000
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Beetje rondgekeken maar op dit moment geen lelijke eentjes te koop. Een fiets zoals deze wil ik ook al snel aan een paal vast zetten en niet buiten in de regen laten verroesten. Daarnaast is mijn huidige motor ook al rood..