Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Burgmanjan, mooie foto's. Ik geloof inderdaad dat dit de fraaiste oplossing is. Ben jij morgen ook van de partij? Zit er een 550 op? Heb je ook bleutooth etc. voor telefoon en navigatie? Misschien tot morgen, Chris.

Ik ben aan het inrijden de eerste 500 achter de rug en het verbruik is nu 16.9 heb de indruk dat hij nog telkens zuiniger wordt. Topfiets.

Beste mensen,

Ik zal me even kort voorstellen:

Raymond Koehler 29jr.
File haatend, mileu en portomonee bewust. :-)
Tevens nog niet in het bezit van een motorrijbewijs.

Sinds kort ben ik meer en meer geinterresseerd in een motorscooter.
Een vraag aan jullie:

Zijn er meer motorscooters dan alleen de Burgman met automaat te koop? En wat mag je dan van een 400 of 650 kwa brandstofverbruik verwachten?

Automaat is een must vind ik. Ook in de auto (maar dat is een heel ander onderwerp)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Grt,

Raymond

Beste Burgmanjan, mooie foto's. Ik geloof inderdaad dat dit de fraaiste oplossing is. Ben jij morgen ook van de partij? Zit er een 550 op? Heb je ook bleutooth etc. voor telefoon en navigatie? Misschien tot morgen, Chris.

Ja de Zumo 550 zit er op incl. bleutooth, telefoon e.d.

Ben morgen niet aanwezig helaas, misschien een volgende keer

Beste AN650 Burgmannen/vrouwen! :W

over twee dagen, op zaterdag 17 mei a.s. is het zover: dan gaan we een leuke tocht maken. Ik heb de route inmiddels in google maps ingevoerd. De nieuwsgierigen kunnen dit alvast bekijken. Verdere informatie heb ik al eerder in dit forum bekend gemaakt.
De weersvoorspellingen zijn, voorzover ik geïnformeerd ben, niet echt grandioos, maar ook weer niet zodanig slecht, dat het niet leuk kan worden. Dus we gaan ervoor! :] :] :]

Tot zaterdag! Ik zal er vanaf 10:00 uur bij rest. Reeuwijkse Hout (vlakbij afslag 12 van de rijksweg A12) jullie opwachten.

route 17 mei

Morgen ben ik , samen met mijn vrouw aanwezig, dus tot morgen

Ed

Beste AN650 Burgmannen/vrouwen! :W

over twee dagen, op zaterdag 17 mei a.s. is het zover: dan gaan we een leuke tocht maken. Ik heb de route inmiddels in google maps ingevoerd. De nieuwsgierigen kunnen dit alvast bekijken. Verdere informatie heb ik al eerder in dit forum bekend gemaakt.
De weersvoorspellingen zijn, voorzover ik geïnformeerd ben, niet echt grandioos, maar ook weer niet zodanig slecht, dat het niet leuk kan worden. Dus we gaan ervoor! :] :] :]

Tot zaterdag! Ik zal er vanaf 10:00 uur bij rest. Reeuwijkse Hout (vlakbij afslag 12 van de rijksweg A12) jullie opwachten.

route 17 mei

De 17 mei rit van Luis.
Helaas ik laat het afweten de beelden op de neerslagradar laten niet veel goeds zien.
Chris

Vanmorgen heb ik kennisgemaakt met de deelnemers van de Burgmanrit, die vertrokken even over elven vanaf Reeuwijk. Nog bedankt voor de thee Luis.

Zelf heb ik niet meegereden, ik heb immers geen Burgman....
full

Na het vertrek ben ik zelf op de scooter gestapt, ik was nog niet eens van het parkeerterrein af en wie kwam ik tegen ? Sossa, hij moet jullie bijna tegengekomen zijn...
Ik wist alleen te vertellen waar de rit langs zou leiden, dat hij vast wel kon aansluiten bij de pont van Schoonhoven-Gelkenes; daar moet je immers altijd wel even wachten..

Laatst bewerkt:
spijtig genoeg hebben we Sossa niet meer tegengekomen.
het was een mooie maar natte tocht.
bedankt voor de mooie rit Luis.

Luis,

wij willen je nog bedanken voor de gezelligheid en de mooie rit die je uitgezet hebt.
Jammer dat Sossa geen aansluiting meer kon vinden met ons, want er geldt toch ,
' hoe meer zielen, hoe meer vreugd'
We hopen dan ook dat de volgende keer er meer Burgmans 650 berijders (met partner) aanwezig zullen zijn.

n.b.: Hybride, nog bedankt voor het maken van en het op de forum zetten van de foto.

Ed en Tinie

Laatst bewerkt:
Het was gisteren inderdaad een wat magere opkomst :] :] :] waarschijnlijk o.a. vanwege de slechte weersvoorspelling. Mij viel de hoeveelheid regen die tijdens de tocht gevallen is wel mee. Maar ja, als je helemaal vanuit Belgie s'ochtends vroeg in de regen naar Nederland rijdt en na een tocht dan weer terug in de regen, dan valt het inderdaad niet mee! Maar, Burg650, jij bent een doorzetter en echt goede gezelschap heb ik ondervonden; goed, dat jij er was :} ! Hetzelfde geldt voor Ed en Tiny: Jullie hebben zich niet laten afschrikken door het weer, (hetgeen ik van mijn eigen vrouw niet eens kan zeggen!) We hebben in een goede sfeer vooraf en tijdens de pauzes tussendoor heel wat ervaringen kunnen uitwisselen en niet alleen over de Burgman 650. En Tiny vergeet de volgende keer niet je eigen soeplepel mee t nemen :Y ... Het was goed dat jullie er waren! :}
Sympathiek vond ik ook dat Hybride bij de start kwam opdagen, puur uit belangstelling! Ik vind het nog steeds jammer, dat het mij niet gelukt is je over te halen om met je scooter toch mee te rijden :N; bedankt voor je snelle foto-service ... ik zal binnenkort wel met een beter en veiliger gevoel in het vliegtuig stappen denkende dat jij daar wellicht aan gesleuteld hebt...
Ech jammer vind ik het voor Sossa die wie weet waarvandaan voor noppes ons wellicht wanhopig probeerde te bereiken |( . Wellicht kwam je te laat omdat je je gashendel niet helemaal open durfte te draaien op je nieuwe Burgman... ja, jammer...

Fazit: Voor mij was het alles bij elkaar een goede ervaring. Een paar deelnemers meer en een beetje beter weer(svoorspelling) en het was gewoon topie geweest! Het lijkt mij leuk om zoiets nog een keer te doen, misschien in september of zo. Interesse?
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
Luis :)

Beste Luis,
Dit zo lezende denk had ik maar wel gegaan maar ja zo gaan die dingen. Jammer, maar als je het mij vraagt mag jij wel weer gauw iets ( of dezelfde rit ) organiseren en als ik daarbij behulpzaam kan zijn, just call. :Y

Het was gisteren inderdaad een wat magere opkomst :] :] :] waarschijnlijk o.a. vanwege de slechte weersvoorspelling. Mij viel de hoeveelheid regen die tijdens de tocht gevallen is wel mee. Maar ja, als je helemaal vanuit Belgie s'ochtends vroeg in de regen naar Nederland rijdt en na een tocht dan weer terug in de regen, dan valt het inderdaad niet mee! Maar, Burg650, jij bent een doorzetter en echt goede gezelschap heb ik ondervonden; goed, dat jij er was :} ! Hetzelfde geldt voor Ed en Tiny: Jullie hebben zich niet laten afschrikken door het weer, (hetgeen ik van mijn eigen vrouw niet eens kan zeggen!) We hebben in een goede sfeer vooraf en tijdens de pauzes tussendoor heel wat ervaringen kunnen uitwisselen en niet alleen over de Burgman 650. En Tiny vergeet de volgende keer niet je eigen soeplepel mee t nemen :Y ... Het was goed dat jullie er waren! :}
Sympathiek vond ik ook dat Hybride bij de start kwam opdagen, puur uit belangstelling! Ik vind het nog steeds jammer, dat het mij niet gelukt is je over te halen om met je scooter toch mee te rijden :N; bedankt voor je snelle foto-service ... ik zal binnenkort wel met een beter en veiliger gevoel in het vliegtuig stappen denkende dat jij daar wellicht aan gesleuteld hebt...
Ech jammer vind ik het voor Sossa die wie weet waarvandaan voor noppes ons wellicht wanhopig probeerde te bereiken |( . Wellicht kwam je te laat omdat je je gashendel niet helemaal open durfte te draaien op je nieuwe Burgman... ja, jammer...

Fazit: Voor mij was het alles bij elkaar een goede ervaring. Een paar deelnemers meer en een beetje beter weer(svoorspelling) en het was gewoon topie geweest! Het lijkt mij leuk om zoiets nog een keer te doen, misschien in september of zo. Interesse?
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
Luis :)

Laatst bewerkt:
nou hier komt mijn relaas dan.
eerst stond ik aan de overkant van de weg (de andere restaurant afslag 12a)
toen ik draaide naar de juiste kant van de snelweg en er bij afslag 12 weer afging stonden er 2 borden met restaurants 1 naar rechts en 1 voor links af(wist ik veel dat die van rechtsaf weer terug leide naar de overkant)dus ik weer terug en toen kwam ik inderdaad hbride tegen.hij was zo behulpzaam te vertellen dat ik julie op een haar na gemist had.
dus ik rijden denkent dat hybride ook mee zou gaan rij ik dus lamgzaam zodat hij aansluiting kon vinden.
even later zie ik in mijn spiegel dat hij er te vroeg af gaat dus ik erachteraan en bleek dat hij er was om alleen foto s te maken dus ik denk shit gaaaaaaaaaaas.
dus weer verder rijden kom ik bij schoonhoven aan en vroeg ik het aan de pond en ja hoor hij had wel 3 burgmannen gezien ik dus weer van de pond af aan de overkant toen ik me bedacht dat ze beter af kan snijden via de snelweg dus ik weer terug met de pond.
eenmaal aan de overkant wil de motor niet meer starten sta ik daar een half uur te klungelen om hem weer aan de praat te krijgen.
de boodschap was duidelijk het mocht niet zo zijn voor die dag dus ik maar arie molemaar gerden waar ik te horen kreeg dat waarschijnlijk de start motor kapot is.
volgende keer beter. :$

ik zie trouwens dat julie het erg leuk hebben gehad wat ik ook niet anders verwacht had.
tja het vrouwtje lag nog zo heerlijk in bed en hoorde het buiten druppelen dat ze er weinig zin in had .
zodoende ging ik alleen mijn ongeluk tegenmoet.
maar he jongens en dame graag meer foto s van julie gezelligheid tonen graag. :9]

Yes *D Mag de proefrit gaan regelen voor 31 Mei. *O* *O*

Burgman 650 EXECUTIVE , Here I come !!! :Y *D
En m'n vriend op zijn "natte droom" een Yamaha XJR1300

.... dus ik rijden denkent dat hybride ook mee zou gaan rij ik dus lamgzaam zodat hij aansluiting kon vinden.
even later zie ik in mijn spiegel dat hij er te vroeg af gaat dus ik erachteraan en bleek dat hij er was om alleen foto s te maken dus ik denk shit gaaaaaaaaaaas.
Tja, sorry; ik had niet de indruk dat je me volgde omdat je vóór me aan reed. Ik vond het bovendien een vreemde route om naar Schoonhoven te rijden.
Maar wat jij langzaam vindt is voor mijn 250 al heel snel hoor... ;) . En ik had hem net gestart, ga niet direct vol gas...
...volgende keer beter. :$
Balen van de startmotor.

Eind augustus gaan we nog een toertocht houden in en rondom jouw regio, ga je dan mee ? toertocht met motorscooters

Yes *D Mag de proefrit gaan regelen voor 31 Mei. *O* *O*

Burgman 650 EXECUTIVE , Here I come !!! :Y *D
En m'n vriend op zijn "natte droom" een Yamaha XJR1300
Jij hebt een betere smaak hij...

[me]Hybride is toch wel uitgekeken op Bandits, Fazers, XJR's en andere dertig in een dozijn motorfietsen[/me]

Laatst bewerkt:
Jij hebt een betere smaak hij...

[me]Hybride is toch wel uitgekeken op Bandits, Fazers, XJR's en andere dertig in een dozijn motorfietsen[/me]

Ach ;) zo heeft ieder z'n ding toch ?
Hij heeft niets met burgman ... Ik des te meer :}

als het kan gaan we zeker mee.
wij gaan nu eerst in juni richting luxenburm met mijn werk op motortocht zoals ieder jaar.
dan in juli lekker richting genova in italie.
wie weet zie we de buikschuiver wel onderweg.

De verkoper heeft mij aangeraden om een ritje op de T-max te doen ook, maar ik vind dat niets voor mij :? Als je dat ziet dat is iets voor jong volk vind ik |(
Hij zegt dat het gewicht van de 650 executive me wel eens parten zou kunnen gaan spelen.
Wat nu? :/

Ik denk dat die verkoper best een punt kan hebben; ik lees op dit forum verhalen van mensen die de Burgman voor dagelijks gebruik echt te zwaar vinden, qua gewicht dus...
Die verkoper lijkt me gewoon eerlijk om je een lichtere motor (gewicht dus) aan te raden; ik zou die T-max zeker eens bekijken, het is een topscooter.

Ga dus gewoon met beide rijden, en let hier op. Doe met de Burgman wat je er dagelijk mee gaat doen, parkeer hem bijvoorbeeld ook achteruit in je schuur en je krijgt een goede indruk.

Trouwens, degenen die ik ken met een T-max zijn echt geen jongeren meer...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat die verkoper best een punt kan hebben; ik lees op dit forum verhalen van mensen die de Burgman voor dagelijks gebruik echt te zwaar vinden, qua gewicht dus...
Die verkoper lijkt me gewoon eerlijk om je een lichtere motor (gewicht dus) aan te raden; ik zou die T-max zeker eens bekijken, het is een topscooter.

Ga dus gewoon met beide rijden, en let hier op. Doe met de Burgman wat je er dagelijk mee gaat doen, parkeer hem bijvoorbeeld ook achteruit in je schuur en je krijgt een goede indruk.

Trouwens, degenen die ik ken met een T-max zijn echt geen jongeren meer...

Sluit ik me helemaal bij aan!(waarschijnlijk kijkt de verkoper ook naar uw fysiek)

Kom op motormuisje! Als je(u)indruk wilt maken op de vrouwtjes moet je juist zoiets pakken. Vinden ze prachtig een ouder iemand op zo'n blits ding, geloof me nu maar.
:Y :Y Daar zit tenminste leven in denken ze dan.

De t max is een prachtige scooter(de burgman 650 ook hoor) die in zeer veel dingen uitblinkt. Niet voor niets de best verkopende scooter in Italie.
Let er wel op of hij genoeg pit heeft voor uw gebruik, zou zonde zijn als dat toch gaat tegenvallen.

Succes!

Oeps u bent zelf een vrouw! zie ik nu, ha,ha. :?

Nou dan wijzig mijn tekst maar in: indruk maken op de mannen...
U bent toch nog jong! *O* *O*

Laatst bewerkt:
Ik had wel een foto toestel bij me maar geen digitale, alles bij elkaar slechts 1 foto gemaakt in Langerak, er verder niet meer aan gedacht!
dus de gezelligheid moet je dan halen uit onze verhalen :] :]

ik zie trouwens dat julie het erg leuk hebben gehad wat ik ook niet anders verwacht had.
tja het vrouwtje lag nog zo heerlijk in bed en hoorde het buiten druppelen dat ze er weinig zin in had .
zodoende ging ik alleen mijn ongeluk tegenmoet.
maar he jongens en dame graag meer foto s van julie gezelligheid tonen graag. :9]

Ja, jullie hebben wel gelijk. De verkoper kent me dus hij zal het wel weten wat ik aankan.
Zoals je zei Hybride
Ben wel van plan om ze te testen, en dan kan ik nog beslissen welke van de 2 ik neem. Maar ik zal wel kopen wat ik kan handelen hoor, ik neem echt geen 650 omdat ik die het mooiste vind.

Wij vrouwen hebben ook wel smaak :o Zal al die jongen kerels es een poepie laten ruiken _O-

Had het net gelezen Frank7 :P
Je bent nog een broekie Mad mask ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan