Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Heb begrepen dat er volgend jaar minder circuitdagen beschikbaar zijn voor organisaties. Bij alle organisaties zal het aanbod minder zijn. Volgens mij door vergunnings technische redenen.
 
Ik vernam bij de MAC Zandvoort dat de baanhuur ook enorm gestegen is voor 2024.
Buiten dat ze sinds de aanpassingen voor de F1 ook erg streng zijn op het geluid.
Dit jaar voor het eerst sinds 2006 weggestuurd na zes rondjes. O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo rond 2030 zal het wel afgelopen zijn voor de hobby rijder in NL. Als het de komende jaren dan wat minder druk op de baan is dan is dat het zilveren randje.
 
Denk alleen maar drukker als de dagen beperkter worden, al zit er natuurlijk een max aantal rijders per sessie aan.
 
Ik ben bang dat het over een 10 jaar geen keuze meer zal zijn. De ontwikkelingen gaan hard en vooral geluidsoverlast wordt steeds een groter probleem.
In Nederland althans. Wij hebben hier veel problemen die opeens niet meer bestaan ans je de grens over bent...

In het buitenland verwacht ik geen problemen. Daar zijn genoeg circuits die afgelegen liggen.

En Italië of spanje staan zeker op de verlanglijst voor komend jaar.
 
Als dat zo was zou geluidsoverlast geen argument meer mogen zijn
De Energica Ego maakt standaard teveel herrie voor sommige plekken in Zwitserland.
De tandwielkast ratelt zelfs nog harder dan menige Euro 4 motor. :)
 
Dat kan ik bevestigen. Heb dat ding eens een dag mee gehad met de TT. Gewoon oordoppen in hoor! En die acceleratie is krankzinnig.
Oordoppen gaan bij mij voornamelijk in vanwege wind langs de helm. En niet vanwege motor/uitlaat geluid.
Maar lijkt me ook best leuk om een keer een elektrische motor op circuit te proberen. Gaat dat harder dan een 1000?
 
Oordoppen gaan bij mij voornamelijk in vanwege wind langs de helm. En niet vanwege motor/uitlaat geluid.
Maar lijkt me ook best leuk om een keer een elektrische motor op circuit te proberen. Gaat dat harder dan een 1000?
Het voelt vooral snel want ik trek nog sneller op in de regenmapping. :P
Maar iemand op MF heeft al wel +/- 2:00 gereden met een Energica. :t
 
Ik heb geen ervaring met batterij motoren. Maar harder dan een 1000 kun je voorlopig nog even vergeten. verhouding tussen gewicht en vermogen is nog niet echt in de buurt. Maar dat mag de pret niet drukken, sensatie zal het serieus wel geven. Als dat hele gebeuren een beetje betaalbaar wordt of het wat eenvoudiger te bouwen is ga ik daar serieus naar kijken. Laad infrastructuur op circuit moet wel even meegroeienO-)
 
WTF, nieuwbrief van Racecracks zojuist:
IMG_2173.jpeg


Dus effe alles op een rijtje: Je wilt zo snel je kunt op een motor en dat mag niet op de openbare weg, dus je gaat circuitrijden…..
Oh nee, dat mag ook niet. Oplossing; oestrogeen pillen gaan slikken en hard werken en zachtjes doodgaan.

@Fast Forward : Kan jij mij eens uitleggen waarom ik geen recht meer heb op een circuitdag? Ik voel me flink genaaid.
 
WTF, nieuwbrief van Racecracks zojuist:
Bekijk bijlage 1942234

Dus effe alles op een rijtje: Je wilt zo snel je kunt op een motor en dat mag niet op de openbare weg, dus je gaat circuitrijden…..
Oh nee, dat mag ook niet. Oplossing; oestrogeen pillen gaan slikken en hard werken en zachtjes doodgaan.

@Fast Forward : Kan jij mij eens uitleggen waarom ik geen recht meer heb op een circuitdag? Ik voel me flink genaaid.
Wtf..

Ik heb in augustus nog mijn uitlaat laten verlassen bij Pajic Racing om aan het geluid te voldoen.
Maar nu kan ik het hele jaar niet rijden op Zandvoort, Mettet en Assen. :? 8)7

Op Assen (>10 jaar) en Mettet (dit jaar) überhaupt nog nooit problemen gehad met het geluid
.
 
Laatst bewerkt:
Wtf..

Ik heb in augustus nog mijn uitlaat laten verlassen bij Pajic Racing om aan het geluid te voldoen.
Maar nu kan ik het hele jaar niet rijden op Zandvoort, Mettet en Assen. :? 8)7

Op Assen (>10 jaar) en Mettet (dit jaar) überhaupt nog nooit problemen gehad met het geluid.
Lees het nog eens ;)

Maar je hebt geen recht op een circuitdag. Je mag deelnemen als je voldoet aan de regels en blijkbaar zijn die regels om dit jaar bij racecracks op Zandvoort te rijden verandert. Vind het ook ver gaan maar dit is wel een gevolg van de regels die het circuit oplegt.
 
Lees het nog eens ;)

Maar je hebt geen recht op een circuitdag. Je mag deelnemen als je voldoet aan de regels en blijkbaar zijn die regels om dit jaar bij racecracks op Zandvoort te rijden verandert. Vind het ook ver gaan maar dit is wel een gevolg van de regels die het circuit oplegt.
Ik vind het een beetje lastig scrollen op de mobiel dat kleine bericht (screendump laptop?) en mijn geheugen. ;)
 
Laatst bewerkt:
CPZ is gewoon verleden tijd.

Het is alleen op Zandvoort, tijden ter vergelijking.
Thanks. :t

Wel de hele groep vier die dus niet meer mee mag doen. 8)7 8)78)7

1:17 op Mettet is niet echt vergelijkbaar met 2:00 op Zandvoort trouwens. :?
Eerder 1:12.
 
Je kunt het toch niet goed doen, want er is altijd iemand de lul.

Maar wat ik niet begrijp is een tijdsgrens nemen. Iedereen met een dikke vette 1000 met akra pang pang uitlaat die 2:00+ rijdt kan lekker beuken op Zandvoort. Terwijl mensen die 2:00 of sneller rijden met dubbele dempers op een 1000 of met een 600 met een grote demper mogen niet rijden.

Niet dat ik van plan was om nog naar Zandvoort te gaan, maar mijn 600 draait in de statische meting bij het IDC 89DB zonder db killer. Je kunt wel een stille motor hebben, mensen moeten het alleen wel willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan