Het grote Honda X-11 topic deel 2

Het was in het begin even wennen met al die bagage, maar die motor is groot genoeg om alles goed te houden.

Set is compleet van givi. Inclusief koffers kon ik deze in zn geheel overnemen voor het waanzinnige bedrag van €200 en een ritje Limburg

Ziet er goed uit !!:)

Mocht iemand nog weten waar een topkofferrek te koop is voor een X11, of eentje onder een dikke laag stof hebben liggen, PM me ;)

zijkoffers hoeven voor mij niet momenteel, daar waar ik voor een topkoffer voorlopig meer dan genoeg zal hebben.
 
Ik heb een bellypan/onderkuip (nieuw) liggen voor de X11. Heb nooit de tijd gehad hem te monteren en de X11 is inmiddels de deur uit.
ook nog originele rem en koppeling hendels liggen. Iemand hier interesse?
 
Laatst bewerkt:
Zonet lullig onderuit gegaan, bij 10 km/h
Niks aan de hand, alleen paar krasjes en rempedaal krom, alleen wil ze niet meer starten -O-
Zal wel wat stoms wezen, maar heb geen idee wat...
 
20190217_142310.jpg

20190217_142257.jpg


Vandaag eindelijk mijn topkoffer rek geplaatst

En het plateau kan er ook nog eens af

20190217_172922.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe aanwinst. Moet nog wel wat aan gebeuren, maar de basis is prima. Bouwjaar 1999 met maar 31000 km.
Op mijn lijstje staan:
nieuwe banden
remblokken voor
olie met filter
remvloeistof
balhoofdlagers
heel veel poetsen :)

misschien dat iemand mij kan helpen aan een werkplaatshandboek en graag ook wat advies welke remblokken en balhoofdlagers is het best kan bestellen.
Honda x11.jpg
 
Mijn nieuwe aanwinst. Moet nog wel wat aan gebeuren, maar de basis is prima. Bouwjaar 1999 met maar 31000 km.
Op mijn lijstje staan:
nieuwe banden
remblokken voor
olie met filter
remvloeistof
balhoofdlagers
heel veel poetsen :)

misschien dat iemand mij kan helpen aan een werkplaatshandboek en graag ook wat advies welke remblokken en balhoofdlagers is het best kan bestellen.Bekijk bijlage 1412201
Ziet er netjes uit..

Onderaan de volgende pagina kan je de download link vinden van de service manual.

LINK

Is wel digitaal!! Maar Ja die kan je ook uitprinten..
 
Mijn nieuwe aanwinst. Moet nog wel wat aan gebeuren, maar de basis is prima. Bouwjaar 1999 met maar 31000 km.
Op mijn lijstje staan:
nieuwe banden
remblokken voor
olie met filter
remvloeistof
balhoofdlagers
heel veel poetsen :)

misschien dat iemand mij kan helpen aan een werkplaatshandboek en graag ook wat advies welke remblokken en balhoofdlagers is het best kan bestellen.Bekijk bijlage 1412201
Wat betreft de remblokken,origineel Honda,er zijn geen betere.En als je toch voor imitatie gaat zijn Lucas TRW remblokken heel goed.
Balhoofdlagers kan je het beste conische lagers voor nemen,of anders origineel Honda.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe heel erg veel service en onderhoud aan zowel de X-11 als ook zijn broer, de Super Blackbird.
Naar mijn mening moet je juist NIET de originele remblokken kopen, omdat dat juist duurder geprijsde Nissins zijn. Dan kan je beter de Nissins kopen, scheelt ruim een tientje per set.
Maar ik zweer zelf bij de Ferodo FDB2098ST (voor en achter). De beste prijs/kwaliteitsverhouding....

En het conische balhoofdlager van Tourmax is prima. Voor ca. 5 tientjes ben je klaar en hoef je het nooit meer te doen (uitzondering daargelaten).
Het juiste stukje gereedschap maakt (de-)montage een stuk makkelijker.
 
Ik doe heel erg veel service en onderhoud aan zowel de X-11 als ook zijn broer, de Super Blackbird.
Naar mijn mening moet je juist NIET de originele remblokken kopen, omdat dat juist duurder geprijsde Nissins zijn. Dan kan je beter de Nissins kopen, scheelt ruim een tientje per set.
Maar ik zweer zelf bij de Ferodo FDB2098ST (voor en achter). De beste prijs/kwaliteitsverhouding....

En het conische balhoofdlager van Tourmax is prima. Voor ca. 5 tientjes ben je klaar en hoef je het nooit meer te doen (uitzondering daargelaten).
Het juiste stukje gereedschap maakt (de-)montage een stuk makkelijker.
Het is maar de vraag of Nissins de zelfde compound hebben als de originele,omdat het ook Nissin is wil nog niet zeggen dat ze
uit gelijk materiaal bestaan.Origineel komt altijd als beste uit testen,op bijvoorbeeld het USA Goldwing forum zweren ze bij origineel,
en die mannen maken heel wat meer km,s dan de gemiddelde X11 rijder.
 
Bij de BB en de X-11 zijn ze 100% gelijk (Nissin en Honda).
Mij persoonlijk bevallen de Ferodo's veel beter, maar dat is een kwestie van smaak.
 
Beter te doseren, goedkoper, en gaan langer mee.
Wel minder bite, maar dat bevalt mij juist beter.
Imitatie die langer mee gaat dan origineel,dat heb ik nog niet eerder meegemaakt,dan moeten die blokken van gewapend beton zijn.
Ik heb ooit Ferodo blokken in mijn CBX gehad,een paar keer de dijk volgas mee gereden toen kwam de rook van mijn remmen af en
heb ik die gauw weer gewisseld voor andere blokken.Ze waren inderdaad lekker goedkoop,maar de kwaliteit ook,al is dit wel uit de jaren 80,
inmiddels kunnen ze verbetert zijn.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Imitatie die langer mee gaat dan origineel,dat heb ik nog niet eerder meegemaakt,dan moeten die blokken van gewapend beton zijn.
Ik heb ooit Ferodo blokken in mijn CBX gehad,een paar keer de dijk volgas mee gereden toen kwam de rook van mijn remmen af en
heb ik die gauw weer gewisseld voor andere blokken.Ze waren inderdaad lekker goedkoop,maar de kwaliteit ook,al is dit wel uit de jaren 80,
inmiddels kunnen ze verbetert zijn.
Ferodo is geen imitatie, het is gewoon een andere fabrikant.
Toevallig ook nog eens de grootste fabrikant van frictiemateriaal in Europa, groter dan Brembo. Dus om ze imitatie te noemen doet ze geen recht.
En dat jij een keer een slechte ervaring met ze gehad hebt wil nog steeds niet noodzakelijkerwijze zeggen dat ze slecht zijn. Je kan ook gewoon pech hebben gehad, of het verkeerde type gekocht hebben.
Ik heb zelf meerdere hele slechte ervaringen met Brembo, maar allemaal hetzelfde type remblokken het zelfde type motorfiets. Maar dat maakt het merk Brembo nog niet slecht.....
 
Ferodo is geen imitatie, het is gewoon een andere fabrikant.
Toevallig ook nog eens de grootste fabrikant van frictiemateriaal in Europa, groter dan Brembo. Dus om ze imitatie te noemen doet ze geen recht.
En dat jij een keer een slechte ervaring met ze gehad hebt wil nog steeds niet noodzakelijkerwijze zeggen dat ze slecht zijn. Je kan ook gewoon pech hebben gehad, of het verkeerde type gekocht hebben.
Ik heb zelf meerdere hele slechte ervaringen met Brembo, maar allemaal hetzelfde type remblokken het zelfde type motorfiets. Maar dat maakt het merk Brembo nog niet slecht.....
Ferodo is wel imitatie want het is geen onderdeel wat fabrikanten als eerste montage gebruiken,ze imiteren dan het onderdeel
wat een andere fabrikant heeft ontworpen.Als Nissin een model remblok ontwerpt en Ferodo maakt dat na dan is Ferodo een imitatie,
dat wil inderdaad niet zeggen dat het slecht is,maar geen originele montage van in dit geval Honda.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan