Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Held...of ezel :+
_O-

Dat laatste dacht ik ook iedere keer. Maar dan over mijzelf. Gezonde twijfel. :t
Nieuwsgierigheid naar nieuwe dingen is een groot goed. 8-)
Mijn ervaringen over de jaren is toch vooral dat ik nieuwe dingen/"uitvindingen" koop voor teveel geld met teveel kinderziektes en daar dan vooral ellende van heb. Dat duurt dan een tijdje en tegen de tijd dat ik nog met de fabrikant aan het bakkeleien ben over niet-uitgekomen verwachtingen en slechte aftersales denk ik: "nooit meer Damon", is iedereen dolgelukkig met zijn of haar, inmiddels verbeterde en betaalbaardere, "nieuwigheid". _O-
:^

Nu kopen, range niet halen, het nieuwe model heeft de nieuwe 300% verbeterde vaste stof accu. _O-
Dus dank voor het compliment, ik koop graag nieuwe dingen en laat me van alles aanpraten, maar twijfel toch altijd of je dan een held of een ezel bent als je erin meegaat. In dit geval was ik trouwens rijkelijk laat...gezien de mij genoemde levering begin 2024, terwijl de eersten in 2023 al van de band zouden moeten gaan rollen. Misschien heb ik dan toch een beetje geleerd van het verleden ;)

Maar ben nog wel benieuwd naar de problemen of tegenvallende specs die nu al bekend zijn. Heette de vertegenwoordigster bij jou ook al "Stephanie"?
Dat komt mij wel bekend voor ja.
Zijn we daar al opgelicht?? _O-

Heb je ook de leveringen van de Stark crossmotor gezien?
Halen de beloofde data ook niet......

Maar dat Damon ding helemaal van Canada naar Nederland krijgen. :?
Voor hun ook een hele belangrijke markt lijkt mij. Dit kikkerlandje. :+

Zo lang vraag en productie nog geen gelijke pas lopen.. O-)
 
Hij ziet er in elk geval wel erg gaaf uit. 👍🏻Beetje Panigale-achting kontje, maar kort volgt de huidige mode. Echte racer. Ik heb ‘m nog niet in het wild gezien. eMotoren überhaupt maar een handjevol per jaar op honderden met verbrandingsmotoren. Wel veel eBromners, maar dat is logisch. Actieradius gemiddeld kort en snelheid speelt ook niet.
Het zal zeker met de fossiele energiecrisis en stikstof best wel snel (moeten/gaan) veranderen. Het is de vraag of ontwikkeling, productie, prijs, kwaliteit etc snel genoeg gaan om ook voor een normaal bedrag een fatsoenlijke en fatsoenlijk bruikbare motor te kunnen kopen. Iedereen die ik heb gesproken met een dure motor heeft ‘m geleased. De mensen die een betaalbare motor gekocht hebben, hebben een relatief goedkoop instapmodel waar ze zelf ook al niet heel erg tevreden over waren wb prestaties en kwaliteit. De ontwikkelingen staan niet stil natuurlijk, en de tijd zal het uitwijzen.
 
Die Damon lijkt me best leuk... maar met dit prijskaartje gaat het hem niet worden (E-bikes zijn gewoon nog veel te duur helaas, zelfde geldt voor Energica en Zero)
36 maanden betalen via die "subscription" en dan mag je nog 18K neerleggen voordat ie van jou is.

Nee dan houd ik het wel bij mijn betaalbare herriefietsje, jammer want ik wil best een electrisch modelletje.
 
Ik denk dat het verschil in prijs heel veel mensen nog zal weerhouden. Neem daarbij gebrek aan gebruikte modellen, die hierdoor duur blijven. Het gaat nog 10 jaar duren voor het een beetje te doen zal zijn, verwacht ik. Temeer omdat motorrijden itt autorijden als wat minder essentieel en meer als hobby wordt gezien.
 
Die Damon lijkt me best leuk... maar met dit prijskaartje gaat het hem niet worden (E-bikes zijn gewoon nog veel te duur helaas, zelfde geldt voor Energica en Zero)
36 maanden betalen via die "subscription" en dan mag je nog 18K neerleggen voordat ie van jou is.

Nee dan houd ik het wel bij mijn betaalbare herriefietsje, jammer want ik wil best een electrisch modelletje.
Dat is een beetje hetzelfde (probleem) met veel elektrische auto's toch? Vaak veel te duur en tegen de tijd dat het betaalbaar is, is de techniek achterhaald :+

Prachtige ondertitel/motto (ik doelde op Nieuw is beter!....Nee, toch niet) van @roger_SV zie ik nu. Zo pakkend als ik weet niet wat in dit geval :}
 
Ja, die designdingen zijn echt lelijk. En totaal onpraktisch ook nog. Leuk voor een rondje door het dorp in het donker en hopen dat niemand je herkent 🤣
Ik gebruik mijn motor gewoon om op te rijden elke dag niet om een rondje te doen en dan heel lang koffie moeten drinken om weer op te laden, wat denken die gasten dan, met minder dan 150 km bereik onder normale Nederlandse (snel) weg omstandigheden heb ik toch helemaal niets aan zo,n elektromotor.
 
Ik zag iets van een electrische scooter?
Weet niet meer waar.
Uit pure ongeduld in december een gewone nieuwe motorfiets gekocht en het nieuws niet meer gevolgd. _O-
 
Ja ik dacht, 2 januari toch een grootse aankondiging, waar zijn de pics, waar is de info. MEH!
Ja, en ik had het besef dat mijn dromen groter zijn en de levertijd nog minder realistisch.
Ik wachtte al sinds augustus op die ene leuke nieuwe motorfiets.
Op de EICMA niets, terwijl je de aankondigingen op YouTube er links en rechts voorbij ziet vliegen.
trump_fakenews.RM.prw.main.T10-27-2020.jpg

Nu maar even een 2023 brandstof modelletje erbij af magazijn Yamaha Frankrijk (centraal magazijn Europa) en sinds vorige week rijden.

Een leuk electrisch model is toch ook nog wel twee jaar niet vlot leverbaar
Na de aankondiging krijg je nog de introductie en daarna staan de dingen in backorder. :')
 
Ik las dat de MIA en de VAMIL in 2023 weer op electrische motoren mag worden toegepast. Dat met de KIA en geen BTW en geen bijtelling maakt een EV wel heel interessant voor de ondernemer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan