Mijn RDtje (een van de X) heeft er inmiddels 55000 op zitten, originele zuigersNEEJ EEN 2 TAKT IS NIET BETROUWBAAR
wel dus,..
Het Yamaha Tweetakt treffen, kijk op www.rd350.nl'k heb ff gezocht, maar niks gevonden.... wat is er dan te doen daar ??
We zijn gelukkig niet met zo veeldie site...
een ideetje om een verzamelplekje te maken voor al het 2tact pret spul in NL.
eerlijk gezegd geen rekening gehouden met de RD'tjes
beetje a la www.rsbikers.com
Loodvervanger kan geen kwaad, maar is AB-SO-LUUT niet nodig.. Dus zonder, voor de prijs.
[...]
Bougie met ingebouwde weerstand. Heb je een NGK Kap met weerstand moet je dus B8ESsen nemen, zonder weerstand
Uhm, over die loodvervanger, das gelul. Loodvervanger mengt nl niet met 2takt olie, probeer het maar eens, je ziet dat de olie niet mengt met de benzine dan.
D8 dat dat van die bougie ook niet klopte, een R geeft aan dat de bougie ontstoord is, als ik het goed heb
heeft iemand een idee of je een cylinderkop weer netjes kan krijgen als er allemaal pitten inzitten? (van detonatie ofwel brokstukken van de zuiger)
Lood heeft (of eigenlijk had) een smerende werking en aangezien je smeerolie gebruikt om te mengen, bij een tweetakt, is lood helemaal niet nodig. Tegenwoordig heb je geen lood in benzine, maar loodvervanger. Loodvervanger mengt niet met tweetaktolie, vandaar dat je dat nooit mag tanken met een tweetkakt motor.
inderdaad, de lood diende voor oude auto's om de kleppen enz te smeren. en op zekere hoogste te beschermen. kijk maar eens naar de kleppen uit een auto van ,pfff voor 1970. die kleppen zijn vaak helemaal diep bruin, bij het rooie af.
vanaf iets van 1980 rijd iedere auto en motor in europa ( en ook heeel veel landen eromheen ) op ongelode benzine.
En neej een 2 takt heeft geen gelode benzine nodig.
Het schijnt dat veel race machines in de verenigde staten WEL op gelode benzine rijden, hoe dit precies zit, ik heb geen flauw idee.
Bij de meeste race machines die je kunt kopen kun je ook vragen om een "ongelode" of "gelode" kop.
Wat ik wel weet van de kop en ongelode benzine, is dat de squish band of plat of onder ongeveer 8 graden loopt. niet meer. waarom ben ik nog niet achter trouwens.
Iemand een idee wat de theorie erachter is?
Dat zeg ik net