Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jerome had zich al onder eigen naam (= een aanname...) voorgesteld op het bekende GSClub-forum dus dat was verder niet moeilijk.

En plantjes Eric? Wie is dat nou weer?

Je nodigt ze bij je thuis uit, probeert ze nog wat te leren, geeft ze ook nog koffie , maakt routes voor ze, corrigeert hun routes en wat is je dank? Ze kunnen je naam nog niet schrijven.

Zo triest.... ;(

Niet helemaal goed gelezen ;)
Jerome is ook een Nickname voor Jeroen met een Frans tintje. 8-)
Ik stel mezelf ook voor met Jeroen op het GS topic. :Y

Dankzij de nickname zal ik to eerder gaan voor Insane. Welkom insane. Met een naam als die en een dergelijk gevorderde leeftijd (ik scheer me, dus geen grijze haren in de baard hier) zal je waarschijnlijk perfect overeenkomen met Slijk.

Waarom heb ik zo lang gewacht met een GS kopen?

Vanmorgen vroeg door de regen en met keiharde wind met de Tiger op pad om de GS op te halen.

Ik heb een aantal keren gedacht dat ik rechtsomkeer moest maken want het was gekkenwerk met die wind.
Harder dan 80km ging ik niet omdat ik echt moeite had om hem op de weg te houden.

Drijfnat kwam ik aan bij Korteland motoren waar ik een warme koffie kreeg, een schone droge (Ducati) trui en zelfs een regenbroek. :}

Snel de motor overgeschreven en als een malle weer de weg op om naar mijn werk te gaan maar nu op mijn nieuwe :] .
De wind was nog niet gaan liggen, maar nu kon ik zonder problemen 120/130km blijven rijden.
Waar ik op de heenweg op de brug over de Hollandse Ijsel echt mijn gas moest dicht gooien, kachelde ik nu lekker door met 120km

Na mijn werk nog even een klein rondje gereden en dat was iedere meter genieten :}

Waarom heb ik zo lang gewacht met een GS kopen?

Vanmorgen vroeg door de regen en met keiharde wind met de Tiger op pad om de GS op te halen.

Ik heb een aantal keren gedacht dat ik rechtsomkeer moest maken want het was gekkenwerk met die wind.
Harder dan 80km ging ik niet omdat ik echt moeite had om hem op de weg te houden.

Drijfnat kwam ik aan bij Korteland motoren waar ik een warme koffie kreeg, een schone droge (Ducati) trui en zelfs een regenbroek. :}

Snel de motor overgeschreven en als een malle weer de weg op om naar mijn werk te gaan maar nu op mijn nieuwe :] .
De wind was nog niet gaan liggen, maar nu kon ik zonder problemen 120/130km blijven rijden.
Waar ik op de heenweg op de brug over de Hollandse Ijsel echt mijn gas moest dicht gooien, kachelde ik nu lekker door met 120km

Na mijn werk nog even een klein rondje gereden en dat was iedere meter genieten :}

"Lieber Mitarbeiter Insane,

Onze publiciteitsdienst heeft uw werkstuk bestudeerd en zal dit, na vertaling, aan onze reclamebureaus zenden voor publicatie.

De cheque met het gebruikelijke bedrag wordt u toegezonden.

Mit freundlichen Grüssen,

Herr BMW
München - Berlin"

:+

"Lieber Mitarbeiter Insane,

Onze publiciteitsdienst heeft uw werkstuk bestudeerd en zal dit, na vertaling, aan onze reclamebureaus zenden voor publicatie.

De cheque met het gebruikelijke bedrag wordt u toegezonden.

Mit freundlichen Grüssen,

Herr BMW
München - Berlin"

:+

_O- _O- _O-

_O-

Ik krijg hier zojuist de vraag of het bij nader inzien toch niet een blauw-wit-rood-gekleurde BMW-sweater was? (we willen liever niet de naam van een concurrent in het persbericht). :+

Nog even een opfrissertje over het etentje voor de gs rijders in dit topic....

Zie: "waar is wat te doen" ......

Een slimmerik onder ons kan hier vast een snelkoppeling van maken.....
ikke digibeet...

Nog even een opfrissertje over het etentje voor de gs rijders in dit topic....

Zie: "waar is wat te doen" ......

Een slimmerik onder ons kan hier vast een snelkoppeling van maken.....
ikke digibeet...

Gewoon het linkje plakken dat in de adresbalk staat als je in dat topic bent ;)
Voorjaars etentje gs topic

Laatst bewerkt:
Jullie subjectieve meningen zijn nu een keertje wel welkom;

Een Kawasaki KLE 500 of een Honda Transalp 600 voor de komende €500,- toer :?

Laatst bewerkt:
Vanmiddag ff een visje gegeten in Termunten....

... uiteraard met de KTM en goed gezelschap.

Het was heerlijk weer om te rijden... 7gr. maar konden een buitje niet vermijden. :]

Jullie subjectieve meningen zijn nu een keertje wel welkom;

Een Kawasaki KLE 500 of een Honda Transalp 600 voor de komende €500,- toer :?

Allez, omdat het (eindelijk) eens màg... ;)

Ik heb een paar keren de TRANSALP gehad... fijne, onverwoestbare fiets... verwacht er alleen geen wonderen van in het onverharde... gewoon te zwaar daarvoor, maar technisch kan-ie het best aan... :Y

Controleer hem wel op roest... een pekelfiets van me was onder het plastic danig verroest (m'n toen bevriende dealer had het effe niet opgemerkt, maar nam'm wel probleemloos terug). -O-

Laatst bewerkt:
Allez, omdat het (eindelijk) eens màg... ;)

Ik heb een paar keren de TRANSALP gehad... fijne, onverwoestbare fiets... verwacht er alleen geen wonderen van in het onverharde... gewoon te zwaar daarvoor, maar technisch kan-ie het best aan... :Y

Controleer hem wel op roest... een pekelfiets van me was onder het plastic danig verroest (m'n toen bevriende dealer had het effe niet opgemerkt, maar nam'm wel probleemloos terug). -O-
1-0 voor de TA dus. Beide brommerts zijn even zwaar en even ongeschikt voor zwaar onverhard, dus dat maakt niet zoveel uit. :')

Hey

Volgens de verkoper een tijdje terug zou het "normale" zadel op mijn 800 zitten maar na wat rondkijken denk ik zelf zeker te weten dat ik het "lage" zadel heb. Ook omdat veel mensen het normale zadel hoog vinden, en ik dit zadel nu niet echt hoog vind.

Onderstaande dus mijn zadel,
IMG_20160202_201035.jpg

En als ik dat vergelijk met onderstaande afbeelding zou dat idd het lage zadel moeten zijn.
f800gs-seat-versions.jpg

En dan komt vraag nummer twee, heeft er iemand in de buurt van Tilburg/Den Bosch een 800 met het hoge zadel, dat ik dit eens zou kunnen proberen. En dan helemaal mooi zou zijn, als het hoge zadel mij beter bevalt, ook nog eens zou willen ruilen :$ . En iemand die zou willen ruilen mag ook best van wat verder weg komen, als ik het eerst maar even zou kunnen proberen *D

Laatst bewerkt:
Als je benen het toelaten, zoek dan naar het comfortzadel. Het standaard hoge zadel is een prul dat gegarandeerd voor pijn in je reet zorgt. Je kan dan nog beter het lage zadel houden.

Zit het lage comfortabeler?
Ik zit nu net wel/net niet met m'n knieen krap.
Ik zou zeggen met het "hoge" zadel kan ik een beetje schuiven, dat kan ik niet met het lage en comfort zadel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan