Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ik sprak een mederijder op Ecuyers met een dikke Honda die het daar ook gewoon naar zijn zin heeft gehad op de Junior Track.
Dat gaf ik niet verwacht met een grote fiets. :)

Het zal wel weer even wennen worden.
Midland was ook bevallen met de G310GS en Henk als godfather er voor.
Wel te weinig grondspeling, net als de R3 standaard.
(+ Er gewoon beter op zitten ;) )
ik heb er voor gereden op een Suzuki gsxr 1000 K1 en nu op mijn Aprilia rsv mille gaat prima
 
Ik denk dat de meeste hier wel weten dat ik in juni drijfstangen heb staan koppen op Spa 🤣

Maar as we speak, er zit een nieuw hart in de K8 en loopt eindelijk prima!!

Nou... een paar weken afwezig geweest vanwege het herstel van een spoedoperatie en het plaatsen van een nieuwe keuken. Planning werd wat strak om de K8 weer af te krijgen voor morgen een dagje Spa Francorchamps..

Het heeft letterlijk bloed, zweet, tranen en een hoop gevloek gekost, maar er zit weer leven in de Soes 🤘🏼👍🏼

1 van de citaten... Een lekke oliekoeler heeft me van de week knetter knettergek gekregen. 🤣 Op goed geluk (omdat ik nieuw niet de juiste O-ringetjes had liggen) met de oude O-ringen alles op moment aangedraaid. Vullen, lopen, lekken.. qud! Ben er inmiddels ook wel weer achter dat de gemiddelde motordealer tegenwoordig ook geen zak meer in huis heeft dus een universeel setje O-ringen gehaald bij de bouwmarkt (je moet wat voor vrijdag Spa) nieuwe O-ringen erin, vullen, starten, lopen, lekken, QUD!! 🤣

Weer het systeem leeg laten lopen en dan maar heel de koeler er weer onderuit getrokken. Alles visueel nagelopen, niks te zien, hij zou hem toch netjes dicht moeten trekken. Weer alles ingebouwd, weer nieuwe ringen, vullen, starten, lopen, lekken, GODVERDEGODVERDEGODVER...

Weer alles eronderuit getrokken en met wat penetrant wat ik nog had liggen de aansluitende flenzen allemaal in de penetrant gezet en ja hoor, scheurtjes in de aansluitingen van de oliekoeler. Ooit in het verleden iemand dus iets meer dan 10Nm moment erop gezet dus 🤐
Stel op sprong gisteren dus midden in de vakantieperiode op zoek moeten gaan naar een andere oliekoeler. Maar heb hem gevonden. Alles netjes weer opgebouwd en gisterenavond hierachter in de polder een minuut of 20 rustig gereden met een nieuwe krukas, schalen en lagers erin. 🤘🏼👍🏼

Al met al, lichamelijk hersteld, keuken klaar en de Soes klaar! Morgen rustig opbouwen op Spa, maar hoop nu toch wel effe van alle ellende af te zijn 🤘🏼👍🏼
 

Bijlagen

  • 20230810_151032.mp4
    31,5 MB
Ik denk dat de meeste hier wel weten dat ik in juni drijfstangen heb staan koppen op Spa 🤣

Maar as we speak, er zit een nieuw hart in de K8 en loopt eindelijk prima!!

Nou... een paar weken afwezig geweest vanwege het herstel van een spoedoperatie en het plaatsen van een nieuwe keuken. Planning werd wat strak om de K8 weer af te krijgen voor morgen een dagje Spa Francorchamps..

Het heeft letterlijk bloed, zweet, tranen en een hoop gevloek gekost, maar er zit weer leven in de Soes 🤘🏼👍🏼

1 van de citaten... Een lekke oliekoeler heeft me van de week knetter knettergek gekregen. 🤣 Op goed geluk (omdat ik nieuw niet de juiste O-ringetjes had liggen) met de oude O-ringen alles op moment aangedraaid. Vullen, lopen, lekken.. qud! Ben er inmiddels ook wel weer achter dat de gemiddelde motordealer tegenwoordig ook geen zak meer in huis heeft dus een universeel setje O-ringen gehaald bij de bouwmarkt (je moet wat voor vrijdag Spa) nieuwe O-ringen erin, vullen, starten, lopen, lekken, QUD!! 🤣

Weer het systeem leeg laten lopen en dan maar heel de koeler er weer onderuit getrokken. Alles visueel nagelopen, niks te zien, hij zou hem toch netjes dicht moeten trekken. Weer alles ingebouwd, weer nieuwe ringen, vullen, starten, lopen, lekken, GODVERDEGODVERDEGODVER...

Weer alles eronderuit getrokken en met wat penetrant wat ik nog had liggen de aansluitende flenzen allemaal in de penetrant gezet en ja hoor, scheurtjes in de aansluitingen van de oliekoeler. Ooit in het verleden iemand dus iets meer dan 10Nm moment erop gezet dus 🤐
Stel op sprong gisteren dus midden in de vakantieperiode op zoek moeten gaan naar een andere oliekoeler. Maar heb hem gevonden. Alles netjes weer opgebouwd en gisterenavond hierachter in de polder een minuut of 20 rustig gereden met een nieuwe krukas, schalen en lagers erin. 🤘🏼👍🏼

Al met al, lichamelijk hersteld, keuken klaar en de Soes klaar! Morgen rustig opbouwen op Spa, maar hoop nu toch wel effe van alle ellende af te zijn 🤘🏼👍🏼
Respect. Heel veel plezier op Spa
 
Ik denk dat de meeste hier wel weten dat ik in juni drijfstangen heb staan koppen op Spa 🤣

Maar as we speak, er zit een nieuw hart in de K8 en loopt eindelijk prima!!

Nou... een paar weken afwezig geweest vanwege het herstel van een spoedoperatie en het plaatsen van een nieuwe keuken. Planning werd wat strak om de K8 weer af te krijgen voor morgen een dagje Spa Francorchamps..

Het heeft letterlijk bloed, zweet, tranen en een hoop gevloek gekost, maar er zit weer leven in de Soes 🤘🏼👍🏼

1 van de citaten... Een lekke oliekoeler heeft me van de week knetter knettergek gekregen. 🤣 Op goed geluk (omdat ik nieuw niet de juiste O-ringetjes had liggen) met de oude O-ringen alles op moment aangedraaid. Vullen, lopen, lekken.. qud! Ben er inmiddels ook wel weer achter dat de gemiddelde motordealer tegenwoordig ook geen zak meer in huis heeft dus een universeel setje O-ringen gehaald bij de bouwmarkt (je moet wat voor vrijdag Spa) nieuwe O-ringen erin, vullen, starten, lopen, lekken, QUD!! 🤣

Weer het systeem leeg laten lopen en dan maar heel de koeler er weer onderuit getrokken. Alles visueel nagelopen, niks te zien, hij zou hem toch netjes dicht moeten trekken. Weer alles ingebouwd, weer nieuwe ringen, vullen, starten, lopen, lekken, GODVERDEGODVERDEGODVER...

Weer alles eronderuit getrokken en met wat penetrant wat ik nog had liggen de aansluitende flenzen allemaal in de penetrant gezet en ja hoor, scheurtjes in de aansluitingen van de oliekoeler. Ooit in het verleden iemand dus iets meer dan 10Nm moment erop gezet dus 🤐
Stel op sprong gisteren dus midden in de vakantieperiode op zoek moeten gaan naar een andere oliekoeler. Maar heb hem gevonden. Alles netjes weer opgebouwd en gisterenavond hierachter in de polder een minuut of 20 rustig gereden met een nieuwe krukas, schalen en lagers erin. 🤘🏼👍🏼

Al met al, lichamelijk hersteld, keuken klaar en de Soes klaar! Morgen rustig opbouwen op Spa, maar hoop nu toch wel effe van alle ellende af te zijn 🤘🏼👍🏼
Morgen dus de vuurdoop en meteen de gashendel open! *O*
 
@Evelknievel nice job.
Ik ben er deze week pas aan begonnen. Heb eerst vakantie gehad😎
En ga mezelf niet op stang jagen omdat het af moet voor een bepaalde datum.
Heb dus maar een rs660 gekocht om toch iets te hebben😁

Zo ziet het eruit met de uitlaten eraf.
Herkenbaar... 🤐


Morgen dus de vuurdoop en meteen de gashendel open! *O*

Gelijk koud en wel het naaldje in het rood hè 😋


Nou, de eerste sessie heeft tie overleefd! 👍
Rustig aan gedaan en hij is nog niet boven de 8K aan toeren geweest. Dus Camel straight duurde laaaaaaang 🤐🤣

Maar geen gek plofje helemaal niks. So far so good!

Organisatie is hier wel een drama vandaag. Bikersfestival is ook dit weekend dus we kunnen het paddock niet op. We staan hutje mutje op een stukje parkeerplaats voor het paddock nog. Er is geen toilet niks aanwezig.
Had wel wat beter gekund, en ben het eigenlijk niet van Bikersdays gewend....
 
Herkenbaar... 🤐




Gelijk koud en wel het naaldje in het rood hè 😋


Nou, de eerste sessie heeft tie overleefd! 👍
Rustig aan gedaan en hij is nog niet boven de 8K aan toeren geweest. Dus Camel straight duurde laaaaaaang 🤐🤣

Maar geen gek plofje helemaal niks. So far so good!

Organisatie is hier wel een drama vandaag. Bikersfestival is ook dit weekend dus we kunnen het paddock niet op. We staan hutje mutje op een stukje parkeerplaats voor het paddock nog. Er is geen toilet niks aanwezig.
Had wel wat beter gekund, en ben het eigenlijk niet van Bikersdays gewend....

Bikersdays is volgens ingewijden (te)veel van de centen.
Daar schijnt de prioriteit te liggen..
 
Is inderdaad een beetje gortig. Zoveel vetter dan andere circuits is het nou ook weer niet. En al helemaal niet met een in verhouding wat langzamere fiets
 
Moet toch echt wel een keer op SPa rijden vind ik zelf, welke organisatie zou je dan wel moeten hebben ?
Ik heb ze geboekt bij Mertens, beviel goed, geen klachten. Hebben mij ook goed geholpen met een technisch mankementje.

Prijzen zijn redelijk vergelijkbaar, Bikersdays is wel iets duurder, zo'n €25,-.

*Zorg tzt wel even voor een 16A adapter (5-polig dacht ik, kan iemand dit bevestigen?), wij hadden enkel de 3-polige variant bij ons en was erg blij met mijn 40mtr verlengsnoer. De 5-polige hadden overal genoeg ruimte, de 3-polige stroompunten daarentegen... :')
 
En als je dan ziet wat zo'n dagje Spa moet kosten.... 8)7
Hebben er volgens mij een monopolie.
Net als motorsport school op Zolder.
Laten enkele dagen een andere organisatie toe,voor de vorm,maar voeren zelf de regie.
Dat riekt ,mijns inziens.
 
Zo... thuis van eindelijk een vlekkeloos dagje knallen! 👍🏼🤘🏼
Vanwege het kalmpjes aan doen in de ochtend om de fiets niet gelijk over de kling te jagen ben ik in de groepswijziging in de middag terug gezet in D. 🙈

Maar het leuke daarvan was wel dat ik in de middagsessies echt wel schik heb gehad! continu verkeer, inhalen, naar groepjes rijden, ging als een mes door de boter...
Zo lekkers zelfs dat ik samen met nog iemand verreweg de snelste in groep D was. M'n PR van 2.55 is er niet aangegaan, maar ondanks al dat "spelen" en elke ronde veel verkeer toch nog tot een 2.57 gekomen!

Wel leuk om je naam eens bovenaan te zien staan terwijl het gat met de nummer 3 meer dan 7 secondes was....🤐

Resumé, de K8 heeft geen kik gegeven. Ik heb echt heer-lijk gereden vandaag! En daar ging het me om. Ben allang blij dat ik eindelijk m'n vlekkeloze dagje te pakken heb dit jaar 👍🏼M'n PR komt wel. 8 september Zolder.. daar moet ik nu toch echt eens onder de 1.50 gaan duiken...
 
Ik wil het geen motorsport noemen, maar afgelopen weekend en maandag tussen de buien op Ecuyers gereden.
Een paar piccies van Leuk op de Foto.nl en een slow-motion video in 'net niet'mijn favoriete twee linkerbochten. :+

Pas later in de bocht komt de knie hier aan de grond, net als bij de volgende.
Daar kon de R3 lekker kort afdraaien. :9

leukopdefoto_1716482.jpg

leukopdefoto_1715033.jpg

Hier zit ik te azen op de binnenlijn om hem verder door te trekken.

Vanaf de Carousel was de R3 op de rest van het circuit top (dat gedeelte niet op de foto).
Vanaf het rechte stuk en het begin van het circuit te traag en reden ze met meer vermogen weg.

De twee snelle bochten naar links remde ik wat dood, was daar toch bang om buiten de baan te raken. :P
Maar af en toe haalde ik daar nog wel iemand in (video). :)


(Verkleind van origineel acht losse fragmenten en 50 beelden per seconde 1920 pixels breed .. kwaliteit :} )

In de loop van de dagen wat verder er naast gaan zitten.
De video is ergens gemaakt tussen zaterdag en afgelopen maandag. 8-)

Geweldig genoten samen met onder meer @Thumper , @gixxer750srad en @noetiepoerker26 en vele anderen.
Volgend jaar ga ik in ieder geval weer hetzelfde evenement rijden via Racecracks op 03~05 augustus 2024. :]
 
Ik wil het geen motorsport noemen, maar afgelopen weekend en maandag tussen de buien op Ecuyers gereden.
Een paar piccies van Leuk op de Foto.nl en een slow-motion video in 'net niet'mijn favoriete twee linkerbochten. :+

Pas later in de bocht komt de knie hier aan de grond, net als bij de volgende.
Daar kon de R3 lekker kort afdraaien. :9

Bekijk bijlage 1912902
Bekijk bijlage 1912901
Hier zit ik te azen op de binnenlijn om hem verder door te trekken.

Vanaf de Carousel was de R3 op de rest van het circuit top (dat gedeelte niet op de foto).
Vanaf het rechte stuk en het begin van het circuit te traag en reden ze met meer vermogen weg.

De twee snelle bochten naar links remde ik wat dood, was daar toch bang om buiten de baan te raken. :P
Maar af en toe haalde ik daar nog wel iemand in (video). :)

Bekijk bijlage 1913052
(Verkleind van origineel acht losse fragmenten en 50 beelden per seconde 1920 pixels breed .. kwaliteit :} )

In de loop van de dagen wat verder er naast gaan zitten.
De video is ergens gemaakt tussen zaterdag en afgelopen maandag. 8-)

Geweldig genoten samen met onder meer @Thumper , @gixxer750srad en @noetiepoerker26 en vele anderen.
Volgend jaar ga ik in ieder geval weer hetzelfde evenement rijden via Racecracks op 03~05 augustus 2024. :]
Sneeuw en bliksem ook nog,toe maar:)
 
Ik wil het geen motorsport noemen, maar afgelopen weekend en maandag tussen de buien op Ecuyers gereden.
Een paar piccies van Leuk op de Foto.nl en een slow-motion video in 'net niet'mijn favoriete twee linkerbochten. :+

Pas later in de bocht komt de knie hier aan de grond, net als bij de volgende.
Daar kon de R3 lekker kort afdraaien. :9

Bekijk bijlage 1912902
Bekijk bijlage 1912901
Hier zit ik te azen op de binnenlijn om hem verder door te trekken.

Vanaf de Carousel was de R3 op de rest van het circuit top (dat gedeelte niet op de foto).
Vanaf het rechte stuk en het begin van het circuit te traag en reden ze met meer vermogen weg.

De twee snelle bochten naar links remde ik wat dood, was daar toch bang om buiten de baan te raken. :P
Maar af en toe haalde ik daar nog wel iemand in (video). :)

Bekijk bijlage 1913052
(Verkleind van origineel acht losse fragmenten en 50 beelden per seconde 1920 pixels breed .. kwaliteit :} )

In de loop van de dagen wat verder er naast gaan zitten.
De video is ergens gemaakt tussen zaterdag en afgelopen maandag. 8-)

Geweldig genoten samen met onder meer @Thumper , @gixxer750srad en @noetiepoerker26 en vele anderen.
Volgend jaar ga ik in ieder geval weer hetzelfde evenement rijden via Racecracks op 03~05 augustus 2024. :]

Mooi man! En heelhuids thuis.. Wat staat er nog op het programma?
 
Mooi man! En heelhuids thuis.. Wat staat er nog op het programma?
Met de R3 Mettet op 25 augustus was eerst de laatste dit jaar met die motor.
Maar vanmiddag enthousiast nog even 28+29 augustus ook maar bijgeboekt.
Het is eigenlijk mijn pekelfiets.

Met de BMW 21 augustus Assen en 22 augustus Assen junior Track. :)
Daar nog twee keer iets, september Zandvoort en 01 oktober Assen (duimen qua weer).

Daarna is het weer veel te vlot wintertijd. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan