Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen, ik ben bezig om een bevestiging voor mijn koffers in elkaar te flanzen.

maar hoe dichtbij de uitlaat kan ik een kunstig (krauser) koffer hangen.... Ik heb al een eindje niet meer op m'n alp gereden en weet niet hoe warm de uitlaat wordt.
maar ik neem aan dat als ik gelijk blijf met de kunstof zijkap dat het nooit kwaad kan ...
Bij mij zag het er zo uit:
IMG_5431.jpg

Geen reflectiefolie, nooit iets zien smelten.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zo op eerste gezicht heel goed uit, voorzien van middenbok en valbeugels zo te zien? Benieuwd naar je ervaringen - nu kan het klussen beginnen! Louis.de heeft ook wel wat aardige onderdelen voor weinig. Misschien dit weekend op de Motorbeurs nog wat onderdelen uit de grabbelbakken scoren?
Inderdaad met middenbok en valbeugels. Vooral die valbeugels vind ik wel fijn. Niet zozeer voor mezelf, meer voor de motor. En die middenbok is natuurlijk ook wel praktisch.

Remmen heb ik inmiddels inderdaad bij Louis.de besteld. Helaas wat problemen met de webwinkel waardoor ik ze niet eerder kon bestellen, anders had ik het spul hopelijk voor het weekend gehad. Nu wordt dat waarschijnlijk wel wat later.
Ook het achterbandje moet vervangen worden. Hij leek goed, maar in het midden is er nog één mm profiel over. Beetje investeren direct dus, maar daarna hopelijk een tijdje probleemloos.
 
Bij mij zag het er zo uit:
[afbeelding]
Geen reflectiefolie, nooit iets zien smelten.

Ik denk dat het kwa breedte niet veel schilt met hoe ik het nu heb gemonteerd.
Ongeveer maximaal naar buiten geschoven op de bevestigingsplaat.
Denk alleen dat mijn zijkoffers een maatje groter zijn aan de grijze band te zien :).
Komen buiten t stuur en spiegels uit.
 
Inderdaad leuke kleur! Zag van de week eenzelfde staan bij ons in Huizen. Je was toevallig hier in de buurt?... Tja, ik weet er zijn heleboel gelijkgestemde zielen, dus zal vast iemand anders geweest zijn;-)
Veel plezier met je alp!
 
Ik heb aankomende zaterdag een afspraak bij KTM Nederland; een kennis van mij werkt daar als test rijder en engineer en gaat voor mij kijken of mijn Alp nog iets lager kan.

Ben benieuwd!
 
Louis.de in het zwart te koop voor 10,- voor een XL600V of ze voor de 650 ook goedkoop zijn weet ik niet

Zag wel een paar goedkope staan maar ben uiteindelijk toch wel voor de wat duurderde gegaan, de Acerbis Rallye. :)

CAM00016.jpg


Met de 20% korting die je toen kreeg (begin feb) uiteindelijk €64,30 uitgegeven, inclusief verzending.

Zit er trouwens ook aan te denken om m'n voorband te vervangen aangezien ik al een paar keer heb meegemaakt dat bij een scherpe bocht op nat asfalt het voorwiel begint te glijden wat geen fijn gevoel is. :9

Heb nu een Bridgestone Trailwing erop zitten die volgens mij al aardig oud is, zou de Anakee een goede vervanger zijn of zijn er nog betere alternatieven?
 
Iemand die alp gezien op de motorbeurs op de transalpclub stand? Die had een zelfgelast aluminium koffer aan de uitlaat kant met een jerrycan erin en een krauser koffer aan de linkerkant, ze waren niet breder dan het stuur.
 
Iemand die alp gezien op de motorbeurs op de transalpclub stand? Die had een zelfgelast aluminium koffer aan de uitlaat kant met een jerrycan erin en een krauser koffer aan de linkerkant, ze waren niet breder dan het stuur.

Heb ik wel gezien ja, neem tenminste aan dat je deze bedoeld?

index.php
 
Dan heb je vast ook wel een foto van die afschuwelijke roze Varadero :')

Fotootje had ik even uit het motorbeurs topic van de transalpclub gehaald :$

Waar de opvallende Varadero ook nog staat. :j

index.php


Maar ik vroeg mij nog eigenlijk af waarom die oude trans er stond en blijkbaar is die op vakantie geweest in Afrika: Topic
 
Ja, die alp idd. Niet echt moeders mooiste meer :P, maarach, het is een alp. O-)

En die roze varadero ja... de eigenaar van beide motoren waren dames (haha, mag ik hopen bij die varadero iig, bij die alp weet ik het zeker), maar er zat wel een verschilletje in die motoren. Prachtig, dat paars. :r
 
Laatst bewerkt:
De alp op dat plaatje ziet er 1000000 keer stoerder uit dan van die exemplaren die de benelux( misschien een keer frankrijk) totaal niet uitkomen.
Alp is een reismotor, een globetrotter van nature!
 
Die alp is samen met nog zo'n alp en een Africa Twin op die veredelde toertocht geweest, 15000 km (de eerste 5000 km zijn van Kaapstad naar Namibië met een huurauto gedaan, omdat de motoren in Namibië makkelijker uit de haven gehaald zouden kunnen worden).

Fotootje uit Sudan.
Foto-IH7OLY67-D.jpg



(een aantal reacties hierboven ging het over koffers tegen de uitlaat en de breedte van die koffers, het was eigenlijk mijn bedoeling daarop te reageren, maar citeren wilde niet. B| Die alp op de beurs was de mijne, ben Floor in dat transalpclub topic waarnaar verwezen wordt hierboven.)
 
Laatst bewerkt:
Die alp is samen met nog zo'n alp en een Africa Twin op die veredelde toertocht geweest, 15000 km (de eerste 5000 km zijn van Kaapstad naar Namibië met een huurauto gedaan, omdat de motoren in Namibië makkelijker uit de haven gehaald zouden kunnen worden).

Ah leuk, lijkt mij ook wel gaaf om door Afrika heen rijden met m'n alp maar daarvoor mag ik eerst wel even sparen denk ik. :9

Maar ben tot nu toe toch alleen nog maar in Duitsland geweest dus europese landen zijn eerst aan de beurt. O-)

(een aantal reacties hierboven ging het over koffers tegen de uitlaat en de breedte van die koffers, het was eigenlijk mijn bedoeling daarop te reageren, maar citeren wilde niet. B| Die alp op de beurs was de mijne, ben Floor in dat transalpclub topic waarnaar verwezen wordt hierboven.)

Rechtsboven bij een bericht staat een icoontje waarmee je iemand quoten, anders de text kopiëren, plakken en dan tussen de quote tags zetten (~
 
Laatst bewerkt:
De kogel is door de kerk, ik heb een andere motor en het is dit keer geen Alpje geworden.
Zal nog wel een beetje meelezen hier, wellicht dat we toch nog wel eens een vraag kunnen beantwoorden door onze ervaring met Alpjes ;)
 
Heb die stoffige ;) alp ook zien staan op de MB. Altijd mooi om te zien dat ie ook echt gebruikt wordt.
Over koffers gesproken; hierbij een vraag aan degenen die een givi kofferrek hebben. Ik kan dit weekend een givi bagagerekje ophalen voor koffers aan de zijkant. Weet iemand of je hier makkelijk allerlei typen koffers aan kan monteren? Of moet ik op zoek naar 1 speciaal type? Ik heb nu helaas geen foto. Het is niet het 'wingrack' maar gewoon zo'n buizenframepje. Overigens, als iemand nog koffers over heeft, dan ben ik dus geïnteresseerd. :)
 
Laatst bewerkt:
Over koffers gesproken; hierbij een vraag aan degenen die een givi kofferrek hebben. Ik kan dit weekend een givi bagagerekje ophalen voor koffers aan de zijkant. Weet iemand of je hier makkelijk allerlei typen koffers aan kan monteren? Of moet ik op zoek naar 1 speciaal type?

In ieder geval alle Givi monokeys. En ook koffers van Kappa (want zo eentje heb ik op het moment achterop mijn Alp zitten).

Givi heeft tegenwoordig hele mooie koffers met een allroad uitstraling.
Givi%20Trekker%20topcase.jpg
 
In ieder geval alle Givi monokeys. En ook koffers van Kappa (want zo eentje heb ik op het moment achterop mijn Alp zitten).

Givi heeft tegenwoordig hele mooie koffers met een allroad uitstraling.
[afbeelding]

Zijn zeker mooie koffers, alleen jammer dat ze zo duur zijn :(

Ik heb zelf onderstaande als zij koffers.
Niet zo mooi als de bovenstaande maar wel de helft goedkoper! ;)

e36n[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn zeker mooie koffers, alleen jammer dat ze zo duur zijn :(

Ik heb zelf onderstaande als zij koffers.
Niet zo mooi als de bovenstaande maar wel de helft goedkoper! ;)

[afbeelding]

Precies die heb ik volgens mij als topkoffer, dus dat zou heel mooi passen. Bedankt voor de reacties in ieder geval! Ik ga op zoek naar Givi monokey koffers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan