Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hyperpro setje,
Wil ik ook binnenkort weer eens 'laten toevoegen' zit er ook weer verse olie in..
Zal denk ik nog nooit gedaaan zijn.

Gevoelsmatig niet nodig, beestje veert perfect.
Bij mijn vorige was het na vervanging een heel stuk beter.

Net als de remmerij, die voelt van de huidige ook veel beter aan als dat de vorige deed voor dat er gevlochten leidingen onder kwamen
Het ligt er een beetje aan welk model je hebt. De versie met ABS lijkt standaard al een progressieve veer te hebben. Dan maakt Hyperpro niet zo'n heel groot verschil. Zonder ABS heeft dat niet. In dat geval is het verschil veel groter.

Bij mij was het na anderhalve ton echt nodig. Ik weet niet hoe ver jij bent, maar wellicht kun je volstaan met alleen de olie verversen. Dit hoort bij de grote beurt, maar gebeurt in de praktijk maar weinig.
 
Ik heb de zelfde (kleur) als die van jou.
En ja, ABS..

Dat zou dus een hoop verklaren, dat ie beter veert dan de vorige deed.
Km stand nu rond de 29k.
24k beurt gaat het beestje pas in april krijgen.
(Iets met drukte bij mijn toko).
Volgens de vorige eigenaar heeft het beestje al de 24k beurt gehad, maar geen documentatie van.

Niet dat ik ze niet geloof, maar zo begin je lekker fris en fruitig
 
Ik heb de zelfde (kleur) als die van jou.
En ja, ABS..

Dat zou dus een hoop verklaren, dat ie beter veert dan de vorige deed.
Km stand nu rond de 29k.
24k beurt gaat het beestje pas in april krijgen.
(Iets met drukte bij mijn toko).
Volgens de vorige eigenaar heeft het beestje al de 24k beurt gehad, maar geen documentatie van.

Niet dat ik ze niet geloof, maar zo begin je lekker fris en fruitig
Ja, dat scheelt een hoop, hoor. Toen het gsx650f topic nog actief was hebben we die twee (met en zonder ABS) wel eens vergeleken en dat verschil.was best groot. Ik kan mij goed voorstellen dat je voor je gevoel lekker fris wilt starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Ja, dat scheelt een hoop, hoor. Toen het gsx650f topic nog actief was hebben we die twee (met en zonder ABS) wel eens vergeleken en dat verschil.was best groot.
Qua uiterlijk zie ik weining verschil, zit er dan zoveel technisch vrschil tussen de modellen??
Frau heeft namelijk een '08 zonder ABS
En daar zijn de veren idd wat 'soepeler' maar remmerij voelen ook wel stevig aan.

Zie wel het verschil in zadels van de 1250F en de GSF650.
Duo deel is bij de 1250 net wat anders,,
(frau heeft de 1250 mijn oude zadel die ik dus niet meer terug kreegB|, en ik het GSF zadel)

Ik kan mij goed voorstellen dat je voor je gevoel lekker fris wilt starten.
Zeker ja, dan is het ook op papier gedaan.
En de Gear sensor nemen ze dan ook direct mee..
 
Qua uiterlijk zie ik weining verschil, zit er dan zoveel technisch vrschil tussen de modellen??
Frau heeft namelijk een '08 zonder ABS
En daar zijn de veren idd wat 'soepeler' maar remmerij voelen ook wel stevig aan.

Zie wel het verschil in zadels van de 1250F en de GSF650.
Duo deel is bij de 1250 net wat anders,,
(frau heeft de 1250 mijn oude zadel die ik dus niet meer terug kreegB|, en ik het GSF zadel)


Zeker ja, dan is het ook op papier gedaan.
En de Gear sensor nemen ze dan ook direct mee..

Die gear sensor bij mij was ook defect en is onlangs vervangen, schijnt vaker voor te komen...
 
Qua uiterlijk zie ik weining verschil, zit er dan zoveel technisch vrschil tussen de modellen??
Frau heeft namelijk een '08 zonder ABS
En daar zijn de veren idd wat 'soepeler' maar remmerij voelen ook wel stevig aan.

Zie wel het verschil in zadels van de 1250F en de GSF650.
Duo deel is bij de 1250 net wat anders,,
(frau heeft de 1250 mijn oude zadel die ik dus niet meer terug kreegB|, en ik het GSF zadel)


Zeker ja, dan is het ook op papier gedaan.
En de Gear sensor nemen ze dan ook direct mee..
Nee, de verschillen zijn niet groot, hoor. Het verschil zit hem vooral in de vering. Zonder ABS heeft kortere en conventionele veren, met ABS heeft langere progressieve. Dit verschil is overigens vanaf de buitenzijde niet te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Vorige week mijn eerste motor gekocht en het is de Suzuki GSX 650 F geworden. Helemaal blij mee maar wil hem een beetje tweaken, zo wil ik graag af van die lompe kentekenhouder. Het enige wat ik kan vinden is de Ermax Undertail en vroeg me af of er nog alternatieve zijn voor dit onderdeel.
Ook zoek ik al even naar andere spiegels maar daar ben ik nog niets specifieks tegen gekomen voor deze motor. Misschien heeft iemand nog tips?
 
  • Geweldig
Waarderingen: Tcat
Geen tips mbt je vragen.

Zelf wel wat vragen.
Wat is er mis met de originele spiegels?
Wat is er mis met de kenteken houder?

Als je het taartstuk van de houder bedoeld,
Afzagen tot onder de plaat, een optie?
Spiegels: de keuze is reuze en puur kwestie van smaak denk ik.

Het personalisatie is echt een eigen smaak dingetje.
Gebruik googol plaatjes en doe ideeën op🙃
 
Als je een beetje handig bent met beleidszaken en zelf een plaat op maat maken. Maximale vrijheid en vaak mooier en korter dan wat te koop is. Zeker goedkoper want ze vragen een hoop voor dat spul.
 
Geen tips mbt je vragen.

Zelf wel wat vragen.
Wat is er mis met de originele spiegels?
Wat is er mis met de kenteken houder?

Als je het taartstuk van de houder bedoeld,
Afzagen tot onder de plaat, een optie?
Spiegels: de keuze is reuze en puur kwestie van smaak denk ik.

Het personalisatie is echt een eigen smaak dingetje.
Gebruik googol plaatjes en doe ideeën op🙃
Ik vind beide een beetje lomp, vooral de kenteken houder. Maar ik ga nog even verder zoeken 👍🏻
 
Ik vind beide een beetje lomp, vooral de kenteken houder. Maar ik ga nog even verder zoeken 👍🏻
Kawa die heeft in het algemeen wat 'gestroomlijnder' speigels, of after market spul?
Zit af en toe ook wel wat leuks tussen..

Wat betreft je kenteken houder, bedoel je dan gewoon het achterspatbord??
Want daar kan je in principe niet veel mee dan afzagen..
(of een komplete under tray/tail, dus het deel dat onder je zadel en boven je achterwiel zit. Geen idee eigelijk of dit ook voor
de F bestaat??)

Op die van mij heb ik wel een hugger zitten, dus extra spatbord boven het achterwiel.
Dat staat ook wel sjiekdefriemel..

Hoop dat je begrijp wat ik bedoel, in mijn hoofd klink het iig logisch:+
 
Inderdaad. Aftekenen op de taartschep met de kontpanelen er nog op, kontpanelen verwijderen en netjes met een scherp ijzerzaagje in een beugelzaag afzagen en dan zelf een kentekenplaathouder fabriceren van een staalplaat oid. Korter dan dat kun je niet krijgen. De hoek die de plaat mag maken is officieel 30 graden vanaf loodrecht.
IMG_4132.jpeg

Ik doe dit zo op al mijn moderne motoren (jonger dan 1999). Eerst denken, dan doen. Vooral het zagen is onherstelbaar als het verkeerd gaat maar het lukt altijd. Let op dat je montagepunten die handig kunnen zijn voor bevestiging kontkappen niet afzaagt als het niet nodig is. Als je alle bevestigingspunten kunt behouden blijft alles net zo stevig als origineel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Hallo GSXF(ans) ik wil binnenkort een gsxf750f aanschaffen via Marktplaats. Leuke motor en prestaties, model 2000, slijtagedelen nog redelijk echter de kilometerteller werkt niet meer. En zo te lezen op oudere berichten (bv. Suzuki Gsx 750 F 1998 Kilometerteller vervangen) hierover is dat geen sinecure. Is dat te diagnosticeren en repareren of wordt het gebed zonder einde in kosten en ergernis? Dank alvast
 
dank Sjefman, de teller staat op afgerond 26279km...zal via MP wat meer vragen...zijn er gerichte vragen om eea beter te diagnosticeren? Zou het de speedsensor kunnen zijn? Zie daar nogal wat over op YouTube bv. dank
 
Laatst bewerkt:
Het is dan ofwel een simpel probleem, de opnemer is kapot/afwezig, of je moet een elektrisch probleem gaan opzoeken, wellicht in de tellerunit zelf.

Doet de snelheidsmeter het wel? Ik begrijp dat hij niet optelt, maar kun je wel aflezen hoe snel je rijdt?
 
Zag m ook op marktplaats. Nog even over getwijfeld.
Na lang met andere zaken bezig geweest te zijn ga ik komend seizoen weer proberen iets meer op de motor te zitten. Niet op een GSX-f maar op de RF. Misschien denken jullie nu, wat doe je hier dan, maar vorige week zaterdag heb ik dan toch een GSX600F van 98 gekocht. Althans, ik was mee voor de technische keuring, mijn dochter heeft m gekocht. Aangezien het roze kaartje (A2) nog onderweg was mocht (moest) ik m naar huis rijden. Slordige 60km bij mooi weer. Dat was geen straf. 30k op de teller, stuurt en rijdt prima. Motor is A2 op kenteken, maar tikte vlot de 180 aan. Hmmm, das niet helemaal zoals het hoort. Heb de carb schuiven begrensd, het max vermogen zal nu rond de 25kW zijn. Prima fiets zo om ervaring op te doen.

En ondertussen blijf ik de 750's op marktplaats in de gaten houden, wellicht.... Het viel me wel op dat er minder te koop staat dan een paar jaar geleden, en dat de prijzen eerder omhoog gegaan zijn dan dat ze gezakt zijn. Of beeld ik me dat nu in?
 
Ligt er denk ik aan hoe lang geleden.

Een paar jaar geleden gingen de prijzen ineens omhoog, maar de afgelopen paar jaar juist weer omlaag. Het lijkt nu een beetje stabiel te zijn.
Wat me opviel toen ik nog actief een beetje in de gaten hield wat ze op moesten brengen omdat ik de mijne wilde inruilen (vorig jaar) was dat er veel ook erg lang te koop stonden. Voor 1200 euro kon ik de mijne niet kwijt (en die was toch best netjes bijgehouden met veel onderhoud de afgelopen jaren) particulier binnen een paar maanden dus uiteindelijk toch maar ingeruild.
 
Prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan. 2 jaar terug kon ik hem met moeite kwijt voor 1100 euro. Nu staan ze voor veel meer. Heeft denk met vraag en aanbod te maken. Voorheen wilde veel mensen geen gsx f gezien het uiterlijk (terwijl het hele goede fietsen zijn)ik heb het idee dat het aantal occasions minder zijn geworden met als gevolg dat dit soort modellen ook gewilder worden. Volgens mij zijn er ook meer mensen gaan motorrijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan