Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ze ontkennen is het wel duidelijk. Zoals een bekende Amerikaan eens zei: ":I repeat: I did not have sexual relations with that woman". :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om volgende week een R1200GS uit 2009 te kopen.
Staat er ergens beschreven waar men op moet letten bij de proefrit/aanschaf?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om volgende week een R1200GS uit 2009 te kopen.
Staat er ergens beschreven waar men op moet letten bij de proefrit/aanschaf?

Een 2009 komt uit een van de laatste series oliegekoelde boxers en aan die serie mankeerde eigenlijk maar weinig. Wat bij mij te binnen schiet is het letten op speling van de cardanaandrijving maar dat is het dan ook. Hou er wel rekening mee dat deze boxers allemaal wat olie verbruiken maar dat hoort er standaard gewoon bij. Meer info, vooral de technische info, kun je vinden op het BMW GS forum: Techniek R1200GS en HP2

Voor de rest: verstandig besluit....
 
Een 2009 komt uit een van de laatste series oliegekoelde boxers en aan die serie mankeerde eigenlijk maar weinig. Wat bij mij te binnen schiet is het letten op speling van de cardanaandrijving maar dat is het dan ook. Hou er wel rekening mee dat deze boxers allemaal wat olie verbruiken maar dat hoort er standaard gewoon bij. Meer info, vooral de technische info, kun je vinden op het BMW GS forum: Techniek R1200GS en HP2

Voor de rest: verstandig besluit....


Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn gsa uit 2006 verbruikt na genoeg geen olie en hoef ik dus tussen de beurten door ook niet bij te vullen. Het kan dus wel.
 
Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn gsa uit 2006 verbruikt nagenoeg geen olie en hoef ik dus tussen de beurten door ook niet bij te vullen. Het kan dus wel.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je bent het wel....

Er zitten natuurlijk altijd minima's en maxima's tussen, maar in de regel verbruikt zo'n blok altijd wel wat en soms iets meer. Je moet ze in ieder geval in de gaten houden en als je er eentje koopt wil je het wèl weten.
 
Vast een voor aankondiging


Zondag 17 april staat gepland voor de openingsrit van 2016.

Op dit moment is het plan om dan toch eindelijk eens in het Brabantse te rijden.
Bij voorkeur wordt dit een all road rit. Dwz het grootste deel asfalt maar waar het mag en kan ook wat bospaden en dergelijke erbij. Geen mul zand of bagger waarvoor je echte noppenbanden nodig hebt.

Vanaf nu heb ik nog pakweg 8 weken om een route te maken, deze kort voor de rit te gaan verkennen en die rond te mailen voor gebruikers van een gps.

Degenen diecdit lezen en mij tips kunnen aanreiken svp deze mailen naar

motormaniac58@hotmail.com

In het topic waar is wat te doen zal ik een draadje aanmaken waar liefhebbers zich kunnen opgeven.
Ook wel handig ivm reserveren voor de koffie en lunch lokaties...
 
Vast een voor aankondiging


Zondag 17 april staat gepland voor de openingsrit van 2016.

Op dit moment is het plan om dan toch eindelijk eens in het Brabantse te rijden.
Bij voorkeur wordt dit een all road rit. Dwz het grootste deel asfalt maar waar het mag en kan ook wat bospaden en dergelijke erbij. Geen mul zand of bagger waarvoor je echte noppenbanden nodig hebt.

Vanaf nu heb ik nog pakweg 8 weken om een route te maken, deze kort voor de rit te gaan verkennen en die rond te mailen voor gebruikers van een gps.

Degenen diecdit lezen en mij tips kunnen aanreiken svp deze mailen naar

motormaniac58@hotmail.com

In het topic waar is wat te doen zal ik een draadje aanmaken waar liefhebbers zich kunnen opgeven.
Ook wel handig ivm reserveren voor de koffie en lunch lokaties...


En de link naar het topic: Openingsrit gs topic


Zoals ik gisteren al zei, ik kan er helaas niet bij zijn ivm een 2-daags zakelijk evenement in dat weekend -O-
 
Een 2009 komt uit een van de laatste series oliegekoelde boxers en aan die serie mankeerde eigenlijk maar weinig. Wat bij mij te binnen schiet is het letten op speling van de cardanaandrijving maar dat is het dan ook. Hou er wel rekening mee dat deze boxers allemaal wat olie verbruiken maar dat hoort er standaard gewoon bij. Meer info, vooral de technische info, kun je vinden op het BMW GS forum: Techniek R1200GS en HP2

Voor de rest: verstandig besluit....

Bedankt voor je reactie.
 
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je bent het wel....

Er zitten natuurlijk altijd minima's en maxima's tussen, maar in de regel verbruikt zo'n blok altijd wel wat en soms iets meer. Je moet ze in ieder geval in de gaten houden en als je er eentje koopt wil je het wèl weten.

Elk motorblok verbruikt olie komt omdat het heet en dan weer koud wordt en er verdampt dus altijd een klein beetje. Maar ik heb nog nooit een motor gehad waar ik geen olie hoefte bij te vullen tussen de oliewissels door tot nou dus.
 
MrTenCats kent z'n pappenheimers:
Hou er wel rekening mee dat deze boxers allemaal wat olie verbruiken maar dat hoort er standaard gewoon bij.

Motor goed op toeren houden! :Y
Ik ben totaal niet technisch, maar wat ik me heb laten vertellen is dat de olie makkelijker langs de afdichting wegsijpelt als gevolg van de liggende positie van de cilinders. Als je hem goed op toeren houdt krijgt de olie daar minder de kans voor dan wanneer de zuigers een beetje lafjes op en neer bewegen. Daar kan ik me heel goed een voorstelling van maken :Y.
En stevig inrijden! Aan dat advies heb je bij een GS uit 2009 niet veel meer, maar ik had een R1200R uit 2008 en die heb ik uit nood (ik reed meestal met een groepje dat op zijn zachts gezegd flink doorreed :X) er goed van langs gegeven en ik mag wel zeggen dat hij zeer weinig olie gebruikte.
Ik heb nu een F800GS uit 2011 met staande cilinders, en daar heb ik tussen de beurten door nog nooit olie bijgevuld.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet natuurlijk niet waar je gaat kijken voor je GS maar kijk ook naar de schroefjes bij de remschijven, afdekplaat onderaan of beter gezegd alle schroefjes zon beetje onderaan je fiets. Zijn die verroest zegt dat veel over de vorige eigenaar zowel qua gebruik als liefde voor de fiets.
Bijv of het een doorrijder is geweest dus ook in winter, of ie zijn fiets in het algemeen goed verzorgd heeft maar roest kan ook een teken zijn dat het een UK fiets is geweest. Niet dat dit uitmaakt, ik heb er zelf namelijk een maar het is daar een stuk zilter, de wegen ook en dus is het goed schoonhouden en bewerken met acf 50 bijv wel zo belangrijk.

Succes!
 
Zo, vandaag een dagje motorbeurs. Eerst een kort rondje gelopen op de beurs, daarna bemanning en vervolgens afbraak en opruimen van de GS club stand. Zo nog even de hond halen bij de oppas, daarna nog maar even met de benen op de bank ....
 
Waar een bezoekje motorbeurs oorspronkelijk op de planning stond is het uiteindelijk heel wat anders geworden.
2 dagen lamballen bij wellness bussloo met super-de-luxe hotel en diner. Je mag best eens gek doen als je voor het eerst in 7 jaar een heel weekend samen zonder kids bent *O* *O* *O*
 
Zo, vandaag een dagje motorbeurs. Eerst een kort rondje gelopen op de beurs, daarna bemanning en vervolgens afbraak en opruimen van de GS club stand. Zo nog even de hond halen bij de oppas, daarna nog maar even met de benen op de bank ....

Dat zal wel even lekker zijn, met de beentjes omhoog. Een dag staan/slenteren is doorgaans best een aanslag op de voetjes (en rug).

Rit.... we doen ons best om er bij te zijn. *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan