Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

HET grote "middeltjes" overzicht-topic

WD 40 als?

• Deo

Stemmen: 30 18,0%
  • Haarlak

Stemmen: 4 2,4%
  • Voor op den tandenborstel

Stemmen: 11 6,6%
  • Vloerglimmer

Stemmen: 7 4,2%
  • Glijmiddel

Stemmen: 78 46,7%
  • Lenzenvloeistof

Stemmen: 20 12,0%
  • (douche) Zeep

Stemmen: 4 2,4%
  • Body lotion

Stemmen: 13 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    167
Of ik heb er overheen gelezen.
Maar diesel is uitstekend te gebruiken om wielen ed schoon mee te krijgen.
Gewoon een litertje halen bij het tankstation.

hehe, kzal et maar klein neerzette dan
* Ontvetters voor Velgen/Blok etc
- WD 40/Diesel/Petroleum/kerosine/lampenolie;
om de vette troep mee van je velgen te halen (Mag niet op de band/remschijf komen ivm gladheid)

Maar toch handig, denk dat ik et ook maar es ga doen.
------
Enne over die quick n brite, kan je dat voor velgen/kuipdelen gebruiken??
en zoja, hoe doe je dat pcies??

En de glijmiddelen voor het inerlijk van de moto dan? en de ketting? schoon istie. nu nog vet

M

En de glijmiddelen voor het inerlijk van de moto dan? en de ketting? schoon istie. nu nog vet

M

Iedereen weet dat je dat kan doen met spuitbus/potje vet en kwastje. Daar is niet echt een goede/even goede vervangen voor, hooguit 20 middelen...en iedereen zweert toch bij n ander middel.

Zoek maar ff op kettingspray, MF heeft een vergelijkingstest gedaan, incl prijzen

Dan mag Rema wel even mijn bike komen Cleanen hoor
Remaclean

(ik neem nie alles klakkeloos over hoor)

Kom maar een keertje langs, dan spuit ik geheel gratis Remaclean op je bike...
Vervolgens mag jij het eraf halen met water en een spons, dan zie je zelf hoe goed het werkt

Daarna trek je mijn woorden niet meer in twijfel...

Loctite: rond de 7 euro per 10ml. Lijkt weinig maar is spaarzaam in gebruik. Te koop bij de betere ijzerwarenzaak (= technische handelsondernemingen)

Moto forte 1 in motor gegooid. Na het voor de 2e keer kappen van mijn honda cbr 600F. Flesje in volle tank gooien en als het goed is wordt e.a. gereinigd. Kosten van die flesje is ong. € 10,=

ik had laatst mayo op mijn vizier.... had mijn helm op een tafel gezet waar iemand met mayo bezig was... Met een theedoek eraf gehaald en toch maar gaan rijden... toen het nog licht was ging het goed maar toen het donker werd gingen alle lampen schitteren en zag ik helemaal niets meer... ik naar het eerste beste tankstation om te vragen of ze iets van brillendoekjes of zo hadden.. hadden ze niet, maar ze had wel zo een doekje om, nadat je auto gewassen is, de hot wax van je voorruit af te halen.. werkt erg goed op je vizier!! weet niet of het goed is maar in de regen loopt nu het water zo van mijn vizier af!(of ligt dat aan de mayo onderlaag...)
Dus doekjes om de wax van je autovoorruit af te halen werken erg goed voor je vizier!

S100 - Lak en kunststof Polijst spul', voor je Kuipruit. De mijne is helemaal doorzichtig maar zag er niet meer uit. Verkleurd en vol met krasjes en putjes enz. Ik kon er bijna niet meer doorheen zien. Dat is nu wel anders, gelukkig. 8.95 euro per bus van 220 ml, bij Motoport gehaald.

[/inkopper-modus]
Forte in de tank.

Nog een keer Forte in de tank.

En nog een keer Forte in de tank.

Werkte absoluut niet. Toen maar gewoon benzine erin gedaan. Toppie !

[/inkopper-modus]

Ik maak mijn pak schoon met HaRa. Werkt perfecto !

Grolsch - reinigt je slokdarm perfect

Siliconenspray voor alles wat van rubber is. WD40 voor op de uitlaat want dat ruikt zo lekker . En carburateur/remcleaner om je schijven na een poetsbeurt schoon te krijgen (better safe than sorry).

Heb nog een vraagje: Ik ben met mijn laars tegen de verchroomde uitlaatbocht gekomen (vlak voor de demper) en nu zitten er zwarte vegen op (gesmolten rubber en kunststof van enkelbescherming). Waarmee kan ik dit er het beste afhalen? Ik heb van een niet-motorrijder de tip gekregen om teer verwijderer te gebruiken maar het lijkt mij wat aggressief hiervoor?

Iets voor in het blok http/www.lare.nl/
een koude motor loopt lekkerder doordat bv de nokkenas gesmeerd blijft.

Autosol voor chrome en aluminium. Neem dan de blauwe autosol. Die is speciaal voor boten, en kan beter tegen water.

Siliconenspray voor alle rubber delen.

Heeft iemand nog tips voor het reinigen van de binnenkant van een leren pak (jas + broek)? Of laten jullie de zweetplekjes als aandenken

Een keer op een regenachtige avond zach ik haast niets meer doordat druppels bleven zitten op mn vizier. Toen heb ik bij een tankstation Sonax Windshield cleaner gekocht, met de veronderstelling dat water daar goed op zou reageren. Dat werkt dus NIET, zag nog minder dan voorheen.

Motor starten... uitlaat warm laten worden, dan smelt het weer een beetje... het meeste dan met een grove doek verwijderen..(badstof handdoek oid) De boel weer laten afkoelen en napoetsen met NevrDull

Succes

Motor starten... uitlaat warm laten worden, dan smelt het weer een beetje... het meeste dan met een grove doek verwijderen..(badstof handdoek oid) De boel weer laten afkoelen en napoetsen met NevrDull

Succes

Bij http/www.lare.nl/ is ook vet voor op de ketting. Ik ga mijn ketting even goed schoonmaken en dan komt dit vet er op. Heb een vetspuitje wat ook makkelijk is voor onderweg mocht het nodig zijn

Unipol Plastic-Polish o.a. verkrijgbaar bij louis.de
50 ml tube voor iets van 5 euro

Ik gebruik het met succes voor kunststof ruitjes (windschermen)
en helmvizieren.

je kunt er lichte krassen mee wegpoetsen.
(gebruik wel poetswatten en geen papier, want anders komen er alleen maar krassen bij)

Gebruik het nooit op gecoate vizieren, want dat wordt een doffe bende en je polijst dus compleet de coating eraf.
Dus ook niet op Pinlock of Fog-City gebruiken maar wel gewoon op onbehandelde vizieren en kuipruitjes.

Vaseline...
Goed voor je accupolen en als roestbeschermer

En 's avonds kan het ook heel handig zijn

remreiniger. voor onvetten van allerlei lichte olieen en vetten plekken. maar ook geschikt als lijmverwijderaar stickers en als reiniger voordat je stickers gaat plakken. maar natuurlijk ook om remdelen en blokken schoon temaken.

S100 motor reiniger. natuurlijk als gewoon motorschoonmaak middel. ontvet redelijk goed kettingvet van achterbrug/velg of olie resten van motorblok.

het blijft een goed topic dit.
je an er altijd wel wat van opsteken.
het zou eigenlijk meer bovenin de lijst moeten staan.

sticky!

al wordt ie maar in het how to topic geplaatst, dit topic roels!

Ik gebruik van die natte doekjes uit zo'n grote pot (meestal blauw/wit geruit)
Daar haal je alle zooi van je velgen en achterbrug enz af.
Werkt echt super goed
Ben hooguit 2 minuten bezig met mijn achtervelg terwijl die dan ECHT volledig onder de meuk zit waarvan het meeste ketting spray wat eruit is geslingerd.