Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na lange afwezigheid de poster-held toch maar eens aangeschaft!
Blade1.jpg

blade2.jpg

Een 900RR uit "99 34K gelopen.
Helaas zonder onderhoud historie, maar gezien de (bijna nieuw) staat heb ik het vermoeden dat dit wel volgens schema is uitgevoerd.
Ik ben wel aan het denken om de kleppen te laten controleren / stellen, echter vraag ik me af of dit wel nodig is. Motor loopt als en zonnetje geen tikkende of vreemde geluiden. Iemand advies m.b.t. kleppen stellen?

Thanks,

Jasper
 
Zal het hier toch maar even melden, al kom ik nooit in dit topic :X

Heb nog een gloednieuwe Scorpion uitlaat liggen en staat te koop op marktplaats.
Zoek ff op Scorpion Factory Satin Titanium Oval Carbon NIEUW! (CBR929RR) dan vindt je em wel.

Aangezien ik er dus al 1 op m'n Blade 929RR (SC44) heb zitten, is hij dus eventueel te beluisteren.
 
Iemand advies m.b.t. kleppen stellen?

Maat van mij en ik zijn al meerder Honda dealers bij langs gegaan. Ze zeggen allemaal... Als de motor ingereden is en zijn eerste klepstelling heeft gehad. Dan is kleppen stellen bij de fireblade niet nodig tot een kilometertje of 80.000. :$ De man van Mulder motoren had ook klanten met fireblades die richting de ton gingen. Zal wel goed zitten. :Y

Edit: Ik heb gepraat met Snoek-motoren en Mulder-motoren voor bovenstaande conclusie.
 
Laatst bewerkt:
Zal het hier toch maar even melden, al kom ik nooit in dit topic :X

Heb nog een gloednieuwe Scorpion uitlaat liggen en staat te koop op marktplaats.
Zoek ff op Scorpion Factory Satin Titanium Oval Carbon NIEUW! (CBR929RR) dan vindt je em wel.

Aangezien ik er dus al 1 op m'n Blade 929RR (SC44) heb zitten, is hij dus eventueel te beluisteren.

Heb er al op zitten kwijlen... heb interesse, maar zag ook een volledig akrapovic systeem... keuzes....
Hoe is de sound die eruit komt?
 
Laatst bewerkt:
Maat van mij en ik zijn al meerder Honda dealers bij langs gegaan. Ze zeggen allemaal... Als de motor ingereden is en zijn eerste klepstelling heeft gehad. Dan is kleppen stellen bij de fireblade niet nodig tot een kilometertje of 80.000. :$ De man van Mulder motoren had ook klanten met fireblades die richting de ton gingen. Zal wel goed zitten. :Y

Ik snap je beredenering. En honda is ook zeker betrouwbaar. Maar suggereren dat het tot 80.000k niet nodig is vind ik ver gaan. Ook bij een honda. De onderhoudsintervallen zijn zeker erg veilig ingecalculeerd .maar 60k+ niet naar omkijken vind ik niet verstandig.

Ik heb het bij aanschaf meteen gecheckt. Zo rij ik nu zonder twijfels rond. Over 30k kijk ik weer. Dat is mijn beste tip, bij twijfel gewoon checken.
 
Ik heb bij mijn 929rr de klepspeling vorig jaar laten controleren (was bij 45 dkm), de monteur gaf ook al aan dat het voor de 60 dkm overbodig was maar heeft het op mijn verzoek toch gecontroleerd.

Uiteindelijk heeft hij dan ook niks hoeven bijstellen.
 
Heb er al op zitten kwijlen... heb interesse, maar zag ook een volledig akrapovic systeem... keuzes....
Hoe is de sound die eruit komt?

De sound is best lekker vind ik zelf.. subtiel en zonder de db-killer heb ik meermalen prima door Eifel en Schwarzwald kunnen cruisen.. kortom, maakt nette herrie :)
 
Klopt. Opknapper. Maar hij houd aan zn prijs vast en ik neem aan dat het niet zonder pc normaal te rijden is. Aangezien je exup wegvalt? Zullen oogjes aan gelast moeten worden. Al is dat het werk niet

Daarbij ligt mn prio toch meer bij andere upgrades denk ik.
Vering. Schakelsetje en cosmetisch.
Dan maar een ander dempertje. Vind die scorpion wel mooi.zal er is over denken.

Mag mijn grijze muis ook in de openingspost? (Weet niet wie er over gaat? ) Thnx
 
Net even gekeken en het is inderdaad een opknappertje. Dan zijn mijn huidige bochten toch wel een stuk mooier. Met een pc heb je in ieder geval al minder last van de htev!:Y

Denk dat je die set inderdaad eigenlijk niet kunt rijden zonder pc. Komt nog even bovenop de €450,-- die de set al kost.:X

Maare! Als we weer een openingspost krijgen met foto's wil ik er ook wel in!*O*
 
Net even gekeken en het is inderdaad een opknappertje. Dan zijn mijn huidige bochten toch wel een stuk mooier. Met een pc heb je in ieder geval al minder last van de htev!:Y

Denk dat je die set inderdaad eigenlijk niet kunt rijden zonder pc. Komt nog even bovenop de €450,-- die de set al kost.:X

Klopt, heb ik 2 jaar terug laten doen, de HTEV wel laten zitten. (heb originele bochten, en een Laser collector, en een LeoVince demper
Maar een nieuwe PC3-USB en afstellen op de bank was wel even een aardige uitgave O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan