Het grote HD topic, Deel 8 - De Hakkers Herrietas editie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wordt toch niets mee opgelost..

Laat ze lekker doorgaan voordat je terug bent bij af en overal illegale meetings krijgt. Dan valt er helemaal niets meer te controleren, aangezirn de politie dan pas aanwezig is als de schietpartij al voorbij is.

Natuurlijk niet letterlijk bedoelt, maar mocht er een dikke vechtpartij komen, met of zonder wapens is politie gewoon veel te laat ter plaatse.

nou, ik zal er zelf achterkomen he :)
dit is wat ik heb liggen, roeien met de riemen die je hebt enzo.

De hs40 heeft niet zo'n beste naam , gas gaat zwaar schijnt het, de latere mikuni;s zijn beter. Gasschuif aangepast ofzo. ;)
Maar als jij er tevreden mee bent, je daar gewoon niets van aantrekken. ;)

Laatst bewerkt:
wat voor mikuni was het ?
een hs 40 ?

of een van de latere HSR42 en groter ?

Keihin is gewoon goed.Of een Super B.soort pijp met wat gaten.loopt ie ook super op.
Oh ja...kost drie tientjes of zo op mp en je krijgt ze voor 5 tientjes met origineel luchtfilter.

Ok mensen het volgende:

ik heb:
shovel + mikuni HS40 carb

ik wil:
S&S stijl teardrop luchtfilter behuizing erop frotten. (neenee, er gaat geen S&S op staan, gewoon een soortgelijke vorm)

Ik heb nodig:
adapterring + beugel.

Bestaan zulke beugels ? Ik heb ze gezien voor de HS42 en groter van mikuni en iets voor een evo. Past zoiets voor een shovel. Alles is passend te maken, maar als het al bestaat, ga ik natuurlijk niet nog eens zoiets maken.

Iemand ervaring?
of het past geen idee maar heb zoiets wat jij bedoelt liggen, foto maken waard?

Tassen zijn ingepakt, motor is gewassen. Nu nog effe wachten en ik kan weg zodra het weer in Duitsland en Oostenrijk beter wordt.

Ok mensen het volgende:

ik heb:
shovel + mikuni HS40 carb

ik wil:
S&S stijl teardrop luchtfilter behuizing erop frotten. (neenee, er gaat geen S&S op staan, gewoon een soortgelijke vorm)

Ik heb nodig:
adapterring + beugel.

Bestaan zulke beugels ? Ik heb ze gezien voor de HS42 en groter van mikuni en iets voor een evo. Past zoiets voor een shovel. Alles is passend te maken, maar als het al bestaat, ga ik natuurlijk niet nog eens zoiets maken.

Iemand ervaring?

adapter ring kan je zo kopen.. ff naar mikuni surfen en het goede nummer vinden.
en er zijn genoeg shovels die een hs40 hebben.. maar geen S&S filter..
dat word zelf maken denk ik :Y

over zelf maken gesproken..
ik had een sportsterknie in een doosje gekocht:
260720111518.jpg

tijd om op de digger te gooien!
koppelings huis eraf en een montage malletje gemaakt:
030820111541.jpg

gaten boren (en meteen tijdelijk vastzetten om verschuiven tegen te gaan)
030820111542.jpg

dan het leuke werk..
klinknagels erin rammen zonder fatsoenlijk gereedschap.. :/
dus dan maar met een hamer, ratel verlengstuk en een inbusdop. 8-)
030820111543.jpg

030820111544.jpg

toch wel mooi dat nagenoeg alles al klaar is voor een kicker..
dopje eruit draaien en er komt een mooi asgat met messing bushing tevoorschijn! *O*
030820111545.jpg

030820111546.jpg

alles in elkaar zetten..
030820111547.jpg

en de thrust washer en shim aan de verkeerde kant zetten.. zodat alles niet werkt.. :X

nu nog een gat voor de kick as in de sprocket cover boren en ik kan murph immiteren! *O* *O* *O*

(trap..trap..trap... KUT)

:+

of het past geen idee maar heb zoiets wat jij bedoelt liggen, foto maken waard?

Wat heb je dan wel precies, waar past het wel op?
foto graag =)

en hoe is het met de 750e frame afgelopen ?

Laatst bewerkt:
Toch ben je elke keer weer lekker bezig Ivo, en je laat zien dat je niet altijd een enorm dure ingerichte werkplaats nodig heb om toch iets te kunnen fabrieken

:^

patser met z'n special tools... :/

;)
:+

OCC eat your heart out! O-)

speciale tools gebruikt voor de koppeling los te halen..
kort gezaagde stukjes platstaf om het koppelings huis vast te zetten, en een stukje platstaf om de beide tandwielen vast te zetten..

het zeer speciale kickstart alighnment tool (tm R C etc) is een uitelkaar gehaald polijstwiel.. de cupjes om het polijstding op de as te houden is precies de goede maat...

80% van mijn "speciale' gereedschap is een stuk platstaf wat ingekort, gebogen of verlast is.. :Y

dusssss... platstaf rules! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

dat wordt met een beetje geluk de mijne en gaat dus de flt het pand verlaten!

gister stuk mee gereden,nou weet ik het weer....fuck evo´s!! en dergelijke
dit is tenminste een motor en niet de in rubber gelagerde viberator van mevrouw davidson!

gaan we er nog wat aan veranderen.....denk het wel.
andere voorvork en balhoofdplaten...wideglide 6 graden oid.
16" voorwiel of 21 zien we dan wel.

wat belangerijker is,het schijnt dat linker krukaslager mors is.(nix gemerkt of gehoord btw)
is duur grapje,zelfs als je bijna alles zelf kan en doet.
daarnaast is koppeling niet helemaal lekker fris meer(stalen platen versleten)
en zijn er electrisch paar kleine dingentje...dashboardlampies die het niet doen evenals knippers(en die moeten er helaas op hier in dn mof)
verder loopt het ding gewoon perfect

maar even zien,de eigenaar van het ding wil graag een tourmachine.....goh laat ik nou net zoiets hebben en eraf willen

Laatst bewerkt:

dit is tenminste een motor en niet de in rubber gelagerde viberator van mevrouw davidson!

gaan we er nog wat aan veranderen.....denk het wel.
andere voorvork en balhoofdplaten...wideglide 6 graden oid.
16" voorwiel of 21 zien we dan wel.

wat belangerijker is,het schijnt dat linker krukaslager mors is.(nix gemerkt of gehoord btw)
is duur grapje,zelfs als je bijna alles zelf kan en doet.
daarnaast is koppeling niet helemaal lekker fris meer(stalen platen versleten)
en zijn er electrisch paar kleine dingentje...dashboardlampies die het niet doen evenals knippers(en die moeten er helaas op hier in dn mof)
verder loopt het ding gewoon perfect

maar even zien,de eigenaar van het ding wil graag een tourmachine.....goh laat ik nou net zoiets hebben en eraf willen

Now you'r talking!

Mooi fietsie man, US import lijkt me zo aan die oliekoeler te zien.. :Y

Now you'r talking!

Mooi fietsie man, US import lijkt me zo aan die oliekoeler te zien.. :Y

nope oliekoelert is door huidige eigenaar gemonteerd.
by the way kibbe volgens mij ken ik jouw shovel ook ergens van.

is al iets langer geleden,maar heb jij de jouwe niet uit ulrum vandaan?
temniste ik ken der eentje uit ulrum en die had nagenoeg dezelfde fx.

of wij kennen mekaar per ongeluk weer via via..route 66,koos bmcm, waardeloos,oh hoe heten ze nog maar weer?was wel toffe kroeg....uithuizermeeden.hadden ooit eens een bike en tattoodag georganiseerd jaar of tien geleden.

nope oliekoelert is door huidige eigenaar gemonteerd.
by the way kibbe volgens mij ken ik jouw shovel ook ergens van.

is al iets langer geleden,maar heb jij de jouwe niet uit ulrum vandaan?
temniste ik ken der eentje uit ulrum en die had nagenoeg dezelfde fx.

of wij kennen mekaar per ongeluk weer via via..route 66,koos bmcm, waardeloos,oh hoe heten ze nog maar weer?was wel toffe kroeg....uithuizermeeden.hadden ooit eens een bike en tattoodag georganiseerd jaar of tien geleden.

Die fiets van mij komt rechtstreeks uit een container van over de plas. Dat is inmiddels 25 jaar geleden. Hij heeft hier in het norden al wel het nodige meegemaakt. Uithuizen was ookw el lachen destijds. Man, route 66 das lang geleden. Kroeg van vieze peter..

sick erg gaaf ding!

winter project:
frame.jpg

moet nog erg veel aangebeuren... maar eerst schetsen!

~

/~
Uhm..., alsof er geen hardmounted Evo's zijn....

Nou nog een goeie deal maken dan Sick :Y als je er nog geld in mot steken, mag je er wel wat bij krijgen neem ik aan?

He, Had die ook niet de Benzinebar in stad vroegah.
De kroeg met alleen maar een openingstijd waneer en of ze dicht gingen was altijd weer de vraag *O*

Die kroeg bestaat nog steeds, dat was Paul. De fameuze thunderbolt run op ouwejaarsdag...
Toen kon alles nog...

He, Had die ook niet de Benzinebar in stad vroegah.
De kroeg met alleen maar een openingstijd waneer en of ze dicht gingen was altijd weer de vraag *O*
hey nog een groninger?

nee de benzinebar was niet van vieze peter.

de geschiedenis van de benzinebar:
wat nu de benzinebar is was vroeger het clubhuis van hooks mc groningen.
het pand was van de ouders van paul de boer.
paul was toendertijd lid van hooks mc
nadat de club een aantal jaren in dat pand gezeten heeft en er voor een boel geld en tijd en inzet van leden een mooi clubhuis van was gemaakt heeft paul(ondertussen stiekum snel zijn horecapapieren gemaakt)de leden uit hun clubhuis gezet want paul begon in dat pand namelijk een kroeg....de benzinebar.(dit verhaal stamt overgens van een aantal van de oud hooks mc leden.)

hooks mc vond een nieuw domicile in de kelders onder het simploncomplex aan het boterdiep.
waarna het jaren later overgenomen is door een gupsacerne mc (oorsprongkelijk een deense mc)
eind jaren negentig is ook dat ter ziele gegaan en nu bestaat er van al dat nix meer helaas.

paul de boer en zijn benzinebar bestaan nog steeds,alleen is het niet meer wat het vroeger was...ik kwam der ook regelnmatig tot vroeg in de midddag.
echter tegenwoodig leeft de benzinebar meer op studenten.(en studentes..wat dan wel weer een voordeel was....bezopen studentes...geef ze nog twee bier...neuken aan de bar!)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan