Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Toegeven dat die set meer kan en misschien wel mooier is, maar met 85 dollar + 17 dollar verzenden (uit Japan) van de door jou gelinkte Easternbeaver,
Het is een keuze.
Ik hou persoonlijk niet van knippen en plakken in een kabelboom, zoek daarom altijd een mooie oplossing.
 
Vandaag de navigatie naar de Dealer gebracht.
Motor was binnen en uit het krat gehaald heb er niet zo’n haast mee.
Zal over een week of 2 wel klaar zijn.
Wel gevraagd dat ze hem zo aansluiten bij sleutel eruit navigatie en USB uitgeschakeld is.
Maar dat doen ze altijd dus geen probleem.
 
Gister nog een Honda nc750x gekocht, met 4600 km op de teller😃 Is voor mijn vrouw, ter vervanging van haar CBF600.
Nu twee 2014 nc’s in de garage😎
Gefeliciteerd met deze mooie en betrouwbare fiets. Veel veilige km s ermee jullie.
Makkelijk ook als er een storing is oid... :Y 👍
 
Was nog even op YouTube over de NC 750 X wat filmpjes aan het kijken.
Zag ik hoe een USB Charger Kit geplaatst werd.
Is best veel werk om dit te doen filmpje zelf duurt 15 minuten maar is wel duidelijk hoe hij het heeft gedaan.
USB monteren
 
Vandaag na lang uitstel toch maar twee dingen met de NC gedaan:

Eerste woon-werk rit van het jaar. Was met 6 graden best fris, maar viel niet tegen met mijn nieuwe woon-werk motorpak (softshell jas, aramide jeans, motorsneakers).

En..direct daarna hem uit elkaar gehaald. Mijn subharnas is binnen én, na flinke vertraging (PostNL was pakket kwijtgeraakt) mijn Plastidip. Nouja, nog niet alles, maar genoeg om te kunnen starten.
IMG_1391.jpeg
Nog nooit zoveel schroefjes, boutjes en sluitclips gehad bij een motor..
IMG_1388.jpeg
Proefstukje gespoten.
IMG_1390.jpeg
 
Ziet er mooi uit😃 Ben benieuwd naar eind resultaat. Wat ga je met het Honda logo doen?
In het spuiten topic in techniek staat meer qua details. Het is nog een leerproces, maar gelukkig kan dat prima met Plastidip. Kost niet zo veel en het is er zo weer vanaf te halen.

Op dit moment is één kuip weer standaard. Logo is er ook na vanaf. Deze gaat dus opnieuw met alles wat ik nu geleerd heb.
thumbnail_img_1426-jpg.1865073


Ik bestel nog witte Honda Wing logo's en die komen er op.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Heeft er hier al iemand ooit de koelvloeistof vervangen van zijn NC?
Indien ja; heb je de koperen ring opnieuw gebruikt of moet deze vervangen worden?
(Anders moet ik er nog even een bestellen)
 
bekijk de koperen ring eens goed is hij helemaal plat gedrukt zou ik een nieuwe bestellen. het ligt er ook aan hoe vast je hem moet zetten.
wat ik weet van de FJR is dat eigenlijk nooit iemand koelvloeistof vernieuwd alleen bijvullen. bij mijn fjr met de 80.000 km beurt worden de kleppen gesteld dus moet de koelvloeistof eraf. dit hebben ze maar voor een gedeelte gedaan.
je kunt de koperen ring ook uitgloeien zodat hij weer zacht wordt.
 
Ja idd; ik ken dit filmpje en ga het ook gebruiken om te volgen.
Heb ondertussen maar wat extra koperen ringen besteld voor de zekerheid.
 
Even een vraag, ik kan via via aan SW motech Kobra handkappen komen. Verkoper zegt dat deze handkappen universeel zijn. Klopt dit? Ik dacht altijd dat de kappen universeel zijn en de beugels model specifiek.
 
Heeft er hier al iemand ooit de koelvloeistof vervangen van zijn NC?
Indien ja; heb je de koperen ring opnieuw gebruikt of moet deze vervangen worden?
(Anders moet ik er nog even een bestellen)
Avond. Nee, doet ik niet...... Mijn NC 750 S DCT vorig jaar September laten doen maar dat koelvloeistof vervangen.
Geen zin an,.. zat er al 6 jaar in maar met nog geen 2000 km gedraaid. [Schaam} 🤭...
En remolie ook gelijk maar gedaan.....
 
Vandaag na lang uitstel toch maar twee dingen met de NC gedaan:

Eerste woon-werk rit van het jaar. Was met 6 graden best fris, maar viel niet tegen met mijn nieuwe woon-werk motorpak (softshell jas, aramide jeans, motorsneakers).

En..direct daarna hem uit elkaar gehaald. Mijn subharnas is binnen én, na flinke vertraging (PostNL was pakket kwijtgeraakt) mijn Plastidip. Nouja, nog niet alles, maar genoeg om te kunnen starten.
Bekijk bijlage 1864645
Nog nooit zoveel schroefjes, boutjes en sluitclips gehad bij een motor..
Bekijk bijlage 1864646
Proefstukje gespoten.
Bekijk bijlage 1864647
Leuk ook 👍. Ik laat mijn "tank" airbrushen....
Gaat ik binnenkort ff wegbrengen naar die vakman.
 
Even een vraag, ik kan via via aan SW motech Kobra handkappen komen. Verkoper zegt dat deze handkappen universeel zijn. Klopt dit? Ik dacht altijd dat de kappen universeel zijn en de beugels model specifiek.
Ja en nee. Je hebt een paar versies die voor meerder modellen “gemaakt” zijn.
 
Ik heb hier een handleiding HPR.00.220.20200/B liggen van de Kobra kappen kappen van SW-Motech, via NR1motor. Die heb ik er 2 jaar geleden opgezet. Er lijken wat extra onderdelen in te zitten zodat je ze op verschillende motoren kunt monteren. Maar ik herinneren me het niet 100% meer. pffff 50+......
 
Terug
Bovenaan Onderaan