Het grote allesomvattende BMW Boxer topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig heb ik nog een boxer in de schuur (Dnepr K750 span 8-) ).

Zegge, nu je over span begint, past zo'n dnjepr of ural span een beetje fatsoenlijk aan een R serie? lijkt me wel leuk, af en toe met een span sturen :)

[gepost door Giz]
 
Had het laatst al in een ander topic gevraagd, maar hier een mooi overzicht van alle boxermodellen met de specs en gebouwde aantallen.

http://www.boxertuning.de/historie.htm

nog ff lekker ploatje derbij :P

full
 
Dat de ambitieuze topictitel ook tot een echt 'how to dotopic' mag leiden!
Ik zoek een BMWboxer sleutel/sloopblok, beginjaren '80! Defect dus geen bezwaar maar een beetje compleet is wel gewenst!
 
er mooie fiets, RS kuip later gemonteert neem ik aan? voor het comfort of uit estethisch oogpunt? Enne, waar hebbie die achterschokbrekers vandaan?

[gepost door Giz}
 
Ja, die kuip is er later op gezet denk ik, ik heb het in elk geval niet gedaan, zal een van de vorige eigenaren wel geweest zijn ;) Op zich bevalt die kuip wel, maar als het warm is, is het daarachter toch ook wel zweten... Zeker met de warmte die ook nog eens van de cilinders af komt...

En wat die achterschokbrekers betreft, dat zijn Hagons, en die bevallen erg goed :Y . Ook die zaten er al op toen ik de fiets kocht, maar ik weet dat oa Jan Gol Hagon verkoopt. Die dingen veren echt veel beter dan de standaard gevallen. Mijn vader heeft op z'n R80RS de originele schokbrekers zitten, maar dit is echt een wereld van verschil.
 
Mijn BMW heeft een middenbok :+ maar daar begin ik het vertrouwen een beetje in te verliezen...

bmw012tu1.jpg


Dus ik heb maar eens een nieuwe gekocht, en wilde deze eens gaan monteren. Maar daarbij stuitte ik toch wel tegen iets vreemds aan... De bouten van de oude middenbok zaten vastgelast aan het frame, via een plaatje wat er volgens mij ook niet aan hoort te zitten :?

bmw008bq8.jpg
 
Als de middenbok niet op de originele plaats zit , hoe zitten de twee veren dan vast ?
 
Volgens mij zit ie wel op de originele plaats, maar normaal gesproken alleen aan de "binnenkant" van de middenbok vast... Dus ik denk dat dat plaatje er ter versteviging aan gelast is ofzo, en de bout hebben ze er ook maar gelijk aan vastgelast :( Beetje vreemd, moet het nog maar eens goed bekijken...
 
full


Ting linkt deze pic door van zijn topic G/S monolever!
Inmiddels heeft deze motor al wat specificaties ondergaan!
Andere RVS beugels inclusief zijstandaard, buddyseat opnieuw bekleed, teller vervangen. Binnenkort wat werk ivm lekkende en zwetende pakkingen, dus volg ik dit topic met interesse. Vastzittende uitlaatwartels kannibaliseren dmv zagen en op het laatst met een kauwbeitel doorslaan is een oplossing. Ik hoop nog voor de oplossing van regelmatig lossen in combinatie met een anticorrossie/vreetmiddel te kunnen gaan!

Beemerboy'z en girls CU,.... en meteen ook een wens, meer airheads op OBT! :W
 
komt goed, alstie in de garage staat en hij loopt naar wens gaan we zeker eens mee.
 
Zwetende voetpakkingen zijn volgens mij niet te voorkomen . Een vloeibare pakking en heeeeel voorzichtig warmrijden scheelt wel een hoop weet ik uit ervaring .
 
Volgens mij zit ie wel op de originele plaats, maar normaal gesproken alleen aan de "binnenkant" van de middenbok vast... Dus ik denk dat dat plaatje er ter versteviging aan gelast is ofzo, en de bout hebben ze er ook maar gelijk aan vastgelast :( Beetje vreemd, moet het nog maar eens goed bekijken...
Misschien is dat plaatje erop gelast omdat de middenbok ging doorzakken , is normale slijtage . Als de bok tegen het plaatje ligt bij opgebokte motor weet je het . Is wel zonde dat dat plaatje op het frame gelast is . Is wel effe werk om het weer mooi te krijgen .
 
Zwetende voetpakkingen zijn volgens mij niet te voorkomen . Een vloeibare pakking en heeeeel voorzichtig warmrijden scheelt wel een hoop weet ik uit ervaring .

:^

de mijne zweet(te) ook, niks aan doen maar lekker doorrijden. 8-)
 
hey luitjes, nog ff vraagje, wie geeft er voor mij een oplossing voor mijn ontbrekende voorrem :P . Ik heb dus de remklauen en de stalen ledingkjes die daaraan zitten. Ik heb ook de hoofdremcilinder onder de tank. Alle leidingen ertussen en de kabel ontbreken. Wie heeft er wat liggen? eventueel heb ik ook wel belang bij een hoofdremcilinder die als de latere types op het stuur zit. Name your price :)

[gespost door giz]
 
Al naar de BMW dealert geweest ? Als het niet in het magazijn ligt hebben ze het de volgende dag wel binnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan