Ik ben dus op zoek naar een gebruikte en betaalbare GS, budget ongeveer 5 a 6 duizend euro.
Boven welke kilometer stand zouden jullie zo iets hebben van 'hmmm daar zou ik niet meer aan beginnen' ?
Als in maart de nieuwe uitkomt,zal de keuze wel groter worden en zakt uiteraard de prijs.
dacht ff dat die eerste foto mijn motor was
Hoe bevallen de heidenau's? Ik heb er nu zon 16000 km op staan en ze zijn redelijk 4kant aan het worden (achteren) maar blijven super lekker rijden.
Ik denk dat ik ze helemaal oprijd.
geloof ik niks van!Waarom dan? Zou die nieuwe machine met die gekantelde cilinders dan een succes worden? Ik ben er van overtuigd dat de "echte boxers", zoals wij die hebben, op de verlanglijstjes blijven staan want die zijn in mijn ogen authentieker en beter betaalbaar. In ieder geval voor het gros van de motorrijders.
geloof ik niks van!
toen de 4-kleppers uitkwamen (jaren 90?) vertelde men ook hetzelfde,
hoeveel 2-kleppers zie je nu nog.
als de LC beter (en betaalbaar is) zal de prijs van de droog-gekoppelde lucht-olie gekoelde boxer volgens mij zeker pakken goedkoper worden.
(zeker niet te begrijpen dat ik de 2-kleppers minderwaardig bekijk! maar evolutie heeft zijn prijs)
Neem daarbij het grote aantal lieden die altijd op het nieuwste willen rijden.... onze luchtmolens krijgen sowieso een flinke prijsklap vanaf maart 2013....
Vermits echter mijn brommers van resp. 2010 en 2011 zijn, gaan ze nog een héél tijdje moeten meedraaien... ik mik op 2016 om dan wellicht de eerste facelift van de waterkoker te kunnen kopen (alle zwakheden zijn dan wel weggefilterd).
En die kinderziektes zùllen er zijn: er staan gewoon té veel nieuwigheden op om perfect te kunnen functionneren, het eerste (en tweede) jaar...
Bij ons zijn ze er af geweest gedurende de zomer. Ze liepen trouwens tot twee keer toe leeg langs de velgrand. We hadden ze wel bewaard. Ze liggen er sinds zaterdag weer op echter nu wel met binnenband.
2712 over de scouting....
Anders had ik ze wel verder opgereden, ik vind ze echt lekker rijden. Asfalt, bospaden, borduren, maakt allemaal geen fuck uit. Ik heb wel altijd een fietspomp bij me, want ze durven idd wel wat spanning te verliezen.
*wat doet een binnenband in een tubelesband wanneer die warm wordt en er mogelijkerwijs lucht tussen beide zit. Tubeles heeft een luchtdichtvlies... vandaar de twijfel.
Ik heb het idee dat dit fout kan gaan. Als er lucht tussen komt dan krijg je vanzelf wrijving en daarmee de nodige hitte enzo.
Aan de andere kant is er maar 1 manier om er achter te komen of dat gaat.
Leeglopen doet ie in ieder geval niet..... want na een paar 100 kilometer gereden te hebben is de druk gelijk gebleven.
Band wordt wel goed warm...
binnenbanden zijn niet op zijn plaats op een straatfiets!
duidelijk bewezen dat tubless veiliger is.
Vorige ervaring....
Amersfoort - 2.8 bar
Utrecht - 1.2 bar
Dat vind ik erg veel drukverlies... probleem nu verholpen door er toch maar een binnenband in te leggen. In eerste instantie was ik er helemaal klaar mee, geen vertrouwen meer in de band, maar na lang te hebben *getwijfeld de gok maar genomen.
De huidige TA's konden toch niet veel langer mee en deze lagen nog in de garage... scheelt dus weer een nieuwe set, want ze kunnen nog wel 10K mee als ik jou zo hoor.
Inmiddels heb ik er weer een paar 100km. mee gereden en het vertrouwen is terug.
En naast de weg bieden ze in ieder geval meer grip dan de TA's.
Maar na de winter komen die er toch weer onder.
*wat doet een binnenband in een tubelesband wanneer die warm wordt en er mogelijkerwijs lucht tussen beide zit. Tubeles heeft een luchtdichtvlies... vandaar de twijfel.
Vorige ervaring....
Amersfoort - 2.8 bar
Utrecht - 1.2 bar
Dat vind ik erg veel drukverlies... .
De mijne staat inmiddels op een dikke 135.000km en heeft nog geen klap verkeerd gegeven en nog geen duur onderhoud nodig gehad. Ik denk er zelf nog een jaar of twee mee te rijden, dan sta ik tegen de 2 ton en komt de Adventure waarschijnlijk in de watergekoelde versie.
Verkopen/inruilen is voor mij geen optie mee daarvoor ben ik er te lang mee doorgereden en had niet meer dan 80.000km moeten rijden. Dan had ik er een interessant bedrag voor teruggekregen. Dat betekent dus dat je een GS moet verkopen voor er 80k op staat en juist tweedehands moet kopen als er meer dan 80k op staat, mits je hem gewoon zelf op wilt rijden.
Ik zit zelfs te denken om er tzt een dohc blok in te laten hangen als deze de geest geeft Als een nieuw blok 5 k kost kun je weer 200000 km vooruit tegen niet teveel kosten dan normale slijtagedelen en af en toe iets groters/duurders
bij nopbanden omleggen moet de bandenboer afdichtpasta gebruiken , net als bij auto,s .
is alleen een zootje als de band vernieuwd moet worden
*wat doet een binnenband in een tubelesband wanneer die warm wordt en er mogelijkerwijs lucht tussen beide zit. Tubeles heeft een luchtdichtvlies... vandaar de twijfel.