Hoi mensen
ik ben er weer en 80% hersteld na een flinke griep. Dus dat gaat de goede kant uit! Morgen ga ik weer met mijn Burgman naar mijn werk!
mb560: natuurlijk is je wederhelft welkom op 17 mei! Socia's horen er gewoon bij! En op de Burgamn is het achterop best aardig zitten, zegt o.a. ook mijn vrouw! Veel relaxter dan op veel andere motoren...
beste Melgert, welkom in de groep! Ik heb een K5 en doe zoveel mogelijk zelf aan mijn machine: vervangen van olie, oliefilter, luchtfilter, remblokjes en ook de bougies etc. Net voor Pasen heb ik het allemaal zelf vervangen binnen het uur voor de 36.000 km beurt! Een makkie! Om de bougies te vervangen hoef je alleen maar twee schroefjes links en rechts van de radiator los te draaien om de plastik verpakking rond de radiator eraf te krijgen. Dan met een schrofje rechts van de radiator de radiator los maken, dan kan je de radiator naar links draaien, waardoor je dan achter de radiator aan de 2 bougies kan komen. Het is een beejtje prutsen, er is niet echt veel ruimte over, maar met een beetje geduld kan je er eigenlijk goed bij. Als je ook nog de plastic deksel die normaliter tussen je voeten zit weghaalt (een schroef), dan jeb je ook beter licht daar en kan je ook redelijk goed zien wat je doet.
NB: Ik heb gelezen op het duitse Forum dat bij sommige oudere types Burgman 650 de kabel op de bougies los kan laten (lostrillen) en dan merk je blijkbaar dat de motor als het ware gaat stotteren. Dus is het niet gek om af en toe te voelen of de kabel er nog goed op de bougies zit.
Vanaf K5 is dat blijkbaar technisch verbeterd.
Pandjang,
zoals je uit eerdere mails kan lezen wordt er op 17 mei een Burgamn 650 tocht gehouden. Het wordt een dagje door prachtige natuur en mooie bochten rijden midden in Nederland in de omgeving van Utrecht. Ik ben de route nog aan het bestuderen en ik denk zo aan de 170km in totaal met natuurlijk af en toe een pauze voor koffie of een ijsje en een onderonsje voor het uitwisselen van allerlei ervaringen. Het gaat dan vooral om de gezelligheid! Het is de eerste keer dat Burgamn 650 ers in Nederland bij elkaar komen voor een tocht. Zodra ik de route helemaal heb uitgeprobeerd (een flink stuk heb ik al gereden!) dan zal ik hier bekend maken hoe laat en waar we elkaar op die dag zullen ontmoeten Dus even nog geduld dan hoor je meer daarover!
Luis