Het grote Honda X-11 topic deel 2

ja heb ik ook, dat ie best warm wordt met stadsverkeer. Eigenlijk niet meer dan logisch. Te weinig lucht toevoer voor de afkoeling.

btw dit had ik ook al bij mijn oude 600cc hornet.
 
ok goed om te weten dat dit gewoon normaal is voor de x-11. Mijn vorige motor was a bmw f650 met aluminium rotax blok en die kreeg het zelden heet and koelde zeer snel af bij snelheden boven de 40 km u. Ben het dus nog niet helemaal gewend
 
Als de radiateur gevuld is dan is t goed, de x gebruikt een 3xpansie tank zit onder t zadel.
S de motor warm wordt gooit diet klvs eruit.
Koelt de motor af dan wordt dat weer terug het systeem opgezogen zeg maar
 
Worden jullie x-eleven's ook zo heet bij deze buitentemperaturen?
Wanneer de motor opgewarmd is en ik de stad binnen kom met veel stop start punten zit het pijltje meteen rond de 90% en gaat de ventilator z'n werk doen. Ik las dat dit normaal is met de x-11 maar wat mij verbaast is dat hij pas goed af gaat koelen (onder de 70%) wanneer ik 80km u rij. Is dat normaal?

Hier hetzelfde.... onlangs is bij mij wel de ventilator switch vervangen omdat de ven helemaal niet aansloeg.
Ook vind ik dat de X-11 vrij snel op bedrijfstemperatuur is. Na een paar km / minuten al.
 
Koelvloeistof hoeveelheid in de radiator was goed. De x11 is inderdaad snel op bedrijfstemp, dat is weer een voordeel.

Hey wie heeft hier een topcase op hun x11? Ik kan er niet aan wennen, het leven zonder topkoffer. Las eens wat over gescheurde subframes op x11's door topkoffers maar ik heb er alleen een nodig voor de helm, handschoenen, remschijfslot en boodschappen. Welke reksystemen en koffer combinaties passen goed op de x11?

Ik ben ook benieuwd of het een drastisch effect op de rijkwaliteit heeft. Vangt het veel wind?
 
Ik rij met een Shad 59x topkoffer. Ding bevalt me heel goed. Deze koffer kan in twee stappen groter gemaakt worden. Is in de laagste stand lekker plat en heet geschikt voor 120 km/h. 150 gaat ook, nog sneller begin je hem wel te voelen. Ik zit nu op mijn werk, ik post vanavond wel een plaatje
 
Ja ik lees ook even mee.. ik heb alleen eigenlijk de beugels nodig.. ik maak gebruik van een 30 liter topkoffer waar ik meer dan genoeg aan heb. Dat was op de cb600f het geval. Die valt precies achter mijn rug zodat
dat ik er bijna geen last van heb. Meestal heb ik een rugzak waar ik genoeg aan heb.. of zou de topkoffer steun ook op de x11 passen ? Hmm even kijken wanneer ik tijd heb
 
Ik rij met een Shad 59x topkoffer. Ding bevalt me heel goed. Deze koffer kan in twee stappen groter gemaakt worden. Is in de laagste stand lekker plat en heet geschikt voor 120 km/h. 150 gaat ook, nog sneller begin je hem wel te voelen. Ik zit nu op mijn werk, ik post vanavond wel een plaatje
Gave topkoffer, krijg je daar ook een rek bij voor de x11 of moest je zelf wat in elkaar knutselen?
 
full

Bakkie groot
Past helm plus jas in, of twee helmen. Met erg proppen Helm + jas + broek

full

Bakkie klein
Past rugzak ruim in. (Rugzak knijpt zenuw af, voelt niet fijn)
 
Nog nooit eerder gezien zo'n koffer die verschillende standen heeft maar wel mooi systeem zo. Wat kost dat?

En waar zit het rekje bevestigt, Passagier voetsteun?
 
full

Voor om het subframe geklemd, achter aan de bevestigingspunten van de handgreep.
Achter past perfect, vóór ben ik niet zo tevreden mee. Het is een officieel ding voor de X-11, stond ook op de doos, maar instructies waren niet echt duidelijk. Ik weet niet of de carburateurversie hetzelfde subframe heeft als de injectie- X-11 maar heb eigenlijk geïmproviseerd. Misschien kom ik er ooit achter hoe ik het had moeten doen?


Voor wat betreft de kosten zit ik nog in de ontkenningsfase; als ik opzoek wat ik kwijt was is er vast wel één of andere bijgoochem die me precies kan uitleggen dat ik veel te veel betaald heb. Ik ben er tevreden mee maar het was géén koopje
 
Laatst bewerkt:
Ok, wel jammer dat het niet helemaal 100 is door Shad want er is volgens mij nooit een carb x-11 geweest tenzij hij ook voor de Blackbird is.
 
Ik weet het niet zeker, ik heb er tenslotte geen verstand van, en ik ben te lui om het uit te zoeken, maar ik heb ooit eens gehoord dat er ook een carb-versie was.

Er is hier vast wel iemand die het weet
 
Toch maar een nieuwe achterschokkert besteld, van Hagon
Heb een grote beurt laten doen, monteur vindt het levensgevaarlijk zoals ze nu is.

Het zal me benieuwen
Motor rijdt nu al een stuk beter
 
Het was in het begin even wennen met al die bagage, maar die motor is groot genoeg om alles goed te houden.

Set is compleet van givi. Inclusief koffers kon ik deze in zn geheel overnemen voor het waanzinnige bedrag van €200 en een ritje Limburg
 

Bijlagen

  • DF81FA01-1AEC-4104-BD57-CD0173D71E56.jpeg
    DF81FA01-1AEC-4104-BD57-CD0173D71E56.jpeg
    939,7 KB · Weergaven: 16
  • 610CF7D8-C50C-4568-AB0C-48301959C928.jpeg
    610CF7D8-C50C-4568-AB0C-48301959C928.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan