Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de knoop door gehakt en een 1200GS gekocht.
Ik had er vorige week op gereden, maar vond hem wat veel trillen.
Vandaag kreeg ik een sms van de dealer, dat ze hem opnieuw hadden afgesteld, en het achterwiel lager hebben vervangen, of ik nog eens wilde test rijden.....
Nu had ik toch vrij en het was heel mooi weer, dus snel even er naar toe.
De rit ging prima, een wereld van verschil met de vorige keer.
Onder het genot van een espresso nog wat onderhandeld en tevreden naar buiten gestapt met de afspraak dat ie morgen word afgeleverd :)
1200GS uit 2004, 80K op de teller, ex volg motor van een rijschool.
[afbeelding]


Dan zal-ie niet zijn afgebeuld en steeds door een prof bereden zijn geweest... veel lol ermee !
 
De FORD-fabriek in Genk (Belgisch Limburg) gaat dicht.... 10.000 mensen (toeleveringsbedrijven inbegrepen) raken hun baan kwijt... Voor hen zal de vraag of ze nu die watergekoelde GS zullen kopen niet meer belangrijk zijn... -O-

In dit apenland zijn de loonkosten de hoogste ter wereld... Geen wonder dat FORD dan een Belgische vestiging sluit en de fabrieken in andere landen behoudt.

En de regering zoekt deze week naar NOG meer inkomsten.... Bah ! :( :( :( :(
 
Laatst bewerkt:
De FORD-fabriek in Genk (Belgisch Limburg) gaat dicht.... 10.000 mensen (toeleveringsbedrijven inbegrepen) raken hun baan kwijt... Voor hen zal de vraag of ze nu die watergekoelde GS zullen kopen niet meer belangrijk zijn... -O-

In dit apenland zijn de loonkosten de hoogste ter wereld... Geen wonder dat FORD dan een Belgische vestiging sluit en de fabrieken in andere landen behoudt.

En de regering zoekt deze week naar NOG meer inkomsten.... Bah ! :( :( :( :(


ik weet er alles van :(
in Zeeland gaat het ook lekker met de ene ontslaggolf na de andere.... -O-
alle zware industrie verdwijnt
 
Laatst bewerkt:
De eerste generatie GSAs was er in 2006.

Ik denk dat ik wel de watergekoelde GSA koop als die uitkomt, mijn huidige GSA zal dan zo'n 2 ton op de teller hebben dus dan is het wel tijd voor een nieuwe. Er zit toch 2 jaar garantie op, dus wat kan er gebeuren?

Ik weet het, die van mij werd geleverd in Maart, dus die was waarschijnlijk ook van 2006.

En wat kan je gebeuren? In financieel opzicht niet direct. Maar als je tot 3 keer toe langs de weg komt te staan om dat de koppeling er uit ligt en de motor dus 4 keer moet worden afgevoerd en gerepareerd - steeds enkele dagen- dan word ik daar toch echt heel chagrijnig van. Het gelazer begon al na 500 km.
Uiteindelijk heeft de dealer hem na 20 maanden weer ingenomen en heb ik voor weinig extra weer een verse gekregen. Hij was toen 6 keer teruggeweest, met de koppeling, met de kardan en electronische storingen- zoals de ringantenne.
Dus wat kan je gebeuren? :(
 
Laatst bewerkt:
Ja Slijk, maakindustrie is niet meer ons ding, we zijn te duur. Meest wrange is waarschijnlijk dat Valencia wordt opgeknapt met EU geld dat jullie frietvreters hebben bijgelegd. -O-
 
JA, te triest voor woorden.

Díe industrie is straks alleen nog maar in China omdat daar wel alles mag qua milieu, veiligheid en arbeitsvoorwaarden..

In Spanje heerst al een heel ander kwaliteitsnorm, dus denk maar niet dat je Fordje er beter van wordt.
Elk bedrijf wat een pilot plant had in Spanje zit nu in China: Xpadden of meeverhuizen zul je..
 
Mocht ik oooooit nog eens een paar vakantiedagen over hebben.... :z :dromen mag...

Klikje
 
De controles van de auto's die grotendeels machinaal in elkaar gezet worden, kan je eigenlijk niet vergelijken met de handgebouwde motoren.
De problemen in de begin jaren van de 1200 serie werden in belangrijke mate bepaald door het verkoopsucces. Overigens zijn er het afgelopen jaar ook nog veel kwaliteitsproblmem geweest met de scooter en de tweede serie van de K1600.
De GSA van de watergekoelde versie komt, naar verluid, in 2015. Ik wacht dan waarschijnlijk ook nog wel, een jaartje, gelet mijn ervaringen met de eerste serie GSA's in 2007.

als ze dan nog een GSA uitbrengen, waarom hebben ze de normale gs dan in "offroad" uitvoering uitgebracht?

anyway, ik hoop het wel. zo'n lekker dikke GSA is toch wel mooi 8-)
 
Laten we eerst maar eens afwachten of de productie en de leveringen van de nieuwe GS deze keer wél normaal verlopen...

Met de scooters en de K1600GT liep het het vorige en dit jaar reeds behoorlijk mis bij BMW en waarom zou het thans anders uitdraaien ? :N

Als het onverhoopt weer "van jan" is, dan zullen NL en B wel weer aan het staartje van de landen bungelen waar die nieuwe krengen uiteindelijk afgeleverd zullen worden...

En OPNIEUW zullen we hier braaf knikken en "DANK U, BMW" zeggen ... :}

Sorry, beetje cynisch misschien, maar inderdaad.... :N
 
Laatst bewerkt:
als ze dan nog een GSA uitbrengen, waarom hebben ze de normale gs dan in "offroad" uitvoering uitgebracht?

anyway, ik hoop het wel. zo'n lekker dikke GSA is toch wel mooi 8-)


laten we hopen van wel, met die 20 liter benzin kom je echt nergens. De grote tank is waarom ik een bmw kocht ipv een ktm.

waar vind ik de specs en foto van de nieuwe gsen? die bike configurator van bmw werkt niet.
 
Laatst bewerkt:
laten we hopen van wel, met die 20 liter benzin kom je echt nergens. De grote tank is waarom ik een bmw kocht ipv een ktm.
:?

Voor de meesten is een actieradius van 300km meer dan genoeg. Uitzonderingen daar gelaten, maar dat is niet de grootste doelgroep van de motor lijkt me.
 
:?

Voor de meesten is een actieradius van 300km meer dan genoeg. Uitzonderingen daar gelaten, maar dat is niet de grootste doelgroep van de motor lijkt me.

Los van vakanties, ik tank nu al 2 keer per week, met die 20 liter moet ik echt iedere andere dag naar de pomp, daar heb ik weinig zin in. :r Natuurlijk zullen er wel aftermarket oplossingen worden aangeboden, maar die kosten veel geld. Los daarvan, over een jaar of 4 5 zullen er nog genoeg gsa's met lage km en in perfecte staat aangeboden worden. Dan koop ik er zo wel een, om hem te misbruiken tot er niets meer heel aan is. })

Op vakantie mochten zij met een gsa benzine gaan halen voor de ktm's die in het midden van de woesternij zonder benzine kwamen te zitten. :+

Zelf ben ik er met die gsa tank nog niet gerust op, en vind ik het prettig nog een jerry tankje van 6 liter mee te sleuren.

293280_3758719400687_520272309_n.jpg



(deze foto is door Kris van Explorer360degrees getrokken)
248551_465292650177811_1893160050_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
De FORD-fabriek in Genk (Belgisch Limburg) gaat dicht.... 10.000 mensen (toeleveringsbedrijven inbegrepen) raken hun baan kwijt... Voor hen zal de vraag of ze nu die watergekoelde GS zullen kopen niet meer belangrijk zijn... -O-

In dit apenland zijn de loonkosten de hoogste ter wereld... Geen wonder dat FORD dan een Belgische vestiging sluit en de fabrieken in andere landen behoudt.

En de regering zoekt deze week naar NOG meer inkomsten.... Bah ! :( :( :( :(

Als de mensen in Gent plots verklaren om bereid te zijn om zonder vakantie en zonder dertiende maand en zonder vakantiegeld en voor 100 euro bruto per maand te willen gaan werken, dan kan die fabriek open blijven.

Maar we eisen steeds meer geld van onze werkgevers en daarna gaan we huilen als blijkt dat die werkgever er voor kiest om te verkassen naar een land waar hij meer winst kan maken ... Dan kan je die werkgever boos aankijken en zeggen dat hij alleen maar voor het geld gaat, maar dat doen die werknemers ook.

De textielindustrie in Belgie was daar een heel mooi voorbeeld van.

Eind jaren tachtig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Begin jaren negentig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: bekijk het maar, we sluiten de fabrieken, we zijn failliet.
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
 
Laten we eerst maar eens afwachten of de productie en de leveringen van de nieuwe GS deze keer wél normaal verlopen...

Met de scooters en de K1600GT liep het het vorige en dit jaar reeds behoorlijk mis bij BMW en waarom zou het thans anders uitdraaien ? :N

Als het onverhoopt weer "van jan" is, dan zullen NL en B wel weer aan het staartje van de landen bungelen waar die nieuwe krengen uiteindelijk afgeleverd zullen worden...

En OPNIEUW zullen we hier braaf knikken en "DANK U, BMW" zeggen ... :}

Sorry, beetje cynisch misschien, maar inderdaad.... :N

Geen idee, Van Harten had er bij de introductie van de scooters 16 besteld en op een half jaar tijd heeft hij er 16 verkocht.

En eerst zit iedereen hier te verkondigen dat ze niet op de nieuwe GS zitten te wachten, en u begint er iemand te klagen dat ze waarschijnlijk toch te laat geleverd worden :+
 
Als de mensen in Gent plots verklaren om bereid te zijn om zonder vakantie en zonder dertiende maand en zonder vakantiegeld en voor 100 euro bruto per maand te willen gaan werken, dan kan die fabriek open blijven.

Maar we eisen steeds meer geld van onze werkgevers en daarna gaan we huilen als blijkt dat die werkgever er voor kiest om te verkassen naar een land waar hij meer winst kan maken ... Dan kan je die werkgever boos aankijken en zeggen dat hij alleen maar voor het geld gaat, maar dat doen die werknemers ook.

De textielindustrie in Belgie was daar een heel mooi voorbeeld van.

Eind jaren tachtig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Begin jaren negentig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: bekijk het maar, we sluiten de fabrieken, we zijn failliet.
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Edit: ik wil daarbij graag nuanceren dat het natuurlijk erg vervelend is, zoniet dik klote dat die mensen hun werk kwijtraken!
 
Los van vakanties, ik tank nu al 2 keer per week, met die 20 liter moet ik echt iedere andere dag naar de pomp, daar heb ik weinig zin in. :r Natuurlijk zullen er wel aftermarket oplossingen worden aangeboden, maar die kosten veel geld. Los daarvan, over een jaar of 4 5 zullen er nog genoeg gsa's met lage km en in perfecte staat aangeboden worden. Dan koop ik er zo wel een, om hem te misbruiken tot er niets meer heel aan is. })

Op vakantie mochten zij met een gsa benzine gaan halen voor de ktm's die in het midden van de woesternij zonder benzine kwamen te zitten. :+

Zelf ben ik er met die gsa tank nog niet gerust op, en vind ik het prettig nog een jerry tankje van 6 liter mee te sleuren.

[afbeelding]


(deze foto is door Kris van Explorer360degrees getrokken)
[afbeelding]
Begrijp me niet verkeerd, ik denk er precies zo over als jij. Met mijn 22 liter kan ik over asfalt 400km ver komen, maar soms kan dat nog te weinig zijn naar mijn zin.

Als ik alleen verhalen hoor over mensen die de GSA maar half aftanken, omdat hij anders zo topzwaar is, denk ik dat er een groot deel is die het niet uitmaakt als de tank "maar" 20 liter is.
 
@BC Dat die scooters laat geleverd werden had te maken met de kwaliteitsproblemen. Ze leverden ze pas zes maanden later. Dat is toch wel irritant als je er een bestelde. En een verkoopsucces? 16 stuks? Ik heb er buiten de showroom nog nooit een gezien. Alleen bij een maatje, die kreeg hem mee als vervangend vervoer bij een beurt.
En BMW rijders zijn net als Apple gebruikers... Er is heel vaak wat mis, maar we kopen het iedere keer weer. En ja ik rij BMW, zowel twee als vierwielig en ik heb een iPhone en een MacBook Pro en ze waren allemaal te duur... Maar ja als ik het niet meer kan, of dood ben, which ever comes first, heb ik er wel lol van gehad.

De BMW auto gedraagt zich overigens na 235k km nog steeds zeer braaf :)
 
Geen idee, Van Harten had er bij de introductie van de scooters 16 besteld en op een half jaar tijd heeft hij er 16 verkocht.

En eerst zit iedereen hier te verkondigen dat ze niet op de nieuwe GS zitten te wachten, en u begint er iemand te klagen dat ze waarschijnlijk toch te laat geleverd worden :+

Ik zit er inderdaad niet op te wachten, maar als er morgen een container op mijn GS valt, wil ik wellicht toch weer de nieuwe.

Dat belet niet dat BMW mij flink geërgerd heeft met die scooters.

Ik had er ook eentje besteld (van de zaak voor woon-werk) en toen BMW zijn wachtende klanten als onnozelaars begon te behandelen, heb ik fluks mijn bestelling geannuleerd en een nieuwe T-Max gekocht.

Achteraf bleek ik bij mijn (ietwat boze) dealer zijn enige klant te zijn geweest die niet slaafs tot eind augustus heeft gewacht op levering van zijn in januari bestelde scooter.

Goede fietsen, maar hautaine fabrikant...
 
Laatst bewerkt:
~
Geen idee, Van Harten had er bij de introductie van de scooters 16 besteld en op een half jaar tijd heeft hij er 16 verkocht.

En eerst zit iedereen hier te verkondigen dat ze niet op de nieuwe GS zitten te wachten, en u begint er iemand te klagen dat ze waarschijnlijk toch te laat geleverd worden :+[/

Sorry, dubbel.
 
Laatst bewerkt:
Als de mensen in Gent plots verklaren om bereid te zijn om zonder vakantie en zonder dertiende maand en zonder vakantiegeld en voor 100 euro bruto per maand te willen gaan werken, dan kan die fabriek open blijven.

Maar we eisen steeds meer geld van onze werkgevers en daarna gaan we huilen als blijkt dat die werkgever er voor kiest om te verkassen naar een land waar hij meer winst kan maken ... Dan kan je die werkgever boos aankijken en zeggen dat hij alleen maar voor het geld gaat, maar dat doen die werknemers ook.

De textielindustrie in Belgie was daar een heel mooi voorbeeld van.

Eind jaren tachtig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Begin jaren negentig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging

Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: bekijk het maar, we sluiten de fabrieken, we zijn failliet.
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging


Is eerder het verhaal van de vakbonden die in België geen rechtspersoonlijkheid hebben en dus ook niet ter verantwoording kunnen geroepen worden voor hun idiote en verwoestende acties. :(
 
@BC Dat die scooters laat geleverd werden had te maken met de kwaliteitsproblemen. Ze leverden ze pas zes maanden later. Dat is toch wel irritant als je er een bestelde. En een verkoopsucces? 16 stuks? Ik heb er buiten de showroom nog nooit een gezien. Alleen bij een maatje, die kreeg hem mee als vervangend vervoer bij een beurt.
En BMW rijders zijn net als Apple gebruikers... Er is heel vaak wat mis, maar we kopen het iedere keer weer. En ja ik rij BMW, zowel twee als vierwielig en ik heb een iPhone en een MacBook Pro en ze waren allemaal te duur... Maar ja als ik het niet meer kan, of dood ben, which ever comes first, heb ik er wel lol van gehad.

De BMW auto gedraagt zich overigens na 235k km nog steeds zeer braaf :)

Ik zeg nergens dat het een landelijk verkoopsucces is geweest, alleen mijn dealer had er 16 van verkocht. Ik denk dat dat toch geen slecht aantal is voor hem.

Apple koop ik niet meer. 1 keer een iPhone gehad en 1 keer een MacBook gehad en nooit meer. Mijn vrouw wil weer een iPhone omdat haar LG enorm tegengevallen is. En zo zie je maar dat alles betrekkelijk is. Als je eens in een ander willekeurig merktopic gaat rondneuzen dan lees je ook een hoop "kommer en kwel".

BMW koop ik nog wel. BMW biedt namelijk iets dat andere motorfabrikanten niet bieden en dat is een zakelijk aantrekkelijk plaatje. Geen enkel ander motormerk biedt een dergelijk aantrekkelijke financiering en een dergelijk goede service. Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar ik ken geen enkel ander merk die Europese pechondersteuning bieden. Ja, dat alles kost geld, maar ik vind het wel in verhouding staan.

En natuurlijk is het irritant dat je moet wachten omdat er kwaliteitsproblemen zijn. Maar heb je dan liever dat ze het maar gewoon wel uitleveren MET kwaliteitsproblemen?
 
Is eerder het verhaal van de vakbonden die in België geen rechtspersoonlijkheid hebben en dus ook niet ter verantwoording kunnen geroepen worden voor hun idiote en verwoestende acties. :(

En toch denk ik niet dat je voorafgaand aan deze sluiting heel veel mensen bij Ford had kunnen vinden die geld in hun eigen fabriek hadden willen stoppen, vakbond of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan