Het grote Super Blackbird topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand een werkplaatshandboek voor de Bird :?

Of een beschrijving hoe ik de timing goed zet O-)
Nokkenas ketting vastzetten ging niet. Hoorde m verspringen. Nokkenas er maar uitgehaald.
Nu moet t weer terug...O-) maar nooit gedaan, geen idee hoe :? Punt waar je handmatig krukas kan draaien en merkteken ken ik... maar hoe moeten de nokkenassen op dat moment staan ?
Leuke alpaca avatar! tof!

Dat wph staat ergens op internet, misschien op manualfox. Ik heb m ooit gevonden op internet iig. Ik heb m zelf als pdf maar die is 142mb groot dus ik denk niet dat ik dat kan sturen over mail B|
 
1 blz terug staat de link die ik gepost heb. Kan je hem zo van downloaden.. ;)

*edit* hmmm 2blz terug
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde binnenkort een nieuwe veringset erop laten zetten, maar na een kijkje naar de collector beginnen toch wat financiële twijfels te komen -O- De collector begint aardig te rotten, mag trouwens ook wel na 15 jaar. Hopen dat die normaal de winter doorkomt om maar eens bij Ebay een nieuw systeempje te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde binnenkort een nieuwe veringset erop laten zetten, maar na een kijkje naar de collector beginnen toch wat financiële twijfels te komen -O- De collector begint aardig te rotten, mag trouwens ook wel na 15 jaar. Hopen dat die normaal de winter doorkomt om maar eens bij Ebay een nieuw systeempje te kijken.
Een RVS-bochtensetje met collector kost ca. 325 Euro. Dan kan je zelf nog kiezen welke dempers je er op wilt zetten, of dat je het bij standaard houd.....
 
Een RVS-bochtensetje met collector kost ca. 325 Euro. Dan kan je zelf nog kiezen welke dempers je er op wilt zetten, of dat je het bij standaard houd.....
De standaard dempers gaan er dan ook af, ik wil wel 2 dempers aanhouden. Het valt me op dat de standaard collector vele malen lomper is dan de setjes die op Ebay verkocht worden.
 
1 blz terug staat de link die ik gepost heb. Kan je hem zo van downloaden.. ;)

*edit* hmmm 2blz terug

Die heb ik idd :}

Maar staat me net te weinig info in, ik heb me hier nog nooit eerder mee bezig gehouden en ben vrij voorzichtig aangezien miskleunen behoorlijke gevolgen kan hebben.



Twee (Haynes + de officiële Honda-versie). Daaraast heb ik hem nog op CDR......
Maar downloaden is sneller en goedkoper......

:^ Wil m vannacht na avonddienst weer in elkaar gaan zetten :)
 
ik kan het zo snel niet terugvinden, maar had hier laatst niet iemand last van inhouden bij het rijden van langere tijd hogere snelheid?
en was de reden daarvan al bekend?
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik idd :}

Maar staat me net te weinig info in, ik heb me hier nog nooit eerder mee bezig gehouden en ben vrij voorzichtig aangezien miskleunen behoorlijke gevolgen kan hebben.:^ Wil m vannacht na avonddienst weer in elkaar gaan zetten :)

Zo staat hij er nu dus bij.

full



Is de inkeping in de rand van de schroefdraad bedoeld als merkteken ?
full



Dit nokje zal er vast niet alleen voor de sier zitten ?
full


Meerdere van deze nokjes, dit is de enige die gemerkt is, met een 2 zoals te zien.
full


En dan nog de merktekens op het tandwiel van de nokkenas.
full
 
ik kan het zo snel niet terugvinden, maar had hier laatst niet iemand last van inhouden bij het rijden van langere tijd hogere snelheid?
en was de reden daarvan al bekend?

Yep. Maar dat was dan ook wel bij snelheden boven de 200+.
Naar aanleiding daarvan ben ik dan nu ook bezig met de Bird. Eerst kleppen stellen, daarna nieuwe bougies en carburateurs ultrasoon laten reinigen en dan synchroon stellen.
Als ik dat rijtje ben afgelopen dan verwacht ik dat ie als vanouds als een raket doorgaat ;)
 
Yep. Maar dat was dan ook wel bij snelheden boven de 200+.
Naar aanleiding daarvan ben ik dan nu ook bezig met de Bird. Eerst kleppen stellen, daarna nieuwe bougies en carburateurs ultrasoon laten reinigen en dan synchroon stellen.
Als ik dat rijtje ben afgelopen dan verwacht ik dat ie als vanouds als een raket doorgaat ;)
ah daar was ik al bang voor ja...
Ik voelde het laatst bij 160+, maar na even gas los gelaten te hebben was het weer weg
vandaag voelde ik het weer, vandaar de vraag..

tja mijn 'bird had eigenlijk afgelopen Juni al een grote beurt moeten krijgen :$ , maar door financiele tegenslagen en andere prioriteiten blijf ik het maar angstvallig vooruitschuiven.
Laatste onderhoud is nu ruim 20k kms geleden, bandjes beginnen ook wel aardig op te raken :X
Hopelijk lost dat het wel weer op...
 
Laatst bewerkt:
ah daar was ik al bang voor ja...
Ik voelde het laatst bij 160+, maar na even gas los gelaten te hebben was het weer weg
vandaag voelde ik het weer, vandaar de vraag..

tja mijn 'bird had eigenlijk afgelopen Juni al een grote beurt moeten krijgen :$ , maar door financiele tegenslagen en andere prioriteiten blijf ik het maar angstvallig vooruitschuiven.
Laatste onderhoud is nu ruim 20k kms geleden, bandjes beginnen ook wel aardig op te raken :X
Hopelijk lost dat het wel weer op...


Ken dat gevoel... zowel t inhouden als t financiële ;)
Ik vind een beetje sleutelen ook helemaal niet erg, maar dit soort sleutelwerk had ik normaal gesproken ook liever uitbesteed.... helaas pindakaas.... dus toch maar zien t zelf voor elkaar te krijgen.
En de Bird is m'n voornaamste vervoermiddel, hiernaast nog een Kawa Z550GT maar geen auto ofzo, dus dan moet ie wel weer in elkaar ;)
 
Ken dat gevoel... zowel t inhouden als t financiële ;)
Ik vind een beetje sleutelen ook helemaal niet erg, maar dit soort sleutelwerk had ik normaal gesproken ook liever uitbesteed.... helaas pindakaas.... dus toch maar zien t zelf voor elkaar te krijgen.
En de Bird is m'n voornaamste vervoermiddel, hiernaast nog een Kawa Z550GT maar geen auto ofzo, dus dan moet ie wel weer in elkaar ;)
Volgens mij moet je de strepen bij dat ' in' teken gebruiken om deze horizontaal tegenover elkaar te leggen. Je kijkt als het ware over de cilnderwand en ziet ze naar elkaar toe liggen (beide nokkenassen). Als de kruk op het goede punt staat en deze dan moet het goed komen. Wel even voor de zekerheid handmatig de krukas met de klok meedraaien voordat je de motor laat lopen.. Als ik fout zit dan hoor ik het graag O-)
 
Volgens mij moet je de strepen bij dat ' in' teken gebruiken om deze horizontaal tegenover elkaar te leggen. Je kijkt als het ware over de cilnderwand en ziet ze naar elkaar toe liggen (beide nokkenassen). Als de kruk op het goede punt staat en deze dan moet het goed komen. Wel even voor de zekerheid handmatig de krukas met de klok meedraaien voordat je de motor laat lopen.. Als ik fout zit dan hoor ik het graag O-)


Ik heb nog wat kleine puntjes die me vraagtekens bezorgen :P
 
Laatst bewerkt:
Ken dat gevoel... zowel t inhouden als t financiële ;)
Ik vind een beetje sleutelen ook helemaal niet erg, maar dit soort sleutelwerk had ik normaal gesproken ook liever uitbesteed.... helaas pindakaas.... dus toch maar zien t zelf voor elkaar te krijgen.
En de Bird is m'n voornaamste vervoermiddel, hiernaast nog een Kawa Z550GT maar geen auto ofzo, dus dan moet ie wel weer in elkaar ;)
Ik vind sleutelen ook leuk, maar het ontbreekt mij simpelweg aan tijd.
De 'bird is ook mijn primaire vervoermiddel, met een XR680R (noppen) als back-up of als er sneeuw ligt. Maar die gebruik ik liever niet voor 90km/dag woon-werk als het niet persé hoeft..
Mijn vrouw heeft de auto, dus ik kan de 'bird geen dagen missen

vandaag afspraak gemaakt bij de garage:
volgende week een setje MPR3
volgende maand gr beurt
 
Laatst bewerkt:
Jemig baksteen...

Ik heb ooit wel eens een (minder uitgebreide) versie van het wphb gezien voor de carb versie...
Ik zal even voor je zoeken...

Gr Robin

edit:

klikkie
 
Laatst bewerkt:
Download parameters invalid :( Eindelijk een carb versie gevonden en dan kan die niet gedownload worden B|

Overigens even zitten kwijlen bij een Honda NR750 :9~ Die dingen hebben exact dezelfde spiegels als op de BB's, evenals de remcilinders en hendels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan