Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Enige wat ik me dan af vraag… Heeft je BMW dan zoveel meer grondspeling of is je zithouding daarop anders?
Ja, die heeft bizar meer grondspeling op veel hogere snelheden.
Zonder houding rij je die nog amper aan de grond. :9
En dan kan je ook lekker vooruit kijken inplaats van meer achterom.
Geen kruisraketten die van achteren komen.

De R3 is eigenlijk een toerfiets in een supersport jasje.
Zit minder krap dan een R7.
De lagere 150 band helpt hier ook niet mee.
PSX_20230826_150245.jpg

Ik hoop dat mijn voet nu niet van het korte stepjes schiet.
En dat ik nog een beetje kan schakelen.
Het is ook maar even een noodoplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die heeft bizar meer grondspeling op veel hogere snelheden.
Zonder houding rij je die nog amper aan de grond. :9
En dan kan je ook lekker vooruit kijken inplaats van meer achterom.
Geen kruisraketten die van achteren komen.

De R3 is eigenlijk een toerfiets in een supersport jasje.
Zit minder krap dan een R7.
De lagere 150 band helpt hier ook niet mee.
Bekijk bijlage 1918288
Ik hoop dat mijn voet nu niet van het korte stepjes schiet.
En dat ik nog een beetje kan schakelen.
Het is ook maar even een noodoplossing.
Nu heb ik een raar beeld van jou met bloeddoorlopen ogen en een raar lachje bij je motor en een draaiende slijptol in je hand kijkend wat je er nog meer af kan slijpen })
 
Nu heb ik een raar beeld van jou met bloeddoorlopen ogen en een raar lachje bij je motor en een draaiende slijptol in je hand kijkend wat je er nog meer af kan slijpen })
Chain massacre. _O-

Het is hier ook best spooky in dit stukje Frankrijk.
De B&B zit vast aan een kasteel van de oude Tempeliers.
En dan gaf ik donderdag nog een meisje uit NL onderdak voor een nacht.
Te voet onderweg naar Spanje, maar helemaal verregend en geen bereik met de telefoon.
Stond buiten te snikken en beven in dit verder ogenschijnlijk verlaten dorp (igg geen voetgangers).
Bizar dat we uitgerekend op dat moment twintig meter van elkaar stonden.

On-topic.
backwardsleanqb4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Chain massacre. _O-

Het is hier ook best spooky in dit stukje Frankrijk.
De B&B zit vast aan een kasteel van de oude Tempeliers.
En dan gaf ik donderdag nog een meisje uit NL onderdak voor een nacht.
Te voet onderweg naar Spanje, maar helemaal verregend en geen bereik met de telefoon.
Stond buiten te snikken en beven in dit verder ogenschijnlijk verlaten dorp (igg geen voetgangers).
Bizar dat we uitgerekend op dat moment twintig meter van elkaar stonden.

On-topic. Bekijk bijlage 1918334
Wat zei je, je lijkt wel op een van de meiden uit Knock knock, een slechte horrorfilm met Keanu Reeves? :+
Knock Knock (2015) ⭐ 4.9 | Crime, Drama, Thriller
 
Momenteel twee dagen tussen een evenement op Mettet.
Straks een stukkie toeren @ verse broodjes in Dinant.
Zie net een volgende zwakke plek. :+
PSX_20230827_102614.jpg

Pookje hoger zetten gaat niet zo makkelijk als gewend.
En de hoek om te schakelen ga ik anders ook niet meer halen.
Misschien later nog kijken.

De achterband apart gecupt?
PSX_20230827_102737.jpg

Misschien einde dag toch wat te hoge spanning. :?
Het voorbandje was meer ook bezig dan verwacht.
PSX_20230827_102913.jpg

Morgen weer andere omstandigheden dan afgelopen vrijdag waar ik door de vochtige baan steeds hoger ging in bandenspanning.
(Elk 2x 0.2 bar extra gegeven)
Dus dan weer in de gaten houden.

Ziet iemand iets heel geks? ;)
 
Laatst bewerkt:
Momenteel twee dagen tussen een evenement op Mettet.
Straks een stukkie toeren @ verse broodjes in Dinant.
Zie net een volgende zwakke plek. :+
Bekijk bijlage 1918517
Pookje hoger zetten gaat niet zo makkelijk als gewend.
En de hoek om te schakelen ga ik anders ook niet meer halen.
Misschien later nog kijken.

De achterband apart gecupt?
Bekijk bijlage 1918520
Misschien einde dag toch wat te hoge spanning. :?
Het voorbandje was meer ook bezig dan verwacht.
Bekijk bijlage 1918521
Morgen weer andere omstandigheden dan afgelopen vrijdag waar ik door de vochtige baan steeds hoger ging in bandenspanning.
(Elk 2x 0.2 bar extra gegeven)
Dus dan weer in de gaten houden.

Ziet iemand iets heel geks? ;)
Nee, heb ik tenminste met profiel banden altijd.
 
Nee, heb ik tenminste met profiel banden altijd.
Met 35 pk? :+

Het schakelpookje kon ik toch wat hoger zetten vandaag.
Morgen minder kans op total down.
En dan ook de laatste 3 mm schaamrand er af denk ik. ;)

Later meer in dit theater. :]
 
Vrijdag was ik overal de eerste op Mettet, veel parkeerplaatsen, bij de inschrijving was ik te vroeg, net als bij de briefing.

Nu alles al vol bij aankomst en dikke rijen bij het inschrijven.
Stom systeem, drie loketten en nu al twintig minuten iedereen bij groep drie/vier.
Groep één en twee doen niets.
En moet fysiek keuren met de motor, vrijdag niet.
Transponder apart ophalen.
Motor is koud en zonder bandenwarmers ivm de keuring.
Ga het nu niet eens redden allemaal. 🥲
 
Ik wil volgend jaar 1 groot circuit tijdens als eerste keer (en nog 1-2x Lelystad oid), ik rij een naken op straat die uiteraard hiervoor gebruikt moet worden.

Wat is aan te raden assen of Zandvoort ?

Zandvoort zou mijn voorkeur hebben omdat het veel dichterbij is maar als assen voor de starter leuker, beter etc is
 
Ik heb iets meer dan 35 PK maar rij wel het tempo van iemand met 35 PK ;). Heb dit patroon ook wel vaker @Worldbeater, zou me er ook niet zo druk over maken.
Ik weet wie het zei @Tarwetijger pest mij een beetje.
Ook wij hebben een verleden. ;)

Jij hoort net als ik bij de betere helft op Zandvoort en Assen.
En met de BMW zou ik hier ook in groep vier rijden.
Zo is het gewoon. _O-
Hoorde met inschrijven verhalen achter me hoe snel ze zijn en die zes seconden overbrug ik ook nog wel makkelijk met de andere motor. ;)

Net de briefing gehad.
Inhalen voor de corkscrew is ten strengste verboden.
Dat was nou net een plek waar ik duidelijk sneller was dan de rest.
Kon er korter afdraaien de bocht er voor en sneller op het gas.
Verder nergens op de baan.
Ja, einde rechte stuk een beetje.
 
Laatst bewerkt:
De eerste sessie viertiende sneller dan de laatste vrijdag.
Achtste van 25 rijders in groep drie.
Circa tien seconden sneller dan de laatste in de groep.
Maar iedereen achter mij zal meer progressie boeken vandaag. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb iets meer dan 35 PK maar rij wel het tempo van iemand met 35 PK ;). Heb dit patroon ook wel vaker @Worldbeater, zou me er ook niet zo druk over maken.
Deze twee hele dikke Franse gasten motoren rijden een groep lager.
PSX_20230828_110004.jpg

En de snelste van die groep twee zat een seconde achter mij.
Maar rond de middag komt de scherprechter.
De herverdeling. ;)
 
Ik wil volgend jaar 1 groot circuit tijdens als eerste keer (en nog 1-2x Lelystad oid), ik rij een naken op straat die uiteraard hiervoor gebruikt moet worden.

Wat is aan te raden assen of Zandvoort ?

Zandvoort zou mijn voorkeur hebben omdat het veel dichterbij is maar als assen voor de starter leuker, beter etc is
Elke ervaring is inderdaad leuk en spannend, dat maakt niet uit.
Ik heb eerst een paar jaar op Zandvoort gereden voordat ik naar Assen ging.
Dus mijn voorkeur is Zandvoort, maar afwisseling is het leukste.
Ze rijden gewoon anders ook.
De Junior Track op Assen is trouwens ook erg onderhoudend!! :]
 
Inmiddels 2,5 uur pauze en het begint te druppelen.
PSX_20230828_125049.jpg

De derde sessie er een seconde af.
Om half twee herindeling.
Ben benieuwd.
 
Was dit de afgelopen jaren ook al en heb ik dat gemist, of worden de circuit hobby's langzaam afgeknepen?

Vanwege restricties op de vergunning op het TT Circuit Assen is de CRT dag van woensdag 6 september in 2 type 4 dagen gesplitst.
Gevolg is dat de groepen sportrijders en SportGridTime op de vervangende datum woensdag 20 september rijden.

Op dit moment zijn er in beide groepen nog enkele plaatsen beschikbaar.
 
Was dit de afgelopen jaren ook al en heb ik dat gemist, of worden de circuit hobby's langzaam afgeknepen?
Zeker worden de hobbydagen afgeknepen. Op Zolder zijn er gewoon veel minder dagen beschikbaar, het geluid is 2 jaar geleden strenger geworden en het aantal rijders op de baan is ook minder. Alles bij elkaar is er maar plek vor 180 inschrijvingen per dag voor minder dagen per jaar. Eerst was dat 220 inschrijvingen per dag en meer dagen per jaar.
Maar daar heeft het schijnbaar ook te maken met het feit dat de directeur van het circuit liever auto's heeft dan motoren. Hoe dat verder met de pieken of het geluid te maken heeft weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan