Het grote GS-topic deel 29 - On (or off) the road again..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Puur afgaande op de foto's van die advertentie lijkt mij dat niet eens een GS adv zadel.
Een comfortzadel lijkt er ook niet op...
Ik zou zelfs denken dat het een standaard zadel van een gewone 700/800 is.

Een GS adv zadel heeft een andere vorm en een kleurtje aan de achterkant, of met beige, of met rood... een volledig zwart zadel heb ik nog niet gezien op een adv.
De nieuwe van 2015 heeft een grijs stuk achteraan.

:^

Ziet eruit als een standaard 700/800 zadel.
 
Het Zonnige Zuiden, zei U ???

Vanmiddag voorspeld : 27 graden en zonnig...

Vanmiddag vastgesteld op de motor :




... en 13,5 graden...
full
 
Ach, de helft van de vaste gasten op dit topic werken sowieso al bij de veldwachterij dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om...

Ik moet het lekkere weer trouwens hier binnen trotseren.... -> heb late dienst.... B|
 
Conform de titel van dit nieuwe deeltje : daarna OFF the road dan maar... lekker met de KTM nieuwe zéér stenige, zeer steile pistes in de buurt ontdekt ... hoihoihoi !

Toch leuk dat ik dat ding hier heb staan... met de GS zou ik het niet hebben aangedurfd... écht niet ...

Maar die monocylinder pruttelt met een klein streepje gas de meest (op het zicht) onneembare , brokkelige steenhellingen op... wonderbaarlijk :Y

PS : Allan, vandaar mogelijk de snelle slijtage van mijn bandjes... die dingen zien echt af op die pistes.
 
Laatst bewerkt:
Ja nou...... :')

Die wip is wel een lastig dingetje. De eerste keer weet je niet zo goed wat je te wachten staat en balans houden op een bewegende ondergrond is nog best lastig. Het rijden op negatieve verkanting was ook een bijzondere eerste ervaring, maar uiteindelijk makkelijk. Als je daarop moet gaan keren wordt het denk ik wel een gedoe.
 
Ja nou...... :')

Die wip is wel een lastig dingetje. De eerste keer weet je niet zo goed wat je te wachten staat en balans houden op een bewegende ondergrond is nog best lastig. Het rijden op negatieve verkanting was ook een bijzondere eerste ervaring, maar uiteindelijk makkelijk. Als je daarop moet gaan keren wordt het denk ik wel een gedoe.

Ik had die verkanting niet gezien, keren zou ik daar wel willen ontwijken...
Lijkt een beetje op de VRO trainingen.
 
Zoiets was het ook, een soort van mini VRO om je lekker te maken voor de echte (veel te dure) VRO. In het filmpje zie je "de speeltuin", maar later gingen we het circuit op en moesten we bochtjes rijden en dat stuk negatieve verkanting afhaspelen.

Ik snap alleen echt niet waarom je € 250,- moet betalen voor een dag instructie. De KNMV zou het ook tegen kostprijs kunnen aanbieden en zo eindelijk eens meerwaarde bieden aan haar leden. Zo zou de KNMV kunnen bijdragen aan de veiligheid op de weg, maar nee, ze moeten dikke marge maken.... :/
 
Ik snap alleen echt niet waarom je € 250,- moet betalen voor een dag instructie. De KNMV zou het ook tegen kostprijs kunnen aanbieden en zo eindelijk eens meerwaarde bieden aan haar leden. Zo zou de KNMV kunnen bijdragen aan de veiligheid op de weg, maar nee, ze moeten dikke marge maken.... :/
Met zoveel opzeggers moeten ze toch ergens geld mee verdienen..
 
Ik heb x aantal opleidingen gevolgd bij Motoren en Toerisme, maar dat eeuwige en onvermijdelijke slalommen tussen kegeltjes (terwijl de instructeurs uit hun neus aten)...kwam me op den duur danig de strot uit.

Ik denk dat ik ondertussen, na vele, vele tienduizenden kilometers op diverse GS-en wel een stukje kan manoeuvreren met dat ding.... ook zonder die pokkekegeltjes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo GS-ers,

Mijn vraag aan jullie zal waarschijnlijk als vloeken in de kerk zijn en wellicht vragen naar een bekende weg maar desondanks......

Komt ie......

Voor een tweede motor overweeg ik een jonge, max 2 jaar, R1200GS of een KTM 1190 Adventure. Ik heb gelukkig geen last van enige technische kennis van zaken, mijn keuze basseer ik op uiterlijk en wat gemaakte proefritten. Ik heb ook gereden op een nieuwe Yamaha MT 09 Tracer, reed lekker maar gaf indruk van andere kwaliteit.

Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken
 
Wil je een cardan of een ketting ?

Ik prefereer zelf de BMW (cardan) maar zou geen 2013 R1200GS LC nemen , wegens teveel kinderziektes bij vroege exemplaren.

Wel de laatste luchtgekoelde versies (2010-2012) of de watergekoelde vanaf 2014.

De KTM stuurt logger, maar is krachtiger dan de BMW .
 
Wie geeft mij inzicht in de technische voor- en nadelen tussen de BMW en de KTM? Help mij een gewogen keuze te maken
Wat Slijk al zegt, het enige grote verschil is nog cardan of ketting, voor de rest zijn ze allebei goed voor mekaar. De voorkeur die een ieder verders gaat geven is puur subjectief, dus daar kan je niet zoveel mee.
Wat wel als een paal boven water staat, is dat het immer gezellige GS topic wel doorslaggevend zou moeten zijn voor de BMW. :Y
 
Ik bedoel de DOHC versie (vanaf 2010) van de BMW GS met 110 PK .

En wat de KTM betreft, deze lust véél meer benzine dan de GS (tijdens mijn laatste uitgebreide testrit - zie mijn totaal genegeerd relaas op een der laatste bladzijden van het vorige deeltje- kwam ik op bijna 8 l/100 km, of 1 op 12,5).

Voor de rest zijn ze allebei uitstekend afgewerkt, betrouwbaar en vrij duur in aanschaf en onderhoud.

Zoals Detox zegt : een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik vind de watergekoelde BMW prettiger sturen en rijden dan de KTM, die wat stuurgedrag meer lijkt op de loggere luchtgekoelde BMW.

Confused ? You'd beter... 8-)

PS : indien ik een ietwat beperkt budget had, zou ik eerder voor een splinternieuwe TRACER gaan, dan voor een tweedehands BMW of KTM (je koopt te vaak andermans ellende).
 
Laatst bewerkt:
En wat de KTM betreft, deze lust véél meer benzine dan de GS (tijdens mijn laatste uitgebreide testrit - zie mijn totaal genegeerd relaas op een der laatste bladzijden van het vorige deeltje- kwam ik op bijna 8 l/100 km, of 1 op 12,5).
Niet genegeerd, ik ben er alleen nog altijd stil van. :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan