andere merken hebben ook zo hun issues ....
alleen die van BMW zijn soms
en ze worden breed uit gemeten, terwijl bij andere merken kan het nog wel 10 x erger
Dat snap ik wel maar ik heb het gevoel dat veel mankementen bij BMW niet nodig zijn en juist dat snap ik dan niet.
van sommige mankementen denk ik ook van is dit nou nodig ? bij de F650/800 schoten de radiator slangen los door slechte klemmen met een conventionele schoef klem gebeurt er nooit wat ,,, had die gelijk gebruikt.
Met de RT kan je inderdaad heel goed sturen, ik denk evengoed als op de GS(A). Wat beter is, zeker op de snelweg van belang, is de windbescherming.
Waarom ik er niet van hou: ik heb lange onderbenen en die rand bij de tank drukt tegen mijn knieën. Naast de looks dan, naar mijn smaak teveel plastic.
Maar als je elke dag zo'n eind moet rijden en je past er goed op, dan is het een prima motor...
De GSmicrobe bleek onuitroeibaar.
Hahaha, dat denk ik dan ook.
Maar het zal wel zo zijn dat ze denken dat er een verbetering is en dan moet de praktijk uitwijzen of dat echt zo is.
Ik hou vertrouwen in BMW.
Dat snap ik wel maar ik heb het gevoel dat veel mankementen bij BMW niet nodig zijn en juist dat snap ik dan niet.
Niet bij van Harten gekocht dus? Waarheen was de GSA eigenlijk afgesleept?... om die microbe te voorzien beschikken wij nog steeds over een GSA.
Wanneer dit niet het geval was geweest dan had ik zeker weer voor een Adventure gekozen. Nu was die "nood" niet zo hoog en kon er een uitstapje worden gemaakt.
Om jouw eerdere vraag te beantwoorden of ik er op gereden had...
Dwz. niet op degene die nu in onze garage staat maar in het verleden wel eens een dag een R1200RT meegekregen als leenfiets. En dat beviel toen prima.
Overigens deden ze daar in het Noorden gisteren totaal niet moeilijk over.
Ik mocht, kosteloos, 5 dgn. een K1200S meenemen zodat ze de RT konden klaarmaken.
Echter hadden zijzelf een beter idee.... we maken de RT gewoon vandaag klaar en bezorgen hem gewoon thuis...
Met de RT kan je inderdaad heel goed sturen, ik denk evengoed als op de GS(A). Wat beter is, zeker op de snelweg van belang, is de windbescherming.
Waarom ik er niet van hou: ik heb lange onderbenen en die rand bij de tank drukt tegen mijn knieën. Naast de looks dan, naar mijn smaak teveel plastic.
Ik heb eerder het gevoel dat BMW heel snel tot een recall besluit in vergelijking tot andere fabrikanten. Kijk bijvoorbeeld naar Honda en de ST1300. Kort na de introductie was al duidelijk dat daar een serieus stabiliteitsprobleem mee was op hogere snelheden. Hondat heeft dat steeds ontkent Pas toen een Engelse motoragent met het ding verongelukte is Honda met wijzigingen in de nieuwe modellen gekomen. En duurde het nog een tijd voordat ze een recall deden om die wijzingen ook in al geleverde motoren uit te voeren. Een paar jaar later heeft in de UK een rechter uitspraak gedaan dat de ST1300 een gevaar op de weg is.
BMW heeft duidelijk een andere strategie, zodra er problemen worden gemeld gaan we aan de slag en de fix wordt op alle verkochte motoren via een recall uitgevoerd. Meestal betreft dat kleine onbenullige dingetjes die met de beurt mee worden uitgevoerd.
Dan sta je dus aan de ene kant te boek als een fabrikant van motorfietsen waar altijd wat aan mankeert. Aan de andere kant is Honda heel wat overheidscontracten kwijtgeraakt door hun houding.
Voor BMW geld mag een auto best 250.000km mee gaan zonder problemen..
De 5 serie station uit jouw modeljaar heeft een hele rits problemen die BMW nog altijd ontkent. Ze laten je wel terugkomen voor een lullig dingetje en hopen dan dat je meteen de auto een beurt laat geven. De zwaardere problemen kan je voor betalen.@Ergens heeft een BMW 5 een probleempje gehad met een afdekplaatje bij de accu.
Mijn volvo heeft nog geen terugroepacties gehad :-)De 5 serie station uit jouw modeljaar heeft een hele rits problemen die BMW nog altijd ontkent. Ze laten je wel terugkomen voor een lullig dingetje en hopen dan dat je meteen de auto een beurt laat geven. De zwaardere problemen kan je voor betalen.
Volkswagen is ooit met dat soort acties begonnen, ik kon met mijn 10 jaar oude Golf destijds terugkomen voor een slangklemmetje. Ze waren nogal beteuterd dat ik het daarbij liet.
Let even goed op de afwatering van de achterklep in de kofferbak. Die raakt onder de auto verstopt en zorgt ervoor dat de computer onder water komt te staan. Het moet een rubberen geknepen slangetje zijn als het goed is.@Detox: Die heeft de eerste eigenaar dan waarschijnlijk gehad. Ik heb de afgelopen 80 k km allen een draadbreuk en een scheve ring in de motor gehad. Ik heb een touring inderdaad. Een collega rijdt dezelfde, ook tweedehands, zelfde km stand plm. zij heeft ook weinig problemen (wel wat meer dan ik). Ik kom verder nooit bij de BMW dealer, want ik ben verknocht aan de kleine middenstander die m vertroeteld.
Is er hier iemand die ervaring heeft met een gs 650 dakar uit 2003 dit model.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet dat de topsnelheid niet al te hoog is.
Maar is het wel een goede stuurfiets om lekker mee over de dijk te knallen?
En wat is een nette prijs voor een goed onderhouden fiets met maximaal 50.000 op de teller? Verder zou ik graag nog willen weten of hij niet al te tam aan voelt
Ik ben van plan om er voornamelijk dijkritjes mee te maken. En zo af en toe een bospad mee te nemen.