Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

het grote 2-takt topic (?)

obme_ief

MF veteraan
Lid geworden
2 aug 2003
Berichten
1.190
Waarderingsscore
0
Locatie
scheemda
beetje verzamelen,

nog nieuws over de nieuwe site?

(hmz, 10 x gekeken en daar is ie opeens, alcehol toch nog niet geheel uit me systeem verdwenen denk )
 
Laatst bewerkt:
Ik wou zo'n topic niet starten omdat er haast geen tweetakten meer zijn, nou doe jij het

Nouja gezellig, we maken er wel wat van!

Ief, stel je je ook effe voor bij de nieuwe gebruikers???
 
Laatst bewerkt:
rob, je hebt weer een heldere kijk op de zaken
inmiddels redelijk nuchter maar een edit knop vind ik niet

zal meteen is ff wat vraagjes de ruimte in sturen,

superbenzine, met of zonder loodvervanger?
waar staat de r voor in br8es ?(ngk bougie)
tzr 250 2ma > heeft er nog iemand een kop liggen?
zelfbouw uitlaten, is het niet mogelijk om er een te bouwen die uit veel minder delen bestaat (en dan misschien iets minder effectief is) maar wel voor een veeeel
lagere prijs?
en wat ik me ook nog afvraag, wat is de grap met het vermogen van een tzr 250 (50 pk) tov een rd 350 yvps die dat ook heeft, zijn de tzrretjes gewoon origineel al meer getuned dus?

nou was em wel ff, nu maar ff een rondje

ps: ik ben ief (kan dat volstaan rob?
 
Ik heb wel een vraag die hier past. Een rgv250, is dat een beetje leuk? Ze zijn niet duur, zeker in Dld niet. De kosten van al dat spul, om het rijdend te houden dus, valt dat nog mee of loopt het de spuigaten uit? Ik dacht eigenlijk ff te stoppen als ik mijn NTV weet te slijten, maar stiekem lijkt dit me wel weer wat. Gewoon alleen voor de lol zo'n ding.

Is er geen goede rgv 250 site? Met google kwam ik niet ver.
 

rgv250 = rs250

op een paar punten na:

- ouder
- ander kuipwerk
- er staat suzuki op
- dat was het zo ongeveer
 
damn, net alles getyped en klaar vliegt opera eruit poging 2:

allereerst, volgens mij zijn het zeer mooie, leuke en lekkere machientjes, maar dat zegt nix want heb er nooit een gehad, ook niet op gereden
onderdelen lijkt me geen probleem als ik zo op i-net rond kijk, lijkt dat er behoorlijk wat verkocht zijn iig.

duits:

www.rgv250.net/ met forum
www.rgv-250.de/ met forum
www.zwei-takt.de/tests/rgv250.htm test

engels:

www.rgv250.co.uk/
www.geocities.com/rgvsteve/rgv.html

nederlands:

www.suzukigtclub.nl/Frame.htm meer voor gt maar zijdelings ook wat rg(v)

en nog ff een piccie zodat we weten waar we het over hebben :p



en ebay dl:

search-desc.ebay.de/ws/search/SaleSearch?satitle=rgv&salistedinsite=77&socurrencydisplay=1&sotimedisplay=2&sosortproperty=1&ht=1&from=R10&catref=C3&sorecordsperpage=100&sacategory=9804&sotextsearched=2&BasicSearch= zoeken rgv

search-desc.ebay.de/ws/search/SaleSearch?satitle=rgv&salistedinsite=77&sotimedisplay=2&ht=1&sosortproperty=1&from=R10&sorecordsperpage=100&sacategory=14780&sotextsearched=2&BasicSearch= zoeken onderdelen rgv

[edit] > deeplinken werkte weer es niet, kijken hoelang ie het nu vol houd.
 
Laatst bewerkt:
Ah bedankt!

Dat het (motorisch) een rs is, of eigenlijk andersom, dat wist ik. Maar stel nou dat ik er één aan zou schaffen. Hoe zit dat met het 'beruchte' onderhoud? Duur of niet? Het valt denk ik wel mee, maar dingen als die zuigertjes en powervalves etc. Dure boel of niet? Ervan uitgaande dat ik dat zelf zou doen, ik heb het meer over onderdelenprijzen.
 
Ik zat maar te broeien om een reaktie hier te verantwoorden Maar ik heb een VESPA. Volgens mij is dat ook een twee-takt.

(met expansie pijpie)

en ik HAD een Gilera Runner 180cc. Ook met expansie (Jolly Moto). Sommige ***** konden er niet vanaf blijven, heb nu enkel nog de JM uitlaat

Maar heb ook nog een NS400R in onderdeeltjes (wordt helemaal opgeknapt) dus wie nog onderdelen liggen heeft voor (relatief) weinig -> ik ben geïnteresseerd.
 
rob, je hebt weer een heldere kijk op de zaken

superbenzine, met of zonder loodvervanger?
Loodvervanger kan geen kwaad, maar is AB-SO-LUUT niet nodig.. Dus zonder, voor de prijs.
waar staat de r voor in br8es ?(ngk bougie)
Bougie met ingebouwde weerstand. Heb je een NGK Kap met weerstand moet je dus B8ESsen nemen, zonder weerstand
ps: ik ben ief (kan dat volstaan rob?
Loop-ie mèn te dollûh. Daggie dat ik dat nie wis?

Ohja... Denk niet dat je hier véél meer wijzer wordt dan bij ons op de site...
We zijn hier eenoog in het land der blinden Ief..
 

valt mee... mits je erop tijd bij bent

powervalves kun je beter meteen laten versterken omdat ze nog weleens problemen willen geven.
exacte prijzen weet ik niet zo, maar zuigertjes zijn nu ook weer niet zo duur. die blokjes zijn best betrouwbaar en elke fiets heeft toch onderhoud nodig? (blok is van suzuki... geen italiaanse onbetrouwbaarheid in dit geval )
 
Een tweetakt moet je met gevoel rijden....
Doe je dat nie krijg je binnen een paar honderd kilometer kosten.
Ik raad niemand een tweetakt aan.
 

Net wat ik al dacht.
 
Ohja... Denk niet dat je hier véél meer wijzer wordt dan bij ons op de site...
We zijn hier eenoog in het land der blinden Ief..

dat was ook niet de opzet maar misschien dat mensen hier eerder naar toe komen als ze een alternatieve fiets rijden en geen rd
daarbij kan ik me ook nog voorstellen dat er hier wel enige 4-takters rondschuimen die know-how hebben wat 2-takt betreft (al zij het in een grijs verleden)
en tot slot, baad het niet schaat het niet toch?

heb je trouwens nog een visie op mijn uitlaat idee?
 


Uitlaat uit mindere delen bouwen kan gewoon. Probleem is alleen dat je bij de meeste motoren er geen ruimte voor heb. En als je in een expansie een bocht wil hebben is het in etappes maken van uitlaten gewoon makkelijker.
Ik ben zelf bezig voor een eigenbouw uitlaat voor mijn miniracer/puch (zelf ontworpen) en die laat ik gewoon recht lopen (bestaat uit iets van 8 verschillenden delen).

Die r bij ngk staat er voor dat de bougie niet stoort op radio's (met een weerstand).
De b staat voor de diameter van de schroefdraad (14mm), de E voor de schacht lengte (19mm bij een b8es), de s voor het type electrode (s is een normale electrode van 2,6mm ). De 8 is wel bekend denk ik.

Tja en over de betrouwbaarheid van een 2-takt;
ik moet rob rd gelijk geven. Als je er niks van snap kan je beter geen 2-takt rijden.
Verder zou ik met een zuiger echt niet de opgegeven 12000km rijden met een rs. Ik zou ze naar een 6-8000 km vervangen. Zuiger zijn toch niet zo duur , het is best gemakkelijk zelf te doen en het bespaard je een hoop gezeik als hij kapot is. Verder win je er ook best (weer) wat vermogen mee .

 
Laatst bewerkt:
is idd niet echt bekend

Ik zelf heb nog een rg 250 T uit 85. loopt als een trein,.. alleen nou zijn de plots de voorpoten lek!

NEEJ EEN 2 TAKT IS NIET BETROUWBAAR

wel dus,.. kijk maar eens hoeveel een rd500 of ee rg500 op een stel zuigers kan doen! of op een krukasje?! heb ze over de 50d gezien!
 

Erwin O?

Misschien weet ik nog een nette RGV voor je omgeving Goes..
 
Erwin O?

Misschien weet ik nog een nette RGV voor je omgeving Goes..

He Pertijn!!

Ik heb m gezien op marktplaats. Te duur, wel leuk.

Maar zoiezo eerst NTV slijten, werken, werken en volgend zomerseizoen kijken wat ik doe. Dus ik ga maar nog niet kijken. Dat is kat op het spek binden nu, ik moet mijn geld voor andere dingen gebruiken. Ik ben ook niet per se gebrand op zo'n ding hoor, maar als ik iets aan zou schaffen moet het vooral goedkoop zijn.

Mail eens ff, dan kom ik wel een keer naar die bandit van je kijken.