Het derde TDM-topic - Op naar de lente!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kala
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De universele pinlocks zijn een stuk smaller als de fabriekspinlocks en dat betekend dus dat je meer tegen e randen aan zit te kijken. Ik heb zelf nu ook een universele in m'n C2 zitten maar zou toch echt liever de originele hebben. De prijs van 80 euro hield mij tegen.
De prijs van polo is dan wel weer redelijk, dat was/is de prijs van een standaard vizier zonder pinlock.
Volgens mij is die pinlock op ebay ook gewoon een universele in tegenstelling tot wat ze beweren. Ik kan me vergissen maar hij ziet er toch een stuk smaller uit als deze:
44017980000.jpg

Laatst bewerkt:
Er staan idd universele tussen, maar ook wel merk/ type specifieke pinlocks,waarvan het formaat varieert. Voor mijn Airoh S55 heb ik er twee gekocht die normaalgesproken zijn voor een LEM helm.

Die waren ook een euro per stuk. Het waren originele van Pinlock. ( anders hebben ze donders knap de verpakking en het product nagemaakt)

In mijn geval heb ik dit eerst uitgeprobeerd op het visier van een oude LIDL helm, en toen dat prima ging heb ik de tweede op mijn Airoh gezet.

Werkt perfect!

Heeft er iemand ervaring met andere/verhoogde ruitjes?
Ben 1,87 en 'vang' naar mijn gevoel toch wat te veel wind voor het hele lekkere.
Kzat al te kijken naar die Vario- of Fabbri-ruiten.
Wie heeft er tips?

Ben 1,87 en 'vang' naar mijn gevoel toch wat te veel wind voor het hele lekkere.
Wie heeft er tips?

ik rij met een GIVI ruitje op mijn 4TX. Maakt wel wat meer herrie maar met de originele ruit krijg ik na een paar uurtjes rijden kramp in m'n nek. Zal ff fotootje plaatsen.

Wie heeft er tips?

MRA vario screen. Ik heb erg goede ervaringen.
full

Er staan idd universele tussen, maar ook wel merk/ type specifieke pinlocks,waarvan het formaat varieert. Voor mijn Airoh S55 heb ik er twee gekocht die normaalgesproken zijn voor een LEM helm.

Die waren ook een euro per stuk. Het waren originele van Pinlock. ( anders hebben ze donders knap de verpakking en het product nagemaakt)

In mijn geval heb ik dit eerst uitgeprobeerd op het visier van een oude LIDL helm, en toen dat prima ging heb ik de tweede op mijn Airoh gezet.

Werkt perfect!

Tja, voor die prijs kun je ind wel de gok wagen :)

Een los MRA Vario spoilertje op een verhoogd Ermax scherm geschroefd.

vario.jpg

Als eerste geeft dat verhoogde Ermax scherm de kuip naar mijn mening net die body die cosmetisch nodig is. En de MRA spoiler houdt me wat meer uit de wind. Met mijn 1,94 wel nog wat gebulder maar niet meer die rukken aan mijn helm.

Laatst bewerkt:
Een los MRA Vario spoilertje op een verhoogd Ermax scherm geschroefd.

[afbeelding]

Als eerste geeft dat verhoogde Ermax scherm de kuip naar mijn mening net die body die cosmetisch nodig is. En de MRA spoiler houdt me wat meer uit de wind. Met mijn 1,94 wel nog wat gebulder maar niet meer die rukken aan mijn helm.

Hiero ook eentje met een MRA vario-spoiler en 1,94m lengte. :Y

Ik heb precies dezelfde ervaring. Het schermpje in de hoogste stand geeft duidelijk minder windrukken op schouders en helm. Maar helaas ook meer gebulder. Wat mij betreft zou het schermpje dus nóg iets hoger mogen zijn. Maar zijn die ruitjes er? (en ziet die hele motor er dan nog wel beetje uit?)

Plaatje is wel makkelijker :P. Zo'n ruitje bedoel ik (dit is dan die mra vario).
full

Hiero ook eentje met een MRA vario-spoiler en 1,94m lengte. :Y

Ik heb precies dezelfde ervaring. Het schermpje in de hoogste stand geeft duidelijk minder windrukken op schouders en helm. Maar helaas ook meer gebulder. Wat mij betreft zou het schermpje dus nóg iets hoger mogen zijn. Maar zijn die ruitjes er? (en ziet die hele motor er dan nog wel beetje uit?)

Dat gaat er dus dan zo uitzien:

Dit is een Yamaha screen +145 met een los opgezette vario spoiler van MRA
( dit heb ik gelezen op het Engelse TDM forum)

full

Laatst bewerkt:
Tja, voor die prijs kun je ind wel de gok wagen :)

Nu dus niet meer :?
Hij zou pas maandagochtend aflopen maar is nu al beeindigd B|
wss kwam ie er ook achter dat het geen C2 pinlock is maar gewoon een universele :+

Vandaag voor het eerst in een halfjaar maar eens op de TDM weg, zo maken we van een vergadering toch nog een feestje.

En dat ik niet eerder reed heeft met heel veel shit in mijn leven te maken, voordat daar discussie over komt normaal rij ik ook gewoon door.

Vandaag voor het eerst in een halfjaar maar eens op de TDM weg, zo maken we van een vergadering toch nog een feestje.

En dat ik niet eerder reed heeft met heel veel shit in mijn leven te maken, voordat daar discussie over komt normaal rij ik ook gewoon door.

Hee (shit)stoelmans ;) Jij kunt tenminste nog rijden :Y Ik moet eerst nog op mijn te spuiten delen wachten :?

Dank voor alle reacties én foto's! :}

Het mooist zou idd zijn zonder de rukken en zonder het gebulder.
Nu komt die 'grens' van het gebulder net op mn schouders , als ik n beetje buk is idd minder rukken maar meer gebulder, ik had n klein beetje hoop dat ie met n vario net over mn hoofd zou gaan.... ;( denk niet dat dat gaat lukken.
Rijden jullie dan met oordoppen vanwege het gebulder?

Nu komt die 'grens' van het gebulder net op mn schouders , als ik n beetje buk is idd minder rukken maar meer gebulder, ik had n klein beetje hoop dat ie met n vario net over mn hoofd zou gaan.... ;( denk niet dat dat gaat lukken.

Ik rijd zeker met oordoppen, deze om precies te zijn. En dan douw ik voor het echte knallen in Duitsland de zware dempers erin (de gele).
Maar ik rijd dan ook redelijk vaak lange stukken snelweg, ook op mijn oude naked ging dat absoluut niet zonder doppen. :N

@ Yamaharrrumpie. Kijk, dat hogere vario-ruitje is misschien wel wat. Waar heb je het precies vandaan gehaald?

Laatst bewerkt:
@Andy; ik ben ong ook 1.87m en rij met een yamaha touringscreen. Dit rijdt erg lekker. Het is redelijk stil en je heb helemaal geen winddruk meer op je lichaam. Zodra ik ga staan hoor ik een flink gebulder. Als ik richting mijn tank kruip is dit nog vele malen erger. De turbulentie 'landt' dus ergens rond mijn middel... Tot nu toe aardig goede oplossing.
Weet niet of je in de buurt woont, anders mag je mijn ruitje wel eens uitproberen?

@ Yamaharrrumpie. Kijk, dat hogere vario-ruitje is misschien wel wat. Waar heb je het precies vandaan gehaald?

Deze heb ik niet zelf op mijn brommert.
Ik rij ( nog ) met de standaard ruit.
Ik heb dit gezien en gelezen op Carpe-tdm.net, de engelse TDM-site.
Daar is men ook druk aan het experimenteren met ruiten en andere dingen. Heel leuk en interresant om eens even rond de neuzen O-)

Ruit is gewoon de hoge ruit van Yamaha voor de TDM met een los Vario spoilertje er op gemonteerd.
Ik zit zelf meer de denken aan de SECDEM Bullster ruit, schijnt ook goed te werken.
Het lastige is dat het voor iedereen weer anders is.
Als je echt van alles af wilt zijn moet je helemaal zonder ruit gaan rijden..... O-)
Ervaar het verschil.
Ik had op mijn vorige TDM een MRA Spoilerscheibe. Die beviel mij dan wel weer goed, alleen had ik daar ook al weer een gleufje in geslepen om de winddruk wat te verdelen.

Zoals ik al zij..... het blijft een persoonlijk ding.

Succes met je speurtocht...., of toch maar een motor met een thermopane ruit ervoor kopen?? BMW K1300 RS ofzo :r .... _O- Maar dan kan je net zo goed in het koekblik gaan zitten.

Greeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzz,

Harrrumpie :W

Ik heb een tijd terug een verhoogde TDM ruit geprobeerd van TDemmer, maar deze na een paar dagen weer teruggebracht omdat ik gek werd van de turbulentie om mijn hoofd, zelfs met oordoppen. Ben 1.98 mtr en zat er midden in. Dan maar liever vol de wind pakken, daarvoor zit je toch ook een beetje op de motor. :+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan