Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat vreemd, voorgaande modellen zijn wel goed en gaat het om alle 2022 modellen. Je hebt toch garantie. Succes en hopelijk wordt het snel voor je opgelost.inmiddels 15000km gereden met de k1600gtl bj mei 2022 maar ben nog geen vriend met hem de app van bmw is zoo traag dat je er niet mee kunt navigeren hij valt steeds uit inmiddels updates gehad geen resultaat als het aan bmw licht moet je een tom tom los bij kopen wat een afgang en euro 5 doet ook afbreuk aan de motor als je hem start gaat hij gelijk 1700 toeren draaien mij advies is als je een model 2018 tot 20210 hebt niet inruilen krijg je spijt van net als ik
Ik weet niet of de softwareversienummering gelijk is aan de 1250RT maar ik heb sinds kort versie 13.xxxxxx en daarbij lijkt het verbinden beter en sneller te gaan. De communicatie tussen mijn telefoon en de motor is aardig verbeterd.inmiddels 15000km gereden met de k1600gtl bj mei 2022 maar ben nog geen vriend met hem de app van bmw is zoo traag dat je er niet mee kunt navigeren hij valt steeds uit inmiddels updates gehad geen resultaat als het aan bmw licht moet je een tom tom los bij kopen wat een afgang en euro 5 doet ook afbreuk aan de motor als je hem start gaat hij gelijk 1700 toeren draaien mij advies is als je een model 2018 tot 20210 hebt niet inruilen krijg je spijt van net als ik
En ? Al voorzien ?hallo allen, ik ben al een poosje opzoek naar een een lekker comfortabele motor en nu zag ik hier in buurt een K1600GT staan bij een handelaar, hij komt uit 2011 en heeft 110***km op de teller staan.
Ik ben een complete leek als het om BMS's gaat en ik hoop dat de ervaringsdeskundigen hier misschien wat tips of dont's hebben waar ik op moet letten bij dit bouwjaar,
Heb je een foto van je nieuwere model?En ? Al voorzien ?
Mijn K1600GT gaat ook plaats maken voor een nieuwer model.
Dus.... als iemand interesse heeft of iemand kent die een volle K1600GT zoekt....
Bouwjaar 2014
71.000 Km
Banden v+a 3000 km oud.
RadGuard
Nav VI
3 koffers
Nee, eerst deze van de hand doen.Heb je een foto van je nieuwere model?
Wellicht via een sloper? Exemplaar waar de lamp wel van stuk is, maar de motor niet. Sowieso kun je een complete unit van de sloop een stuk goedkoper krijgen, zet je evt. nog het eea over wat bij je eigen unit “beter” is:Goedemorgen,
Mijn Adaptive Xenon lamp leunt niet meer mee in de bochten, schijnt de stelmotor te zijn. Uiteraard is dit niet los te krijgen bij BMW en een nieuwe lamp is €1900 ex montage. Is dit op een andere manier te repareren? De lamp doet het nog wel.
Dank alvast!
Kees
Ik heb een 2011 machine en die heeft (natuurlijk) ook dat geklapper in de Cardan, maar alleen als de motor onder de 2.500 toeren draait.Er zit bij de K16 GT gewoon een boel speling in de aandrijflijn, merkbaar en hoorbaar bij lastwissels. Ik heb een 2011 en 2017 exemplaar gehad, en die verschilden op dit punt nagenoeg niet, zij het dat de 2017 een prettiger te bedienen koppeling had en natuurlijk de “schakelassistent”, waardoor het bij die motor niet opviel (behalve toen 2 bobines de geest gaven als gevolg van regenwater dat zich had opgehoopt in de bougieschachten, bij gebrek aan een afwateringskanaal dat de Japanners al in de jaren 60 van de vorige eeuw hadden bedacht…). Sowieso, als je regelmatig rijdt, wen je er natuurlijk vanzelf aan, en hoeft het niet in de weg te zitten.
Hoedanook, als de motor goed is afgesteld, en je continue tractie houdt (trekkende motor) dan valt het bijna niet op. De 6 FJRen die ik had, alsook de huidige RT, zijn de enige cardan-motoren die ik ken waarbij er (gevoelsmatig) geen nadrukkelijke speling in de aandrijving zit.
Nee, herken ik niet, en ik ben er nogal van overtuigd dat die speling in de aandrijving er altijd is. Maar bij lage toeren wordt het verschijnsel uitvergroot, waardoor je het duidelijker merkt en hoort.Ik heb een 2011 machine en die heeft (natuurlijk) ook dat geklapper in de Cardan, maar alleen als de motor onder de 2.500 toeren draait.
Hou ik hem erboven, kan ik zonder geklapper last wisselen. Hebben jullie dat ook?
Vind het een heel vreemd verschijnsel, je zou zeggen speling is speling en niet afhankelijk van motortoerental.
Zit niets anders op dan hem boven de 2.500 RPM te houden dus...... Wat vervelend
wie wil rijden als een directeur zal betalen als een directeur
Wees gerust, ik had eind juli 30000 km beurt incl voorband en een nieuwe bobine op de 4e cilinder.Correct - Ik had er ook al rekening mee gehouden hoor. Het kwam echt niet al een verrassing, maar een kleine 1000 euro is nog steeds niet grappig - ook niet voor een directeur :-) De 70000 is in verhouding dan weer peanuts.
Correct - Ik had er ook al rekening mee gehouden hoor. Het kwam echt niet al een verrassing, maar een kleine 1000 euro is nog steeds niet grappig - ook niet voor een directeur :-) De 70000 is in verhouding dan weer peanuts.
Omdat het kan, en omdat het ding daar imho eigenlijk een beetje voor gemaakt is.wat betreft die toeren - wat doet je bewegen dat ding door te trekken naar de 7000 toeren ?
Daarnaast scheelt het aanzienlijk in slijtage van remmen (en dus ook banden), omdat je vanaf hoge toeren nu eenmaal veel effectiever snelheid kunt regelen met je gashendelOmdat het kan, en omdat het ding daar imho eigenlijk een beetje voor gemaakt is.
Ik hou van een directe gasreactie, omdat bij het sportief aaneen rijgen van bochten met een zware (massa) motor, je juist dmv het gebruiken van de aandrijving (en dus gashendel) de motor heel precies kunt prikken waar je deze hebben wilt, mits het ding een beetje direct reageert op de commando’s die je geeft. En dat laatste doet de K16 dus beter naarmate de zespitter meer toeren draait. Daarnaast scheelt het aanzienlijk in slijtage van remmen (en dus ook banden), omdat je vanaf hoge toeren nu eenmaal veel effectiever snelheid kunt regelen met je gashendel, dan dat dat mogelijk is als je met 2 of 3 duizend t/min rijdt. Dat maakt dat je de remmen praktisch niet hoeft aan te spreken, hetgeen op zichzelf ook de stabiliteit en grip tijdens het aaneen rijgen van bochten ten goede komt.
Toeren maakt mijn inziens niet uit, als de motor maar "trekt"..Nee, herken ik niet, en ik ben er nogal van overtuigd dat die speling in de aandrijving er altijd is. Maar bij lage toeren wordt het verschijnsel uitvergroot, waardoor je het duidelijker merkt en hoort.
Bla bla bla wanneer ruil je de RT in?Even een X-post.
als ex-F800 rijder,
en nu 1250RT-er,
heb ik een dagje op een K1600GT mogen rijden..
Verslag..
Samenvattend: Indrukwekkend.
heb hele rit van Dhg naar Luxemburg (laatste 2u wat binnendoor, mooi weer!) aan die zoemende 6-cyl gedacht...
Maar ik weet ook: bij 140+ zit ik op mn RT-tje nog lekker uit de wind...
Bij de K1600 niet dan?Maar ik weet ook: bij 140+ zit ik op mn RT-tje nog lekker uit de wind.
meer wind op de. helm, en ik rijd graag met de helm open.Bij de K1600 niet dan?