Ik ben maar wat slap aan het meelullen, ik ga niemand aanspreken op de gezwindheid waarmee hij of zij zaken organiseert.
Een spaakwiel loopt ook niet zo zuiver als een gegoten wiel : mijn BMWdealer gaat zelfs zo ver te stellen dat je met een GS met gietwielen 9 keren van de 10 over exact hetzelfde plekje op de weg kan rijden en dat dit met een GSA met spaakwielen slechts 6-7 keren lukt.
Er zit namelijk een "slag" in een spaakwiel die je er zeer moeilijk of niet uit krijgt.... BMW heeft zelfs sinds enkele jaren de instructie aan de dealers gegeven om er niet meer aan te werken, zolang die onzuiverheid de spuigaten niet uitloopt...
Lekkere uitspraak van je BMW dealer!
Maar had inderdaad zoiets al meegekregen, alleen van wat ik begrijp is het inderdaad geen groot probleem. Schijnt alleen wel zo te zijn dat dit problemen oplevert voor de bandenboeren, omdat ze niet goed in staat zijn om een nieuwe band te balanceren. Iemand die hier meer over weet? of ervaring?
Lekkere uitspraak van je BMW dealer!
Maar had inderdaad zoiets al meegekregen, alleen van wat ik begrijp is het inderdaad geen groot probleem. Schijnt alleen wel zo te zijn dat dit problemen oplevert voor de bandenboeren, omdat ze niet goed in staat zijn om een nieuwe band te balanceren. Iemand die hier meer over weet? of ervaring?
Werd ik geroepen?Geen probleem, maar ik wil ook niet de indruk wekken dat ik me er gemakkelijk wil van af maken.
Indien mensen zoals Detox et. al. geen dergelijk initiatief nemen, dan gebeurt er nooit wat...
Werd ik geroepen?Het is overigens normaal dat niemand in deze groep aan het organiseren slaat, want ze zitten an mas achter de geraniums. Dat is het nadeel van een ouwe lulle motor.
.
Werd ik geroepen?Het is overigens normaal dat niemand in deze groep aan het organiseren slaat, want ze zitten an mas achter de geraniums. Dat is het nadeel van een ouwe lulle motor.
De orgi van een weekendje Ardennen is geen rocket science en wil ik graag op me nemen, mits er genoeg animo voor is. Het enige dat onze Belgische brommergenoten dan moeten doen is een route downloaden en naar een hotel rijden om vervolgens te veel drank te nuttigen. Zelfs Slijkie kan dat.
Mocht er serieus animo voor zijn, dan moet het wel in deze periode geregeld worden voor komend seizoen.
Ik merk zowel in mijn spiegels als in het zadel dat die neiging om "nog even" mee te rijden inderdaad link is, want je zoekt niet alleen de grenzen op, je bent ook afhankelijk van je voorganger, want als hij zijn gas dichtdraait zodra hij er voorbij is zit jij errug klem en veel motorrijders doen dan.Inhalen kan fout gaan ja. Zelfs bij ervaren rijders (denk dat jij het over iemand met veel ervaring hebt hierboven)
Zo is het erg goed zo nu en dan 's iets te zien van afstand en daar weer lering uit te trekken.
Je bent enorm kwetsbaar.
Meestal hoek ik hem direct naar rechts als het krap is, maar de keren dat ik dat niet doe leveren soms billenknijpers op...
Ik merk zowel in mijn spiegels als in het zadel dat die neiging om "nog even" mee te rijden inderdaad link is, want je zoekt niet alleen de grenzen op, je bent ook afhankelijk van je voorganger, want als hij zijn gas dichtdraait zodra hij er voorbij is zit jij errug klem en veel motorrijders doen dan.
Dat laatste betrap ik mezelf overigens ook nog wel eens op, bij een snelle inhaalactie direct het gas eraf zodat degene achter je klem kan komen te zitten. Meestal hoek ik hem direct naar rechts als het krap is, maar de keren dat ik dat niet doe leveren soms billenknijpers op...
Zo zou het moeten gaan inderdaad. Wat dat betreft voel ik me meer thuis bij jouw onderschriftA) haal ik pas in als ik zeker weet dat het voor mij een veilige situatie is, zal nooit blind achter iemand aan rijden bij inhalen of inhalen als het eigenlijk slimmer was om gewoon even te wachten. Billenknijpmomentjes (voor mezelf en tegemoet komend verkeer) probeer ik altijd te voorkomen.
B) hou ik er áltijd rekening mee dat degene achter mij iets doms doet en ook komt als het eigenlijk handiger was om even te wachten en daardoor de ruimte nodig heeft, dus doorblijven rijden, geen gas eraf en ruimte creeeren zodat ie er nog bij kan.
Snel nieuwe koffie pakken en kijkenEindelijk is hij klaar dan mijn Filmpje van de Col du Parpaillon
Eindelijk is hij klaar dan mijn Filmpje van de Col du Parpaillon
We hadden inderdaad heel veel mazzel ja! De dag ervoor was totaal verregend. Eigenlijk was de planning de Parpaillon ook nog op de regendag te doen, maar door het weer besloten om onderaan de Parpaillon te overnachten.
WAT een mooie dag hadden jullie daar! Xtra en ik hadden wolken en heel veel wind....