Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Vanmorgen geboekt!
Een kamertje in hotel Hof und Post in Innertkirchen. *O*
Zondag 13 augustus vroeg vertrekken en hopelijk tegen de avond aankomen.
IMG_0299.jpeg
IMG_0393.jpeg

En 18 augustus weer terug naar huis.

IMG_0350.jpeg
 
Ik heb op mijn 2016 model een keertje de tank "leeg proberen te rijden".
Na 13.9L verbruikt viel de motor vaak uit... vooral in bochten / optrekken/afremmen.
Fabrieksopgave inhoud tank is 14.1 Liter, dat geloof ik ook wel...
Overigens vanaf 13.3L verbruikt wilde de motor wel eens afslaan als ik m'n bocht te snel/scherp maakte of te hard op trok.... duidelijk teken dat de pomp dan net niet genoeg benzine meer kan pompen naar de motor.

--Edit:

Oh ja, "review" van m'n TopSellerie zadel. Ding zit prima, de "standaard" leer (sel03 zo uit mijn hoofd) geeft voldoende grip dus glij niet.
Kwa comfort, njah na 2, 2,5 uur begint m'n kont nog steeds zeer te doen...
Verschil is echter, als ik nu wat ga verzitten dan kan ik er weer eventjes tegen aan, waar het originele zadel dan nog steeds 'hard' was en de zit gevoellig bleef.... Er zit nog steeds wel een 'limiet' aan de totale duur maar dat ligt meer aan mijzelf... (ongeveer 3,5 uur, dan wil ik toch echt wel even staan of zo)
Kwa zitpositie, gezien ik de 'standaard hoogte, standaard lengte' heb genomen zit ik niet tegen randjes aan o.i.d.
@KvM heeft volgensmij een "short" zadel.... Met mijn "ik ga zitten en zit" positie zou ik denk ik net wel net niet op die rand zitten...
Ben wel benieuwd wat een "long" zadel zou doen kwa uitvoering....

Straks heeft m'n motor een werkdagje in de zon gestaan... ben benieuwd hoe de gel-insert aanvoelt.... Gister en Eergister eigenlijk niet in de zon laten staan... (hele dagen gereden zonder lang pauzeren)
Zou goed kunnen dat het de short versie is. Kom er nu pas achter dat dat een optie is…

Ik zit er standaard ook net voor, en dan is het eigenlijk wel prima, maar tijdens een wat langere rit wil ik wel eens wat verzitten en dan zit t wel een beetje in de weg. Misschien eens mailen of ze dit zadel kunnen aanpassen naar een standaard versie 🤔
 
Is hier bij iemand een werkplaatshandboek beschikbaar digitaal? Of een scan/foto van de pagina met het elektrisch schema? Ik moet een aansluiting maken voor de verlichting van de freebird, en zou wel handig zijn als ik weet welke kleur draad welke is. Scheelt een hoop meten / zoeken
 
Is hier bij iemand een werkplaatshandboek beschikbaar digitaal? Of een scan/foto van de pagina met het elektrisch schema? Ik moet een aansluiting maken voor de verlichting van de freebird, en zou wel handig zijn als ik weet welke kleur draad welke is. Scheelt een hoop meten / zoeken
NC750XD Wiring.png
 
Vorig weekend een upgrade gemaakt aan de NC. Wat en waarom, zie hier 8-)
1878104-79e3d3b8d906c3cb7f8af44ff92caf5b.jpg
Top 👍 , koffert!!!! Was your lucky day.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik zit er aan te denken de uitlaat van de NC te vervangen voor een aftermarket uitlaat.
De standaard uitlaat is zo stil dat ik elk geluidje uit de motor kan horen waar ik een beetje zenuwachtig van word 😅.
Ik zoek geen schreeuwende uitlaat, maar één met een lekkere donkere roffel die ook op toeren niet te erg aanwezig is.
Hebben jullie ervaring met aftermarket uitlaten op de NC?
Op mijn vorige motor had in een (ingekorte) leovince uitlaat zitten, deze klonk wel lekker, maar dat is natuurlijk geen garantie dat hij op de NC ook goed klinkt.
Op MP staat een Laser Duo trompet te koop.
Komt mooi{ere} geluid uit dan de Hurric Pro 2 en/of de Scorpion.
 
Ja dik in orde, ik zou ook wel zo'n zadel willen :D
Maar ik rij kortere stukken, dus eigenlijk niet nodig

Dat scherm vind ik persoonlijk erg lelijk, die zou ik vervangen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan