Het grote Honda Transalp topic deel 3

Wat is het stil hier ? :P Alle alpjes aan het rijden? :P

Ik heb wel een vraagje, ik twijfel een beetje aan mijn 600.
Heb er eerlijk gezegd al een paar maanden niet echt op gereden tot afgelopen paar weken toe, omdat ik vtv koppelings problemen had (nieuwe platen etc) en andere motoren heb staan om op te rijden.... Maar ik twijfel op de een of andere manier een beetje aan het vermogen...
Ik zat normaal vrij rap richting de 150 op de teller op de snelweg met even doortrekken, nu begint hij bij 130 eigenlijk al moeilijk te doen en gaat maar langzaam verder.
Zomaar benieuwd, kan iemand kijken hoe hard je in z'n 5 op 5000, 6000, 7000 toeren rijd ??
 
Goedemiddag alprijders, ik dacht lekker op vakantie te gaan met mn alpje maar op de heenweg wilde hij niet meer starten. We zijn opgehaald door de hoteleigenaar. Na wat zoeken gaf het probleem zich vanzelf aan de cdi klapte er uit (letterlijk)
nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe cdi en vraag me ook af of ik ze dan beide moet vervangen. heeft iemand tips?
 
Goedemiddag alprijders, ik dacht lekker op vakantie te gaan met mn alpje maar op de heenweg wilde hij niet meer starten. We zijn opgehaald door de hoteleigenaar. Na wat zoeken gaf het probleem zich vanzelf aan de cdi klapte er uit (letterlijk)
nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe cdi en vraag me ook af of ik ze dan beide moet vervangen. heeft iemand tips?
Bij mijn weten hoef je alleen de defecte cdi te vervangen, wij hebben ze eigenlijk nooit tegelijk vervangen.
 
Toerentallen van de 650 zijn iets lager als van de 600 toch?

Ik rijd met 120 nu 6000 toeren en rond de 5000 toeren doet ie 100.
Ach zal wel goed zijn, hard rijden is ie toch niet voor gemaakt :P
 
Bij mijn weten hoef je alleen de defecte cdi te vervangen, wij hebben ze eigenlijk nooit tegelijk vervangen.

Helaas heb ik moeten meemaken dat ze beiden de geest gaven (midden in Frankrijk...). De theorie van de garage was dat doordat ik nog een tijdje op 1 cilinder door heb moeten rijden de tweede ook kapot is gegaan.

Iets anders. Mijn ervaring deze week: motor weer eens van stal gehaald, maar de knipperlichten functioneerden (allemaal) niet meer. Het was niet het bekende 'schakelaar maakt slecht contact' probleem, maar het relais. Aangezien mijn nieuw bestelde relais nog steeds bij PostNL ligt en ik morgen wil rijden, toch maar eens besloten het relais open te maken. Het zag er nog goed uit (geen corrosie), dus ik heb de condensator op het twee-polige relais vervangen en hij doet het weer *O* . Voor degene met eenzelfde probleem: een condensator van 1000microF van 25V gaat te snel. 16V 1500microF gaat iets aan de snelle kant, maar werkt prima. Je hoeft niet te solderen. :]
 
Helaas heb ik moeten meemaken dat ze beiden de geest gaven (midden in Frankrijk...). De theorie van de garage was dat doordat ik nog een tijdje op 1 cilinder door heb moeten rijden de tweede ook kapot is gegaan.

Iets anders. Mijn ervaring deze week: motor weer eens van stal gehaald, maar de knipperlichten functioneerden (allemaal) niet meer. Het was niet het bekende 'schakelaar maakt slecht contact' probleem, maar het relais. Aangezien mijn nieuw bestelde relais nog steeds bij PostNL ligt en ik morgen wil rijden, toch maar eens besloten het relais open te maken. Het zag er nog goed uit (geen corrosie), dus ik heb de condensator op het twee-polige relais vervangen en hij doet het weer *O* . Voor degene met eenzelfde probleem: een condensator van 1000microF van 25V gaat te snel. 16V 1500microF gaat iets aan de snelle kant, maar werkt prima. Je hoeft niet te solderen. :]
Die pech kun je hebben natuurlijk, maar ik heb toch niet vaak gehoord dat ze beide defect waren ;)
 
Wij stonden gelukkig een half uurje van het hotel en snel opgehaald door de mensen van daar. Nu druk op zoek naar andere cdi maar de prijzen lopen nogal uit een van 100 euro bij japparts tot 380 bij de dealer. hopelijk snel weer rijden want wat was het er super weer voor vandaag!
 
Hoi,

Ik ben nieuw in dit forum. Sinds vorige week ben ik ook een transalp rijder. Mijn eerste motor!

Groet Alex

full
 
Laatst bewerkt:
inderdaad erg mooi gemaakt. Hoe werkt dat met die veer precies? Het lijkt alsof het vooraan vastzit op dat kuipruitschroefje? en dan met de veer geklemd om de bovenrand van het dashboard?
 
inderdaad erg mooi gemaakt. Hoe werkt dat met die veer precies? Het lijkt alsof het vooraan vastzit op dat kuipruitschroefje? en dan met de veer geklemd om de bovenrand van het dashboard?

Exact! Snel te (de)monteren ook. Schroefje los en je trekt voorste klem naar voren en beugel is los. Dit is een beugel voor pan european trouwens. Misschien wel na te maken.
 
Je kuipruit valt daarmee wel niet meer mooi in de uitsparing van de topkuip denk ik. Misschien op dat stuk iets dunner materiaal gebruiken. Met een plaat alu moet dit zeker na te maken zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan