Het grote Honda Transalp topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook een transalp gekocht, wat een heerlijke motor.
Ik heb een vraagje, als ik in 2 of 3 me gas dicht draai ploft die af en toe wat uit de uitlaat. is dit erg? en een plaatje natuurlijk

full
 
Ik heb een vraagje, als ik in 2 of 3 me gas dicht draai ploft die af en toe wat uit de uitlaat. is dit erg? [afbeelding]

Gefeliciteerd!
Ploffen is geen probleem als het af en toe is. Wellicht staat hij wat te rijk afgesteld of zit je luchtfilter vol troep waardoor het mengsel rijker wordt. Kan je merken aan je verbruik of zien aan je bougies. Bij mij staat achterin het Haynes werkplaatshandboek hoe bougies eruit zien als mengsel te arm of te rijk is.
Te rijk is sowieso niet zo'n probleem. Te arm is erger, dan kan het te heet worden en kunnen problemen met de kleppen optreden.
 
Gefeliciteerd!
Ploffen is geen probleem als het af en toe is. Wellicht staat hij wat te rijk afgesteld of zit je luchtfilter vol troep waardoor het mengsel rijker wordt. Kan je merken aan je verbruik of zien aan je bougies. Bij mij staat achterin het Haynes werkplaatshandboek hoe bougies eruit zien als mengsel te arm of te rijk is.
Te rijk is sowieso niet zo'n probleem. Te arm is erger, dan kan het te heet worden en kunnen problemen met de kleppen optreden.


Het is zo tussen 2000 en 3000 toeren bij gas dicht. dan geeft die een paar ploffen.
 
Ik zal mij ook even melden; sinds twee weken in het bezit van een Transalp 600 uit 1993.
Hiervoor enkele jaren op een Suzuki Bandit 600 gereden (die nu overigens te koop is. Mocht iemand interesse hebben *spam spam* ;) : Motorshopper: Suzuki GSF600S Bandit (veel opties) )

De Transalp bevalt me erg goed. Al lange tijd niet meer zo veel plezier gehad in het rijden! :] De motor ziet er erg goed uit; ik sta echt versteld dat hij er na 19 jaar nog zo mooi uitziet. Het enige wat ik binnenkort wil vervangen is het zadel; er zit een klein scheurtje in en ik vind het zadel niet veel steun geven. Ik glij nogal naar voren. Weet iemand goede alternatieve zadels / overtrekken?
full
 
Heel mooi ding! Ook een van de mooiere kleurstellingen.
Je kan een nieuwe overtrek met anti slip erop laten trekken of misschien zelf doen, voor de rest ben ik wel tevreden over het zadel.
 
Ik heb ook een transalp gekocht, wat een heerlijke motor.
Ik heb een vraagje, als ik in 2 of 3 me gas dicht draai ploft die af en toe wat uit de uitlaat. is dit erg? en een plaatje natuurlijk

[afbeelding]
Houden zo....heerlijk....daar is het een twinnetje voor....
Kijk ook eens op de Transalp Club Nederland !
Ik heb ook een transalp gekocht, wat een heerlijke motor.
Ik heb een vraagje, als ik in 2 of 3 me gas dicht draai ploft die af en toe wat uit de uitlaat. is dit erg? en een plaatje natuurlijk

full
 
Ik zal mij ook even melden; sinds twee weken in het bezit van een Transalp 600 uit 1993.
Hiervoor enkele jaren op een Suzuki Bandit 600 gereden (die nu overigens te koop is. Mocht iemand interesse hebben *spam spam* ;) : Motorshopper: Suzuki GSF600S Bandit (veel opties) )

De Transalp bevalt me erg goed. Al lange tijd niet meer zo veel plezier gehad in het rijden! :] De motor ziet er erg goed uit; ik sta echt versteld dat hij er na 19 jaar nog zo mooi uitziet. Het enige wat ik binnenkort wil vervangen is het zadel; er zit een klein scheurtje in en ik vind het zadel niet veel steun geven. Ik glij nogal naar voren. Weet iemand goede alternatieve zadels / overtrekken?
[afbeelding]

Ik weet wel iemand in Purmerend, als je nog op zoek bent voor je zadel?

Overigens is de Alp (vind ik) een lekkerdere fiets dan de Bandit (spreek uit ervaring ;) )
 
Vorige week een Hashiru (te koop bij Polo.de) uitlaat van iemand overgenomen (met e-keurmerk!)
manlief heeft hem gemonteerd, de soud is ''wunderbar" :9~ mooie donkere ploffen en toch legaal... :Y
Heb overigens een PD10 '99
 
Ik heb ook een PD10 '99 en was al eens op zoek naar een wat mooier geluid. Dus op polo.de gekeken, kan je alleen auto's kijken. Ff zoeken, en je komt uit bij POLO Motorrad ▷ Motorradbekleidung und Motorradzubehör
Welke van de twee heb je?
http://www.polo-motorrad.de/de/enddampfer-sportline-eg-be-honda-xl-600-v-transalp-alle.html
Of
http://www.polo-motorrad.de/de/enddampfer-eg-blackcap-honda-xl-600-v-transalp-alle.html

En, woon je toevallig in het Noorden? Ik ben erg benieuwd hoe hij nu klinkt...
 
Ik heb ook een PD10 '99 en was al eens op zoek naar een wat mooier geluid. Dus op polo.de gekeken, kan je alleen auto's kijken. Ff zoeken, en je komt uit bij POLO Motorrad ▷ Motorradbekleidung und Motorradzubehör
Welke van de twee heb je?
http://www.polo-motorrad.de/de/enddampfer-sportline-eg-be-honda-xl-600-v-transalp-alle.html
Of
http://www.polo-motorrad.de/de/enddampfer-eg-blackcap-honda-xl-600-v-transalp-alle.html

En, woon je toevallig in het Noorden? Ik ben erg benieuwd hoe hij nu klinkt...
Hallo,
Als je polo.de Hashiru Honda intoetst op de google komen de modellen tevoorschijn!
Wel even suchergebnisse fuer honda hashiru aankliken.
Ik woon in de achterhoek en kan dit weekend de motor wel even starten, kun je misschien met je mobiel even luisteren want een filmpje op you tube zetten kunnen wij niet helaas....
Je kunt een persoonlijke mail doen met je nummer als je wilt, dan komt het allemaal goed! Of als je in de buurt bent kom eens luisteren, krijg je ook nog een bakje koffie.
 
Ik houd het in gedachten, mijn TA ligt nu ff uit elkaar voor onderhoud, maar als ik in de buurt ben kom ik langs!
 
Ik houd het in gedachten, mijn TA ligt nu ff uit elkaar voor onderhoud, maar als ik in de buurt ben kom ik langs!
Zag op het TCN forum dat je hier ook lid van bent, doe maar een bericht aan Sandra als je zover bent om naar de achterhoek te rijden. Succes met monteren!
 
Vroeg me af of er hier mensen zelf al eens skidplate hebben gemaakt en daar de maten nog van hebben?
Zou voor mij makkelijk zijn als lijddraad, denk dat ik met een week of 2 eens aan de slag ga, als ik zelf het ontwerpje af heb zal ik hem ook even posten.

Kans is zeer groot dat ik komende vakantie wat meer off-road mee pak dan waar mijn NTV'tje voor ontworpen is, opzich alleen maar leuk maar het is zo lullig als de boel halverwege stuk gaat, lek rijden is tot daar aan toe maar echte schade kan ik natuurlijk niet gebruiken op vakantie ;)
Dus de voorbereidingen voor het pantseren gaan langzaam beginnen.

Uiteindelijke doel zou op het moment best wel de stella alpina kunnen worden, behalve dat natuurlijk hoofdzakelijk rondjes knallen over het asfalt, maar wie wildkamperen wil kan natuurlijk niet naast de weg gaan staan dat is niet altijd handig...
 
#Slobbie , is goed te doen. voor de veer is een verentrekker erg handig!.
Heb het zelf ook gedaan, mocht het niet lukken pm me maar ;)


Beste Alp rijders

Heeft iemand interesse in witte handkappen met paar krasjes erop,
heb er ondertussen 4 liggen. en doe er niks meer mee.

pm me ;)
 
Hoi,

Weet iemand of het heel moeilijk is zelf een middenbok op mijn transalp 650 te zetten?

groeten

Peace of cake. Ik heb het ook gedaan onlangs.
Het enige moeilijke is dat je de veer moet kunnen uitrekken. Een lange schroevendraaier als trekker gebruiken helpt.
 
Peace of cake. Ik heb het ook gedaan onlangs.
Het enige moeilijke is dat je de veer moet kunnen uitrekken. Een lange schroevendraaier als trekker gebruiken helpt.

Dan ga ik het zelf maar eens proberen. Weet iemand nog een adresje om aan een middenbok te komen? heb nu paddock stand maar dat werk toch niet helemaal naar me zin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan