Het derde TDM-topic - Op naar de lente!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kala
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaatje is wel makkelijker :P. Zo'n ruitje bedoel ik (dit is dan die mra vario).[afbeelding]

Ik heb dezelfde textiele bepakking als jij achterop de motor hebt. Ik zie dat jij ook een mooie constructie hebt bedacht om die zijtassen van het wiel weg te houden... Vind je het wat met die zijtassen?
Ik heb eigenlijk alleen nog maar met die rol gereden. Dat vind ik prima, maar ben zo bang dat zijtassen te ver naar binnen komen. Ze hebben geen ondersteuning aan de binnenkant...
 
Rijden jullie dan met oordoppen vanwege het gebulder?

Oordoppen zijn altijd een aanrader. Gebulder of geen gebulder... Zelfs met een goede helm loop je (ongeveer) na 8 minuten op de snelweg (120km p/uur) al gehoorbeschadiging op. Dat zul je in het begin niet merken, maar na een poos zullen je oren zachtjes gaan fluiten.

Ik weet uit eigen ervaring dat gehoorbeschadiging GEEN pretje is, dus bescherm jezelf goed!! Voorkomen is beter dan genezen...
Zelf overigens niet gekregen door motorrijden of andere geluidsbronnen. De buis en Eustachius (die de druk van het oor naar de keel afvoert) weigert dienst...

Ik heb ze zelf laten aanmeten bij BeterHoren. Geen moment spijt van gehad. Als je lid van de KNMV bent, krijg je iets van 10% korting. Daar kun je dan weer mooi een 'wegstuiter'-verzekering voor nemen. Mocht er eentje wegstuiteren in een put oid, dan krijg je 'gratis' een nieuwe.
 
Ik weet uit eigen ervaring dat gehoorbeschadiging GEEN pretje is, dus bescherm jezelf goed!! Voorkomen is beter dan genezen....

Zo praat mn moeder ook altijd! Hahahahaha

Ik vind het eigenlijk ondingen, niet prettig ook al zijn ze aangemeten en weet ik wat.
Rij nu al ruim 20 jaar zonder en mn gehoor is nog prima. Ook werkzaam in de muziek-gehoor krijgt soms best wel wat te verduren maar tot nu toe (eind vorig jaar nog getest) nog helemaal volgens de normen, gelukkig, afgezien van de ouderdom dan....
 
Ik heb dezelfde textiele bepakking als jij achterop de motor hebt. Ik zie dat jij ook een mooie constructie hebt bedacht om die zijtassen van het wiel weg te houden... Vind je het wat met die zijtassen?
Ik heb eigenlijk alleen nog maar met die rol gereden. Dat vind ik prima, maar ben zo bang dat zijtassen te ver naar binnen komen. Ze hebben geen ondersteuning aan de binnenkant...

Vind het een prima systeem, zeker voor het geld. :) Maar ook zonder die constructie komen de tassen niet tegen het wiel hoor. Ze kunnen leunen tegen het plastic onder de buddy. Dat lijkt weinig, maar is in de praktijk toch genoeg. Ik heb daar trouwens wel een doekje tussen gedaan, omdat het anders waarschijnlijk redelijk gaat krassen. Zie plaatje hieronder.

Voor de zekerheid is die extra constructie wel handig. Kwestie van gewoon twee spanbanden. En dat is zeker nodig als je iets harder wilt dan de max. 100 km/h ofzo die de tasfabrikant voorschrijft. Met de bandjes erbij was 160 km/h ineens geen punt. O-)

full
 
Laatst bewerkt:
Zooo, vanmiddag weer een lekker zonnetje. :]

Vanochtend was het echter KOUD!!!! :X
 
Ik mis 2 moertjes aan mijn frame, aan elke kant 1. Hier wordt een van de vier schroefjes van de beplating op vastgezet. Het frame is gepoedercoat en ik vrees dat toen dit moertje is verdwenen. Het originele moertje zal wel moeilijk te vinden zijn (?). Dus ik vraag me af of er mensen zijn die hier een oplossing voor hebben. Vanaf de achterkant kant je er niet bij. Dus je moet op eoa manier een moertje in dat gat zien te krijgen.
full


full
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je een iets groter plaatje hebt? Dan kan ik zien welke moer het precies is. Maar ik vermoed eigenlijk dat dit de plaats is waar de kuipdelen normaal met een 'rubnut' worden vastgezet, een moer in een rubber vatting. Bij de TDM/TRX club ook wel Rob-nuts genoemd, en verkrijgbaar bij Stoelmans (onder andere...)
Edit: of je hebt net stiekum een plaatje bijgevoegd of ik zat nog te snurken...
Bij dit model weet ik het niet precies (heb zelf een 4TX) maar het is goed mogelijk dat je hier inderdaad met een rubnut aan de gang moet.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis 2 moertjes aan mijn frame. Hier wordt een van de vier schroefjes van de beplating op vastgezet. Het frame is gepoedercoat en ik vrees dat daar dit moertje is verdwenen. Het originele moertje zal wel moeilijk te vinden zijn. Dus ik vraag me af of er mensen zijn die hier een oplossing voor hebben. Vanaf de achterkant kant je er niet bij. Dus je moet op eoa manier een moertje in dat gat zien te krijgen.
[afbeelding]

Daar zitten normaal rubnuts in. De yamaha dealer heeft ze, en kan ze ook bestellen ( wel wat prijzig). doe eens een PM naar Stoelmans ik heb wel eens begrepen dat hij ze in grootverpakking inkoopt.

cowling.jpg


YAmaha partnummers: nummertje 14 of nummertje 28 ik meen iets van 5 euro per stuk bij de dealert

14: 90179-05525-00 NUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
28: 90179-05523-00 NUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6


Hoogstwaarschijnlijk nummertje 14, want nummertje 28 zit als het goed is vier maal in je bovenkap. ( geeft overigens wel een goed voorbeeld hoe je ermee om moet gaan):

Eerst Runbut uuuh Rubnut in het gat, dan stevig aandraaien, zodat hij zich vastzet in het gat ( vergelijk het een beetje met een holle wand plug) daarna schroef er weer uit en kuipdeel er tussen.

Als je hem gaat aandraaien met je kuipdeel er tussen, dan lijkt het me dat je risico loopt dat je het kluipdeel sloopt.
 
Laatst bewerkt:
Even gegoogled op rubnut:
rubnut3.jpg


Zo iets idd, maar mag alleen niet zo ver uitsteken.

(shit, vorige week op Vehikel zag ik ze nog liggen, grr)
 
Laatst bewerkt:
doe eens een PM naar Stoelmans ik heb wel eens begrepen dat hij ze in grootverpakking inkoopt.
Done
http://www.stolkfamily.nl/cowling.jpg

YAmaha partnummers: nummertje 14 of nummertje 28 ik meen iets van 5 euro per stuk bij de dealert

14: 90179-05525-00 NUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
28: 90179-05523-00 NUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6


Hoogstwaarschijnlijk nummertje 14, want nummertje 28 zit als het goed is vier maal in je bovenkap. ( geeft overigens wel een goed voorbeeld hoe je ermee om moet gaan):

Eerst Runbut uuuh Rubnut in het gat, dan stevig aandraaien, zodat hij zich vastzet in het gat ( vergelijk het een beetje met een holle wand plug) daarna schroef er weer uit en kuipdeel er tussen.

Als je hem gaat aandraaien met je kuipdeel er tussen, dan lijkt het me dat je risico loopt dat je het kluipdeel sloopt.
Bedankt voor het uitzoekwerk!
 
Vind het een prima systeem, zeker voor het geld. :) Maar ook zonder die constructie komen de tassen niet tegen het wiel hoor. Ze kunnen leunen tegen het plastic onder de buddy. Dat lijkt weinig, maar is in de praktijk toch genoeg. Ik heb daar trouwens wel een doekje tussen gedaan, omdat het anders waarschijnlijk redelijk gaat krassen. Zie plaatje hieronder.

Voor de zekerheid is die extra constructie wel handig. Kwestie van gewoon twee spanbanden. En dat is zeker nodig als je iets harder wilt dan de max. 100 km/h ofzo die de tasfabrikant voorschrijft. Met de bandjes erbij was 160 km/h ineens geen punt. O-)

[afbeelding]
Dat doekje eronder had ik destijds idd ook gedaan. Vertrouwde dat ook niet helemaal.
Goed om te lezen dat dat allemaal niet zo'n probleem is! Thanx!
 
Zo praat mn moeder ook altijd! Hahahahaha

Ik vind het eigenlijk ondingen, niet prettig ook al zijn ze aangemeten en weet ik wat.
Rij nu al ruim 20 jaar zonder en mn gehoor is nog prima. Ook werkzaam in de muziek-gehoor krijgt soms best wel wat te verduren maar tot nu toe (eind vorig jaar nog getest) nog helemaal volgens de normen, gelukkig, afgezien van de ouderdom dan....

Moet je ook niet vragen of men wel of geen oordopjes in doet met gebulderd om je lijf...
Als je het ondingen vindt, moet je ze laten aanpassen. Ze zijn gegoten en zo horen ze ook te zitten.
 
Voor degene die mensen kennen die in de buurt van Arnhem wonen en DOLGRAAG hun motorrijbewijs willen halen of simpelweg vreselijk nieuwsgierig zijn. Morgen en overmorgen heeft rijschool van den Bergh opstapdagen. Kan men eens kijken of ze het echt leuk vinden!!
opendag.png

Snelliusweg 53, Arnhem.
 
Laatst bewerkt:
Even gegoogled op rubnut:

Zo iets idd, maar mag alleen niet zo ver uitsteken.

(shit, vorige week op Vehikel zag ik ze nog liggen, grr)

't steekt ook niet zover uit, het lange deel duw je namelijk naar binnen, en het platte stukje steekt uit.
Dat is denk ik 2 á 3 mm.
 
Moet je ook niet vragen of men wel of geen oordopjes in doet met gebulderd om je lijf...
Als je het ondingen vindt, moet je ze laten aanpassen. Ze zijn gegoten en zo horen ze ook te zitten.

Hoezo moet ik dat niet vragen??? Sorry hoor maar ik hoef niet meteen een of andere 'wijze les', zit ik niet echt op te wachten. Soms vraag je je gewoon wat af zonder dat je op dit soort antwoorden zit te wachten. En ja ik heb ze laten aanpassen, zoals je had kunnen lezen, en nee ik vind het niet prettig zitten.
Klaar.
 
Hoezo moet ik dat niet vragen??? Sorry hoor maar ik hoef niet meteen een of andere 'wijze les', zit ik niet echt op te wachten. Soms vraag je je gewoon wat af zonder dat je op dit soort antwoorden zit te wachten. En ja ik heb ze laten aanpassen, zoals je had kunnen lezen, en nee ik vind het niet prettig zitten.
Klaar.

_O- _O- _O-
 
Hoezo moet ik dat niet vragen??? Sorry hoor maar ik hoef niet meteen een of andere 'wijze les', zit ik niet echt op te wachten. Soms vraag je je gewoon wat af zonder dat je op dit soort antwoorden zit te wachten.

Dan snap ik de vraag gewoon niet als je er zelf toch niet aan zal beginnen.

Er zijn legio's mensen die hier niet over nadenken en niet beseffen dat je makkelijk en snel gehoorbeschadiging kan oplopen. Vandaar de so called 'wijze les'. Ik WEET namelijk hoe qud het is en wens het niemand anders toe. Dat jij er blijkbaar tegen kan, prima toch.
Jij bent alleen niet de enige die het leest... Vandaar dat ik het toch uitleg.
 
Iemand hier bekent om meer gereedschap mee te nemen (meestal om een collega-rijder te helpen ) op de TDM 900.Boven /in accubakje is al vol.
 
Je kunt evt aan de zijkant van de motor een 'tasje' hangen waar gereedschap in past? Anders a la BMW 1200 Gs stijl een alu bakje voor je cilinders hangen... (meen dat ze van touratech zijn...)
 
Nog maar even een vraag, want er zit hier een hoop kennis. Ik heb al eens eerder een TDM gehad, en die had het al. En deze heeft het ook. De "wangen" van de buddy plakken niet meer aan de tank. Het klittenband zit er nog gewoon op, maar de weerhaakjes pakken niet meer in elkaar.
full


Hier zal vast wel een goede oplossing voor zijn, maar ik ken hem niet.

Wie wel?
 
Laatst bewerkt:
Rubnuts 10 euro voor tien stuks geen geld toch? De dealert 7,68 euro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan