Is het echt slecht weer geweest dan ? Gewoon blijven rijdenIedereen is weer aan het rijden omdat het nu eindelijk mooi weer is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is het echt slecht weer geweest dan ? Gewoon blijven rijdenIedereen is weer aan het rijden omdat het nu eindelijk mooi weer is.
Rijden in onze winters is niet uitdagend of oncomfortabel. Dus ik heb lekker doorgereden, niet elke dag maar wel regelmatig. Ben wel blij dat de ritten af en toe weer droog zijn.Iedereen is weer aan het rijden omdat het nu eindelijk mooi weer is.
Hier ook bijna een overstapper. Rij nu een Z900 maar gebruik (bijna) nooit het vermogen, kom vaak niet boven de 6k toeren. Plus dat naked rijden wordt toch wel vermoeiend. Binnenkort maar eens bij de Honda dealer gaan babbelenHallo naamgenoot
Ik begrijp je enthousiasme volledig, ik ben zelfs nog 15jaar verder en heb er onlangs mijn te zware Crosstourer voor ingeruild.
Bevalt ook prima, opstappen starten en je bent afgewerkt en het genieten begint.
Veel plezier en veilige km,s.
gr Gerard
Welkom Graassie! Je overwegingen voor de NCX snap ik helemaal. Standaard vind ik de NCX een halve naked, kun je nagaan. Maar met hoger scherm, handkappen en spatbordaanvulling voor en achter is het een comfortabele toermotor. Geniet ervan, doe ik al 29.000 probleemloze kms.Goedendag motorvrienden ik zal me even voorstellen, mijn naam is gerard ben bijna 59 jaar en ben sinds 2 dagen in het bezit van een Honda nc 750 x dct 2020....... Ben hier suuuuuuperrrr blij mee had hiervoor als eerste motor een Honda cb650f 2014 maar vond de zithouding en het Naked niet fijn, kreeg meer last van m'n onderrug wat ik standaard al heb en waaide er met 120km/u bijna af whawhawha, vond ook de hoge toeren niet fijn en het constant schakelen.
Nu met de dct hopelijk allemaal verleden tijd en hopelijk kan ik iets langer doorrijden door de andere zithouding, nogmaals zo blij als een klein kind hihi....... Ik wens jullie allemaal veilige kilometers en een goed weekend groetjessssss gerard
Precies dat!Als je op de Z900 bijna niet boven de 6K uitkomt is het eigenlijk zonde van de motorfiets. In Nederland is het ook niet echt nodig maar in het buitenland schreeuwt de motor om die toerentallen om lekker door die bochten te gaan. Bij hogere toerentallen wordt de motor wendbaarder.
De NC heeft dat allemaal niet nodig. De NC voelt zich met de Nederlands rijstijl, in het buitenland ook als een vis in het water.
Dan nog. Als je op de Z900 eigenlijk onder 6K blijft. Is het beschikbare vermogen niet zoveel meer als die van de NC
Laat ik nou net een hoger scherm, handkappen en spatbordaanvulling voor en achter er op hebben tevens originele handvat verwarmingWelkom Graassie! Je overwegingen voor de NCX snap ik helemaal. Standaard vind ik de NCX een halve naked, kun je nagaan. Maar met hoger scherm, handkappen en spatbordaanvulling voor en achter is het een comfortabele toermotor. Geniet ervan, doe ik al 29.000 probleemloze kms.
De beugels van Honda zijn vooral mooi, maar niet zo stevig.
Welke beugels hebben jullie geplaatst?
En wie heeft er helaas praktijkervaring kunnen opdoen over de stevigheid en werking van de beugel?
Zijn beugels niet meer bedoel voor omvallen ? Bij een schuiver zal de werking wat minder zijn.Welke valbeugels kiezen??
Mijn motor maatje is zondag met zijn BMW boxer in een flauwe bocht weggegleden over vuiligheid. Eén van de twee cilinderkoppen is daarbij gesneuveld. En nog veel meer plastic…
Hij had geen valbeugels.
Brn ik alweer aan het twijfelen over de zin of onzin van die beugels.
De beugels van Honda zijn vooral mooi, maar niet zo stevig.
Welke beugels hebben jullie geplaatst?
En wie heeft er helaas praktijkervaring kunnen opdoen over de stevigheid en werking van de beugel?
Dat de schakelprogramma's dicht bij elkaar liggen ervaar ik niet zo. Had graag S3 geruild voor een programma tussen D en S1. Dat zijn net de enige 2 die ik gebruik. Daartussen zit best een groot gat (naar 6 bij 65 resp. 85). Tussen de S standen onderling zit minder verschil. Het nut van S3 ontgaat mij sowieso; hij wordt daar niet sneller van en houdt de toerentallen bij constante snelheid veel te hoog.Die modi liggen zo dicht bij elkaar dat handmatig aanpassingen van het schema eigenlijk niet nodig zijn.
Daarnaast zit er nog een zelflerende functie in. De DCT past zich, tot op zekere hoogte, aan aan je rijdgedrag. Hierdoor is het dus mogelijk dat de DCT toch iets later gaat opschakelen, dan gebruikelijk voor de geselecteerde modus.
Klopt allemaal en helemaal. Voor sportief of hairpins in de Alpen gebruik je natuurlijk geen D. Maar daar vind ik welke S-stand dan ook ongeschikt. Daar gebruik ik M. En inderdaad, dan zit er meer in dan je zou denken.Rijden op hoge toerentallen maakt de motorfiets wendbaarder. De reactietijd van de motorfiets zelf wordt korter. Wanneer je de stand van de gashendel veranderd, reageert de motor daar vrijwel direct en vrij abrupt op. Bij lage toeren is deze reactie veel trager en rustiger.
S3 is niet bedoeld voor constante snelheid maar voor het korte bochtige werk. Zodat je de motor met alleen bewegingen van de gashendel kan "sturen".
Rij je in de hairpins van de Eifel en zeker de Alpen en Dolomieten. Dan komt stand manual zelfs kijken om te vermijden dat de motor op- of terug gaat schakelen. Dus het gehele toerenbereik gebruiken. Dat best leuk met een NC. Echt een van de verborgen talenten van de NC. De NC ziet er niet zo uit en het motorkarakter voelt in de basis ook niet zo maar het zit er echt in.
Om deze reden heb ik een X-ADV nog op mijn verlanglijstje staan als tweede motor naast mijn Goldwing.
Iedereen heeft zijn smaak. De D-stand ligt inderdaad iets verder weg dan de afzonderlijke S-standen. Ik had de 2015 NC het liefst in S1 of S2 staan. D was veeeeeeel te lui. Te trage reactie op de gashendel en bokte zelfs bij opendraaien van de gashendel.
Stand D is echt voor constant tempo om het toerental laag te houden. Snelweg en de langere/grotere provinciale wegen. Ga je daarvan af en kom je op de kleinere wegen, dan is (naar mening) 1 van sportstanden eigenlijk waar je zitten wil. Je kan hier minder makkelijk de snelheid constant houden.
Precies de reden waarom ik op mijn woon-werk (100 weg waar je vaak max 80 kan halen) dan overstap op de D stand. Soort overdrive.Eens met 40 Kw powerrr, de D stand is prima te gebruiken, maar S1 voelt veel natuurlijker en fijner aan, met helaas 1 nadeel, dat hij bij 80 km/u in 5 blijft hangen.