Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Na lang wachten (op mooi weer) is ie er dan.

IMG-20230410-WA0004.jpeg
 
In mei kan ik mijn A rijbewijs ophalen! Ondertussen al een beetje aan het rondkijken. Gister langs de dealer geweest en op een 2021 NC750 gezeten. Ik denk dat ik er eigenlijk wel uit ben. Ik rijdt nu een XMAX 300. Ik rijd de gehele winter door. Ik ben best een klein mannetje maar bij het nieuwe model is gelukkig het zadel lager gemaakt. Gister was is dan ook erg blij dat ik er op paste. Ik wil vooruit gaan in de power en vind de optie om soms te schakelen ook wel ideaal, het word dan ook een dct. Ik hoef niet te vragen naar jullie ervaring denk ik. In mei ga ik een proefritje doen. Dan hopen dat ik ergens een mooie tweedehandse kan scoren. 🙏 Tips zijn altijd welkom.
 

Bijlagen

  • PXL_20230412_081902935.jpg
    PXL_20230412_081902935.jpg
    294,2 KB · Weergaven: 23
Bedankt voor de tip. Ik was hier inderdaad al van op de hoogte. Ik ben dan ook opzoek naar een 2021 of 2022 model.
ik denk dat hij bedoelt dat er "dogbones" zijn om de motor iets te verlagen/verhogen :Y
heb ik ook ooit aangeschaft voor mijn vrouw, werkt perfect 👍
 
Na heel wat testen en leren, is er een vervolg in het Plastidip verhaal.

Plastidip2.jpgPlastidip4.jpgPlastidip1.jpg

Ik ben vooralsnog wel blij met het resultaat. Of het een duurzame oplossing is, moet nog blijken. Gelukkig is het zo weer terug te draaien zonder gevolgen. Er komen in ieder geval weer identieke Honda wing logo's op de kuip, maar dan in mat wit. Mijn leverancier reageert helaas niet meer.
Omdat het nu maar één punt is met blauw, denk ik er aan om aan de achterkant ook een blauwe streep te plaatsen - of de velgen blauw te laten poedercoaten.

Het hele demonteren en monteren is wat tegengevallen. Gelukkig goed gedocumenteerd, maar deze motor spant wel de kroon in complexe hoekjes vastklikken in exact de juiste volgorde, en 216 drukpennetjes en boutjes.
 
Laatst bewerkt:
En dit alles was gecombineerd met het aanpakken van 12v geschakeld. De navigatie zat bij aanschaf al rechtstreeks op de accu aangesloten. Daarnaast had ik het plan om USB in het opbergvak te maken. Dan maar meteen grondig aanpakken.

Het originele subharnas besteld bij de dealer. Mensen met originele mistlampen hebben deze al, dit is onderdeel van de installatieset.
Het bestaat uit een relais + zekering en een kabel (subharnas). Prijzen staan op de stickers, valt mee dus.
thumbnail_IMG_1660.jpg

Dan het accuvak maar wat opruimen en de zekeringkast uitbreiden met het relais voor accessoire contact (geel gemarkeerd).
thumbnail_IMG_1662.jpg

Door dit relais te plaatsen, komt er 12v te staan op deze (origineel mooi weggestopte) stekker zodra het contact aan staat. De stekker zit net boven de framebuis aan de linkerkant, net achter een zijkuip.
thumbnail_IMG_1663.jpg

Het subharnas plug je daar op in en deze splitst zich op in een 3 tal 12v punten met Honda eigen aansluitingen. Eén daarvan heb ik gebruikt voor mijn USB plug, de tweede voor de navigatie en de derde met rust gelaten voor nu. Aangezien het een subharnas is en niet je echte kabelboom, heb ik de Honda stekkertjes eraf gehaald en contacten gewoon gesoldeerd, gesleeved en afgewerkt met krimpkous.

Mooi gaatje maken in de zijkant van het opbergvak. Zoals je ziet, zit er fabrieksaf al een cirkel gemarkeerd waar je hem het beste kunt plaatsen.
thumbnail_IMG_1669.jpg

En...dan is er stroom in het opbergvak. Gekozen voor deze met afdekkapje, aan/uit knop en meter van de boordspanning (die gekleurde ledjes tonen bv 12v aan als de motor niet draait en 14v bij draaien).
USB.jpg
 
Door dit relais te plaatsen, komt er 12v te staan op deze (origineel mooi weggestopte) stekker zodra het contact aan staat. De stekker zit net boven de framebuis aan de linkerkant, net achter een zijkuip.
Bij de NC700/750S zit de stekker aan de recherkant op ongeveer diezelfde plek.

Verder mooi gedaan, zo heb ik het ook ongeveer gedaan, op zich wel fijn dat Honda het voorbereid heeft en vond de kabel en relaisset zelf ook nog niet gek duur inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Na zo'n 111500 Km uiteindelijk toch maar een "comfort seat" besteld....
1682093295345.png

O-)
M'n laatste lange rit merkte ik wel aan m'n kont dat ik lang gezeten had en het wat comfortabeler kon/mocht....
Ben benieuwd of het de investering waard zal zijn geweest... Maak+Levertijd ongeveer 4 weken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan