Het grote Honda Transalp topic deel 3

Heb idd de nieuwe platen gepakt. En een nachtje in de olie laten weken.
Thanks voor de WPHB!

Helaas was de momentsleutel die ik nog had liggen toch niet zo goed gecalibreerd als ik gehoopt had.... Dus toen ik deze wou gebruiken om te koppelingsmoertjes met 12Nm vast te draaien zei er 1tje knak, en een andere klaagde ook al.....
Die kan dus de oud ijzer bak in...
Zijn dit speciale rekbouten? Of kan ik ook 'normale' boutjes vandezelfde lengte gebruiken?
Geen speciale rekbouten,maar wel speciale bouten met een borst, waarschijnlijk om de plaat gecentreerd te houden.
Zou de originele nemen,en voortaan geen 6mm boutjes meer met een momentsleutel vastzetten,gewoon met de hand is mooi zat.
 
4 maanden geleden kocht ik een Transalp 600 die al afgetrapt werd en bijna klaar was voor schroot, maar ik zag er een heel leuk project in.
Veel zweet (geen tranen) heeft het gekost en wel wat frustratie, maar uiteindelijk zijn we tot het punt gekomen dat de Transalp Supermoto rijdt *D
Komende week ga ik me volledig storten op het spuiten van het frame, en ik wacht nog op de Hyperpro progressieve veren en achterschokbreker van bij Bolski.
Ook dan de motor terug inschrijven, de voorband vervangen en kunnen we eindelijk hoonen met de Transap Supermoto *D



Unlisted dus deze zijn niet voor open publiek bestemd ;)

Ohja, en over de benzinetank, die pakt precies 6 liter dus dat is 1 liter meer dan verwacht ;)
 
Ook even hier hallo zeggen.
Dit is mijn pink lady.
Gekregen van een maatje die er geen tijd meer voor had.
Buiten slaper, en heeft aandacht nodig.
Eerste wat ik gedaan heb, is de originele pijp vervangen voor een supertrapp.

Kan ik iemand blij maken met de originele pijp?
 

Bijlagen

  • 20200515_215810.jpg
    20200515_215810.jpg
    1.012,5 KB · Weergaven: 12
  • 20200515_215839.jpg
    20200515_215839.jpg
    1 MB · Weergaven: 12
  • 20200515_215835.jpg
    20200515_215835.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 12
4 maanden geleden kocht ik een Transalp 600 die al afgetrapt werd en bijna klaar was voor schroot, maar ik zag er een heel leuk project in.
Veel zweet (geen tranen) heeft het gekost en wel wat frustratie, maar uiteindelijk zijn we tot het punt gekomen dat de Transalp Supermoto rijdt *D
Komende week ga ik me volledig storten op het spuiten van het frame, en ik wacht nog op de Hyperpro progressieve veren en achterschokbreker van bij Bolski.
Ook dan de motor terug inschrijven, de voorband vervangen en kunnen we eindelijk hoonen met de Transap Supermoto *D



Unlisted dus deze zijn niet voor open publiek bestemd ;)

Ohja, en over de benzinetank, die pakt precies 6 liter dus dat is 1 liter meer dan verwacht ;)

Ziet er echt goed uit!
Probeerde vooral goed te letten op je tank, maar vet geheel!

Nou een dikke Twin Supermotard :)
 
Ziet er echt goed uit!
Probeerde vooral goed te letten op je tank, maar vet geheel!

Nou een dikke Twin Supermotard :)

Thanks! De Transalp ligt weer uit elkaar, klaar om te stralen. Dan moet ik 'm ook nog primeren en spuiten etc.
De tank cover zou ik nog eens moeten bekijken :')
 
Hoi, ik meld mij hier met m'n nieuwe aanwinst! Deze jongen moet mij over de TET NL en BE gaan vervoeren dit jaar, wat woonwerk verkeer, en als t mee zit allemaal nog een tripje naar Frankrijk met wellicht ook wat stukjes TET.

Hyperpro veren v+a, brulpijp en een setje grove banden erop, meer hebben we voorlopig niet nodig!
 

Bijlagen

  • 20200601_160511.jpg
    20200601_160511.jpg
    952,8 KB · Weergaven: 25
weet er iemand toevallig of er bredere voetstepjes van een ander type Honda (of andere motor) op de XL600V passen? Meestal zijn er wel stepjes op ebay te vinden voor bijvoorbeeld een XR600 die dan ook passen. Dat was tenminste mijn ervaring een paar jaar geleden met een Kawasaki KLE500 waar de KLX650 stepjes uitwisselbaar waren. Voor de Transalp kan ik echter niets vinden. Een setje SW-Motech of PivotPegz vind ik het niet waard :P
 
Iemand op het transalpforum maakte ze vroeger dacht ik. Je zou daar eens kunnen informeren.

Ik heb zelf de rubbers verwijderd en in een strip staal tanden geslepen, gebogen en aan het originele stepje gelast. Werkt uitstekend, zit al een aantal jaar zo.
Lekker breed voor de gehele laars, kan nou goed staan op dat ding :)
 
Heb ik jaren geleden ook gedaan. Strip eromheen lassen. Werkt idd prima. Pas wel op met het (veel) breder/langer maken. Bij sportief rijden, zit je ook eerder aan de grond is mijn ervaring.
 
Dat is een goede tip mannen, thanks! Ik kan een maat van me wel eens lief aankijken.. met een kratje bier kom ik bij hem heel ver! :+
Wel het kratje bier geven na het lassen. Als hij gaat lassen na een kratje bier krijg je wel unieke voetstapjes gok ik

Edit: typos door autocorrect op telefoon
 
20200620_141106.jpg


Allright, dit is mijn Transalp in finale vorm :)
Het rood stak me een beetje tegen, daarom maar voor zwart gegaan, laat de motor er nog extra "hooligan" achtig eruit zien *D
Moet nog afgesteld worden maar is echt een leuke fiets om mee te sturen.

Het stuur staat wel wat verbogen (?) no idea hoe dat het komt dus het wiel staat naar rechts als ik de bars recht zet.
Maar na een paar km te rijden voel je het niet meer.
 
Heel gaaf hoor! Bijzondere creatie!

Om het wiel recht te zetten zou ik even de klembouten van de vooras wat lossen, een paar keer goed in en uit veren met de voorvork en ze weer aandraaien.
 
Bekijk bijlage 1514781

Allright, dit is mijn Transalp in finale vorm :)
Het rood stak me een beetje tegen, daarom maar voor zwart gegaan, laat de motor er nog extra "hooligan" achtig eruit zien *D
Moet nog afgesteld worden maar is echt een leuke fiets om mee te sturen.

Het stuur staat wel wat verbogen (?) no idea hoe dat het komt dus het wiel staat naar rechts als ik de bars recht zet.
Maar na een paar km te rijden voel je het niet meer.
Ben normaal niet zo van allroad naar SM conversie maar deze is bijzonder goed gelukt :t :}

Heb je stuur in rubbers? (ori voorvork) Kan daar dan scheef in staan. Anders de boel goed uitlijnen zoals V-Twin Kevin aangeeft (en onderste klembouten van vorkpoten lossen)
 
Als je niet echt offroad gaat is carterbescherming niet nodig. Carter is niet gemaakt van pudding ;)
 
@allen, thanks! Stuur staat inderdaad in de rubbers. Ik zal nog een keertje kijken om alles uit te lijnen, de bochten volgt de transalp zeer goed zonder de vorkbrace, alhoewel ik er toch wel eentje durf aan te schaffen. Ik heb ook progressive veren van Hyperpro erin zitten.
De vorkpoten zijn kaarsrecht, die had ik over de grond gerold toen ik ze uit elkaar had om te testen of er geen buiging in zat.
Misschien zit één van mijn stuurklemmen verkeerd om, kan ook daaraan liggen geloof ik.
 
Het is gelukt :) Mijn stuur stond iets scheef in de rubber bushings en de voorvork heb ik eens goed door gepompt met losse klembout, 't is iets beter maar niet perfect, zal morgen wel nog eens een ritje maken naar het werk als het droog genoeg ligt want Diablo Rosso 2's staan niet bekend als 100% regenbanden :')
 
Te koop :mijn SUPERTRAPP uitlaat voor de XL600V.
Omdat ik er nu een leovinci SBK op gemaakt heb.
65Euro.eventueel verzenden kost 7.20E

20200623_204753.jpg

Uitlaat roffelt lekker op lage toeren. Maar word vreemd genoeg stiller als je harder rijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan